PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk ter overname/verkoop aangeboden: hosting bedrijf + server



Bob2
27/08/04, 18:00
Mogelijk ter overname aangeboden: Economyhosting (eh)

De overname/verkoop betreft:

- Klantenbestand hosting:
In aanvraag (niet verder behandeld, of afgebroken aanvraag): 91
Aantal opgeleverd en betaald: 20
Totaal in systeem: 111
Dit betreffen de 79 euro per jaar accounts.

Alle registratiecontracten zijn in archief aanwezig en worden overgedragen.

(Het betreft hier geen afgedankte ontevreden low-budget klanten, we hebben altijd goede support geleverd en een zeer hoge uptime.)

- Domeinnaam +- 200 a 300 unieke bezoekers per maand

- Website incl. voorwaarden, teksten, en layout

- Bestelsysteem (hosting aanvraag en goedkeuring per email)

- Klantenlogin via website (mededelingen pagina, wijzigen persoonlijke gegevens en aanvraag optie upgrades extra mb etc…)

- Klantenbeheer systeem (webbased)

- Factuur systeem, herkent automatisch wanneer er gefactureerd moet worden en genereert online factuur + herinnering en aanmaning mocht dit nodig zijn (webbased)

- Handelsnaam Economyhosting (is bij kvk geregistreerd en zal ook worden overgedragen)

Reden verkoop:
- Ter doel gestelde targets niet behaald


Optioneel:

Cobalt Raq4R
2x 40GB (raid 1) (nieuwe schijven, de orginele cobalts, zit nog in proserve garantie)
Nieuwe fans (de orginele cobalt fans, zitten nog in proserve garantie)
512 MB intern geheugen (2x 256 MB)
2x netwerk aansluiting
Nieuwste versie security pkg:
https://www.solarspeed.net/cobalt/raq4/security.php
en uiteraard webmail.
Server is +/- 2 jaar oud, heeft altijd zonder probleem in dc gedraaid

Verkoop/overdracht informatie:
Afhankelijk van de interesse en geboden bedragen zal een keuze worden gemaakt wat we doen met eh. Niet alleen geboden bedragen zijn voor ons van belang, minsten evenzo belangrijk is het bedrijfsprofiel van de geïnteresseerden.

RobbertC
27/08/04, 18:19
Hoe komt het dat er nog 91 klanten in de aanvraag procedure zitten (of zijn afgewezen)?

Omdat dit klanten zijn die zich zeer recent hebben aangemeld (dag ofzo? hoewel me dat wel erg veel lijkt), of?

Bob2
27/08/04, 18:24
Origineel geplaatst door RobbertC
Hoe komt het dat er nog 91 klanten in de aanvraag procedure zitten (of zijn afgewezen)?

Omdat dit klanten zijn die zich zeer recent hebben aangemeld (dag ofzo? hoewel me dat wel erg veel lijkt), of?

Nee dit zijn klanten die wel een pakket hebben aangevraagd via de website, maar daarna nooit de overeenkomst hebben aan ons hebben verstuurd. We zijn hier ook nooit achterheen geweest. Maar zijn dus eigenlijk geen echte klanten.
Heb de getallen zo uit ons admin systeem geplukt.

RobbertC
27/08/04, 18:25
Dus die 91 klanten kunnen het beste afgeschreven worden?

Ik kan op jullie site niks vinden over dataverkeer limieten. Wat verbruiken de klanten gemiddeld?

Bob2
27/08/04, 18:28
Dus die 91 klanten kunnen het beste afgeschreven worden?


Ja



Ik kan op jullie site niks vinden over dataverkeer limieten. Wat verbruiken de klanten gemiddeld?

http://www.economyhosting.nl/bestel.php?domein=domeinxgx
12 GB per jaar, de meeste komen hier niet overheen. Een klein groepje wel die gebruiken tot 5GB maar dit zijn er niet meer dan 3.

RobbertC
27/08/04, 18:29
Ah ja, het staat pas op de bestelpagina ;)

Heb je misschien iets van een demo login ofzo?

Bob2
27/08/04, 18:32
Nee, maar ik zal je even paar printscreens emailen, het gehele systeem is door ons zelf ontwikkeld.

RobbertC
27/08/04, 18:32
Ok: robbert (at) fam-cuijpers . nl

XS-24
27/08/04, 18:33
Tot wanneer lopen de contracten ongeveer? Die 20 dan.

Over dataverkeer staat er wel ;).

::EDIT::

Even wat vaker refreshen in het vervolg :)

Ik zou ook graag de printscreens willen ontvangen.

Bob2
27/08/04, 18:48
Origineel geplaatst door RobbertC
Ok: robbert (at) fam-cuijpers . nl

Heb ze toch maar online gezet:
http://www.economyhosting.nl/prnts/
Klant gegevens zijn even zwart gemaakt.

