PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsnaam...



Triloxigen
18/08/04, 23:02
Als je een bedrijf gaat beginnen bedenk je nadat je hebt bedacht wat je wilt gaan doen een bedrijfsnaam.
Een bedrijfsnaam zegt veel over het bedrijf en is daarom ook het visitekaartje.

Hoe zijn de starters van bedrijven op WHT aan hun naam gekomen?

netvictory
18/08/04, 23:05
Bij mij met zoeken welke domeinnaam nog vrij is ;)

webbed
18/08/04, 23:06
Ik keek in het woordenboek naar woorden die met web beginnen en kwam webbed tegen. Vond het meteen erg mooi klinken en webbed.nl was nog vrij dus de keuze was snel gemaakt.

Hoe kwam je zelf op je naam?

Triloxigen
18/08/04, 23:12
Ik had de naam bedacht doordat ik erg fan ben van de *zilla software (Mozilla, FileZilla, etc).
Ik wilde ook een erg sterke naam die goed uitr te spreken is als Nederlander.
Heb even wat 'rond' gevraagd (niet teveel, straks is iemand me voor) of mensen iets zagen in deze naam, want het zijn juist andere die het moeten gaan spreken ;)
En dus was WebZilla geboren.

Helaas waren de com,net en org al bezet, maar ik neem voorlopig genoegen met nl en be.

The MAzTER
18/08/04, 23:52
dat wil je niet weten :p

Schaap
19/08/04, 01:06
Haha The Mazter, ik kan het al gaan raden..

Jij s***** ******* .. ;)

Anestheologist
19/08/04, 01:30
direct op het net, en een beetje kijken wat vrij was van domeinen enzo.

ThePostman
19/08/04, 01:55
Ik heb nog een domeinnaam voor een (webdesign) bedrijf liggen..:

Bindu

Heb domeinnaam geregistreerd. Het betekend namelijk, het onstaan van alles...ofzo iets: Daaruit is alles ontstaan. Uit die kern. Snap je? Das dus wel vet al een webdesign bedrijfsnaam. :) Indien nodig kan ik het opzoeken in een boek. (Heb de naam trouwens uit een boek over india)

mordamus
19/08/04, 11:09
De eerste letters van onze nicknames gebruikt

MORphje
DArt-sentinel
MUStang

= MORDAMUS

Hostfinity
19/08/04, 13:13
wij begonnen eerst met een andere naam, aangezien deze te lokaal klonk al snel overgestapt naar een meer internationale naam.
Toen tijdens het brainstormen kwam deze naam ons tegemoet, en dat is hem dan ook geworden.

alleen jammer dat de .com versie bezet is, maar wie weet in de toekomst ;)

PlugInInfo
19/08/04, 22:25
Ook ik ben net als Hostfinity eerst gestart onder een andere naam (nu nog steeds mijn nickname).

Maar toen hostingadvies de belangrijkste taak werd ben ik overgestapt naar een naam die meer aan sprak. De naam dekt de inhoud van de site en maakt gelijk duidelijk wat het doel van de website is.

RobbertC
19/08/04, 23:58
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Ook ik ben net als Hostfinity eerst gestart onder een andere naam (nu nog steeds mijn nickname).Als je Domenico even een PB stuurt, dan wil hij dat na zijn vakantie best even aanpassen voor je ;)

Henky!
20/08/04, 02:09
Iets dat begint met de letter A. Sta je altijd bovenaan bij alfabetische overzichten.

Kwam ik ook later pas achter hoe handig dat kan zijn. De naam van ons eerste bedrijfje ontstond midden in de nacht tijdens het kijken naar "Amazing Discoveries". Weet je nog? Dat verkoopprogramma met dat grappige Amerikaanse dialect:-)

Herr_Qn
20/08/04, 15:56
Tja het probleem is dat ongeveer alle combinaties met "web", "inter", "micro", "net"etc al bestaan :P

Toen wij anderhalf jaar geleden begonnen besloten we dus ook dat het een non-naam moest zijn, het hoefde dus niet op de bedrijfsactiviteit te slaan, maar moest wel afwijkend genoeg zijn zodat mensen het konden onthouden.

In de trand van Lost Boys zeg maar...

Op dat moment speelde de stereo een nummer van de Blues Brothers welke "Rubber Biscuit" heette...en Rubbber Biscuit werd dus de naam ;)

Mikey
20/08/04, 16:43
Mike -> Mikey -> Mykey -> Mijn Sleutel

SeppaR
20/08/04, 17:33
City17 heeft met games te maken, Half-Life 2 (bekend spel) speelt zich daar af. Domein zoals city17.de enzoverder zijn daarom ook al bezet :(

advantaHOST
20/08/04, 17:39
SaLu NET

De eerste 2 letters van mijn voor en achternaam

SAnder LUbberts

NET vond ik mooi ivm. interNET.