PDA

Bekijk Volledige Versie : .BE domeinnamen



Robert
20/07/02, 10:36
1. Waar kan je het goedkoopste .be domeinnamen inkopen als je zelf geen officiele registrar wilt worden?

2. Zijn er mensen die met mij samen willen registreren als officiele .be registrar, zodat we de hoge inschrijfkosten kunnen delen?

topstep
20/07/02, 16:06
Je moet eens kijken of je niet een hoster uit Belgie kan benaderen. Stel hun voor dat zij voor jou de .be afhandelen en jij voor hun de .nl sommige hosters uit Belgie hebben hier wel belang bij

Webby
20/07/02, 19:24
Ik kreeg een bericht van www.netnation.nl

Hallo,

Wij zijn agent voor .be-registraties. Vindt u het interessant om via ons .be-domeinen aan uw klanten aan te kunnen bieden? Registratie van een .be-domein kost nu slechts 10 euro per jaar. Wij registreren de domeinen in uw eigen nameservers met uzelf als technical contact.

Wat wij van uw nodig hebben zijn uw volledige naw-gegevens + e-mail, telefoon, fax, contactpersoon en de nameservers.

Er bestaat tevens de mogelijkheid geautomatiseerd te registreren vanuit uw eigen systeem!

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.


Succes

John

superior-is
20/07/02, 20:14
Da's pretty cheap! Ze maken er nog net een beetje winst op. :) Verder is er hier een lijst te vinden van andere .be registrars:
http://www.domainethix.be/nl/index.html

Dit zijn voornamelijke providers welke de exacte regels van DNS.be (http://www.dns.be) opvolgen.

StarInternet
20/07/02, 21:10
Wat zijn de kwartaal kosten en de eenmalige ?

superior-is
21/07/02, 15:34
Origineel geplaatst door StarInternet
Wat zijn de kwartaal kosten en de eenmalige ?

Wat bedoel je precies? De kosten die DNS.be in rekening brengt of van een andere provider?

Domenico
21/07/02, 16:49
Ik denk dat StarInternet refereert aan netnation.

StarInternet
21/07/02, 20:21
De kosten van DNS.be

Origineel geplaatst door superior-is

Wat bedoel je precies? De kosten die DNS.be in rekening brengt of van een andere provider?

U bedoelt dat ik de .be domeinen bestel bij netnation ?


Ik denk dat StarInternet refereert aan netnation.

superior-is
21/07/02, 20:33
Ik denk dat we elkaar niet snappen. :D

Ik dacht eerst je het over de DNS.be had, omdat nic.nl wel een opstart + kwartaal kosten in rekening brengt m.b.t. het registeren van domeinnamen. Dat is dus niet het geval bij DNS.be (bedrag per jaar). Voor domainethix zitten geen kosten aan verbonden -- alleen een toelatingseis.

StarInternet
21/07/02, 20:52
Ik ga er over na denken,
Omdat ik toch niks met webhosting wil gaan doen.
Ten zei de klant er om vraagt maar er zijn al veel webhosting bedrijven en daar valt weinig tegen op te concurreren.

En ik programmeer liever en af en toe een server in elkaar zetten en linux en de rest op installeren.
Voor mijn is webhosting al een dure zaak omdat ik een service contract MOET afsluiten.
Ik ben zelf overdag nooit thuis, dus wordt het reselling of service contract afsluiten.

Bob
15/08/02, 02:08
Origineel geplaatst door Robert
1. Waar kan je het goedkoopste .be domeinnamen inkopen als je zelf geen officiele registrar wilt worden?

2. Zijn er mensen die met mij samen willen registreren als officiele .be registrar, zodat we de hoge inschrijfkosten kunnen delen?

Ik denk dat je bij Netnation het goedkoopst uit bent (10 excl).
Echter de bestel procedure is niet de snelste....
Yourname is ook niet erg duur (12,95 excl). en wel vrij snel.

Maar leuker is uiteraard om zelf agent te zijn, dan betaal je geloof slechts 6 euro voor ‘n naampje pj. Ook zijn er geen kwartaal kosten zoals bij de SIDN.

Zit er zelf wel over te denken agent te worden maar inderdaad het voorschot van 2500 is best veel voor een kleine onderneming.
Dit bedrag is een voorschot als ik het goed begrepen hebt, dus ze gaan ervan uit dat je ruim 400 be's gaat registeren ;-).

Maar als je dit samen zou kunnen delen is het best interessant natuurlijk.
Alleen lijkt me de facturering wel een probleem of dns moet het agentschap willen splitsen.

