PDA

Bekijk Volledige Versie : Co-locate



empeetrois
19/08/04, 10:37
Ik ben op zoek naar een co-locate,

het is zeer belangrijk dat het een bedrijf is dat al wat jaren in deze branche werkzaam is, en met een bedrijfsgrootte van minimaal 5 man full time.

Het is vooral belangrijk dat het gaat om een betrouwbare provider, prijs maakt niet zo heel veel uit.

Is leasweb of trueserver aan te bevelen of zijn er nog andere / betere?

Ber|Art
19/08/04, 10:43
Ik heb al jaren al mijn servers bij Leaseweb staan en kan ze zeker aanbevelen. Ik denk kwa prijs/kwaliteit dat er geen "betere" zijn.
Suc6 met je zoektocht :)

empeetrois
19/08/04, 10:55
Origineel geplaatst door BerArt
Ik heb al jaren al mijn servers bij Leaseweb staan en kan ze zeker aanbevelen. Ik denk kwa prijs/kwaliteit dat er geen "betere" zijn.
Suc6 met je zoektocht :)

weet jij toevallig de uptime garantie daar?

Kijk het zit zo;

ik ben op zoek naar een goede locatie om een groot administratie pakket te plaatsen, er zullen zo'n 400 gebruikers gebruik van maken, dus ieder uur downtime is voor mij weer een schadeclaim van 10duizenden euros.

Daarom ben ik op zoek naar een vooral stabiele colocate provider.

mdf
19/08/04, 11:21
Quote van de Leaseweb website: "U kunt zich voorstellen dat deze investering zich vertaalt in een uitstekende uptime van ons netwerk (afgelopen jaar 99,98%)."

Wij hebben sinds enige tijd een cage bij Leaseweb (in het Schuberg Philis datacentrum, Schiphol) en zijn hier zeer tevreden over.
Mocht er bij u interesse bestaan, neem dan even contact op zodat ik u wellicht eens kan uitnodigen om één en ander te laten zien / uit te leggen.

ikki_paha
19/08/04, 11:21
Proserve

empeetrois
19/08/04, 11:33
Origineel geplaatst door ikki_paha
Proserve

heb je hier ook een verklaring voor waarom dit zo goed is?

WebSiteNet
19/08/04, 11:36
Ze zijn een van de grootste colocatie providers.

mdf
19/08/04, 11:44
Proserve bied een uitstekende support en hebben weinig (netwerk)problemen. Zoek maar eens hier op het forum naar een aantal hostingpartijen; dan zie je vrij snel wie er problemen (gehad) hebben en wie niet...

ikki_paha
19/08/04, 11:46
Proserve is wel duurder maar geen downtime tot nu toe meegemaakt en goede support.

Stefan Mensink
19/08/04, 14:11
Een uptime van 99.98 procent is dus 2/10.000 van het jaar down. Dat komt neer op zo'n 105 minuten.

luser
19/08/04, 14:13
We-dare

Guust
19/08/04, 14:14
Als de prijs weinig uit maakt zeker voor ProServe gaan. Super bedrijf, erg goede support, erg goed netwerk etc :).

SeppaR
19/08/04, 14:39
Onderbouw eens ipv met namen lopen te gooien, zoals luser.

ikki_paha
19/08/04, 14:42
Leaseweb of proserve zou ik toch wel kiezen.
maar als prijs weinig uitmaakt zou ik voor Proserve kiezen je krijgt echt waar voor je geld.

luser
19/08/04, 14:47
Waarom we-dare?:

- Superservice, het kantoor is gewoon naast de ruimte, hierdoor is er als er iets mis gaat (zelf bij eigen materiaal) direkt een admin met clue aanwezig.
- Netwerk: eigen lange afstandsverbindingen (dus geen vlans zoals de meeste isps), meerdere kwalitatieve uplinks in zowel rotterdam en amsterdam (level3, c&w, interoute,...)
- Eigen ruimtes: ruimtes zijn top in orde, leuke redundantie op het powernet (zins het laatste onderhoud een half jaar geleden geen downtime gekent).

ikki_paha
19/08/04, 15:10
Origineel geplaatst door luser
Waarom we-dare?:

- Superservice, het kantoor is gewoon naast de ruimte, hierdoor is er als er iets mis gaat (zelf bij eigen materiaal) direkt een admin met clue aanwezig.
- Netwerk: eigen lange afstandsverbindingen (dus geen vlans zoals de meeste isps), meerdere kwalitatieve uplinks in zowel rotterdam en amsterdam (level3, c&w, interoute,...)
- Eigen ruimtes: ruimtes zijn top in orde, leuke redundantie op het powernet (zins het laatste onderhoud een half jaar geleden geen downtime gekent).

Heeft wedare ook een centrum in amsterdam ?

luser
19/08/04, 15:17
Origineel geplaatst door ikki_paha


Heeft wedare ook een centrum in amsterdam ?

Zeg ik niet en vraagt TS niet.

Ps. Zou je we-dare zijn aanbieding history lezen weet je meer.

EDIT: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51467

ikki_paha
19/08/04, 15:40
Dankje,

empeetrois
19/08/04, 17:03
Origineel geplaatst door luser
Waarom we-dare?:

- Superservice, het kantoor is gewoon naast de ruimte, hierdoor is er als er iets mis gaat (zelf bij eigen materiaal) direkt een admin met clue aanwezig.
- Netwerk: eigen lange afstandsverbindingen (dus geen vlans zoals de meeste isps), meerdere kwalitatieve uplinks in zowel rotterdam en amsterdam (level3, c&w, interoute,...)
- Eigen ruimtes: ruimtes zijn top in orde, leuke redundantie op het powernet (zins het laatste onderhoud een half jaar geleden geen downtime gekent).

