PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen gezocht die ook naar de rechter moet voor IO



twinhost
17/08/04, 23:36
Tot 15 december zat ik bij IO en ik had netjes op 14 november brief opgestuurd dat ik het contract opzegde. Maar IO reageerde alleen met nog meer rekeningen.

Ik zoek dus ook personen die ook problemen hebben met dit bedrijf.

Moet al volgende week naar de rechtbank gaan dus er is wel haast bij.

Reacties kunnen evert.goor@twinhosting.nl
of bel me op 06-47 77 27 89

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!

Carl<n-media>
17/08/04, 23:38
Heb je de brief wel aangetekend verstuurd?

XS-24
17/08/04, 23:50
Is niet echt de vraag.

Wat is de opzeg termijn van IO?

mihosnet
17/08/04, 23:59
Juist wel erg van belang. Als de opzegging niet aangetekend is verstuurd, is er geen bewijs.

Carl<n-media>
18/08/04, 00:53
Origineel geplaatst door mihosnet
Juist wel erg van belang. Als de opzegging niet aangetekend is verstuurd, is er geen bewijs.
En kun je die hele rechtszaak dan eigenlijk wel laten zitten. Bewijs de rechter maar eens dat die brief is verzonden en dat IO hem heeft ontvangen.

Neferu
18/08/04, 01:09
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

En kun je die hele rechtszaak dan eigenlijk wel laten zitten. Bewijs de rechter maar eens dat die brief is verzonden en dat IO hem heeft ontvangen.
Maakt niets uit of het aangetekend is of niet. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de ontvanger van de aangetekende brief bij een rechter verklaarde dat het een lege enveloppe was, dus geen brief of andere inhoud had :p
De TPG laat jou voor ontvangst tekenen maar weet uiteindelijk ook niet of er wel wat in de enveloppe zit :D
Dan kun je nog beter een getekende fax sturen en het "journaal" (ontvangst OK) er bij bewaren. ;)

mguilmot
18/08/04, 01:17
En een lege fax sturen? :)

Neferu
18/08/04, 01:20
Origineel geplaatst door mguilmot
En een lege fax sturen? :)
een getekende fax is geen lege fax heh, je moet het wel als een "productie" kunnen overleggen :p

mguilmot
18/08/04, 01:23
Ik heb nog nooit een fax gestuurd in mijn leven. Erg he ;)
Maw: ik ken daar de ****** van :p

Mantorok
18/08/04, 01:43
ik ga er niet veel uitleg aan vuilmaken, io heeft mij gedagvaard terwijl ik in derminne regeling al aan het betalen was, goe bezig, . IMHO balanceren ze een beetje op de lijn van het moreel toelaatbare..

Ze gaan dan dagvaarden voor facturen waarvan ze goed weten dat het niét de volledige set facturen waren, dan sturen ze nog voor restbedrag andere incasso's en van die praktijken echt om een mens te kloten

ga ook maar eens zeggen tegen de rechter als je probs had met connectiviteit, probs met opvolging van jou problemen, probs met comunicatie .... je moet dan al die telefoongesprekken beginnen opnemen enzo of deurwaarder laten komen..

Voor mij is het simpel. Het zijn kleine kindjes die zich ten alle tijden achter hun papierberg verstoppen en totààl geen rekening houden met de wensen van een klant. Je kunt het maar schudden als je echt probs hebt met hun hoor, want de internet wetgeving holt ook maar achterna en je kan dan gaan zingen van "mijn server werkt nie", maar alz ze met hun DUIZENDEN klanten geen rekening kunnen/willen houden met een klein klantje dat daar ergens prob heeft zal daar nooit niets van in een contract staan dat hen kan benadelen.

kijk overlaatst vraag ik mijn bank agente om betaling te doen voor die zogezegde "inderminne regeling" die we hadden, ze belt naar io voor iban nummer van rekening daar, om dus de betaling "goedkoper en sneller" te kunnen laten verrichten.. krijgt ze rek.nr terug van fiberworld..

Ik bel meerdermaals met incassoburo waarop zij reageren met instemming voor inderminneregeling, en dan komen ze af met dagvaarding + incasso op facturen.. terwijl ik met de baas in het lang en int breed gepraat heb om alles op te lossen en regeling te treffen om af te betalen tot einde contrakt...

