PDA

Bekijk Volledige Versie : E-dentify, je kunt beter FREEWEBS nemen!



Remco
22/08/04, 15:20
Aloha

Ik was klant bij R3, dat werd overgenomen door E-dentify en sindsdien alleen al problemen. Ik was reseller bij r3diensten en wilde niet echt naar e-dentify omdat het niet veel beter was volgens wat mensen en als ik het forum van e-dentify las klonk het ook niet veel beter!

Bestanden / databases verhuizen kost 29 €per uur ex btw naar dat mag je ook zelf doen maar dan moet je dus 1 voor 1 van elke site een backup maken en 1 voor 1 terugzetten

Daarna moeten de domeien ook nog is worden gedaan.
Het zijn er 43 en van deze moeten de nameservers worden gewijzigd. Zelf kan ik er dan 19 doen dus dat is geen probleem maar de rest als ik daarom vraag krijg ik te horen dat ze dat niet zomaar doen en het gewoon uurloon is.

Oftewel 29 € EX BTW!
Ja dit valt buiten onze service, dat blij ik horen...

Wat vinden jullie hier nu van?
29 € per uur voor wat nameservers wijzige?

En ze kopen zelf R3diensten hosting en ik wilde niet naar e-dentify dus dan moet ik toch mogen verhuizen? En ik wil alles ook best zelf doen maar ik krijg die permissies niet dus ja :rolleyes:

Even ter informatie:
Hier staat niets over in de voorwaarden van E-dentfy
Hierover zijn wij (ex-r3klanten) NOOIT geinformeerd door E-dentify.


Nu ligt alles er al enkele dagen uit mail werkt niet ftp werkt niet
Ze zijn nergens op te bereiken en dat noemt zich dan GOED en PROFESSIONEEL

FSCJasper
22/08/04, 15:31
Als een bedrijf wordt overgenomen,behoudt de klant de mogelijkheid om op te stappen,of niet?

Tja,het blijft een budgethost.Als je voor een paar euro's per maand al een mooi pakket krijgt,kan je zo'n problemen verwachten,ookal was het niet jou voorkeur om naar E-dentify te vertrekken.Ze moeten zelf weten hoe ze hun support en hosting willen leveren,en waarschijnlijk krijg je standaard bij het pakket minimale support.Maarja,dat is ook te verwachten voor die prijs.

Ik denk niet dat veel bedrijven hun klanten laat betalen voor zoiets,sinds dat meestal wel bij het pakket inbegrepen zit.E-dentify heeft dus een andere kijk hierop,en dat is hun goed recht uiteindelijk.

A1Host
22/08/04, 15:50
Toch had het ook wel schappelijk kunnen zijn om de klanten van R3 een overbruggingsperiode te bieden, waarin de oude voorwaarden van R3 nog gelden. Was ook voor E-dentify zelf handig geweest om discussies te vermijden.

Communicatie blijkt vreemd genoeg een heikel punt bij veel bedrijven die communicatie gerelateerde diensten aanbieden...

dreamhost_nl
22/08/04, 16:28
Als ik het goed begrijp moeten de oude cliënten van R3 dus zelf hun web site(s) naar de servers van E-Dentify verhuizen als ze willen dat hun web site blijft werken... dat is dan inderdaad wel een heel vreemd verhaal... :eek:

s2software
22/08/04, 16:35
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Als ik het goed begrijp moeten de oude cliënten van R3 dus zelf hun web site(s) naar de servers van E-Dentify verhuizen als ze willen dat hun web site blijft werken... dat is dan inderdaad wel een heel vreemd verhaal... :eek: Jij hebt 't echt helemaal verkeerd begrepen. Dit hebben wij allemaal al gedaan.
Remco wilde bij ons weg, toen hebben wij 'm dat aanbod gedaan.
Die nameserver wijzigingen kosten ons ook geld, de domeinen staan namelijk bij allemaal verschillende registrars met elk hun tarieven.

eMiz0r
22/08/04, 16:38
Vraag je dan uurloon in plaats van onkostenvergoeding? Blijft het nog een vreemd verhaal imo.

FSCJasper
22/08/04, 16:40
Origineel geplaatst door s2software
Jij hebt 't echt helemaal verkeerd begrepen. Dit hebben wij allemaal al gedaan.
Remco wilde bij ons weg, toen hebben wij 'm dat aanbod gedaan.
Die nameserver wijzigingen kosten ons ook geld, de domeinen staan namelijk bij allemaal verschillende registrars met elk hun tarieven.

Nameservers wijzigen is gratis hoor. Verhuizen of de gegevens veranderen,dat kost wel geld.Ken sowieso geen enkele host die geld vraagt voor het wijzigen van de nameservers.

s2software
22/08/04, 16:42
Ik ga geen namen noemen maar ze zijn er wel.

FSCJasper
22/08/04, 16:45
Dan ter onderstelling dat ze er zijn:waarom moet hij dan uurloon betalen ipv gewoon kostenvergoeding? Beetje raar verhaal hoor..

s2software
22/08/04, 16:47
Ik heb hem meerdere opties gegeven dan alleen uurloon.

Beyonder
22/08/04, 17:58
Tijd is geld, zo simpel is het. Zodra je dat vergeet ben je als hoster totaal verkeerd bezig.

Je schept voor je klanten een precedent die je iet kan volhouden zodra je personeel moet aannemen.

Luuc
22/08/04, 18:12
Origineel geplaatst door Beyonder
Tijd is geld, zo simpel is het. Zodra je dat vergeet ben je als hoster totaal verkeerd bezig.

Je schept voor je klanten een precedent die je iet kan volhouden zodra je personeel moet aannemen. Mja, maar om uurloon te vragen als je binnen een minuut klaar kan zijn? Kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb maar wanneer je een klantenbestand overneemt dien je wel van te voren dingen uit te stippelen en de klant de mogelijkheid te geven om zonder problemen te vertrekken.

@Beyonder: Klopt, verkeerd gelezen.

Beyonder
22/08/04, 18:15
43 domeinen aanpassen in 5 minuten? vindt ik knap als je dat kunt, zeker met die geinig trage webinterfaces die iedereen gebruikt tegenwoordig.

ikki_paha
22/08/04, 19:17
Ik vind dat e-dentify toch echt gelijk heeft hoor

Dennis
22/08/04, 19:24
Origineel geplaatst door Beyonder
Tijd is geld, zo simpel is het. Zodra je dat vergeet ben je als hoster totaal verkeerd bezig.

