PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb onbereikbaar vanuit sommige netwerken.



dotnetjunkie
21/08/04, 16:12
8 28 ms 57 ms 42 ms so-5-0-0.TR2.AMS2.ALTER.NET [146.188.9.45]
9 78 ms 18 ms 38 ms POS2-0.BR1.AMS3.ALTER.NET [146.188.3.218]
10 amsix1.teleglobe.net [195.69.145.168] reports: Destination host unreachabl
e.

Op geen enkele manier kan ik op dit ogenblik nog een server in het leaseweb netwerk bereiken, ook hun eigen website www.leaseweb.nl geeft geen antwoord meer.

Het vreemde is dat als ik vanuit Telecity 1 test, het wél werkt.

Welke link(s) zijn down? Hoe komt het dat het verkeer dan niet automatisch over een andere verbinding gaat?

Klanten beginnen hier te bellen, de telefoon staat al roodgloeiend. Zeker omdat we veel klanten hebben op het Telenet netwerk, en vanaf Telenet een trace uitvoeren geeft dus steevast het bovenstaande resultaat.

Dank bij voorbaat voor een spoedige oplossing!

p.s. Op http://noc.leaseweb.com zie ik geen meldingen...

Carl<n-media>
21/08/04, 16:16
Ik heb het hier vanaf een Wanadoo account, vanuit Duitsland en Amerika getest en bij allen doet de web site het gewoon.

dsigning
21/08/04, 16:20
Hier ook niets vanaf tiscali

s2software
21/08/04, 16:22
Bij teleglobe gaat iets verkeerd als ik het zo zie.
Overigens kan ik de site hier wel bereiken (Cambrium).

dotnetjunkie
21/08/04, 16:23
Zou iemand aub de support van Leaseweb op de hoogte kunnen stellen? Wij hebben reeds een mail gestuurd maar ik vrees dat deze niet zal aankomen daar het leaseweb-domein zelf ook onbereikbaar is. Ik heb dus net weer een telefoon binnengekregen van een klant die hetzelfde bevestigt, de trace stopt steeds op POS2-0.BR1.AMS3.ALTER.NET.

Bedankt!

dotnetjunkie
21/08/04, 16:33
Is er een telefoonnummer waarop ik iemand van de technische support kan bereiken?

Dit wordt dringend, nog steeds geen connectiviteit :-(

Mikey
21/08/04, 16:47
Ik had vanacht ook het gevoel dat sommige ips het niet deden. Vanuit thuis kon ik niks bereiken (wanadoo) vanuit customer room deels, en vanmiddag werkte alles gewoon weer.

dotnetjunkie
21/08/04, 17:02
Zo te zien was het dus inderdaad een probleem bij Teleglobe. Ik heb hier absoluut geen goed gevoel bij. Eén klein probleempje en we hebben meteen een downtime van 1 of meerdere uren! Ik dacht dat Internet zo opgevat was dat als 1 route eruit ligt, er dan een andere gezocht wordt? Het Leaseweb-netwerk is toch multihomed? En toch moet blijkbaar alles dat van België komt langs dat ene punt in Amsterdam, ik ben hier echt van geschrokken.

xserve
21/08/04, 18:03
Op de website van LeaseWeb staat het nummer 0800-leaseweb.

Maar ik denk dat het bij Teleglobe ligt.

host3000
21/08/04, 19:10
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Zo te zien was het dus inderdaad een probleem bij Teleglobe. Ik heb hier absoluut geen goed gevoel bij. Eén klein probleempje en we hebben meteen een downtime van 1 of meerdere uren! Ik dacht dat Internet zo opgevat was dat als 1 route eruit ligt, er dan een andere gezocht wordt? Het Leaseweb-netwerk is toch multihomed? En toch moet blijkbaar alles dat van België komt langs dat ene punt in Amsterdam, ik ben hier echt van geschrokken.

BGP is niet alleen een zaak van het eindpunt, maar ook van de tussenliggende hops.

Hoe zit het met andere netwerken in TC/Redbus e.d.?

Ik heb vanaf drie looking glasses in België getraced naar een server in TC2 en had geen enkel probleem.

SeppaR
21/08/04, 19:53
Ik geraak ook nog gewoon tot bij mijn switch, ga over Telia.

dotnetjunkie
21/08/04, 22:41
Op het ogenblik dat host3000 getest heeft was de connectiviteit al een tijdlang weer hersteld. De downtime is naar verluid iets van anderhalf uur geweest.

En ja, je kent klanten, ze denken direct dat het aan jou ligt, terwijl we totaal machteloos stonden!!!

