PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail Hosting



Dennis
25/08/04, 13:50
Ik zie weleens webhosting-sites voorbij komen die aardig wat mail-hosting pakketten hebben. Ook bijvoorbeeld registerfly.com heeft zit.

Zijn er hier webhosters die dit ook aanbieden? Zijn deze pakketten populair ten opzichte van de normale webhosting-pakketten?

Ber|Art
25/08/04, 14:07
Zijn er hier webhosters die dit ook aanbieden?Ja, maar het wordt wel moeilijk met concurenten als Gmail :)

Dennis
25/08/04, 14:08
Origineel geplaatst door BerArt
Ja, maar het wordt wel moeilijk met concurenten als Gmail :) Ik bedoel natuurlijk op een eigen domein met meerdere accounts, forwarders, autoresponders e.d.

mihosnet
25/08/04, 14:09
Bij Gmail ben je verplicht aan @gmail, bij mailhosting kunnen klanten een eigen domein kiezen.

empeetrois
25/08/04, 14:13
ik bied mail hosting aan, er zijn weinig bedrijven die hier interresse in hebben, in mijn klanten bestand zo'n 5 tot 10%.

Vooral bedrijven die (nog) geen site hebben, maar wel graag een professioneel e-mail adres hebben.

aut responder e.d. word over het algemeen niet gebruikt door deze bedrijven terwijl ik dat wel aanbied.

Mikey
25/08/04, 14:46
Ik bied het eveneens aan, dit in combinatie met fallback mx server, er wordt wel geinformeerd maar nog niet echt besloten.

Wido
25/08/04, 14:56
Ik denk dat dit nog stamt uit de tijd dat hosting echt duur, was en dan heb ik het over 3 a 4 jaar geleden.

Toen betaalde je veel meer voor je hosting dan je tegenwoordig doet.

Bedrijven wilden toen wel e-mail, maar die website boeide niet.

Daarom is er toen aparte e-mail hosting genomen.

Tegenwoordig zijn de prijzen van hosting gewoon veel lager en dat mensen hosting + email nemen.

Dat denk ik dan :)

A1Host
25/08/04, 16:23
A1Mail bied ik aan. Gewoon pop3 en webmail onder het domein a1mail.nl De grootste motivatie om zo'n account te nemen is meestal om van de vracht spam en banners af te zijn bij gratis diensten als Yahoo en Hotmail.

SpEeDKiLlEr
25/08/04, 18:15
En stel nou dat ik dit ook wil aanbieden?
hoe kan ik dat regelen?
netzoals een reseller pakket?

heeft iemand een link:)

grt

Dennis
25/08/04, 19:05
Volgens mij bij elk reseller-pakket kun je dit aanbieden. Je moet wel opletten dat je geen vage limieten hebt met pop3-accounts, forwarders en responders.

Die link mag ik niet geven, omdat ik hier geen reclame mag maken voor mijn eigen bedrijf.

SpEeDKiLlEr
25/08/04, 21:29
oke bedankt:)
ik zals kijken
grt

ddepuydt
25/08/04, 21:33
Wij bieden mailhosting aan, en ik heb daar toch vrij veel pakketjes van lopen. Vooral kleine KMO's tekenen daarop in.

Deltaned
27/08/04, 18:36
Wij hebben momenteel nog wel de mail pakketten maar daar is geen vraag meer naar.
Is wel veel gebruikt door o.a bedrijven die geen website behoefte hadden maar wel mail op een professionele manier willen hebben.

Inmiddels stoppen wij ook met het aanbieden van deze mail only pakketten

SmartForward.nl
31/08/04, 11:46
Wij bieden ook e-mailhosting aan. Het loopt wel minder als de andere pakketten, maar opzich nog wel aardig. Maar aangezien je inderdaad tegenwoordig zit met Gmail, Yahoo (allemaal heel groot), dan is het bijna niet meer interessant voor mensen.

Het prijsverschil met een groter hostingpakket is ook klein, dus dan is het al snel interessanter om een iets groter pakket aan te schaffen.