Mij hebben ze het thans ook geflikt om mijn vorige e mail van vorig jaar om men server naar priorweb te verhuizen aleen maar in hun voordeel op te nemen...

Dat is daar mss het meest mensonvriendelijke bedrijf dat ik in mijn leven heb moeten dulden. Ik heb er héél veel geduld mee gehad. Het prob is da ik gewoo nte zacht ben om dan zo'n pipo's op hun nummer te zetten enzo.. en ik ben als slechtziende dubbel gekloot omdat ik nu gewoon maar naar leeuwarden moet.. Ik heb nu wel een advocate die alles wil doen ma komaan zeg

ok, contract is contrakt.. maar beke ethisch besef voor uw klanten is ook niet weg...

ow... ik ging er niet veel uitleg aan vuil maken.. silly me, maar het kan mij dus geen barst schelen iedereen mag dat weten hoe die met mij doen

als der een serieus recht is, dan gaan ze naar deze kantjes ook wel kijken want er is geen gerechtigheid zolang iedereen zich achter een dom papier verstopt!

os2lover
18/08/04, 03:00
Same problem here, ik mag ook naar de rechtbank. IO heeft maandenlang zaken gefactureerd die we allang niet meer van hen afnamen. De aangetekende brieven aan hen zijn gewoon teruggekomen "niet afgehaald", tsja, zo kan ik natuurlijk niet opzeggen !

Harry Dijkstra en zijn trawanten zijn hier al tweemaal aan de deur geweest, met het nodige machtsvertoon erbij: bonken en stampen op de ddeuren, je auto klem rijden op je oprit. Bij mij was het eenvoudig: hij kwam er niet in zonder afspraak. Nadat ik hem dus de tweede maal laten uit het land heb laten begeleiden door de federale politie, heeft hij me dus voor de rechtbank gedaagd.

Oh ja, incasso's kreeg ik hier ook voldoende van Intrim Justitia.. Nadat ik hen uitlegde hoe de vork aan de steel zat, hadden ze snel door, dat ze er beter hun vingers afhielden.

Mantorok
18/08/04, 03:32
Origineel geplaatst door sity webhosting
Is niet echt de vraag.

Wat is de opzeg termijn van IO?

1 maand.. was natuurlijk nog niet zo gek want ik had al met hen dat proberen te regelen om alles tot het einde te betalen..

Ik belde dan en schreef om hen te vragen voor regeling. wat krijg ik terug ? niet akoord (maar toch heb ik de administratie aan de lijn gehad om uitdrukkelijk te vragen dat als ik aangetekend regeling stuur dat ze dit dan zouden willen aanvaarden)

Dus na dit niet akkoord van hen, heb ik terug geschreven om nieuwe regeling aan te vregen + ook weer gebeld om te vragen waarom de vorige regeling niet is aanvaard.. "oh andere persoon op administratie had jou aanvraag behandeld"

Dus na mijn 2de aangetekend schrijven stuurt een incassoburo mij een antwoord (niet io) met de regeling die het meest nadelig was voor mij (5 maanden afbetalen werd dus 3 maanden)..

toen ik mijn 2de maand betaald had kreeg ik dus dagvaarding.. (ik heb bewijzen van hun akkoord, van de incasso, mijn dagafschriften van betaling etc....

En dan komen ze nog af met dat ik de opzegfactuur van mei moet betalen en dat ik daar nog niet op gereageerd heb.....daar dan weer 150% incasso kosten op. . een echte soep is het je kan het je niet voorstellen.. ik heb nu zoveel papier dat ik het gewoon aan de advocate heb overgemaakt want ik kan er niet meer aan uit me mijn ogen...

Ik heb verplichtingen te doen aan priorweb , me men nietig klein 1 mans servertje geven zij me wel eerder het vertrouwen een "klant" te zijn en geen geldezeltje.....

MaffeMuis
18/08/04, 09:37
Als jij een regeling hebt getroffen met het incassoburo. En jij hebt daar bewijzen van. dat je deze regeling bent nagekomen, en nog steeds aan het nakomen bent. is er op dat punt niks aan de hand.
Als hun facturen sturen, die jij niet hebt ondertekend en dus ook geen gebruik van hebt gemaakt. is er niks aan de hand.
Heb je een bevestiging gehad van je niet accoort factuur? zo ja, gewoon meenemen.
Zo niet, Ik heb dit ook 1 keer gehad. en heb elke dag van verschillende systemen, mails de deur uit gedaan met dat ik wilde opzeggen. Dit werkte erg goed moet ik zeggen. Maargoed, ze kunnen het nu doorschuiven op spam :P

ik heb ook geleerd uit me verleden. alles bewaren wat je krijgt van iemand. mails, contracten, rekeningen, regelingen.


ps: gaat die rechtzaak ook over je betaling waar jij je regeling op hebt getroffen?

