PDA

Bekijk Volledige Versie : VOIP diensten, bij wie?



Wido
26/08/04, 20:48
Hallo,

Wij willen graag gebruik gaan maken van VOIP diensten om onze klanten telefonische support te kunnen geven.

Nu wil ik graag software clients welke te gebruiken zijn op de PC.

Ik werk zelf op veel verschillende locaties dus met een headset + laptop kan ik mijn klanten dan altijd helpen.

Ik zoek iets in de trand van http://www.voispeed.com/index.php?language=en

Nu wil ik dit graag uitbesteden aangezien ik hier geen ervaring mee heb en toch graag heb dat mijn telefoon verbinding niet ineens wegvalt.

Wie heeft voor mij een linkje waar dit geboden wordt?

Als iemand van dit forum het ons kan bieden, geef het even door dan maak ik een topic in het juiste forum onderdeel aan.

Het zou gaan om 3 clients en 1 telefoonnummer.

SeppaR
26/08/04, 20:54
Je kan Pilmo gebruiken, alleen hierbij heb je geen eigen telefoonnummer (wat ook nogal moeilijk is, aangezien als je op verschillende locaties werkt, je ip constant veranderd. Dan kan je telefoonnummer toch moeilijk constant mee veranderen? Of zie ik dit verkeerd?

Dennis
26/08/04, 20:59
TeleRiva biedt VOIP vanuit het Leaseweb netwerk :)

Beyonder
26/08/04, 21:01
Level(3) biedt ook VOIP diensten wil je meer info ja ehhh... neem dan ff contact op en ik verwijs je naar de juiste persoon binnen level(3) :)

luser
26/08/04, 21:04
Ik zoek een gelijkaardige oplossing, heb hier meerdere analoog lijnen toekomen en wil deze op een VOIP GW aansluiten.

- Intern gebruik van VOIP telefoons
- GW doet voicemailboxen, stuurt bep externe nummer door naar bep. interne telefoon.
- Faxdedectie (lieft moet hij fax naar email sturen)
- PC's moeten kunnen dienen als telefoon

Probleem in BE is dat een lijn met static ip aardig wat geld kost en hierdoor is VOIP met extern via internet bijna ondenkbaar.

SeppaR
26/08/04, 21:04
Origineel geplaatst door DennisCitus
TeleRiva biedt VOIP vanuit het Leaseweb netwerk :)
site?

Dennis
26/08/04, 21:07
http://teleriva.com/

Wido
26/08/04, 21:14
Ah, ik zal het even beter uitleggen.

Het gaat dus om een server waar de ISDN/Analoge lijn op binnen komt.
Deze neemt ook alle gesprekken aan.

Ik log gewoon met mijn Client met een user en pass in op de server. De server ziet dat en stuurt gesprekken naar me door.

Hostlab werkt daar ook mee en dat lijkt mij super.

De aanschaf is nogal hoog, we hebben een aparte win2k server nodig + ISDN lijn + abbo kosten.

Mijn ervaring met windows en beveiligen is nihil, dus dat doe ik mezelf ook niet aan.

Daarom besteed ik dit liever uit.

Bedankt voor de bovenstaande reacties, meer zijn altijd welkom :)

Ahead-IT
26/08/04, 21:15
Geen idee of dit helpt, wie weet:
http://www.tweakers.net/nieuws/34007

luser
26/08/04, 21:23
Dat ding connect analoge telefoons via een VOIP service op het internet naar de buitenwereld.
Zonder static ip niet echt handig (leuk toch, ip reset tijdens een gesprek).

MediaServe
26/08/04, 22:36
Misschien is dat nieuwe 088 nummer een uitkomst?
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/7/26/grotebedrijvenkrijgen088nummer.html

Lijkt me een stuk goedkoper en simpeler! :)

Wido
26/08/04, 22:46
Ja, maar dan heb ik nog steeds de vrijheid niet van op vele locaties onder het zelfde nummer bereikbaar zijn.

Dat is het mooie aan dat VOIP programma wat ik hier boven meldde.

MediaServe
26/08/04, 22:59
088-nummers werken ook met mobiele aansluitingen.
Meer vrijheid dan dat krijg je niet ;)

Digitux
26/08/04, 23:39
Wat jij dus moet hebben is:

VoIP client op je PC
- Veel software beschikbaar
http://www.telesym.com/freedownloads.aspx?type=client
Router (bv cisco)
http://www.tweakers.net/nieuws/34007
- Internet verbinding op de router
- ISDN2/20/30 bundel op de router (afhankelijk van je verbruik)
- VoIP software (redelijk wat opensource beschikbaar)
http://www.tldp.org/HOWTO/VoIP-HOWTO.html
http://www.voip-info.org/wiki-Open+Source+VOIP+Software


Ik weet niet hoeveel gesprekken je wil gaan voeren maar als dit meevalt zou je dit zelfs op je adsl/sdsl lijn kunnen doen.