Je schept voor je klanten een precedent die je iet kan volhouden zodra je personeel moet aannemen. In mijn ogen is het wijzigen een service die je als webhoster gewoon gratis moet weg geven bij domeinregistraties.

Bij geen enkele grote ICANN-registrar betaal je trouwens voor dns-wijzigingen. Bij eNom kun je de klant zelfs een password geven zodat hij kan inloggen op zijn domein en zelf zijn dns kan wijzigen.

Let dus van te voren op dat je niet gaat hosten bij een webhoster die al administratie-fees gaat vragen voor zulke kleine dingen.

Origineel geplaatst door Beyonder
43 domeinen aanpassen in 5 minuten? vindt ik knap als je dat kunt, zeker met die geinig trage webinterfaces die iedereen gebruikt tegenwoordig. De eNom-interface is over het algemeen toch snel genoeg. En volgens mij kun je bij eNom ook in 1x de dns van 43 domeinen veranderen naar een nieuwe. Bij andere registrars inderdaad niet, maar je betaalt voor je domein en het is lullig als je hier steeds opnieuw voor moet betalen.

Remco
22/08/04, 19:46
Origineel geplaatst door s2software
Ik heb hem meerdere opties gegeven dan alleen uurloon.
Goh dan vraag ik me af welke opties

Alleen 29 € per uur EX BTW of 150 € dan doen ze het zeker

Nee dat is fijn

En ik vroeg om nameservers te wijzige en meer niet en dat zou EFFE zo gedaan worden inmiddels hoor ik NIETS meer van jullie en ik had jullie gezegd dat ik het zou posten dus dat doe ik.

ikki_paha
22/08/04, 20:06
Hier krijgen we weer het echte nederlandse verhaal volgens mij.

Voor het minste geld op de hoogste rang zitten.

FSCJasper
22/08/04, 20:12
Het is trouwens,voor een dubbeltje eerste rangs zitten ;)

Ik vind het wel raar van E-dentify.Ookal komt Beyonder met 'tijd is geld',als je ergens diensten afneemt mag je toch wel verwachten dat deze simpele standaarddingen zonder problemen geregeld kunnen worden?Om voor zoiets extra geld te vragen vind ik overdreven,maar E-dentify zal er wel een bedoeling bij hebben..

Dennis
22/08/04, 20:13
Origineel geplaatst door ikki_paha
Hier krijgen we weer het echte nederlandse verhaal volgens mij.

Voor het minste geld op de hoogste rang zitten. Dus als je meer betaalt voor je domeinregistratie kun je ook eerder verwachten dat je je dns-wijzigingen gratis krijgt? Het blijkt meestal eerder andersom andersom te zijn. DNS-aanpassingen zijn gewoon onderdeel van domeinregistratie.

AlfaHosting
22/08/04, 20:49
Origineel geplaatst door Remco

Oftewel 29 € EX BTW!
Ja dit valt buiten onze service, dat blij ik horen...

Wat vinden jullie hier nu van?
29 € per uur voor wat nameservers wijzige?


Studenten worden blijkbaar duur betaald .. :p

ensermo
22/08/04, 20:51
Origineel geplaatst door DennisCitus

De eNom-interface is over het algemeen toch snel genoeg. En volgens mij kun je bij eNom ook in 1x de dns van 43 domeinen veranderen naar een nieuwe. Bij andere registrars inderdaad niet, maar je betaalt voor je domein en het is lullig als je hier steeds opnieuw voor moet betalen.

Er is een Global Edit functie in Enom inderdaad waarmee je alle domeinnamen in een account kan aanpassen. Je kan Remco gratis een account laten openen. Alle domeinnamen "pushen" die van hem zijn. En dan met de global edit functie de nameserver veranderen. Dan heeft hij zelf controle over zijn domeinnamen. Voor .nl domeinnamen dat is iets wel wat "werk".

s2software
22/08/04, 20:53
Dit hele topic is gebaseerd op in ons nadeel verdraaide informatie.
Wij hebben hem een redelijke voorstellen gedaan, maar hij is op geen van allen in gegaan.
Overigens is geen enkele service onbereikbaar zoals Remco zegt.

Remco
22/08/04, 21:05
Origineel geplaatst door s2software
Dit hele topic is gebaseerd op in ons nadeel verdraaide informatie.
Wij hebben hem een redelijke voorstellen gedaan, maar hij is op geen van allen in gegaan.
Overigens is geen enkele service onbereikbaar zoals Remco zegt.

Er is met jullie geen contact op te nemen, ik kan wel mailen maar krijg niets terug en opmsn ook niets.

Verder wil ik nog steeds alles verhuizen.

Jullie zouden eventjes die paar domeinen doen want de rest kan ik zelf wel doen maar ik hor helemaal niets meer van jullie.

En het gaat om nameservers veranderen en niet om verhuizen en nameservers wijzigen is gratis

En als jullie het anders niet willen doen geef mij dan die login informatie dan doe ik het zelf wel want ik heb ze tenslotte ook zelf geregistreerd via r3diensten want ik HAD die login.

Savvas
22/08/04, 21:32
Mijn persoonlijke opinie hierover in het kort:

Als ik het goed begrijp is r3 diensten destijds over genomen door e-dentify. Bij een overname komt het geregeld voor dat alle klanten over worden gezet van het bedrijf in kwestie. Hierbij is het naar mijn idee de plicht van het bedrijf dat de overname doet om deze volledig en met weinig tot geen hinder voor de klanten te voltooien (voor zover dit mogelijk is).

Nou duiken er altijd onverwachte kosten op, ik kan het weten, bij ons heeft er pas ook een overname plaatsgevonden en dan begint de ellende echt pas. Als ik het goed begrijp staat de boel nogal verspreid, wat wellicht onkosten zal veroorzaken om in orde te maken. In zo'n geval is het lijkt mij niet meer dan normaal om dit tegen kostprijs te doen gezien dit nog onder de overname valt.

Dan hebben we het over hoge maandlasten of lage maandlasten, het doet er niet toe. E-dentify mag de mensen in kwestie pas na een succesvolle overname tot haar klanten beschouwen en onder haar AV en andere bijkomende dingen laten vallen.