Bob2
27/08/04, 18:49
Origineel geplaatst door sity webhosting
Tot wanneer lopen de contracten ongeveer? Die 20 dan.

Over dataverkeer staat er wel ;).

::EDIT::

Even wat vaker refreshen in het vervolg :)

Ik zou ook graag de printscreens willen ontvangen.

1. Zijn allemaal redelijk verspreid over het jaar, ongeveer 1 a 2 per maand. Sommige maanden 1 minder / meer...

2. Zie bovenstaande post

XS-24
27/08/04, 18:52
Ik zie op de site een vakje van SIDN deelnemer op de SIDN site kan ik overgins niks vinden.

Bob2
27/08/04, 18:55
Origineel geplaatst door sity webhosting
Ik zie op de site een vakje van SIDN deelnemer op de SIDN site kan ik overgins niks vinden.

Economyhosting is "nog" van Startdesign.
Startdesign is deelnemer SIDN

wdv
27/08/04, 18:56
Wat is je vraagprijs? En het gaat hier om NL hosting neem ik aan?

XS-24
27/08/04, 18:59
Hoelang loopt je contract bij leaseweb nog?

Is er een "overzet" periode om klanten over te zetten?

Bob2
27/08/04, 19:01
Origineel geplaatst door wdv
Wat is je vraagprijs? En het gaat hier om NL hosting neem ik aan?

Heb niet echt een vraagprijs maar wel richting/+ 3 nullen. Ja het gaat om NL hosting.

Bob2
27/08/04, 19:04
Origineel geplaatst door sity webhosting
Hoelang loopt je contract bij leaseweb nog?

Is er een "overzet" periode om klanten over te zetten?

1. nvt
2. Uiteraard, overdracht heeft geen haast, tot 01-11 is eh nog zeker van onderdak.

XS-24
27/08/04, 19:04
Heb waarschijnlijk wel belang bij klanten, website, naam en beheer systeem.

wdv
27/08/04, 19:08
Wanneer komen ongeveer de betalingen weer binnen?

Is bij alleen klantenbestand een bedrag van 2 nullen mogelijk? :)

Bob2
27/08/04, 19:28
Origineel geplaatst door wdv
Wanneer komen ongeveer de betalingen weer binnen?

Is bij alleen klantenbestand een bedrag van 2 nullen mogelijk? :)

Wellicht als er verder totaal geen interesse is...
Maar is voor ons makkelijker alles bij elkaar te verkopen :)

oscar
27/08/04, 19:33
laat ik maar eens beginnen: 1000,-

onder voorwaarde natuurlijk dat de 20 contracten degelijk zijn.

FSCJasper
27/08/04, 19:54
Het lijkt mij beter om dit persoonlijk af te handelen onder het genot van een kopje koffie?Een bedrijf overnemen is niet hetzelfde als een server kopen.

oscar
27/08/04, 21:38
helemaal mee eens als bob2 zijn bedrijf verkoopt, maar dat is volgens mij niet het geval. Zo te zien verkoopt hij een stuk van zijn bedrijf en niet startdesign.

Icheb
27/08/04, 22:13
Ik ga deze thread nog even volgen.

Het beheer systeem ziet er eigenlijk wel leuk uit. Maar ik ben vooral geïnteresseerd in de klanten, de naam en de website :).

Savvas
28/08/04, 08:12
als jullie dat dan verder regelen dan koop ik wel de cobalt ;)

xserve
28/08/04, 11:29
In de screenshots is bij mij overigens nog gewoon de klantgegevens te zien, inclusief adres en telefoonnummers hoor. Misschien echt zwart maken en niet grijs?

Bob2
28/08/04, 23:59
Het lijkt mij beter om dit persoonlijk af te handelen onder het genot van een kopje koffie?Een bedrijf overnemen is niet hetzelfde als een server kopen.

Uiteraard zal dit ook gebeuren, de uiteindelijke koper zal zeker worden uitgenodigd voor een kopje koffie en verdere afhandeling :)



als jullie dat dan verder regelen dan koop ik wel de cobalt

En wat voor budget heb je beschikbaar voor de cobalt ?




In de screenshots is bij mij overigens nog gewoon de klantgegevens te zien, inclusief adres en telefoonnummers hoor. Misschien echt zwart maken en niet grijs?


Dank voor de melding, heb blijkbaar niet zon goede grafische kaart / monitor.

--

Tot op heden hoogste bod bedraagt E 65 per klant.
Er zijn veel reacties per email en pm binnen gekomen, een aantal zijn interessant, maandag kijk ik hier verder naar. Door de hoeveelheid kan ik helaas niet iedereen persoonlijk beantwoorden.

Erik H.
29/08/04, 15:28
Hier een bod voor 69 euro per klant.

