PDA

Bekijk Volledige Versie : Stijlvol..?



eMiz0r
23/08/04, 13:58
Tot mijn grote verbazig kwam ik er ineens achter dat bedrijf E-dentify www.pcextreme.be geregistreerd heeft en doorgelinkt naar de eigen website. Naast het feit dat dit een streek is die in mijn ogen niet door de beugel kan vroeg ik mij het volgende af:

In hoeverre is het eigenlijk mogelijk om eerstgenoemd bedrijf aan te klagen? Het gaat weliswaar om een .be domein, maar beide bedrijven zijn in Nederland gevestigd. E-dentify gebruikt hier de handelsnaam van PCExtreme zonder dat zij hier recht op heeft.

Koster
23/08/04, 14:01
Niet netjes dus, maar:

Origineel geplaatst door eMiz0r
. E-dentify gebruikt hier de handelsnaam van PCExtreme zonder dat zij hier recht op heeft. Handelsnaam? Zit pcextreme dan ook al in Belgie?

s2software
23/08/04, 14:05
PC en Extreme zijn 2 gewone engelse woorden hoor.

WouterSp
23/08/04, 14:34
Origineel geplaatst door s2software
PC en Extreme zijn 2 gewone engelse woorden hoor.

En...?

"Windows" is ook een gewoon engels woord, maar toch is het een merknaam....

En dit laat ook wel zien wat voor niveau de mensen achter E-Dentify hebben, zielige actie dit...

//edit

Ik hoor net uit betrouwbare bron dat E-Dentify geld zou willen zien voor dit domein...het zal wel niet zo goed gaan met de zaken als je zo je geld moet verdienen...

s2software
23/08/04, 14:43
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat E-Dentify geld zou willen zien voor dit domein...het zal wel niet zo goed gaan met de zaken als je zo je geld moet verdienen...Het is nooit mijn bedoeling geweest het domein te verkopen.

Guust
23/08/04, 14:46
Ach ja, bij ons bedrijf is ook .com en .be geregistreerd en stonden er bedrijfssites op. Niks aan te doen he.

WouterSp
23/08/04, 14:46
Origineel geplaatst door s2software
Het is nooit mijn bedoeling geweest het domein te verkopen.

Ik hoor toch hele andere geluiden. Maar goed, het is wel ontzettend zielig vind je niet? Als je een echte man bent draag je het domein vandaag nog over zonder verdere vergoeding. Je mag blij zijn als er geen juridische stappen genomen zouden worden. Dat zal ik namelijk allang gedaan hebben als ik PCX was...

MaffeMuis
23/08/04, 14:52
was het niet beter geweest om eerst netjes te e-mailen over deze domein en te vragen WAAROM hij dat geregistreerd heeft? dat is toch iets wat je op zijn minst kan doen. voordat je met juridisch gaat aanklagen gaat gooien, en microsoft mail ook eerst voordat ze hele aanklagen gaan doen ;)

WouterSp
23/08/04, 14:54
Origineel geplaatst door MaffeMuis
was het niet beter geweest om eerst netjes te e-mailen over deze domein en te vragen WAAROM hij dat geregistreerd heeft? dat is toch iets wat je op zijn minst kan doen. voordat je met juridisch gaat aanklagen gaat gooien, en microsoft mail ook eerst voordat ze hele aanklagen gaan doen ;)

Euh...ik ben PCX niet hoor. Ik zei ALS ik PCX was...:P

kilian
23/08/04, 14:54
Tsja... kinderachtig hoor!

@ s2software :

Ik wil me er niet mee bemoeien enzo (maar dat doe ik wel). Waarom wordt dit gedaan? Ik begrijp dat dat misschien klanten oplevert maar het is toch gewoon asociaal en ja onvolwasse. Het registreren van een naam van een ander is okay, dat heb ik ook weleens gedaan maar wees dan een man(/vrouw) en link dat dan niet naar je eigen site.

XS-24
23/08/04, 15:08
Wat boeid jullie dat nou dat e-dentify het domein heeft, als PCX het wil hadden ze het moeten registreren.

hij is een man: www.sity.be :).

Anestheologist
23/08/04, 15:20
pcextreme bestaat al een lange tijd, dus hadden ze in mijn ogen ook die domein al een tijd geleden kunnen registreren. Wat is een .be waard ? niet veel in mijn ogen.

Verder keur ik deze actie totaal niet goed, verre van zelfts.

