PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zit een veiling hier nu in elkaar?



Neferu
18/08/04, 18:53
Dat vraag ik omdat ik hier (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=55900) een veiling van een domeinnaam zie waar in staat: "verkoop op meerdere sites, tijd zal uiteindelijke winnaar bepalen".
Dat vind ik nou toch zo vreemd heh. Ik bedoel als je een uniek ding te veilen hebt dan doe je dat in 1 veilinghuis. Stel ik heb een schilderij van Picasso (ik zei stèl ;)) dan hoef ik dat echt niet bij meerdere veilinghuizen aan te bieden hoor. Dat is dan OF bij Sotheby's OF bij een ander maar niet op twee plekken tegelijk zodat niemand weet wie wat geboden heeft en je daardoor het misschien fel begeerde object misloopt. Je krijgt het niet eens voor mekaar om het door twee veilinghuizen te laten behandelen.
Zo gaat dat eigenlijk ook bij Ebay, Ricardo, etc.. Als ik 1 doos te veilen heb dan moet ik een keuze maken tussen Ebay of Ricardo. Want als ik het daar bij allebei neer zet dan krijg je vette problemen. En zo zijn de veilingregels ook daar.
Maar goed, geef dan in ieder geval aan op welke "meerdere sites" je het aanbiedt zodat werkelijk geinteresseerden het ook daar kunnen volgen en eventueel meebieden. Dan creeer je een eerlijke kans voor allemaal.
Daarnaast vind ik de "einde veiling" ook een beetje vaag. "48 uur na het laatste bod is de koop rond". Stel gewoon een minimumbedrag vast en een einddatum.
Ik hoop dat in het nieuwe forum straks er ook een echt veilingsysteem komt.

root
18/08/04, 20:10
Je kunt er voor kiezen om het op meerdere forums te plaatsen. Op die manier trek je meer kopers. TS moet wel de biedingen bij houden op de verschillende forums en deze posten. Je kunt de vergelijking niet maken met ebay omdat je daar veel meer bezoekers krijgt al op WHT bevoorbeeld. De reden van plaatsen op meerdere forums is gewoon een meer publiek bereiken. Voor jouw mischien vaag, maar TS wil verkopen.

Neferu
18/08/04, 21:17
Sorry, maar dat vind ik niet echt een afdoende antwoord.
Dat TS wil verkopen verkopen snap ik. Maar geef dan in ieder geval aan waar je het te veilen object nog elders op het inet hebt staan. Zo heeft iedere geinteresseerde tenminste een kans.
Nu is de kans groot, althans op z'n minst aanwezig, dat er straks geroepen wordt dat het verkocht is terwijl in feite het gewenste bod is uitgebleven en het object enige tijd later weer opduikt in weer een andere site.