Ik zit zelf al bij we-dare. Vind het een beetje tegen vallen. Allereerst vind ik het niet goed beveiligd. Eerste indruk toen ik aankwam; slagboom door 2en. Zeker omdat ik hiervoor ook in redbus zat. En daar was alles streng bewaakt zelfs de parkeerplaats.

Tevens hebben ze al wel 2 maanden geleden een downtime gehad van 30 minuten. Dit omdat er iets mis was met de BGP sessies.

Dus we-adare valt zowiezo af.

We Dare
19/08/04, 17:16
Origineel geplaatst door empeetrois


Ik zit zelf al bij we-dare. Vind het een beetje tegen vallen. Allereerst vind ik het niet goed beveiligd. Eerste indruk toen ik aankwam; slagboom door 2en. Zeker omdat ik hiervoor ook in redbus zat. En daar was alles streng bewaakt zelfs de parkeerplaats.

Tevens hebben ze al wel 2 maanden geleden een downtime gehad van 30 minuten. Dit omdat er iets mis was met de BGP sessies.

Dus we-adare valt zowiezo af.

Mischien even handig om aan te geven dat je GEEN klant bij ons bent maar bij Plushosting, het We Dare netwerk heeft al minimaal 2 jaar lang een uptime van 100% buiten geplannede maintenance.
Plushosting draait zelf BGP dus als daar iets fout gaat wil het niet zeggen dat We Dare ook plat is.
De hefbomen bij het pand zijn overigens niet in gebruik, het is een open parkeerplaats :).

-Edit je bent klant van Synssans welke weer bij Plushosting staat.

empeetrois
19/08/04, 17:21
Origineel geplaatst door We Dare


Mischien even handig om aan te geven dat je GEEN klant bij ons bent maar bij Plushosting, het We Dare netwerk heeft al minimaal 2 jaar lang een uptime van 100% buiten geplannede maintenance.
Plushosting draait zelf BGP dus als daar iets fout gaat wil het niet zeggen dat We Dare ook plat is.
De hefbomen bij het pand zijn overigens niet in gebruik, het is een open parkeerplaats :).

-Edit je bent klant van Synssans welke weer bij Plushosting staat.

Excuses, dit was dan niet oprecht, ik ben echter ook geen klant van synssans maar van I3D, misschien dat die persoon weer bij synssans zit dat zou kunnen.

Maar we-dare leveren jullie ook remote hands en dergelijke? of is het niet mogelijk direct bij u een server te plaatsen?

Guust
19/08/04, 17:25
Origineel geplaatst door empeetrois


Excuses, dit was dan niet oprecht, ik ben echter ook geen klant van synssans maar van I3D, misschien dat die persoon weer bij synssans zit dat zou kunnen.

Maar we-dare leveren jullie ook remote hands en dergelijke? of is het niet mogelijk direct bij u een server te plaatsen?


I3D is klant van Synssans en Syssans van Plushosting en Plushosting van We Dare als ik het goed heb :)

luser
19/08/04, 17:26
Origineel geplaatst door Guust



I3D is klant van Synssans en Syssans van Plushosting en Plushosting van We Dare als ik het goed heb :)

Plushosting draait bgp tussen grafix en we-dare zover ik weet. Ze huren gewoon de cage op 4de.

We Dare
19/08/04, 17:27
Origineel geplaatst door empeetrois


Excuses, dit was dan niet oprecht, ik ben echter ook geen klant van synssans maar van I3D, misschien dat die persoon weer bij synssans zit dat zou kunnen.

Maar we-dare leveren jullie ook remote hands en dergelijke? of is het niet mogelijk direct bij u een server te plaatsen?

Excuses aanvaard, ik erken dat het soms wat lastig is te zien waar de fout zit ;).
Bij ons is het ook mogelijk om direct servers te plaatsen, maar onze prijs bij kleinere afnames (U's e.d.) zijn in vrijwel de meeste gevallen hoger dan de prijs die je via een reseller krijgt.
Ook zijn onze remote hands vaak duurder en minder omvangrijk als je bij de meeste resellers krijgt zoals een I3D welke inderdaad klant is bij Synssans.

empeetrois
19/08/04, 17:31
Origineel geplaatst door We Dare


Excuses aanvaard, ik erken dat het soms wat lastig is te zien waar de fout zit ;).
Bij ons is het ook mogelijk om direct servers te plaatsen, maar onze prijs bij kleinere afnames (U's e.d.) zijn in vrijwel de meeste gevallen hoger dan de prijs die je via een reseller krijgt.
Ook zijn onze remote hands vaak duurder en minder omvangrijk als je bij de meeste resellers krijgt zoals een I3D welke inderdaad klant is bij Synssans.

zoals ik al aan heb gegeven, ik ben op zoek naar een kwalitatieve goede provider, het maakt mij niet uit of het duurder is.

Echter vind ik het wel makkelijk als ik direct met u te maken heb, en niet dat er nog 3 man tussen bevinden (i3d, en synssans en plushosting) dit vergroot alleen de kans op storingen lijkt mij. en hoe meer tussenpersonen hoe kleiner het bedrijf word. (normaal gesproken dan).