Bob2
02/09/04, 18:19
Het hoogte bod is nog steeds E 69 per klant excl. server.
Morgen ga ik informatie inwinnen bij de zaak hoe overname (oa belastingtechnisch) het best kan geschieden... volgende week zal definitieve beslissing worden genomen wat we doen. Wie interesse heeft kan dus nog altijd reageren!

Savvas
02/09/04, 18:32
wat is je richtprijs voor de cobalt? Ik heb inmiddels al een raq4 aangeschaft, maar tegen een schappelijk prijsje wil ik deze ook wel :)

Bob2
02/09/04, 18:41
Origineel geplaatst door NetRouting
wat is je richtprijs voor de cobalt? Ik heb inmiddels al een raq4 aangeschaft, maar tegen een schappelijk prijsje wil ik deze ook wel :)

Hoogste bod tot nu toe is E 575 incl. de door ons aangekochte extra software.

Savvas
02/09/04, 18:50
Origineel geplaatst door Bob2


Hoogste bod tot nu toe is E 575 incl. de door ons aangekochte extra software.

hmm nee helaas. Het is ongetwijfeld een redelijke prijs jouw inziens maar aangezien mijn recente aankoop vind ik dit iets teveel van het goede :)

Toch bedankt voor je tijd.

Bob2
02/09/04, 22:50
Origineel geplaatst door NetRouting


hmm nee helaas. Het is ongetwijfeld een redelijke prijs jouw inziens maar aangezien mijn recente aankoop vind ik dit iets teveel van het goede :)

Toch bedankt voor je tijd.

Dan heb je een nette aankoop gedaan! Alleen software, nieuwe hd's, fans en extra geheugen koste mij al E 400.
Overigens vind je de 4r met 512 MB ram en 2x 40 GB ook op e-bay niet vaak goedkoper.

deepmagic
02/09/04, 23:58
Nadat hij de vorige server had gekocht vindt ie dit teveel van het goede... hij zegt niet dat de vorige goedkoper was ;).

Bob2
03/09/04, 00:34
Origineel geplaatst door deepmagic
Nadat hij de vorige server had gekocht vindt ie dit teveel van het goede... hij zegt niet dat de vorige goedkoper was ;).

Offtopic:
Indirect wel, lees deze thread maar eens
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=56548
Lijkt me niet dat NetRouting meer dan 300 a 400 uitgeeft voor een simpele RAQ.

Nu graag weer ontopic...

WebBizz
03/09/04, 07:46
Bij de aankoop van de klanten zit ook de rest (website, naam, systeem etc) behalve de server als ik het goed begrijp?

Icheb
03/09/04, 08:36
Ik heb op dit moment dezelfde vraag als WebBizz...

Om een of andere reden zou ik die server er wel bij willen hebben. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan wil ik wel € 1400,- voor alles zo betalen :) (Dus €70,- per klant, wat een iets ronder getal is ;))

morrismorris
03/09/04, 09:05
Hallo Bob,

Ik heb interesse in overname van contracten en inventaris als één geheel. Is ook het beste voor je klanten. Ik heb overigens ook ervaring met overnames vanuit juridisch oogpunt. Lijkt me goed eens snel van gedachten te wisselen, maandag even bellen?

Mvg,

Maurice

Bob2
03/09/04, 11:58
Origineel geplaatst door WebBizz
Bij de aankoop van de klanten zit ook de rest (website, naam, systeem etc) behalve de server als ik het goed begrijp?
Correct, tenzij je meer dan 575 voor de server over hebt.
Heb namelijk een bod 575 voor de server en 69 per klant (wel van 2 verschillende bedrijven..)

Bob2
03/09/04, 12:00
Origineel geplaatst door morrismorris
Hallo Bob,

Ik heb interesse in overname van contracten en inventaris als één geheel. Is ook het beste voor je klanten. Ik heb overigens ook ervaring met overnames vanuit juridisch oogpunt. Lijkt me goed eens snel van gedachten te wisselen, maandag even bellen?

Mvg,

Maurice

Hoi Maurice,

Wellicht handig als je wat meer info vermeld. Wat doe je precies, website, kvk-nr etc...?

morrismorris
06/09/04, 10:56
Origineel geplaatst door Bob2
Hoi Maurice,

Wellicht handig als je wat meer info vermeld. Wat doe je precies, website, kvk-nr etc...?

Hoi Bob,

Berichtje naar je gemaild.

Groeten,

Maurice

oscar
06/09/04, 11:07
Hoi Bob,

we bieden 80,- euro per klant en websysteem

Met vriendelijke groet,


Oscar

ronaldvanhoeven
26/09/04, 12:03
Wij zijn eventueel geintresseerd in overname. Het liefst heb ik even telefonisch contact met jullie. Graag je naam en je telefoonnummer waar ik je het beste op kan bereiken.
Met vriendelijke groet,

Ronald van Hoeven