Waarbij je een vastnummer hebt voor je ISDN en dus contactnummer en de gesprekken kan doorsturen naar een andere router/client.

Wido
27/08/04, 00:12
Hej, das mooi!

Ik zocht dus een software client.
Voor Linux is er namelijk Asteriks, dan ga ik daar eens mee stoeien.

Simpele celeron in elkaar zetten en in het rack er bij :) ISDN lijn aanvragen en bellen maar :)

bedankt allemaal, ben weer even zoet!

Deltaned
27/08/04, 17:26
Ik ben wel benieuwd naar de test resultaten...

earthquake
27/08/04, 22:20
Origineel geplaatst door Deltaned
Ik ben wel benieuwd naar de test resultaten...

Ik ook hoop dat je je bevindingen hier zal posten.

Wido
28/08/04, 00:46
Ok, even mijn bevinding tot nu.

Heb hier een simpele Celeron 400 met 256Ram.
Deze heeft nu een analoge 56k er in en ik kan nu bellen :)

Ik heb op mijn WinXP workstation de client geïnstalleerd en kan er nu mee bellen. (Die gratis client die hier boven genoemd is)

Echter kan ik alleen nog intern binnen de centrale bellen, dus naar bijvoorbeeld 15 of 13 (interne nummers)

De 0 voor de buitenlijn pikt hij niet.

Het is een debian server waar asteriks gewoon via apt-get is geïnstalleerd.

Binnenkort een ISDN Digicard en eens testen op een ISDN lijn wat dus ook de bedoeling er van is.

Ik maak wel een howto voor de WHT'ers hier.

We Develop
28/08/04, 00:52
Super!

earthquake
29/08/04, 13:39
heb je al eens 0, geprobeerd voor de buitenlijn vaak wil dat helpen

0 voor het lijnnummer en de , voor een pauze.

luser
29/08/04, 16:01
Hij zal geen buitenlijn nemen omdat je met een analoge kaart werkt. Deze proggies hebben allemaal alleen support voor ISDN.

Wido
29/08/04, 21:06
Origineel geplaatst door luser
Hij zal geen buitenlijn nemen omdat je met een analoge kaart werkt. Deze proggies hebben allemaal alleen support voor ISDN.

ja, daar was ik al bang voor.

Een extra 0 er voor kiezen pikt ie gewoon niet :?

Matthieu
30/08/04, 08:57
Origineel geplaatst door luser
Hij zal geen buitenlijn nemen omdat je met een analoge kaart werkt. Deze proggies hebben allemaal alleen support voor ISDN.
Kleine correctie, ze kunnen wel werken met analoog, alleen niet met je standaard analoge modempje. op www.digium.com verkopen ze leuke kaartjes bijvoorbeeld de TDM400P waar je naar wens tot 4 FXO (voor aansluiting van netlijnen) of FXS modules (voor aanlsuiting analoge toestellen) kunt prikken.

Met bijvoorbeeld een Eicon Diva ISDN-adapter (door velen voor modem uitgescholden) zou je ook een ISDN-2 lijn moeten kunnen aansluiten.

Ook ik ben naar aanleiding van dit topic afgelopen weekend eens wat aan het stoeien gegaan en het lijkt te werken, hoewel ik nog geen tijd heb gehad om ook daadwerkelijk een tweede PC te voorzien van een client, dus echt intern bellen heb ik nog niet gedaan behalve naar het tes-nummer en naar de asterisk van digium.

Ik ga (nadat ik van een welverdiende vakantie genoten heb) een quadBRI kaart bestellen bij junghanns.net en eens kijken of dat wat oplevert.

earthquake
30/08/04, 09:47
Ik was ook eens gaan rond snuffelen voor dat progy lijkt me ook wel eens leuk om te testen en evt te gaan gebruiken.

Ik heb oa op de volgende site's goede info gevonden:
http://www.voip-info.org/wiki-Asterisk
www.asterisk.org

Maar ik kan nergens een win32 client vinden waar hebben jullie die gevonden?

Heb wel iets gevonden dat een v92 analoog modem zou moeten werken.

Wido
30/08/04, 10:14
Ik heb deze client: http://www.telesym.com/freedownloads.aspx?type=client

Ik heb hier helaas geen ISDN lijn beschikbaar. Maar ik denk dat ik een ISDN digicard neem en dan server in RedBus hang en gewoon ga testen er mee.

Matthieu
30/08/04, 10:50
Of je kijkt op http://www.voip-info.org/wiki-VOIP+Phones daar staat een hele lijst met softphones, daar moeten haast wel Win32 clients tussen zitten :)

Ik heb zelf SJPhone, X-Lite en SIPPS bekeken. SJPhone wilde niet instellen naar een andere server dan de Free World Dialup dus die viel al snel af.

earthquake
30/08/04, 11:23
thx dacht dat je er een speciale versie voor moest hebben van Asterisk zelf maar begrijp hier uit dat je infeite alle softphones kunt gebruiken.