Mantorok
18/08/04, 11:53
ja,

en ik krijg net een brtief waar in ze zeggen dat ik binnen de 5 dagen maar weer 800+ €moet betalen (terwijl ik er al 600 heb betaald)...

Ik ga hen gewoon terug schrijven dat ze nu met mijn advocaat a te rekenen krijgen. Ik ben met de laatste vereffening gestopt toen zij begonnen met dagvaarding en nu spelen ze het weer zo dat ik alles moet afbetalen binnen 5 dagen,

hoe kinds is dit wel aan het worden

MaffeMuis
18/08/04, 13:00
wat zegt je advocaat? die heeft de papieren enzo gezien... neem aan dat die ook wel kan vertellen hoe je er voor staat?

Mantorok
18/08/04, 13:07
die vond het vreemd dat ik door 2 incasso's aangeschreven werd, dat ze "alle" facturen ni in rekening brengen en dat ze hun eigen akkoordverklarigen (oa met minnelijke schikking) niet nakomen,

bovendien ben ik visueel gehandicapt en heb ik een inkomensvergvangende tegemoetkoming, en niet zo veel spaargeld nu... ik vraag niet voor niets om minnelijke schikking.... Mijn inkomen is in belgië wettelijk gevrijwaard en je kan er geen beslag op leggen.Niet dat dit een 'excuus' is maar ze vergeten al al die tijd dat ik met hen te maken hebben rekening te houden met de particuliere aard van mijn internetactiviteiten op die server, ik doe helemaal geen hosting, ik doe gewoon men eigen sites. Ik maak geen winsten met dat ding maar vind het gewoon leuk een server ergens te hebben. Moet ik daarom zo cerebraal behandeld wordne ???

zij duwen maar door met nog meer bedragen alsof ik de lotto gewonnen heb, terwijl zij meerderemalen zonder dat ik een kick gaf in gebreke zijn gebleven met de basisdiensten aan te bieden.

ik wilde betalen maar ze stampen hun eigen ruiten in door dan niet akkoord te gaan met dingen die ze zelf gestuurd hebben of die we onderling hebben afgesproken. Ik vind het ongepast dat ze dan nu nog afkomen met een brief waarin staat dat ik nog 5 dagen tijd heb om te betalen zodat ik geen dagvaarding aan mijn broek heb.. maar die dagvaarding was er al van einde juli. Ze rekenen metteen ook dagvaardingskosten aan terwijl het vonnis nog niet eens is uitgesproken. Ze doen dus alsof ze mij niet gedagvaard hebben. hello world zenne :P

ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat ze mij bewust maar voor een beperkte periode factureren, zodat ze erna ook nog eens kunnen afkomen met paar facturen waar incasso op moet betaald worden van bijna 150% ... amai ze

Ik kan niet meer volgen dus ik moest wel een advokaat nemen...

io.nl is net een "administratieve goelag" waar eens als je er in komt u zelf moet weren en verantwoorden om weg te mogen gaan als er zich problemen stellen. Ze vinden altijd wel dingen vinden om u mee te intimideren. Ik herrinner me plots heel in het begin dat het een beetje te lang duurde (2 weken) vooraleer mijn server operationeel was. Ik had al een fax doorgestuurd met het contract dat ik ondertekend had maar ik had ook andere mensen aan de lijn die mij een overplaatsing wilde aanbieden vanuit mijn allereerste colocator die toen failliet ging. Toen ik op mijn beslissing wou terug komen en ik al wat merkte dat de administratie daar niet zo strak zat kreeg ik gewoon een mailtje terug met "getekend is getekend".

In een wereld waar je zelfs een koffie aparaat mag terug brengen naar de winkel als je niet tevreden bent moet io.nl maar eens een keer een reality check doen, en zich wat dynamischer proberen opstellen tegenover zijn klanten en niet altijd maar achter papieren duiken. Zo erg is het zelfs niet meer gesteld met onze Belgische regering.