Wellicht een beetje krom bericht dit, zou goed kunnen, beetje hectisch dagje vandaag...

Henky!
23/08/04, 01:18
Origineel geplaatst door NetRouting
In zo'n geval is het lijkt mij niet meer dan normaal om dit tegen kostprijs te doen gezien dit nog onder de overname valt.

Kostprijs dan wel zelf betalen en niet afwentelen op de klant. De enige manier om de klant te laten betalen voor overname kosten (kostprijs) is door het over te nemen bedrijf falliet te laten gaan en vervolgens weer op te starten. Dan zou je na de ruzie met de belastingdienst de klant een briefje kunnen sturen van "hallo en sorry maar u kunt bij ons wel verder als u maar wat extra kosten betaald".

Dit is een zeer slecht georganiseerde 'overname' (waarom zijn extra kosten niet meegenomen?). En als het hier inderdaad een 'overname' betrof zou het nog illegaal zijn ook. Kosten mogen niet op de klant worden afgewenteld.

Nee, we begrijpen het allemaal verkeerd. Het is gewoon een offerte. Zo van 'voor deze prijs organiseren wij uw nameservers. En daarbij twee extra spaarzegels voor in uw plakboekje".

Afgezien van het formele. Waarom niet gewoon 43 domeinen regelen en een goede klant overhouden???

Anestheologist
23/08/04, 01:27
Nu, E-identify misschien hou je dit bedrag beter lager dan bovengenoemde want op deze manier heb je volgend jaar deze klant niet meer. Maar je kan inderdaad wel een klein bedrag rekenen een fictieve € ofzo.

Maar wat ik even wou weten reken je voor je bestaande klanten ook geld om ns aan te passen ?

eMiz0r
23/08/04, 09:09
Origineel geplaatst door s2software
Overigens is geen enkele service onbereikbaar zoals Remco zegt.

Jullie forum zegt anders. Het barst van de topics met vragen wanneer er eens op email gereageerd wordt.

Maar als ik het dus goed begrijp wil dit bedrijf de kosten voor de overname op jou verhalen? Ik vraag me af of dit inderdaad wel illegaal is, maar dat het niet een normale gang van zaken is zijn we het allemaal wel over eens denk ik.

Beyonder
23/08/04, 09:35
Ik denk dat je het dan nog even door moet lezen voordat je een conclusie gaat trekken.

Klant is klant bij R3

R3 wordt overgenomen door E-dentify

E-dentify wordt door de klant op de hoogte gesteld dat hij niet over wil maar wil wegverhuizen

E-Dentify geeft aan dat dit mogelijk is, maar brengt voor het overzetten van data en het wijzigen van domeinnaam entries kosten in rekening tenzij de klant het zelf wil doen.

Zo lees ik het... correct me when i am completely wrong :)

Dennis
23/08/04, 09:40
Origineel geplaatst door Beyonder
Tenzij de klant het zelf wil doen.Waar is deze optie dan genoemd?

Beyonder
23/08/04, 09:41
Ik quote:

"Bestanden / databases verhuizen kost 29 €per uur ex btw naar dat mag je ook zelf doen maar dan moet je dus 1 voor 1 van elke site een backup maken en 1 voor 1 terugzetten"

Dennis
23/08/04, 09:45
Bestanden / databases verhuizen kost 29 €per uur ex btw naar dat mag je ook zelf doen maar dan moet je dus 1 voor 1 van elke site een backup maken en 1 voor 1 terugzetten

Daarna moeten de domeien ook nog is worden gedaan.
Het zijn er 43 en van deze moeten de nameservers worden gewijzigd. Zelf kan ik er dan 19 doen dus dat is geen probleem maar de rest als ik daarom vraag krijg ik te horen dat ze dat niet zomaar doen en het gewoon uurloon is.

Oftewel 29 € EX BTW!
Ja dit valt buiten onze service, dat blij ik horen...

Wat vinden jullie hier nu van?
29 € per uur voor wat nameservers wijzige?Ik zie het. Volgens mij is er iets mis tussen jullie communicatie. NameServers wijzigen is iets anders dan het verhuizen van databases en bestanden. Voor dat laatste kan (ligt aan de situatie) wel geld gevraagd worden, tenzij E-dentify natuurlijk zelf een nieuwe server heeft genomen, dan is het wel zo netjes om die sites ook gratis naar die server te verhuizen.

galious
23/08/04, 09:58
Origineel geplaatst door DennisCitus
...NameServers wijzigen is iets anders dan het verhuizen van databases en bestanden. Voor dat laatste kan (ligt aan de situatie)...

Voor het wijzigen van ns kan ook geld gevraagd worden. Ligt maar precies aan de hoster. Als ik in het contract opneem dat ieder gedownload bestand x cent kost, kan ik dat ook vragen. Het geval ligt er wel anders aangezien het hier over een overname gaat. In welke geval (naar mijn mening, ik ken de wetgeving hieromtrent niet exact, maar waarschijnlijk moet je de mogelijkheid krijgen weg te kunnen, tegen aannemelijk kosten) de oude AV en contracten nog gelden.

Martin

Mr. Snooby
23/08/04, 11:06
Remco,

Dat er met ons niet in contact is te komen, is onzin. Ik heb verscheidene gesprekken gehad, maar er werd steeds iemand bij het gesprek gehaald, en ik kon verder geen normaal gesprek met je voeren.

Wij leveren diensten, die betaald moeten worden. Omdat dit een speciaal geval is, hebben wij verschillende aanbiedingen gedaan (van onze kant is er veel toegegeven), maar Remco wilde niets toegeven. Alleen gratis. Tja, dan niet.

Groet, Peter

Dennis
23/08/04, 11:52
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Remco,

Dat er met ons niet in contact is te komen, is onzin. Ik heb verscheidene gesprekken gehad, maar er werd steeds iemand bij het gesprek gehaald, en ik kon verder geen normaal gesprek met je voeren.

Wij leveren diensten, die betaald moeten worden. Omdat dit een speciaal geval is, hebben wij verschillende aanbiedingen gedaan (van onze kant is er veel toegegeven), maar Remco wilde niets toegeven. Alleen gratis. Tja, dan niet.