Wido
30/08/04, 11:24
Ja, zolang ze het SIP protocol maar ondersteunen.

Wido
31/08/04, 17:23
Kleine update.

Ik heb nu een DIGI Datafire V besteld + een ISDN lijn voor in ons rack in RedBus.

Volgende week verwacht ik de lijn te hebben en kan dan eens even goed gaan testen. Meer informatie volgt dus.

HostNation
13/09/04, 12:34
En is het al gelukt met de Digicard?
alles up?

Wido
13/09/04, 12:36
Nou, het draait dus maar geen Linux.

Ik draai Windows ism VoiSpeed (www.voispeed.com)

DIGI Datafire V er in en gaan met die banaan.

Asterisk onder Linux wilde niet echt, gehannes met echt veel configfiles en veel is echt veel.

VoiSpeed draait lekker en goed.

sleeps
13/09/04, 15:45
Origineel geplaatst door luser

Probleem in BE is dat een lijn met static ip aardig wat geld kost en hierdoor is VOIP met extern via internet bijna ondenkbaar.

tijden veranderen hoor ;)
skynet office pro compact -> 99eur
xs4all business 5 -> 80eur

luser
13/09/04, 15:50
Tjah en dan zit je daar met je 128k upstream (nu 256 zeker?), tov NL met hun 512kb tot 1mbit upstreams (tweakdsl enz) is het best zielig ;)

Wido
13/09/04, 15:51
Demon internet, 8Mbit down, 1Mbit up, 65 euro :) én een vast IP

luser
13/09/04, 15:54
*snik*

sleeps
13/09/04, 16:08
192 up bij xs4all, bij skynet geen id

Tomsworld
13/09/04, 21:47
Origineel geplaatst door sleeps
192 up bij xs4all, bij skynet geen id

skynet go > 192
skynet go met power pack > 256
skynet plus > 256
adsl pro compact > 256
adsl pro > 256
adsl office > 384
adsl office xl > 512
adsl office xxl > 640

allemaal 3360 kbit down vanaf pro fixed ip en verschillende limieten van 10 GB tem onbeperkt.

SeppaR
13/09/04, 21:50
Origineel geplaatst door Tomsworld


skynet go > 192
skynet go met power pack > 256
skynet plus > 256
adsl pro compact > 256
adsl pro > 256
adsl office > 384
adsl office xl > 512
adsl office xxl > 640

allemaal 3360 kbit down vanaf pro fixed ip en verschillende limieten van 10 GB tem onbeperkt.
Onbeperkt in BELGIE?????
Is dat echt mogelijk???

luser
13/09/04, 23:20
Origineel geplaatst door SeppaR

Onbeperkt in BELGIE?????
Is dat echt mogelijk???

Office lijn, kost je wel wat ;)

dotnetjunkie
14/09/04, 04:06
Telenet:
> 6,6 Mbps down <
>> 512 Kbps up !!! <<

15 of 30 GB dataverkeer

en dit voor... 51,95 EUR / maand INCL. btw!

Wie zei dat Internet in België duur was?

luser
14/09/04, 09:19
Mjah, telenet is brrrrrr

ipeter
21/12/04, 14:44
Zijn er nog ontwikkelingen bij de mensen die met Asterisk bezig zijn?
Ik wil graag ervaringen delen.

Wido
21/12/04, 18:10
Wij zijn VoiSpeed nogal zat vanwege zijn vele bugs.

We gaan binnen nu en enkele dagen testen met Asterisk.

luser
21/12/04, 19:03
Ik heb ondertussen al wat ervaring met asterisk en cisco ip phones (7910 etc...).
Asterisk werkt opzich netjes, alleen moet je er voor zorgen dat je alleen met SIP clients zit + dat je een degelijke config vanaf 0 opbouwt.

trendhoper
29/12/04, 02:38
Heb mijn eigen voipserver draaien en bel voor slechts 0.02 in europa en de US rond (zonder start tarrief en geen piek,dal of nacht tarrief).

Ook heb ik mijn eigen USA, Duits, Belgie,Frans,Italiaans nummer dat direct op mijn voip server terecht komt en die weer forward naar mijn Voip of normale telefoon.

Zelfs heb ik gemaakt dat je via internet een telefoon nummer invult waarbij de voip server dan direct mij en de klant met elkaar telefonisch verbind.
Maar ook:
Online billing.
Automatisch call script.
ISDN <-> VOIP server <-> ISDN tussen KPN en een telefoon centrale plaatsen en heel goedkoop bellen.
X-lite software phones

Leuk he
Wie deze service ook aan wil bieden.


Voor info Mail me effe