Guust
23/08/04, 15:30
Origineel geplaatst door MaffeMuis
was het niet beter geweest om eerst netjes te e-mailen over deze domein en te vragen WAAROM hij dat geregistreerd heeft? dat is toch iets wat je op zijn minst kan doen. voordat je met juridisch gaat aanklagen gaat gooien, en microsoft mail ook eerst voordat ze hele aanklagen gaan doen ;)

Mja juridisch aanklagen kan nog niet eens, kan alleen als het een Merknaam is.

rq
23/08/04, 15:42
PCEXTREME heeft geen poot om op te staan als ze die .be willen opeisen (afgezien van het feit of ze dit uberhaupt zouden willen), tenzij ze een geregistreerde merknaam hebben, wat ik betwijfel.

FSCJasper
23/08/04, 15:47
PcExtreme heeft geen poot om op te staan,maar de actie van E-dentify keur ik absoluut niet goed.Om op deze manier klanten te werven door diegene die de verkeerde extensie ingevuld hebben kennis te laten maken met hun bedrijf,vind ik onprofessioneel.

Wido
23/08/04, 15:51
Ik werk dus bij PCextreme.

Wij vinden het een laffe actie om zo over onze naam klanten te halen.
Ik wens jullie veel succes met een .be domein naam! Wij zijn via de .nl bekend en daar gaan we ook mee verder.

En als je dan een klant via onze naam krijgt, succes er dan mee. Jammer dat het zo gaat.

WebSiteNet
23/08/04, 16:15
Origineel geplaatst door sity webhosting
hij is een man: www.sity.be :).
Hier kan ik maar een ding over zeggen:

Proost :X :r

Ik begrijp alleen niet waarom je domeinen van webhosting bedrijven zou registreren in een andere extensie en dan naar je eigen hosting doorleiden. Ik zal waarschijnlijk niet de enigste zijn die dit asociaal vind.

Er schuilt natuurlijk wel enige waarheid in dat als je het tegen wilt gaan, je hem zelf maar eerder had moeten registreren.

Kortom: Ik ben het helemaal met Wido eens.


ps: iedentiefaai.nl is nog vrij...:rolleyes:

maxnet
23/08/04, 16:53
Origineel geplaatst door Guust

Mja juridisch aanklagen kan nog niet eens, kan alleen als het een Merknaam is.

Aanklagen kan altijd, of je het wint is een andere vraag.
Een handelsnaam is welliswaar minder sterk dan een merknaam, toch worden er rechtzaken over gevoerd en gewonnen.

Zie:
http://www.domjur.nl/engine.php?Cmd=see&P_site=5&P_self=2246

s2software
23/08/04, 17:44
Heb 'm even aangepast. Staat nu link op naar pcextreme.

Mr. Snooby
23/08/04, 18:08
Oftewel, PC Extreme krijgt een domeintje van ons.

wdv
23/08/04, 18:36
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Oftewel, PC Extreme krijgt een domeintje van ons.

Goh wat aardig, dat jullie zomaar een domeinnaam registreren voor een ander bedrijf! Echt fijn dat jullie in de gaten houden voor anderen of alle extensies wel in gebruik genomen zijn. [/sarcasme-mode]

s2software
23/08/04, 18:55
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Oftewel, PC Extreme krijgt een domeintje van ons.
Zeg wat aardig van je Peter, heb je dat ook met je baas besproken?

®on
23/08/04, 19:00
Tsjaa.....

Op zoek naar PCExtreme Webhosting?
Kijk dan op www.pcextreme.nl.

Op zoek naar goede en goedkope webhosting?
Kijk dan op www.e-dentify.nl of www.sity.nl!

FSCJasper
23/08/04, 19:14
Goede oplossing...not

StRuJeKeR
23/08/04, 19:30
Servicez.org heeft net hetzelfde gedaan met onze domeinnamen. Ze hebben namelijk it-ss.nl en solidshell.nl geregistreerd (wij hebben .be) en naar hun eigen site doorverwezen. In de hoop zo enkele shellklanten die ons zoeken af te snoepen? We weten het niet en het kan ons eerlijk gezegd niks schelen. Als ze op zo'n manier aan klanten proberen geraken zegt dat veel over hun.
Ze staan notabene in de rack naast ons in de 2Fast suite... :)

Triloxigen
23/08/04, 19:42
Welkom in de harde wereld van het zaken doen.

(En daarom heb ik be en nl al vastgelegd, .com en .net wil ik nog wel maar zijn uiteraard allang bezet, de rest is niet interesant).

kilian
23/08/04, 20:22
Origineel geplaatst door s2software
Heb 'm even aangepast. Staat nu link op naar pcextreme.

Triest!