Groet, Peter Maar wat wil Remco nou precies? Alleen wijziging van de nameservers? Of ook verhuizing van databases en bestanden?

En welke registrar vraagt jullie dan ook geld voor dns-changes?

XS-24
23/08/04, 12:36
Heb even op msn gevraagd:

verhuizing van databases, instellingen en bestanden naar een andere provider en dns omzetten van 43 domeinen naar die van de nieuwe provider. Alles was al omgezet naar de eigen server (van e-dentify).

Ik zou hier ook een bedrag vor vragen, je kunt natuurlijk niet bezig blijven.

ikki_paha
23/08/04, 12:51
Origineel geplaatst door sity webhosting
Heb even op msn gevraagd:

verhuizing van databases, instellingen en bestanden naar een andere provider en dns omzetten van 43 domeinen naar die van de nieuwe provider. Alles was al omgezet naar de eigen server (van e-dentify).

Ik zou hier ook een bedrag vor vragen, je kunt natuurlijk niet bezig blijven.


Inderdaad ze hebben geheel gelijk.

Dennis
23/08/04, 13:21
Origineel geplaatst door sity webhosting
Heb even op msn gevraagd:

verhuizing van databases, instellingen en bestanden naar een andere provider en dns omzetten van 43 domeinen naar die van de nieuwe provider. Alles was al omgezet naar de eigen server (van e-dentify).

Ik zou hier ook een bedrag vor vragen, je kunt natuurlijk niet bezig blijven. Die nieuwe provider is gewoon een andere provider?

@Remco:
Als dit waar is vind ik toch dat je jezelf eens achter je oren moet krabben. Als je weg wilt verhuizen kun je vast de dns-changes wel gratis krijgen, maar als alle databases, instellingen en bestanden ook nog moeten worden verhuisd, dan wordt natuurlijk gewoon uurloon gevraagd.

Carl<n-media>
23/08/04, 14:10
Als je nieuwe hosting provider over cPanel beschikt dan kan deze gewoon de bestanden/instellingen met een paar muisklikken verhuizen.

Mr. Snooby
23/08/04, 14:15
Inderdaad, deze optie had ik ook al voorgelegd, maar Remco zei dat hij deze optie niet had.

Remco
23/08/04, 22:27
Ahummmmmmm

Het gaat hier om 25 domeintjes waarvan de DNS moet worden gewijzigd.
ENIGE KOSTEN HIERAAN DOOR DE REGISTARS BETAAL IK WEL

Maar al die FILES en DBS en EMAILS en zo dat kan ik zelf wel daarvoorheeft CPANEL een PRACHTIGE FUNCTIE. (als mijn sites tenminste UP ZIJN!)

En mijn mensen die een sit ebij me hebbe zitte te zeike dat de hosting zo ENORM ******* IS en dat is niet mijn schuld want waar mijn sites die ik zelf kon verhuizen (ook dns) die functioneren prima maar omdat ik de .nl domeinen niet MEER kan besturen door de overname moeten jullie dit doen of mij eventjes die login geven zodat ik het zelf wel doe.

Ik heb ze ook zelf geregistreerd.

Het gaan dus om alleen paar DNS wijzige en deze kosten die de registars vragen wil ik wel betalen maar geen 29 € per uur om 25 x CTRL C CTRL V te doen

Remco
23/08/04, 22:28
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Als je nieuwe hosting provider over cPanel beschikt dan kan deze gewoon de bestanden/instellingen met een paar muisklikken verhuizen.

Deze optie was er wel alleen jamme dat ik bij edentify alleen de permissies heb om AANMAKEN / WIJZIGE / VERWIJDERE dat was het ongeveer wel dus ja dan is dat oook niet mogelijk

En het gaat hier om DNS aanpassingen bestanden kan ik zelf wel.

XS-24
23/08/04, 23:27
Je zegt de hele tijd dat je site offline is enzo maar ik zie gewoon een Cpanel pagina, offline is hij dus niet je moet gewoon een account aanmaken.

Luuc
24/08/04, 10:08
Origineel geplaatst door sity webhosting
Je zegt de hele tijd dat je site offline is enzo maar ik zie gewoon een Cpanel pagina, offline is hij dus niet je moet gewoon een account aanmaken. Vermoedelijk heeft hij geen toegang om dat te kunnen doen slimbo! :rolleyes:

Mr. Snooby
24/08/04, 10:25
Origineel geplaatst door Luuc
Vermoedelijk heeft hij geen toegang om dat te kunnen doen slimbo! :rolleyes:

Jawel, resellers kunnen accounts aanmaken. Remco is reseller.

Luuc
24/08/04, 13:32
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Jawel, resellers kunnen accounts aanmaken. Remco is reseller. Misschien is z`n reselleraccount nog niet aangemaakt :) Mja, maar zo kun je nog wel een paar mogelijke redenen noemen.

dotnlhosting
24/08/04, 13:38
Het veranderen van de nameservers bij een domein kost opzich niet zoveel geld hoor, ik vind het bedrag eigenlijk ook flink overdreven maar dat is voor elk bedrijf natuurlijk hun beslissing. Het wijzigen van een nameserver is over het algemeen niet zoveel werk.

Mr. Snooby
24/08/04, 14:02
Origineel geplaatst door Luuc
Misschien is z`n reselleraccount nog niet aangemaakt :) Mja, maar zo kun je nog wel een paar mogelijke redenen noemen.

Z'n reselleraccount is al lang aangemaakt.

Deltaned
24/08/04, 14:27
Origineel geplaatst door Beyonder
43 domeinen aanpassen in 5 minuten? vindt ik knap als je dat kunt, zeker met die geinig trage webinterfaces die iedereen gebruikt tegenwoordig.

Zo moeilijk is dat niet, ik heb daar een heel mooi PHP scriptje voor die dat eenvoudig verzend naar SIDN.
Domeinnaam invullen en klaar!

Luuc
24/08/04, 14:28
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Z'n reselleraccount is al lang aangemaakt. Excuses, dan heb ik niets gezeg.

Remco
24/08/04, 16:04
Origineel geplaatst door Luuc
Excuses, dan heb ik niets gezeg.

Et zou handig zijn als ik het password ook ooit is zou krijgen :rolleyes:

Remco
24/08/04, 16:05
Origineel geplaatst door Deltaned


Zo moeilijk is dat niet, ik heb daar een heel mooi PHP scriptje voor die dat eenvoudig verzend naar SIDN.
Domeinnaam invullen en klaar!