Gerrit
12/07/03, 23:39
www.tarieven.be

ProServe
13/07/03, 14:10
Let ook op dat je die 2500 euro in 1 jaar MOET opmaken!

tom
13/07/03, 16:38
correctie 1500euro
en je moet 250 registraties doen

StarInternet
13/07/03, 16:49
Origineel geplaatst door tom
correctie 1500euro
en je moet 250 registraties doen
Is dat zo? dns.be zegt dit:

3.1 Bedrag
1. De registrar verbindt zich om aan DNS BE een vergoeding te betalen van minimum 2.500 EUR
(tweeduizendvijfhonderd Euro) voor het recht om in naam van de licentienemers, maar voor eigen
rekening, de toekenning of de verlenging van een gebruikslicentie van een domeinnaam aan te vragen.
Dit bedrag geldt als een voorschot waarvan DNS BE de registratie- ,verlengings- en eventuele
transfervergoedingen die de registrar is verschuldigd krachtens punten 2 en 3 van dit artikel in mindering
brengt. De vergoedingen voor de nieuwe registraties worden onmiddellijk in mindering gebracht terwijl de
vergoedingen voor de hernieuwingen verrekend worden op het einde van de maand waarin de licenties
vernieuwd werden. De eventuele transfervergoedingen worden in mindering gebracht van zodra de
overdracht werd uitgevoerd. Wanneer het voorschot is opgebruikt, moet de registrar een nieuw voorschot
Agent Contract 3.0
betalen, zoniet zullen geen nieuwe gebruikslicenties of verlengingen meer toegekend worden.
Onverminderd het voorgaande moet de registrar zijn initieel saldo van voorschot in stand houden door
betaling van de facturen voor de registratie- en verlengingsvergoedingen die DNS BE overeenkomstig
artikel 3.2 opmaakt.

WebBizz
13/07/03, 23:29
Je stort dus 2500 euro en voor al je registraties en verhuizingen krijg je een rekening die je moet betalen.

tom
14/07/03, 00:03
Origineel geplaatst door StarInternet

Is dat zo? dns.be zegt dit:



Dat is zo jah!

mijn opmerking was op de reactie van proserve.

de turnover is 1500(250x6) en de prepay is 2500 €

en die 2500 moet je elke maand terug op peil brengen.

dit is wel offtopic maarjah :)

Robert; de goedkoopste in belgie zijn www.domeincentrale.be

wimg
14/07/03, 01:38
http://www.dnsagents.be misschien eens bekijken, vooral als je op zoek bent naar een integratie met credit card payment enzo...

ProServe
14/07/03, 10:34
Origineel geplaatst door tom
mijn opmerking was op de reactie van proserve.
de turnover is 1500(250x6) en de prepay is 2500 €
en die 2500 moet je elke maand terug op peil brengen.


Ik zie het nu ja. Toen wij lid werden was het trouwens wel het geval dat je de 2500 euro in een jaar op moest maken. Maar toen waren de prijzen ook nog 25 euro per domeinnaam per jaar :)

Samuel
14/07/03, 12:26
Origineel geplaatst door Robert
1. Waar kan je het goedkoopste .be domeinnamen inkopen als je zelf geen officiele registrar wilt worden?

2. Zijn er mensen die met mij samen willen registreren als officiele .be registrar, zodat we de hoge inschrijfkosten kunnen delen?

Computools.be 8.5 € exclusief , per maand factuur , en zeer vriendelijke dienst . een echte aanrader

Gerrit
14/07/03, 15:55
Bestaan de .com.be en de .co.be domeinen eigenlijk nog ? Vroeger had je zulke sites, www.suzuki.co.be bijvoorbeeld bestond toen.

co.be en com.be zijn nog steeds eigendom van DNS Belgium, ik vraag me af of die namen nog registreerbaar zijn.

tom
14/07/03, 16:18
Domain: co
Status: Registered
Registered: Thu Oct 5 2000

<knip>

Agent:
Name: DNS BE vzw/asbl CRT PENDING (This domain is subject to a lawsuite a
nd has been registered by DNS, awaiting a final judgement)
<knip>

Gerrit
09/08/03, 03:15
Hetgeen wat concreet betekent, Tom ? Ik ben een amateur wat dit soort zaken betreft, ik meen te begrijpen dat DNS het co.be domein bezit, maar ik ben helemaal niet zeker of ik het juist begrijp...

cedric
09/08/03, 05:19
Dat co.be geblokkeerd staat wegens een lopende rechtzaak.

Ondertussen heeft DNS Belgium echter bekendgemaakt dat die domeinnaam (en nog een paar andere die geblokkeerd stonden) op 1 september vrijkomen.

Gerrit
29/08/03, 21:27
oa email.be en e-mail.be , en mp4.be , sa.be , ...


Probleem is dat je als persoon nooit zo'n domein kan grijpen. DNS België registreert zelf niet, dat doen de registrars. En die willen die domains zoals com.be natuurlijk voor zichzelf ! :)

Hopeloos om er als persoon aan te geraken, spijtig want co.be en com.be zouden veel waard zijn gezien de subdomains die je er van kan verkopen :)

cridea
29/08/03, 22:03
computools is idd een aanrader.

host3000
29/08/03, 22:06
Origineel geplaatst door Gerrit
oa email.be en e-mail.be , en mp4.be , sa.be , ...


Probleem is dat je als persoon nooit zo'n domein kan grijpen. DNS België registreert zelf niet, dat doen de registrars. En die willen die domains zoals com.be natuurlijk voor zichzelf ! :)

Hopeloos om er als persoon aan te geraken, spijtig want co.be en com.be zouden veel waard zijn gezien de subdomains die je er van kan verkopen :)
Naar mijn indruk overschat je de waarde van het fenomeen subdomein behoorlijk.