Luuc
23/08/04, 20:34
Origineel geplaatst door s2software

Zeg wat aardig van je Peter, heb je dat ook met je baas besproken? Communicatie is ook een vak ;)

Laffe actie natuurlijk, ik vraag me af of de domeinnaam ook geredirect zou worden wanneer dit topic nooit had bestaan.

@Jasper: Klopt ;)

FSCJasper
23/08/04, 20:40
Tja Luuc,kijk maar eens op de site.Vertel maar of je dat een acceptabele oplossing vindt van E-dentify.Wedden dat ik het antwoord al weet?:)

Johan-nl
23/08/04, 21:07
Op zoek naar goede en goedkope webhosting?
Kijk dan op www.e-dentify.nl of www.sity.nl!


Wat heeft sity met e-dentify te maken?

FSCJasper
23/08/04, 21:08
Vrienden denk ik?

s2software
23/08/04, 21:09
Origineel geplaatst door Johan-nl
Op zoek naar goede en goedkope webhosting?
Kijk dan op www.e-dentify.nl of www.sity.nl!


Wat heeft sity met e-dentify te maken?
Euhmm.. Op het moment niet zoveel.

PS: Johan, ga je e-mails beantwoorden!

Johan-nl
23/08/04, 21:13
Origineel geplaatst door s2software

Euhmm.. Op het moment niet zoveel.

PS: Johan, ga je e-mails beantwoorden!


Ik doe geen mail, maar heb je iets waar spoed bij zit?
mail mij dan ff op mijn eigen account.

j.hamstra AT resellerSRS .nl

Neferu
23/08/04, 21:13
Eind jaren negentig begin tweeduizend had Wanadoo er een handje van om typodomeinen van concurrenten te registreren. Dus als je xs4al intypte i.p.v. xs4all dan kwam je bij Wanadoo uit op een page waar iets stond van "u bedoelt zeker xs4all? klik hier om naar xs4all te gaan".
Kijk dat was netjes. En het was ook niet hun bedoeling om klantjes af te snoepen maar om hun conculega's duidelijk te maken dat je maar beter alle domeinen die maar lijken op je eerste alsmede alle extenties zoveel mogelijk moet registreren om te voorkomen dat de e.o.a. sukkel er mee vandoor gaat.
Helaas, sukkels heb je nog steeds. Sukkels die alles wat los en vast zit registreren en sukkels die vergeten hun eigen naam in andere dot's te registreren.
Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan de eerste categorie en medelijden met de laatste ;)

Wido
23/08/04, 21:32
Ik houd me persoonlijk niet zo bezig met het kijken of er nog andere extensies zijn welke intressant zijn.

Maar dit vind ik een laffe actie.
Vooral het zinnetje:

Op zoek naar goede en goedkope webhosting?
Alsof wij slechter zijn en duurder. Maarja, dat zal mijn visie er op zijn.

Ik heb E-Dentify al geboden om het domein te kopen voor het dubbele van de registratie kosten. Dit alleen om te voorkomen dat bestaande of aanstaande klanten denken dat er enige relatie is tussen deze twee bedrijven.

Ook fijn als E-Dentify je een paar weken vraagt toen hun SQL server kapot was of je ze kan helpen.
Help je ze netjes met hun SQL server te fixen en krijg je dit, erg leuk E-Dentify.

Ze probeerde de SQL te starten met een lege my.cnf, tja dan wil ie niet hé! Ik zal ze nog eens helpen als ze een probleem hebben.....

Wordt er doodleuk tegen me gezegt dat ik het niet persoonlijk moet opvatten en dat deze domein registratie alleen maar tegen PCextreme is gericht. Wie werkt er nu bij PCextreme? Jij of ik?

Ik neem dit wel persoonlijk op aangezien ik jullie eerst help en vervolgens gaan jullie (of jij) acties ondernemen tegen het bedrijf waar ik hard voor werk.

Zo dat moest er even uit!

Triloxigen
23/08/04, 21:32
@Neferu
Ik heb een typo domein.
massenger .net
de typo mag je zelf verzinnen, maar waar val ik dan nu onder?

FSCJasper
23/08/04, 21:36
Wido,je hebt helemaal gelijk jongen.En ik denk dat het meerendeel van WHT daar wel over eens is...

Neferu
23/08/04, 21:41
Origineel geplaatst door Triloxigen
@Neferu
Ik heb een typo domein.
massenger .net
de typo mag je zelf verzinnen, maar waar val ik dan nu onder? "Sukkels die alles wat los en vast zit registreren" ;)

Triloxigen
23/08/04, 22:05
Origineel geplaatst door Neferu
"Sukkels die alles wat los en vast zit registreren" ;)

"Wie niet waagt, die niet wint"
En zo moeilijk is het niet om minimaal de kosten terug te winnen ;)

Deltaned
24/08/04, 14:32
Origineel geplaatst door s2software
Het is nooit mijn bedoeling geweest het domein te verkopen.