Nou wat doet edentify dan moeilijk als het zo simpel kan :S

Deltaned
24/08/04, 16:06
Ze mogen mij mailen hoor, krijgen ze het php file-tje wel!

Mikey
24/08/04, 17:56
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik quote:

"Bestanden / databases verhuizen kost 29 €per uur ex btw naar dat mag je ook zelf doen maar dan moet je dus 1 voor 1 van elke site een backup maken en 1 voor 1 terugzetten"

:r :r :r

TS geeft aan dat het nu om de wijziging van de nameservers gaat... Ik vraag me af wat de meerwaarde van jouw remon, in dit topic is. Net zoals in vele andere topics weet je weer hoe het moet en ga je nog eens smerig quoten.

Ik ben van mening dat kosten die gemaakt worden door een overname, de kosten zijn van het bedrijf. TS kiest er bewust voor om niet verder te gaan met de nieuwe eigenaren, dat is dan ook zijn goed recht maar om hem dan even te kunnen pakken omdat hij met een redelijk aantal domeinnamen verhuist vind ik beetje "stinken naar de misdaad"

Mr. Snooby
24/08/04, 18:32
Uiteraard zijn de kosten van de verhuizing van de bestanden/instellingen/domeinen etc. van R3 naar ons, voor ons, gratis dus voor de klant. Maar de klant is net verhuisd van R3 naar ons, en wil nu weer ván ons weg. Deze verhuizingskosten zijn neit voor ons.

AlfaHosting
24/08/04, 18:43
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Uiteraard zijn de kosten van de verhuizing van de bestanden/instellingen/domeinen etc. van R3 naar ons, voor ons, gratis dus voor de klant. Maar de klant is net verhuisd van R3 naar ons, en wil nu weer ván ons weg. Deze verhuizingskosten zijn neit voor ons.

Werk een tussenoplossing uit ... 14,5 euro ipv 29 ?

ThePostman
24/08/04, 19:29
Ik geef E-Dentify groot gelijk. Meneer heeft de keuze al gehad om weg te gaan maar bleef. Nu besluit weg te gaan nadat de gehele overname achter de rug is. Dan kan E-dentify gewoon hun standaard prijs hanteren.

Oja...ik raad aan om contract op te zeggen...betalen voor wat je gebruikt hebt. Ergens bij een voor jou gevoel betrouwbaar bedrijf een reseller pakket nemen. Een SIDN account nemen of een andere registrar oplossing en daar alles naar toe verhuizen. :)

Henky!
24/08/04, 23:42
Origineel geplaatst door The Postman
Ik geef E-Dentify groot gelijk. Meneer heeft de keuze al gehad om weg te gaan maar bleef. Nu besluit weg te gaan nadat de gehele overname achter de rug is. Dan kan E-dentify gewoon hun standaard prijs hanteren.


Betalen om weg te mogen?

Betalen voor een overname, betalen voor DNS, betalen voor dit, betalen voor dat....

Hoe dan ook, de klant is weer de lul.

galious
25/08/04, 08:53
Origineel geplaatst door Henky!

Betalen om weg te mogen?

Betalen voor een overname, betalen voor DNS, betalen voor dit, betalen voor dat....

Hoe dan ook, de klant is weer de lul.

Betalen voor overname? Er is nu al 2x aangegeven dat de klant hiervoor niet heeft betaald.

Betalen voor DNS? Waarom niet? Dit is hun eigen keuze en was (neem ik aan) bekend bij TS. Zij maken erzelf ook kosten voor (aan hun registrar, loonkosten, algemene bedrijfskosten).

Betalen voor (dit|dat)? Specify (dit|dat) ;)

Martin

ThePostman
25/08/04, 11:47
Origineel geplaatst door Henky!


Betalen om weg te mogen?

Betalen voor een overname, betalen voor DNS, betalen voor dit, betalen voor dat....

Hoe dan ook, de klant is weer de lul.

Nee klant was al GRATIS (uiteraard) verhuist naar e-dentify. En deze besluit NA de verhuizing weg te gaan. Dan is het gewoon een klant van e-dentify en mogen hun, hun standaard prijzen hanteren.

En wat maakt het uit wat hun er voor vragen? Als e-dentify een nameserver wijzigen als een grote moeite beschouwt vragen ze zoveel ze willen. Dat ze hier geen klanten door overhouden is een andere zaak.

Remco
25/08/04, 13:51
HA HA

De klant was al verhuisd naar e-dentify blah blah NOT!

Ik heb alles nog vanaf de r3 server mogen doen tewrijl ik al 4 weken weg wil en ook al voor die verhuizing maar R3 was zo slim om meteen e-dentify de macht te geven en inmiddles hadden hun dus de touwtjes in handen en moet ik 29 EURO gaan betalen voor 20 NAMESERVERTJES TE WIJZIGE

En jullie moeten ze toch al wijzige van ns1.r3diensten.nl gebruiken jullie niet neem ik aan dus wijzige ze dan meteen in de mijnes.

En er werden mij nameservers belooft
Volledige uptime
Super ftp

Nameservers van mij? nooit gezien
Uptime? wat is dat?
FTP - F*cking TIFUS protocool dat noit werkt.

ikki_paha
25/08/04, 14:17
Slotje ? ,,,

Ik denk dat het iedereen nu wel duidelijk is.

ThePostman
25/08/04, 14:19
Remco je mag je zelf wel wat proffesioneler opstellen. Dit is geen forum waar je bent je om je heen mag lopen schelden. Ik heb je al een tip gegeven voor een oplossing.

AlfaHosting
25/08/04, 15:27
Nu, ik kan eigenlijk wel begrijpen dat hij wat boos word.

Mr. Snooby
25/08/04, 17:17
Sorry hoor, maar wat Remco daar zegt, klopt helemaal niets van.

@ Mario: Dus ik begrijp het niet.

®on
25/08/04, 17:20
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Sorry hoor, maar wat Remco daar zegt, klopt helemaal niets van.
Gedraag je volwassen en los zo iets als nog netjes op. Maakt niet meer uit wie of wat nu eigenlijk gelijk heeft.