Gerrit
30/08/03, 00:02
Ik denk dat zaken als co.be veel waard zijn. Neem een bedrijf als CentralNic.com , die hebben tienduizenden klanten die gewoon subdomains van hun domeinnamen kochten (subdomein.us.com, subdomein.eu.com, subdomein.uk.com, ...)

Als je een echt goed domein hebt kan je er wel degelijk wat mee verdienen. Ik denk dat er slechts weinig mensen zouden weten dat subdomain.co.be geen echte domeinnaam is maar een subdomein. Tenslotte zijn de meeste mensen gewend aan de .co.uk toestanden.

Maar zulke waardevolle namen zijn meestal snel gekocht door registrars. Als particulier zijn er haast geen 2- of 3-letter-domeinen meer te vinden.

host3000
30/08/03, 01:05
Origineel geplaatst door Gerrit
Ik denk dat zaken als co.be veel waard zijn. Neem een bedrijf als CentralNic.com , die hebben tienduizenden klanten die gewoon subdomains van hun domeinnamen kochten (subdomein.us.com, subdomein.eu.com, subdomein.uk.com, ...)

Als je een echt goed domein hebt kan je er wel degelijk wat mee verdienen. Ik denk dat er slechts weinig mensen zouden weten dat subdomain.co.be geen echte domeinnaam is maar een subdomein. Tenslotte zijn de meeste mensen gewend aan de .co.uk toestanden.

Maar zulke waardevolle namen zijn meestal snel gekocht door registrars. Als particulier zijn er haast geen 2- of 3-letter-domeinen meer te vinden.
Probeer eerst een te bedenken, wie er dit soort subs nodig kan hebben, nu de prijs van een tld rond de 7-12 euro ligt? Je zult voor het uitgeven van deze subs een behoorlijke administratie nodig hebben. Bovendien zal je nameservers moeten gaan draaien, simpelweg omdat veel registrars dat ook hebben en dit verwacht wordt. Ik heb nog wel een paar leuke drie karakter .com's. Je mag er een van me kopen om je uit te leven op je subdomeinhandel :p .

Gerrit
30/08/03, 15:23
Origineel geplaatst door host3000

Probeer eerst een te bedenken, wie er dit soort subs nodig kan hebben, nu de prijs van een tld rond de 7-12 euro ligt? Je zult voor het uitgeven van deze subs een behoorlijke administratie nodig hebben. Bovendien zal je nameservers moeten gaan draaien, simpelweg omdat veel registrars dat ook hebben en dit verwacht wordt. Ik heb nog wel een paar leuke drie karakter .com's. Je mag er een van me kopen om je uit te leven op je subdomeinhandel :p .


Ik weet niet zeker of zo'n administratie en nameserver echt nodig is hoor. Bedenk dit :

ik registreer .co.be (okay, ik doe het dus niet maar het is een voorbeeld) en wil subdomeinen verkopen. Ik zet op m'n homepage het bericht dat iedereen aan 5 euro/stuk een co.be subdomain kan hebben. Daarvoor moeten ze me een mailtje sturen met het gewenste subdomein en 5 euro storten op mijn bankrekening. Ze moeten in die mail ook de DNS aangeven van waar ze het subdomein willen bedienen.
Vervolgens , eens de betaling voltooid is , verplaats ik het geregistreerde subdomein naar de DNS die de klant heeft gekozen.
Op die manier vermijd je de aanschaf van een eigen DNS. www.eu.org doet iets gelijkaardigs, je krijgt een gratis subdomein maar je moet wel zelf voor een DNS zorgen. Daardoor heeft de firma die de eu.org subdomeinen aanbiedt geen eigen nameservers nodig.

Nou ja, vermoedelijk is het allemaal niet zo simpel als het hier lijkt. Ik ga die co.be dan ook overlaten aan mensen met kennis van zaken, voor de toekomst lijkt zo'n subdomeinhandeltje echter wel de moeite :)

Trouwens, voor m'n eigen site zou ik wel een paar tientallen euro's veil hebben voor tgg.com

host3000
30/08/03, 15:28
Ja maar, wie wil dat nou?

Als je voor een paar euro per jaar een sub ipv een sld neemt, moet je wel voor eigen ns zorgen?

je bekijkt het voornamelijk vanuit jouw positie, probeer eens voor te stellen welke mensen hierin geïnteresseerd zouden kunnen zijn (if any).

Gerrit
30/08/03, 15:37
eu.org heeft er wel al behoorlijk wat kwijtgeraakt hoor. Die is wel gratis, maar je hebt ook een eigen NS nodig (met gratis diensten zoals MyDomain.com is een eigen NS opgeven trouwens eenvoudig geworden)à

AlfaHosting
31/08/03, 16:56
Origineel geplaatst door Robert
1. Waar kan je het goedkoopste .be domeinnamen inkopen als je zelf geen officiele registrar wilt worden?


Misschien eens kijken bij www.domeincentrale.be ... .be domeinen aan 8 euro, en bij meer dan 250 domeinen zelfs maar 7.