PDA

Bekijk Volledige Versie : business en tarieven voor startende onderneming.



Greta
27/08/04, 17:17
Hoi,

Mij is gevraag of ik voor een startend eenmansbedrijf een business plan wil schrijven. Het bedrijf gaat zich bezig houden met systeembeheer en kantoor automatisering.
Nu heb ik zelf totaal geen idee hoe zoiets er uit ziet en hoop dat iemand van jullie een voorbeeldje heeft of weet waar ik zoiets kan vinden.

En wat voor voorrij kosten en uurtarieven moet een dergelijk persoon ongeveer bij systeembeheer en calamiteiten gaan berekenen. Persoon in kwestie heeft ruim 12 jaar ervaring in de automatisering.

Nu weet ik ook wel dat dit niets met webhosting te maken heeft maar wie weet kan iemand me op weg helpen.

Groetjes Greta.

Ahead-IT
27/08/04, 18:45
Zo iets laat je best doen door een boekhouder vrees ik. Als het plan verkeerd is zijn de gevolgen niet te overzien.

dreamhost_nl
27/08/04, 19:19
De KvK heeft software om een business plan op te stellen en kan je daarin ook bijstaan. Ik zou daar eerst 'ns even langsgaan... :)

XBL
28/08/04, 11:44
@Greta: waarom schrijven die mensen het niet zelf? Ik bedoel: je bedrijfsplan is enkel het op papier zetten van je ideeen die je al continue in je hoofd hebt zitten.

@Dreamhost_nl
Zelf heb ik ook een plan opgesteld, en daarnaast ooit eens voor een opdracht voor school ook een compleet bedrijfsplan gemaakt. Ons leraar (+ een 'echte' ondernemer) raade ons die kvk cdrom aka invuloefening erg af. Het levert geen goed plan op, wij maakten echter handig gebruik van deze links:

Voorbeeld (http://www.imk-projecten.nl/advies/IMK_ondernemersplan.pdf)
Toelichting (http://www.imk-projecten.nl/advies/handleiding.pdf)

Good luck :)

Jochem

Henky!
30/08/04, 02:03
Origineel geplaatst door Greta
Hoi,

Mij is gevraag of ik voor een startend eenmansbedrijf een business plan wil schrijven. Het bedrijf gaat zich bezig houden met systeembeheer en kantoor automatisering.
Nu heb ik zelf totaal geen idee hoe zoiets er uit ziet en hoop dat iemand van jullie een voorbeeldje heeft of weet waar ik zoiets kan vinden.

En wat voor voorrij kosten en uurtarieven moet een dergelijk persoon ongeveer bij systeembeheer en calamiteiten gaan berekenen. Persoon in kwestie heeft ruim 12 jaar ervaring in de automatisering.

Nu weet ik ook wel dat dit niets met webhosting te maken heeft maar wie weet kan iemand me op weg helpen.

Groetjes Greta.

Vreemd, dat je gevraagd word een business plan te schrijven terwijl je zelf geen flauw idee hebt over voorrij kosten of uurtarieven voor 'een dergelijk persoon'.

Dergelijk persoon is geen slim persoon zo vermoed ik....

Overigens, je zou het 'dergelijke persoon' kunnen vragen wat hij/zij zelf zo in gedachten had kwa uurloon en voorijden. Of wil je dat wij hier gezamenlijk de beloning van dat voorrijden voor hem/haar gaan bepalen?

Greta
30/08/04, 21:16
Jongens bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat we hier wel verder mee komen. Zeker met de voorbeelden van Jochem.



@Henky!
Zo vreemd is dat niet hoor. Persoon in kwestie is een goede vriend die mijn hulp gevraagd heeft om hem hierbij te helpen.



Overigens, je zou het 'dergelijke persoon' kunnen vragen wat hij/zij zelf zo in gedachten had kwa uurloon en voorijden. Of wil je dat wij hier gezamenlijk de beloning van dat voorrijden voor hem/haar gaan bepalen?
Tuurlijk heeft hij een idee over uurloon ed. Ik, persoonlijk, heb hier de vraag gesteld om mij hier wat meer in te verdiepen.

En voor de rest lijkt het me niet nodig dat ik verder op jou niets zeggende reactie in ga.

Groetjes Greta.

Henky!
31/08/04, 00:17
Origineel geplaatst door Greta
Jongens bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat we hier wel verder mee komen. Zeker met de voorbeelden van Jochem.



@Henky!

En voor de rest lijkt het me niet nodig dat ik verder op jou niets zeggende reactie in ga.

Groetjes Greta.

Mwa, die links van Jochem had je zelf ook eenvoudig kunnen vinden. Zo nietszeggend was ik nou ook weer niet.

Maar begrijp dat je nu beledigd bent en dat ik derhalve niet bij de 'jongens' hoor....


:-)

Greta
31/08/04, 22:52
Mwa, die links van Jochem had je zelf ook eenvoudig kunnen vinden. Zo nietszeggend was ik nou ook weer niet.
Ja, had gekund. Maar wat voor jou misschien eenvoudig is kan voor een ander wel moeilijk zijn. Ik had wel het een en ander gevonden maar was niet echt bruikbaar. En deze links was ik dus niet tegengekomen.

En nee hoor ik ben niet beledigd. Vind alleen de manier waarop jij je verwoordt alleen niet zo netjes.

En als jij je niet aangesproken voelt bij de jongens kan ik ook niet helpen. Ik kan van tevoren ook niet weten dat jij liever als meisje aangesproken wilt worden toch!! ;-)

Groetjes Greta.

WelleKe
01/09/04, 16:07
Mij is gevraag of ik voor een startend eenmansbedrijf een business plan wil schrijven. Het bedrijf gaat zich bezig houden met systeembeheer en kantoor automatisering.
Nu heb ik zelf totaal geen idee hoe zoiets er uit ziet en hoop dat iemand van jullie een voorbeeldje heeft of weet waar ik zoiets kan vinden.


Uhm ik kan het niet nalaten toch eenzelfde reactie als Henky te plaatsen.
Zoals het er hierboven staat lijkt het alsof iemand jou vraagt mee te helpen met een ondernemingsplan, iets waarvan jij zelf niet weet hoe dat eruit ziet. Lijkt me inderdaad een lastige klus.

Maar wellicht verwacht de starter van jou dat je je erin vastbijt. Ik zou zeggen begin met te zoeken naar de onderdelen die in een business plan komen (om de structuur te bepalen). Spreek vervolgens met jouw vriend en hoor hem helemaal uit! Waarom wil hij zelfstandig gaan, waarom denkt hij dat hij dat gaat redden, op welke manier gaat hij zich onderscheiden, hoe ziet de markt inelkaar, hoe verhouden de prijzen zich etc etc etc.

Jouw vriend is de man met de ervaring en de wensen, jij bent ervoor hem een spiegel voor te houden en te brainstormen. Succes!