Stel je als bedrijf professioneel op, op deze manier verkoop je je zelf als een stel kleuters.

ikki_paha
25/08/04, 17:22
Origineel geplaatst door headout

Gedraag je volwassen en los zo iets als nog netjes op. Maakt niet meer uit wie of wat nu eigenlijk gelijk heeft.

Stel je als bedrijf professioneel op, op deze manier verkoop je je zelf als een stel kleuters.


Volgens mij zijn hun toch de gene die al met meerderen oplossingen gekomen zijn.
Moet E-Dentify nu opeens gaan toegeven aan de klant ? , omdat hij hier post,
Dan komen straks al hun klanten hier posten want hoeven ze niks meer te betalen.

blaaat
29/08/04, 21:22
// heb bericht verwijderd, E-dentify heeft mij dit gevraagd en zegt mijn domein te gaan verhuizen.

Wido
29/08/04, 21:29
Dat is niet - echt - netjes van ze.

Een beetje hoster had daar toch wel anders op gereageerd en je toch wel netjes geholpen ookal is MSN support afgeschaft.

Bel ze eens?

FSCJasper
29/08/04, 21:30
Het is bijna lachwekkend,zo triest.Als dit echt een gesprek was met een medewerker van e-dentify dan is dat een motivatie van lik-me-vestje.De site van zijn broertje is down,das erg.De site van een klant is down,boeie.En dan "Dat is gewoon" ..als dat gewoon in,begrijp ik waarom het forum voor 99% volstaat met klachten.

Vind het sowieso raar en grof dat een professioneel bedrijf zich zo opstelt.

ensermo
29/08/04, 22:21
blaat weet je zeker dat je met Edentify aan het chatten was?
Het lijkt me nl niet dat een normale medewerker zo gaat praten tenzij hij je ECHT niet als klant wilt...

Mannekino
29/08/04, 23:50
Whaha is dit chat log for real? Zo ja, dan is dat echt te lachwekkend gewoon. Zo ga je niet met je klanten om.

// Edit
En ligt dat aan mij of is 99% procent van alle probleemgevallen op dit forum uiteindelijk te herleiden naar zo'n (super) goedkope co-locatie en / of dedicated server aanbieder.

*Mannekino snapt dat echt niet. Van die (game)hosters die dedicated servers huren bij de allergoedkoopste toko en vervolgens met een beetje winst die dingen weer doorverhuren om zo ook hele lage prijzen te hebben.

Waarom doen jullie zoiets? Toegegeven ik haal misschien niet zo snel klanten binnen maar al mijn klanten zijn heel erg tevreden en ik heb dus nooit klachten over dingen die niet werken. En ik hoef zelf ook nooit bij mijn co-locatie provider aan te kloppen over een verbinding die eruit ligt. Het werkt altijd en het werkt ook altijd zeer goed (daar betaal je vanzelfsprekend dan ook meer voor). Ik zou me daar echt niet bij prettig voelen om dag in dag uit zulke dingen over je bedrijf te lezen op een forum als dit, klanten die je constant aan je kop zeuren op MSN e.d.

Henky!
30/08/04, 00:48
Origineel geplaatst door Mannekino // Edit
En ligt dat aan mij of is 99% procent van alle probleemgevallen op dit forum uiteindelijk te herleiden naar zo'n (super) goedkope co-locatie en / of dedicated server aanbieder.[/B]

Met duur of goedkoop heeft dit niet veel te maken. Het probleem is dat de meeste hosters ronduit belabberd communiceren.

ensermo
30/08/04, 01:24
Origineel geplaatst door Mannekino
Toegegeven ik haal misschien niet zo snel klanten binnen maar al mijn klanten zijn heel erg tevreden en ik heb dus nooit klachten over dingen die niet werken.

Helaas komt het vaak voor dat mensen toch denken aan geld ipv kwaliteit. Ik heb wel liever tevreden klanten idd.

blaaat
30/08/04, 07:57
chat log was real...

server ligt er nu nog steeds uit

XS-24
30/08/04, 10:00
29-8-2004 10:31:22 e-dentify: dan heeft linkup die bak offline gehaALD


Ze staan niet eens bij linkup.....

Websspace
30/08/04, 13:30
Origineel geplaatst door ensermo


Helaas komt het vaak voor dat mensen toch denken aan geld ipv kwaliteit. Ik heb wel liever tevreden klanten idd.

En dan nog, ontevreden klanten = geen geld. Een beetje langetermijndenken zou er toch ook vanaf kunnen ;)

FSCJasper
30/08/04, 13:34
Wat te denken van schadeclaims?Hun AV ziet er niet zo denderend uit,zodat ze zeker te nagelen zijn door de slechte kwaliteit.Zeker opzettelijk de server down laten liggen en geen moeite doen die weer up te krijgen,is een flinke nalating van een hoster en juridisch gezien mag dat niet eens geloof ik.

Laat ze maar een keer een fikse schadeclaim krijgen,dan zijn al hun spaarcentjes op met die prijzen dat ze hanteren.

blaaat
30/08/04, 14:57
Origineel geplaatst door sity webhosting


Ze staan niet eens bij linkup.....

volgens mij wel.. ik stond eerst bij r3. en die stond d8 ik bij link-up

[server still offline]

Cybafish
30/08/04, 15:05
Als je niet betaalt dan is het toch logisch dat je afgesloten wordt, jongens van e-dentify? :)

XS-24
30/08/04, 15:22
De klanten van r3 zijn overgezet op een server bij ED.

blaaat
30/08/04, 20:01
ik heb nu dus te horen gekregen dat:

1. sites waren verhuisd naaar andere server
2. oude server stond op redirect
3. die is nu uit
4. DNS is niet veranderd
5. nu dus alle sites die daar stonden down

AlfaHosting
30/08/04, 20:08
lijkt op the never ending story ?

blaaat
30/08/04, 22:48
Origineel geplaatst door Mario
lijkt op the never ending story ?

we zijn pas op pagina 3 ;)

Henky!
30/08/04, 23:08
Origineel geplaatst door Mario
lijkt op the never ending story ?

Lijkt me dat Sity als enige deze story kan enden. En als voormalige mede Drenth zou ik willen zeggen, dut dat nou ens veur we poagina vier van disse droad berieken.

Blaksem!