Ik blijf me afvragen waarom een probleem bij Teleglobe het hele Leaseweb-netwerk vanuit België (of toch zeker vanaf Telenet) onbereikbaar kan maken?!

LeaseWeb
21/08/04, 23:19
Kijk altijd op http://noc.leaseweb.com.

Indien daar geen melding staat, maar er wel netwerk problemen zijn, kan je ons bereiken via het 24/7 NOC nummer.

Zie http://noc.leaseweb.com/contact.htm

Deze contact informatie is overigens ook opgenomen in de opleveringsdocumentatie.

dotnetjunkie
21/08/04, 23:28
Bedankt voor deze informatie, Leaseweb.

Hebben jullie (zoals per mail ook gevraagd) al iets meer info over wat er precies gebeurd is (bij Teleglobe of elders...)?

wheelmouse
22/08/04, 04:59
deze problemen duren nu al weken ! is niets nieuws

LeaseWeb
22/08/04, 12:02
De connectie betrof enkel de peering TeleGlobe - UUnet. Deze zou recentelijk worden opgezet.

Meer informatie kunnen klanten via support@leaseweb.com verkrijgen.

Duocast
24/08/04, 16:38
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
En ja, je kent klanten, ze denken direct dat het aan jou ligt, terwijl we totaal machteloos stonden!!!

Niet om te flamen ofzo.. Maar jou klant heeft niets te maken met het feit dat het niet aan jou ligt. Die klant is klant bij jou, jij bent down: Aan jou taak om dat op te lossen. (Al dan niet via Leaseweb)

dotnetjunkie
24/08/04, 17:01
Wat is dat nu voor een opmerking???
Moet je je daarvoor registreren op dit board? (berichten = 1!)

Wij zijn helemaal niet down geweest, het hele Leaseweb netwerk was gewoon onbereikbaar vanaf bepaalde andere delen van het Internet. Daar valt niet veel aan op te lossen, gewoon geduldig afwachten tot het weer werkt! En daarom is het zeer belangrijk een duidelijk bericht te hebben om aan klanten te kunnen tonen waar de fout lag. Onze klant heeft daar dus alles mee te maken, want heeft recht op juiste informatie. Het is duidelijk dat jij geen kaas gegeten hebt van de hosting-business.

Digiover
24/08/04, 21:56
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Wat is dat nu voor een opmerking???
Moet je je daarvoor registreren op dit board? (berichten = 1!)

@Duocast ; Rudi? Indien ja, jij zou mij nog wat mailen ;).


Wij zijn helemaal niet down geweest, het hele Leaseweb netwerk was gewoon onbereikbaar vanaf bepaalde andere delen van het Internet. Daar valt niet veel aan op te lossen, gewoon geduldig afwachten tot het weer werkt! En daarom is het zeer belangrijk een duidelijk bericht te hebben om aan klanten te kunnen tonen waar de fout lag. Onze klant heeft daar dus alles mee te maken, want heeft recht op juiste informatie. Het is duidelijk dat jij geen kaas gegeten hebt van de hosting-business.

Jij hebt wel degelijk een soort van verantwoordelijkheid in deze. Al is het maar om meteen met LeaseWeb en/of TeleGlobe aan de telefoon te hangen.
Zo zijn wij dagen bezig geweest met een probleem tussen @Home en Level3, enkel omdat onze klanten met een @Home verbinding er last van hadden (LeaseWeb nog bedankt voor de LookingGlass pagina in deze, vanwege het toestaan van directe GET's op die URL... Don't ask ;)).

Zoals je zelf al aangeeft, uiteraard moet je je klanten duidelijk maken dat het probleem niet bij jou ligt. Maar maak ook duidelijk dat je er desondanks druk mee bezig bent.

dotnetjunkie
24/08/04, 22:21
Natuurlijk, aan het feit dat ik dat bericht hier op het forum plaatste, gemaild heb naar Leaseweb, en om een telefoonnummer vroeg, zie je wel dat ik er heel druk mee bezig was hé ;)

NFOrce
25/08/04, 17:45
Er staat toch allang een telefoonnummer voor dag en nacht op de noc pagina. Echter het is jouw klant dus ook jouw verantwoording om de verbinding met jouw klant goed te houden. Daarintegen is leaseweb verantwoordelijk voor jouw verbinding. Maar jouw klanten hebben niets direct met LW te maken, jij verkoopt door.

Echter is er afgelopen nacht nog een investering gedaan om enkele blades te vervangen zodat de TC2 lijnen die daar liggen meer aan kunnen, LW is al weken bezig met het oplossen en het voorkomen van eventuele meer problemen door DDOS'jes e.d.