PDA

Bekijk Volledige Versie : Update EasyDedicated ervaringen



dreamhost_nl
16/08/04, 21:54
Enige tijd geleden waren er diverse - veelal negatieve - discussies te vinden op dit forum omtrent EasyDedicated, zoals verlopen cPanel certificaten, onregelmatige/lange levertijden, netwerk downtime, slechte/trage support, facturen zonder BTW-bedrag.

Aangezien het op dit forum al enige tijd stil is rond EasyDedicated, vraag ik me af of dit komt omdat veel cliënten zijn opgestapt of omdat de service aanzienlijk is verbeterd... en verder uiteraard de bevindingen van hun huidige cliënten... Kortom : Even een update rond EasyDedicated...

Triloxigen
16/08/04, 22:13
Enige tijd stil rond ED?

Gebruik de zoekfunctie dan maar eens :)

dreamhost_nl
16/08/04, 23:28
Ik zie daar toch echt geen *nieuwe* ervaringen bij hoor... :O

os2lover
16/08/04, 23:38
Buiten de wel erg lang durende DDoS heb ik geen klagen over EasyDedicated. Mijn levering was er binnen de week, op mails krijg ik meestal dezelfde dag een vriendelijk antwoord, .. Heb wel geen cPanel bij hen, al leek me dat maar een heel tijdelijk probleempje.

dreamhost_nl
16/08/04, 23:41
Ik heb gelezen over die DDOS. Maar die is/was toch meer gericht op bepaalde (Game) servers en niet op het gehele netwerk ?

Koster
16/08/04, 23:53
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Ik heb gelezen over die DDOS. Maar die is/was toch meer gericht op bepaalde (Game) servers en niet op het gehele netwerk ? Wie host zijn gameservers dan ook op een dedicated server??

Triloxigen
17/08/04, 00:08
Origineel geplaatst door Koster
Wie host zijn gameservers dan ook op een dedicated server??

Dedicated gameserver? :)

dreamhost_nl
17/08/04, 00:26
Graag on-topic blijven please... :(
Is het trouwens waar dat ED (nog steeds) geen Reverse DNS aanbiedt ?

Neferu
17/08/04, 00:37
Zomaar ff een vraagje dreamhost_nl..
Ben jij dit topic niet gewoon begonnen om ED verder de stront in te schoppen?
Ik heb niets met ze te maken hoor, maar dit vind ik toch zo'n nutteloos topic :/

root
17/08/04, 00:44
Origineel geplaatst door Neferu
Zomaar ff een vraagje dreamhost_nl..
Ben jij dit topic niet gewoon begonnen om ED verder de stront in te schoppen?
Ik heb niets met ze te maken hoor, maar dit vind ik toch zo'n nutteloos topic :/

Goeie vraag dreamhost. Wat is je motivatie achter dit topic ?

fmanders
17/08/04, 03:08
ik zal even m'n mening/ervaring over ED posten.

Ik draaide eerst bij ED een dedicated server met cPanel zodat het een leuke webserver was.
levering duurde wat lang(3 weken), kwam volgens ED door de leverancier, nou goed zoiets kan gebeuren .. mij hoor je er niet over zeuren.
na 1 maand lag de cPanel licentie eruit, is lullig voor mij want ik kan nix meer , maar ook m'n klanten zien het en dat ie iets erger.
goed het was ook weer redelijk snel opgelost.
server had in de 2 maanden een uptime (netwerk) van 99,7% dus niet echt slecht.

Ben vandaag overgestapt naar een nieuwe server die bij ons in het rack hangt (ook redbus).

ED is een leuk bedrijf, maar je moet niet al te hoge eisen stellen aan de uptime. hun reactie is daar iets te sloom voor.

ikki_paha
17/08/04, 08:43
Kan je verwachten he voor zo'n prijs ?
ZOveel voor zo'n lage prijs zou ik niet verwachten dat je binnen paar minuten een reactie terug heb.

webbed
17/08/04, 10:34
Bij mij is sinds de laatste topics over ED helaas niets veranderd.