Tjeerd
31/08/04, 08:11
Origineel geplaatst door blaaat
ik heb nu dus te horen gekregen dat:

1. sites waren verhuisd naaar andere server
2. oude server stond op redirect
3. die is nu uit
4. DNS is niet veranderd
5. nu dus alle sites die daar stonden down

ResellerSRS heeft problemen met de .COM .NET .ORG en .BE, de .NL zijn al overgezet. Maar dit duurt idd veel te lang!!!

Valentino
31/08/04, 12:45
TIP: Misschien linkup ffe bellen/mailen of ze die server tijdelijk weer aan willen zetten ofzo?

zone
31/08/04, 14:14
Er is veel gezeur over E-dentify. Veel terecht, maar ook veel onterecht.
Op hun forum zie je (nee, zag je, want hij is offline) veel negatieve zaken. Deels moeten mensen niet zeuren, wat verwacht je voor die prijs. Maar veel is het gewoon te danken aan onkundig werken van de schooljongens in kwestie. Goede bedoelingen ongetwijfeld, maar gewoon slecht. Ik neem aan dat een ieder zo langzamerhand het forum wel gelezen heeft om daar zelf zijn conclusie aan te plakken.

Het geval van Remco: Persoonlijk vind ik dat hij in zijn gelijk staat, al zal dat wat lastig te bewijzen zijn. Hij krijgt te horen dat zijn hoster overgenomen wordt en gaat mee. Wat zeer logisch is, aangezien het zoeken naar een host niet even in een uurtje klaar is. Hij mag verwachten dat de nieuwe host weet wat hij doet. Hij komt daar inderdaad achter, helaas in negatieve zin en wil dus alsnog weg. Maar nu kost het hem ineens veel geld!
Tja, sorry hoor, maar je kan van een klant toch niet verwachten dat hij vlug moet beslissen of hij wil verhuizen tijdens/vlak na een overname? Ik vind dat die periode wat ruimer dient te zijn, de klant moet wel de kans krijgen om te zien of hij nog steeds tevreden kan zijn. Doe dat bv voor die overgenomen klanten voor bv 3 maanden na overname gratis en na 6 maanden voor een zachte prijs. Met zachte prijs bedoel ik niet het bedrag wat jullie noemden. Al bepaalt een host zelf het bedrag, het rijmt niet echt met de bedragen van de rest van het bedrijf.

Persoonlijk denk ik dat E-dentify keihard zal moeten werken om zijn naam weer positief te laten zien.

s2software
31/08/04, 14:19
Ons forum is offline wegens de herindeling ervan.
Tevens ben jij niet de aangewezen persoon om te oordelen over onze (on)kundigheid.
Je hebt geen enkele ervaring met ons bedrijf.

Jelmer V
31/08/04, 16:17
Gelieve mij uw e-mail adres te PBen. Ook ik begin het zat te worden, dus wil nu wel even actie ondernemen na 2 (!) weken online te zijn. Als jullie ook geld willen vragen voor het veranderen van de DNS van 3 domeinnamen? Nouja, PM het emailadres maar dan zal ik contact opnemen.

blaaat
31/08/04, 16:42
In geval van remco:

Ik heb Niks te horen gekregen over de verhuizing...
ben Ook niet gevraagd of ik dit wel wilde...

En me domein is nog steeds niet verhuisd, wat ze wel beloofd hadden..

Tjeerd
31/08/04, 18:24
:D Ik heb ResellerSRS gebeld, wat bleek: Hun mailscript werkt niet naar behoren. Vanavond worden de DNS Servers gewijzigd

Forrest-G
31/08/04, 19:03
Hey daar,

Ik heb / (nu had :( ) 2 domeinnamen.

Al een paar weken terug merkte ik dat mijn gegevens weg waren. Heel raar.. Ik kon niet meer aanmelden via Ftp op mijn account, en mijn sites waren nog in oude staat.

Blijkt nou dat ze de server down hadden gedaan (door de verhuizing, wat niet zo heel erg was) Maar daarna heb ik mij NIET meer kunnen aanmelden.

Nu nog steeds niet. Terwijl ik gewoon netjes had betaald ect.
Cpanel enz. doet het niet meer... Noujah, ik kan me niet meer aanmelden. Ze hebben me accounts verwijderd. En nu dus ook me 2 sites. Ze werken op geen ene moer meer.

Ik vind dit ontzettend vervelend, ben behoorlijk boos... Ik vind dit zo raar. Zonder me van te voren te informeren ben ik gewoon down gezet.

E-dentily,

Maak je "schulden" goed, en geef de de gegevens aan Remco, zodat hij kan verhuizen. Want dit is niet normaal dat je een uurloon moet betalen voor wat eventjes is gebeurd.

s2software
31/08/04, 19:12
Bel anders even. Dan kijk ik erna.

blaaat
01/09/04, 18:19
AARGGH... nu hebben ze naar verkeerde dns servers om gezet.. hoop dat ze het vandaag nog ff goed maken zodat ik morgen weer online kan

zone
02/09/04, 16:34
Origineel geplaatst door s2software
Ons forum is offline wegens de herindeling ervan.
Tevens ben jij niet de aangewezen persoon om te oordelen over onze (on)kundigheid.
Je hebt geen enkele ervaring met ons bedrijf.

Als eventuele nieuwe klant ben ik dan zeer zeker wel de aangewezen persoon om te oordelen over jullie kwaliteit!
Of ik geen ervaring heb met jullie kan jij niet weten aangezien je niet weet wie ik ben. Ik heb nameljk zeker wel ervaring met jullie.
Op E-mail als nieuwe klant wordt er niet gereageert, op het forum nauwlijks of onvolledige antwoorden...
Tja, veel ervaring is dat inderdaad niet, maar meer zou ik ook niet willen. Zeker gezien alle positieve verhalen rond jullie.

Remco
06/09/04, 15:11
Ik heb vorige week een email gestuurd nog steeds geen reactie :|

Iedereen word er hier niet vrolijker op!

Wido
06/09/04, 15:53
Dan bel je ze even? Ze schijnen al een tijdje problemen te hebben met hun mailserver. mail schijnt soms niet aan te komen.....

Tjeerd
06/09/04, 21:46
We hebben het al opgelost, maar dat was blijkbaar net na Remco's mailtje (ik gebruikte POP3 en Paul IMAP en die vinden elkaar niet echt lief :D)

blaaat
08/09/04, 18:27
hoi, inmiddels 22 dagen na mijn verzoek om dns servers te wijzigen..
hij staat nu op een redirect... maar dns staat nog steeds fout...