Wat een zielige bedoeling is dit zeg, gaan de zaken zo slecht dat je moet gaan meeliften op het succes van een ander?

Ahead-IT
24/08/04, 15:27
Als ik een domein registreer, zeker voor het oprichtne van een bedrijf, dan zorg ik er steeds voor dat ik minimaal de BE en NL versie heb + alle soorten varianten.

Bijvoorbeeld:
pcextreme.be
pc-extreme.be
pcextreme.nl
pc-extreme.nl

Zo speel je steeds zeker.

Ik heb onlangs net hetzelfde voorgehad met een domein van ons, geen twee keer zou ik zeggen ;)

ThePostman
24/08/04, 16:07
Origineel geplaatst door StRuJeKeR
Servicez.org heeft net hetzelfde gedaan met onze domeinnamen. Ze hebben namelijk it-ss.nl en solidshell.nl geregistreerd (wij hebben .be) en naar hun eigen site doorverwezen. In de hoop zo enkele shellklanten die ons zoeken af te snoepen? We weten het niet en het kan ons eerlijk gezegd niks schelen. Als ze op zo'n manier aan klanten proberen geraken zegt dat veel over hun.
Ze staan notabene in de rack naast ons in de 2Fast suite... :)

Oeps ik schiet uit...bam server op de grond... LOL

Maja uhm wat kan ik er over zeggen? Dit soort dingen gebeuren wel vaker!

Mikey
24/08/04, 18:10
Ach waar maken we druk om, het laat wel de houding zien van het bedrijf die het geregistreerd heeft.

s2software
02/09/04, 18:54
Ik heb pcextreme.be vandaag aan PCextreme overgragen.

phreak
02/09/04, 18:55
Origineel geplaatst door s2software
Ik heb pcextreme.be vandaag aan PCextreme overgragen.

Dat is wel weer heel netjes :)

Wido
02/09/04, 19:00
Ja, daar zijn wij ook erg blij mee.

peterw
07/09/04, 12:16
Is er hier dan niemand die z'n naam heeft gedeponeerd bij http://www.bmb-bbm.org/ ?

Ze hadden daar 'PC Extreme' vast kunnen leggen als 'hoster' voor de hele benelux, niemand mag dan een vergelijkbare domeinnaam registreren en er ook hosting bij aanbieden.

Triloxigen
07/09/04, 12:20
Origineel geplaatst door peterw
Is er hier dan niemand die z'n naam heeft gedeponeerd bij http://www.bmb-bbm.org/ ?

Ze hadden daar 'PC Extreme' vast kunnen leggen als 'hoster' voor de hele benelux, niemand mag dan een vergelijkbare domeinnaam registreren en er ook hosting bij aanbieden.

Dat is echt niet gratis hoor,
het is niet interesant om dat te doen als je een omzet van 10.000 hebt, want dan ben je een groot deel ervan al kwijt..

Rik
07/09/04, 12:58
Voor mensen die hun naam willen checken in EU:

Persoonlijk favo linkje:

http://oami.eu.int/en/CTMOnline/RequestManager/SearchBasic?transition=start&source=Log-in.html&language=en&application=CTMOnline

peterw
07/09/04, 14:17
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is echt niet gratis hoor,
het is niet interesant om dat te doen als je een omzet van 10.000 hebt, want dan ben je een groot deel ervan al kwijt..

Valt reuze mee hoor, was een eenmalige inleg.

PriorWeb
08/09/04, 09:27
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is echt niet gratis hoor,
het is niet interesant om dat te doen als je een omzet van 10.000 hebt, want dan ben je een groot deel ervan al kwijt..

omg?

amper een paar 100euro...

Triloxigen
08/09/04, 09:32
Origineel geplaatst door PriorWeb


omg?

amper een paar 100euro...

Als je het doet, moet je het goed doen..
Kost je minimaal 2500,- dan :)

(Teminste, dat had ik begrepen van iemand die dat had gedaan)

eMiz0r
08/09/04, 10:41
Je kunt ook gewoon zekerheid krijgen zonder te gissen Trixo: http://www.bmb-bbm.org/nl/pdf/tarieven200401.pdf

peterw
09/09/04, 15:50
Volgens mij heb ik toen ook iets van 500 euro betaald, maar is alweer een paar jaar terug.