Vraag al vanaf juni om een btw factuur, maar dit wordt genegeerd.

Probeer nu al een maand op te zeggen en mijn geld terug te vragen voor de niet juist geleverde server die ik nog steeds ook niet heb kunnen gebruiken daardoor, maar ook hier zo goed als geen reactie. Aan het begin nog reacties dat ze me telefonisch willen spreken om te bespreken waarom ik wel bij ED moet blijven. Vervolgens verzoek om persoonlijk af te spreken en het te bespreken. Maar na afwijzing van mij om dit persoonlijk te bespreken heb ik nu al weer ruim twee weken geen reactie. Ik schrijf om de paar dagen om hun geheugen op te frissen, maar het mag niet baten...

Heeft iemand al ooit een btw factuur gehad?

GlobalEurope
17/08/04, 10:41
We hebben inderdaad een keer een grote DDOS aanval te verwerken gekregen. Sindsdien hebben we maatregelen getroffen om dit in de toekomst beter te kunnen verwerken. Zo hebben we een compleet nieuw netwerk opgezet met Juniper M20 apparatuur. Eigen AMS-IX verbinding aangesloten om gameservers betere ping-tijden te kunnen aanbieden etc.

We hebben inderdaad ook een keer het probleem gehad met onze cpanel leverancier. Sindsdien zijn we zelf reseller direct bij Cpanel zelf en hebben zo dit probleem niet meer. Dit heeft een paar dagen geduurd, geen maand.

De support afdeling liet ook te wensen over. Ook hier zijn we volop mee bezig. Binnenkort hebben we tevens een telefoon helpdesk.

En betreffende facturen, elke klant krijgt per post zeer spoedig al haar facturen inclusief een overzicht etc.

En Judith, ik zal jeroen vragen je ticket te beantwoorden met een oplossing.

XS-24
17/08/04, 10:46
Ik vindt wel dat ED stukken verbeterd is, ik krijg sneller antwoord. Cpanel zijn inderdaad nooit meer problemen mee en ook de server werkt prima.

ikki_paha
17/08/04, 10:47
Netjes dat de heren hier ook zelf even reageren toppie.

dreamhost_nl
17/08/04, 15:57
Origineel geplaatst door Neferu
Zomaar ff een vraagje dreamhost_nl..
Ben jij dit topic niet gewoon begonnen om ED verder de stront in te schoppen?
Ik heb niets met ze te maken hoor, maar dit vind ik toch zo'n nutteloos topic :/

Wat een ontzettende vooroordelen allemaal zeg over iemand die je helemaal niet kent... :r
In het verleden zijn er veel negatieve verhalen geweest, die naar mijn mening te wijten waren aan zgn. "opstartproblemen"... nu ED al weer wat maandjes meedraait wilde ik gewoon weten hoe het ermee staat... deze topic is dus zeer zeker niet negatief bedoeld, maar juist om te kijken of er nog iets van waarheid zit in de al in eerdere topics behandelde verhalen... :O

BestHost
17/08/04, 20:47
Sinds EasyDedicated los staat van InterXS gaat het allemaal eigenlijk wel aardig. Zelfs op zondag krijg ik van Jeroen Velthuis aardig snel een reactie op mijn mail. Fijn is dat ze nu ook telefonisch te bereiken zijn.

Verder is er van downtime geen sprake.

Wat er nog niet is:
Reverse DNS
BTW facturen

Maar ze zijn bezig met een nieuw systeem voor de administratie etc, dus we wachten maar even af.

Ook wil ED colocatie aan gaan bieden, maar ook dat laat even op zich wachten.

Verder vraag ik mij nog af welke peerings en transits ED precies heeft. Hier heb ik via de mail nog geen antwoord op gekregen.

Henky!
18/08/04, 01:12
Geen fijne ED ervaringen hier. Wel een maand geleden maar (toen?) werd fout geleverd en de support was hopeloos. We hebben opgezegd.

Wat ik evenwel niet goed snap zijn die reacties als dat het zo goedkoop is en dat je daarom geen service of goed product mag verwachten.