Deltaned
20/08/04, 13:14
Ik ben persoonlijk wel erg benieuwd naar de "uitslagen" van deze rechtzaken, immers is er zoals ik het hier lees voldoende "stof" die tegen IO kan worden gebruikt.

kan een gedaagde ons op de hoogte houden?

WebBizz
20/08/04, 13:48
Origineel geplaatst door Deltaned
Ik ben persoonlijk wel erg benieuwd naar de "uitslagen" van deze rechtzaken, immers is er zoals ik het hier lees voldoende "stof" die tegen IO kan worden gebruikt.

kan een gedaagde ons op de hoogte houden?

Het is en blijft maar één kant van het verhaal wat je hier leest he...

twinhost
21/08/04, 19:37
Nou nadat ik bij de rechter ben geweest zal ik de uitslag melden.

Kan verder niks zeggen want harry leest mee.

Valentino
21/08/04, 20:37
Ik zie dit topic een beetje als laster tegen io.

Mantorok
21/08/04, 20:49
laster ? als je op telefonische en schriftelijke manier zo'n bedrijf niet kan wakker schudden hoe moet je het dan doen? Als ze telkens hun hoofd royaal in de grond steken voor de grieven/vragen die je hebt.

Ze mogen gerust hun waarheid hier komen geven over het geval waar dat ik persoonlijk over post.

Als dit laster is, Gaan ze dan schadevergoeding aan mij vragen nu omdat ik hier mijn grieven post ? Waarom zou ik trouwens dingen verdraaien en liegen over de ware toedracht ? Ik betaal tegenwoordig aan een stuk of 4 bedrijven MOOI mijn rekening en weet je waarom ? Omdat ze ook correcte dienstverlening geven en omdat , als je ernaar belt je prompt geholpen wordt.

Als dit laster is (hier op dit forum) dan kan ik ook wel met mijn cdrom komen aandraven met bewijsmateriaal (ik ga weer niet vertellen waar het over gaat)..

Het zo wel gemakkelijk zijn zo geld binnen te rijven eh, mensen die hier posten als "lasteraars" aanklagen en terwijl zelf niets moeten ondernemen en verbeteren aand de bedrijfsdynamiek...

Ik ben lang genoeg soft geweest en inderminne dingen willen regelen maar genoeg is genoeg bij mij.. :(

jacqieline
22/08/04, 00:17
Het is in Nederland zo dat als je een incassobureau achter je aan hebt dat er zo ongeveer de helft bij komt aan kosten. Ook de dagvaarding komt voor jouw rekening.
Ik denk ook dat een rechter het bedrijf in het gelijk stelt. Wat ik er uit begrijp heb je al een regeling getroffen om af te betalen, en die kom je nu niet na. Je had na de eerste factuur direct bezwaar aan moeten tekenen. En als ze daarop niet reageren of weigeren dan moet je de zaken nooit afwachten natuurlijk.
Beetje water na de wijn nu maar voor alle mensen die zoiets in de toekomst aan de hand hebben, sluit je aan bij de consumentenbond (www.consumentenbond.nl). Die kunnen je in zo'n geval zeker verder helpen.
Heel veel succes, en het is jammer dat het zo moet lopen. Ik ken niet beide kanten van het verhaal maar ik vind zelf dat een bedrijf best moeite mag doen om er samen uit te komen. Ik ontvang als bedrijf liever een deel annuleringskosten dan dat er een incassobureau achteraan moet en de klant 150% moet betalen. Een tegenslagje kan iedereen hebben tenslotte.

TMourik
22/08/04, 01:55
zo blijkt wel weer dat het echt per (persoon/bedrijf) kan schelen.

zelf ben ik al ruim 2 jaar klant van IO (plaatsing van eigen server) en altijd zonder problemen.

Bij problemen werdt ik netjes geholpen, 1x een vreemde factuur ontvangen, binnen 2 dagen was dit geregeld (was een fout van hun kant) etc.

Daarom, net zoals WebBizz zegt, het is en blijft 1 kant van het verhaal, hoe lullig het ook klinkt voor twinhost hetzij de gedaagden, ben ook zeker benieuwd hoe dit afloopt.

het is spijtig voor diegene en ik hoop het beste voor beide partijen uiteraard. Succes ermee.

