PDA

Bekijk Volledige Versie : Redundancy



ivs
23/08/04, 13:16
Als ik de beschrijvingen van de netwerken van de verschillende hosting bedrijven bekijk dan zie ik dat de meeste bedrijven van alles redundant hebben aangelegd.

Wat me alleen opvalt is dat die redundancy vaak wordt gerealiseerd door apparatuur van één en het zelfde merk. Nou vraag ik me af is het niet veel beter om meerdere merken te gebruiken? Dus bijvoorbeeld zowel een Cisco als Juniper Router.

empeetrois
23/08/04, 14:14
Tevens wat mij ook opvalt, dat er weinig provider echt dingen redundant hebben, 2 power connectors per rack, 2 switches per rack.
Tot nu toe heb ik geen 1 bedrijf gezien die hier gebruik van maakt.

Het kost wel wat meer, maar dan weet je wel zeker dat je altijd verbinding hebt.

Wido
23/08/04, 14:17
NXS heeft dat wel dacht ik, STS power switching in elk rack en ook twee switches.

Corrent me if i am wrong, maar ik dacht dat het wel zo was.

Over die verschillende merken, wel zo makkelijk lijkt me 1 merk, je kan alles bij 1 leverancier halen en je hebt de SLA van 1 merk.

Als er iets is heb je 1 telefoonnummer voor support.

Guust
23/08/04, 14:49
Origineel geplaatst door empeetrois
Tevens wat mij ook opvalt, dat er weinig provider echt dingen redundant hebben, 2 power connectors per rack, 2 switches per rack.
Tot nu toe heb ik geen 1 bedrijf gezien die hier gebruik van maakt.

Het kost wel wat meer, maar dan weet je wel zeker dat je altijd verbinding hebt.

Wij hebben dit wel. En PriorWeb ook geloof ik, 2 Switches wel in ieder geval, voeding weet ik niet.

s2software
23/08/04, 15:19
Linkup heeft zowel 2 Juniper routers als Cisco's.

Guust
23/08/04, 15:31
Origineel geplaatst door s2software
Linkup heeft zowel 2 Juniper routers als Cisco's.

Foto's?

mdf
23/08/04, 23:47
Wat Leaseweb bijv. doet is twee routers redundant laten draaien en dan op 1 van de routers een ouder OS; hierdoor heb je meer kans dat als de ene router uitvalt door een probleem in het OS de andere up blijft.

LeaseWeb
24/08/04, 00:09
Origineel geplaatst door Synssans
Wat Leaseweb bijv. doet is twee routers redundant laten draaien en dan op 1 van de routers een ouder OS; hierdoor heb je meer kans dat als de ene router uitvalt door een probleem in het OS de andere up blijft.

Ongeveer...

Niet perse ouder.
Maar een IOS uit een ander ontwikkel traject.
12.0.xS en 12.0.xST
De ene keer is ST nieuwer en de andere keer is S nieuwer.

Wido
29/08/04, 21:35
Hostlab (waar wij staan) heeft overigens ook alles redunant.

Twee routers, met beide hun eigen switches. Powerfeed A + B.
In ons rack komen twee uplinks binnen welke beide met een andere router verbonden zijn.

fusehost
29/08/04, 22:53
Openminds heeft ook alles redundant.

svbeek
29/08/04, 22:55
Wij starten binnenkort ook met colocatie diensten, afgelopen vrijdag hebben we o.a. onze switches alvast geplaatst. Deze draaien in een redundante opstelling d.m.v. rapid spanning tree op 2 verschillende uplinks, werkt erg goed. We willen aan onze toekomstige klanten dan ook standaard 2 uplinks aanbieden ieder op een aparte switch.

ProServe
30/08/04, 09:23
Origineel geplaatst door empeetrois
Tevens wat mij ook opvalt, dat er weinig provider echt dingen redundant hebben, 2 power connectors per rack, 2 switches per rack.
Tot nu toe heb ik geen 1 bedrijf gezien die hier gebruik van maakt.
Het kost wel wat meer, maar dan weet je wel zeker dat je altijd verbinding hebt.
Er zijn er toch echt genoeg die dat doen....