PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation in Aachen (Duitsland)



johanvg
19/08/04, 10:18
Ik zoek een goed(e)(kope) colocation provider in Aachen. We zouden zelf onze 1U server willen voorzien en onderhouden; data transfer per maand zal ongeveer 150 GB zijn.

ikki_paha
19/08/04, 10:21
Vraagje om een aanbieding ? dan staat hij in het verkeerde forum... of zoek je links naar duiste colocatie providers ?

johanvg
19/08/04, 10:27
Ik sta open voor suggesties van mensen die goede ervaringen hebben met providers net over de Nederlandse grens. Dit is niet meteen een vraagje om een aanbieding.

Er is in andere threads wel eens gesproken over Duitse colocatie providers maar die bevinden zich allemaal in of rond Duesseldorf en Frankfurt.

dreamhost_nl
19/08/04, 10:29
Waarom precies in Aachen als ik vragen mag. Waarom zou je je keuze beperken? Vanwege de reistijd wellicht?

johanvg
19/08/04, 10:30
Ik zou uiteraard ook toegang moeten hebben tot het data center om af en toe een harde schijf te kunnen wisselen e.d. Het hoeft daarnaast geen 100 Mbit verbinding te zijn, mag gerust een 10 Mbit verbinding o.i.d. zijn.

rgbman
19/08/04, 12:21
Ik ben ook geïnterreseerd in een datacenter in de omgeving van Aachen (maastricht?). Dit ivm reistijd. Aachen is 10 minuten een flink zware voet hebben.

johanvg
19/08/04, 14:38
Inderdaad, reistijd. Ik woon op 58 km van Aachen, 92 km van Duesseldorf, 111 km van Koeln en 301 km van Frankfurt. Als het niet anders kan een ideale coloc provider in Duesseldorf, maar liefst iets dichter bij huis - ook omdat ik sowieso om de x aantal maanden naar Aachen ga.

johanvg
19/08/04, 17:07
De goedkoopste oplossingen die ik totnogtoe gevonden heb zijn www.xphost.de (1U, 100 Mbit Level-3, 50 GB/maand, 0,69 EUR/GB extra: 30 EUR/maand) en www.datacenter24.de (1U, 100 Mbit Lambdanet, 100 GB/maand, 0,85 EUR/GB extra: 35 EUR/maand). Het datacenter van beide is in Duesseldorf gelegen.

Pinocchi
19/08/04, 17:54
Biedt dit misschien soelaas:
http://www.webhostlist.de/

freddy
19/08/04, 21:11
In Maastricht is een colocatie (hebben we al eens een post over gehad) maar deze is per maand net zo duur als een jaar in bijvoorbeeld roterdam of amsterdam. In Geleen is (of was) ook een mini colocatie, maar ook deze is veel en veel te duur.

Koln is de enige oplossing als het om reistijd gaat en de prijs het toelaat, anders zou ik als ik jouw was even uitrekenen hoevaak je een schijf moet vervangen. Zo snel gaan deze niet kapot en anders is een raid opzet een goede uitkomst.

Misschien moeten we als zuidelingen eens praten over gezamelijk huren :)

rgbman
20/08/04, 07:42
Tja maar köln is weer een uur rijden, dan is antwerpen/brussel misschien ook een optie.

Wat samen huren betreft, geen gek idee!
Het is volgens mij makkelijker om samen een racks te huren dan alleen.
Tenminste wat budget betreft....

freddy
20/08/04, 10:35
johanvg en rgbman ik heb jullie een pm gestuurd.

reyer
26/08/04, 12:10
Ik heb goede ervaringen met een hosting bedrijf in de buurt van Dortmund. Onbeperkte dataverkeer (3TB geen probleem) op 34mbit voor 600euro/maand.