:@ echt een ramp

Henky!
10/09/04, 00:12
Origineel geplaatst door blaaat
hoi, inmiddels 22 dagen na mijn verzoek om dns servers te wijzigen..
hij staat nu op een redirect... maar dns staat nog steeds fout...

:@ echt een ramp

Waarom verhuis je niet gewoon? Je was alang klaar geweest als je een andere hoster had gezocht.

Remco
10/09/04, 17:09
Origineel geplaatst door Henky!


Waarom verhuis je niet gewoon? Je was alang klaar geweest als je een andere hoster had gezocht.

Verhuizen kent e-dentify niet


12 dagen downtime

Geen reactie op email


Dan maar op de andere manier

Mr. Snooby
10/09/04, 19:27
Origineel geplaatst door Remco


Verhuizen kent e-dentify niet


12 dagen downtime

Geen reactie op email


Dan maar op de andere manier

En je wil dat ik hier nog serieus op in ga?

ThePostman
10/09/04, 20:03
Origineel geplaatst door Remco


Verhuizen kent e-dentify niet


12 dagen downtime

Geen reactie op email


Dan maar op de andere manier

Remco...zoek een andere hoster...verhuis je domeinnamen naar andere registrar en doe aub niet zo moeilijk.

Remco
11/09/04, 10:45
Ik heb een andere hoster. Hoe wil ik ooit mijn domeinen daar krijgen als edentify ze er niet heen wilt zetten.

En ik heb net Paul gebeld maar dan krijg ik dus alleen maar te horen van hem dat hij niets meer met me te maken wil hebben e.d. maar dan kun je nog wel die domeinen geven!

s2software
11/09/04, 10:58
De domeinnamen staan verspreid over 3 of 4 registrars.
Waarvan ik een aantal niet kan aanpassen.
Dan zal ik ze eerst allemaal naar 1 bedrijf moeten verhuizen, en dat is wel het laatste waar ik zin in heb. Omdat jij dit netzogoed zelf kunt doen.
Dan zijn we eindelijk van je af en jij van ons.

Dennis
11/09/04, 11:01
Origineel geplaatst door Remco
Ik heb een andere hoster. Hoe wil ik ooit mijn domeinen daar krijgen als edentify ze er niet heen wilt zetten.

En ik heb net Paul gebeld maar dan krijg ik dus alleen maar te horen van hem dat hij niets meer met me te maken wil hebben e.d. maar dan kun je nog wel die domeinen geven! Zoek een andere provider en laat die de ene shit voor je regelen.

rodeto
11/09/04, 17:03
Origineel geplaatst door Mr. Snooby

En je wil dat ik hier nog serieus op in ga?
Serieus is E-dentify ook niet. Ik kreeg net een mail van een mij totaal onbekende persoon die aan mij vroeg of ik de naamservers wilde wijzigen. Wat blijkt: E-dentify heeft mijn e-mail adres toegevoegd als administratief contact en technisch contact aan een mij onbekende domeinnaam (zeker één, maar wie zal zeggen hoeveel meer...).
Nu had ik ooit een domeinnaam bij R3diensten, die uiteraard ook is overgegaan naar E-dentify. Problemen alom daarmee, verhuizen lukt niet, naamservers worden ineens fout aangepast en nu dit weer. Support kennen ze ook niet dus het blijft maar modderen met die lui.
Fijn bedrijf, zal ook zeker fijn zijn om te werken daar met zoveel "uitdagingen" en "leermomenten".
Serieus, laat me niet lachen.

s2software
11/09/04, 17:27
E-dentify heeft mijn e-mail adres toegevoegd als administratief contact en technisch contact aan een mij onbekende domeinnaam (zeker één, maar wie zal zeggen hoeveel meer...).
Dit heeft R3 dus gedaan.
Wij niet...

ikki_paha
11/09/04, 17:33
Bij overname dragen jullie wel de verantwoordelijkheid dus ook voor dit.

s2software
11/09/04, 18:44
Wij hebben alleen de webhosting klanten overgenomen.
R3 bestaat nog gewoon, alleen niet meer als webhoster.

Mannekino
11/09/04, 21:44
Met meer klanten komt meer verantwoordelijkheid jongeman!

Henky!
11/09/04, 23:00
Spannend hoor. Elke dag weer nieuwe ontwikkelingen in deze spannende soap op WHT:-)

Een stukje romantiek, dat mist nog. Hoe dan ook, ik kijk elke avond!

eMiz0r
12/09/04, 00:16
Drama en comedy in ieder geval aanwezig. Gaat nog een toppertje worden :D

Wido
12/09/04, 03:38
E-Dentify schuift zoals ik het dus lees alles van zich af en geeft of de klant of R3 de schuld

Lijkt me als ik hun forum zo lees dat ze eens even een klanten stop nodig hebben om alles op te ruimen wat ze nu aan rommel hebben.

rodeto
12/09/04, 10:30
Origineel geplaatst door s2software
Wij hebben alleen de webhosting klanten overgenomen.
R3 bestaat nog gewoon, alleen niet meer als webhoster.

Hoort het beheren van domeinnamen daar niet bij dan ? Jullie hebben toch doen voorkomen alsof alles werd overgenomen. En als jullie de domeinnamen niet hebben overgenomen krijgen de oude klanten van R3 dan twee nota's in de toekomst ? Een voor de domeinnaam en een voor een hostingpakket van e-dentify?
Maar wie doet nu dan de wijzigingen voor domeinnamen, naamservers en weet ik veel.
Jullie maken er een onvoorstelbaar zooitje van en als het mis gaat ligt het aan een ander. Ik krijg steeds meer de indruk hier te maken te hebben met een stel losers van de bovenste plank die niet een het lef hebben verantwoordelijkeheid te nemen voor hun eigen acties.
Het feit alleen al dat dit hier geventileerd moet worden is alleen al omdat jullie je verder nergens meer durven te laten zien. Jullie verwijderen zelfs postings op je eigen forum als ze jullie niet uitkomen. En mocht je nu gelijk gaan roepen dat dat niet zo is, zoek dan even mijn oude post op....