Mantorok
22/08/04, 02:25
[i]Wat ik er uit begrijp heb je al een regeling getroffen om af te betalen, en die kom je nu niet na.[/B]

inderdaad die kom ik "NU" niet meer na (maar voor ze de dagvaarding gestuurd hadden nog wel). ik had al 2 van de 3 x afbetaald.

Ik wil er nog maar eens op drukken dat als je een regeling treft om een bepaalde case af te sluiten dat zo'n bedrijf dan niet miet met factuur x , y .. en daarna met factuur z moet aankomen draven en elk apart nog eens een case nummer zetten. Ter wijl ik "meermaals" heb gevraagd om dit inderminne , en zo gestroomlijnd mogelijk te regelen.

maar vermits ze nu toch zulke patroniserende houding aan nemen, met een dubbele bodem (je bent gedagvaard maar je bent niet gedagvaard tot je betaalt maar je moet er wel kosten op betalen) .... wel dit kan voor mij niet door de beugel en op mijn strepen staan en de advokaat laten vastleggen dat ze me de kost geven van alles wat ik nog te betalen heb tot einde contract.. en dat dit ook een vastgelegd bedrag is zonder te veel geprul..

jacqieline
22/08/04, 12:59
Origineel geplaatst door Mantorok
inderdaad die kom ik "NU" niet meer na (maar voor ze de dagvaarding gestuurd hadden nog wel). ik had al 2 van de 3 x afbetaald. Tja ik kan het emotioneel wel begrijpen, maar je had beter kunnen doorbetalen op dat moment. Dan had je zeker je gelijk gekregen want dan is een dagvaarding van hun kant wel erg zinloos.

Ben
23/08/04, 02:42
Heeft IO soms iets te maken met een bedrijf dat cybercomm noemt? Ik dacht dat daar ook een Harry Dijkstra actief was.

Ik krijg namelijk gedurende periodes facturen van cybercomm, (vorig jaar liepen deze op tot 900eur) en dit terwijl ik NIETS maar dan ook niets met hen te maken heb.

Aangetekende brieven, tientallen telefoontjes, niets helpt.

Als dat spelletje nog 2 maand duur laat ik ze in Belgie dagvaarden... Genoeg is genoeg me dunkt.

mihosnet
23/08/04, 02:46
http://www.dis-europe.nl/

Daar staan al zijn bedrijven.

Mantorok
23/08/04, 23:40
jaqueline > ik antwoordt wel hoor.. aleen nog via mijn advokaat. Ik kan het gewoon niet meer aanzien dat ik privé blijkbaar emmers water naar de zee aan het dragen ben met die mannen....

Ik wil gewoon dat een andere partij die toch wat meer gerechterlijke achtergrond heeft en slagkracht kan zien wat er verder gebeurt met de opvolging.

Als ik nu had verder betaald, dan kwamen ze wel weer af met iets anders. Je hebt geen controle over wat die incasso wel degelijk doorstuurt als zijnde "restbedrag".... Ik wil zo'n dingen niet meer...

Valentino
23/08/04, 23:41
Je bedoelt cybercomm-is. Wellicht toch beter om hier in een private forum over verder te babbelen? Ik bedoel om de man nou zwart te maken op deze manier...

snap het niet.

Mantorok
23/08/04, 23:49
Origineel geplaatst door Valentino
Je bedoelt cybercomm-is. Wellicht toch beter om hier in een private forum over verder te babbelen? Ik bedoel om de man nou zwart te maken op deze manier...

snap het niet.

Om duidelijk te zijn, voor mijn part zijn dit GEEN poging tot persoonlijke zwartmakerij. ik heb eigenlijk nooit namen genoemd of hen persoonlijk willen natrappen... Ik heb het altijd over de baas van io.nl en "de administratie".. Persoonlijke dingen zijn inderdaad gescheiden van deze zaak. : ik ben gewoon boos over heft feit dat als ik bel dat ik als dom aanzien wordt omdat ik het niet goed heb kunnen voorzien hoe ze mijn zaak daar (tijdens de technische problemen) afhandelden... Ik ben gewoon boos dat ze maar niet luisteren en als ik iets inderminne probeer te regelen dat ik uitgelachen en genegeerd wordt... thats it, geen persoonlijke vete ofzo. Volgens mij is dit ook niet persoonlijk natrappen ook. Ik heb het over het bedrijf, en over de emoties die ik daarover heb....

ALs ik het over administratieve goelag heb en wanbeleid dan is dat omdat ik dat zo aanvoel bij hun... als collectief