Lijkt me bullshit. Of het zou van te voren duidelijk moeten zijn.

ikki_paha
18/08/04, 07:23
Mensen willen altijd voor het minst geld op de hoogste rang zitten.

SeppaR
18/08/04, 15:34
Origineel geplaatst door BestHost
Sinds EasyDedicated los staat van InterXS gaat het allemaal eigenlijk wel aardig. Zelfs op zondag krijg ik van Jeroen Velthuis aardig snel een reactie op mijn mail. Fijn is dat ze nu ook telefonisch te bereiken zijn.

Verder is er van downtime geen sprake.

Wat er nog niet is:
Reverse DNS
BTW facturen

Maar ze zijn bezig met een nieuw systeem voor de administratie etc, dus we wachten maar even af.

Ook wil ED colocatie aan gaan bieden, maar ook dat laat even op zich wachten.

Verder vraag ik mij nog af welke peerings en transits ED precies heeft. Hier heb ik via de mail nog geen antwoord op gekregen.
De baas van InterXS, zit ook in easyDedicated, Leon Croes(s)e.
Verder doet Easydedicated (oftewel onder een andere naam Global Europe) al wel colocatie.

Beetje opklaren :)

ikki_paha
19/08/04, 09:27
Heeft global europe heeft dat een domein ?

superior-is
19/08/04, 09:32
Origineel geplaatst door ikki_paha
Heeft global europe heeft dat een domein ?

Que? Als je de website zoekt van Global Europe -> http://www.global-europe.com/

ikki_paha
19/08/04, 09:43
Dankje,

webbed
24/08/04, 11:10
Origineel geplaatst door GlobalEurope
En Judith, ik zal jeroen vragen je ticket te beantwoorden met een oplossing.

Heb je het al aan Jeroen gevraagd? Want mijn tickets zijn nog steeds niet beantwoord...

Sorry dat ik nu via WHT probeer contact te krijgen, maar op een andere manier wordt er blijkbaar niet gereageerd...

Savvas
24/08/04, 11:18
Origineel geplaatst door BestHost
Verder vraag ik mij nog af welke peerings en transits ED precies heeft. Hier heb ik via de mail nog geen antwoord op gekregen.

http://www.ripe.net/perl/whois?AS31508

Dominic
24/08/04, 11:57
Origineel geplaatst door BestHost
Sinds EasyDedicated los staat van InterXS gaat het allemaal eigenlijk wel aardig. Zelfs op zondag krijg ik van Jeroen Velthuis aardig snel een reactie op mijn mail. Fijn is dat ze nu ook telefonisch te bereiken zijn.

Verder is er van downtime geen sprake.

Wat er nog niet is:
Reverse DNS
BTW facturen

Maar ze zijn bezig met een nieuw systeem voor de administratie etc, dus we wachten maar even af.

Ook wil ED colocatie aan gaan bieden, maar ook dat laat even op zich wachten.

Verder vraag ik mij nog af welke peerings en transits ED precies heeft. Hier heb ik via de mail nog geen antwoord op gekregen.

Reverse DNS doen ze wel hoor...ik hoefde maar te mailen en de reverse DNS werdt ingesteld.
Ook heb ik in de tijd dat ik er zat gewoon BTW facturen gekregen...

dotnlhosting
24/08/04, 13:40
Er zijn af en toe nog wel enkele problemen maar voor de rest vind ik het zeer vloeiend verlopen. Ik heb zelf persoon zeer weinig last van downtime.

ChemicalWH
01/09/04, 09:40
Hey,

Helaas gaat nog niet alles even vloeiend, qua downtime zit het de laatste tijd wel goed, vrijwel geen downtime dus, maar aan de support zullen ze nog wel even wat moeten doen.

Gisterenavond om 19:45 een "Emergency" trouble ticket verstuurd met het verzoek om een server te rebooten, nu, 14 uur later nog steeds geen antwoord of reboot :-(

en het bekende probleem, ze zijn niet te bereiken.

Als iemand een telefoonnummer heeft van easydedicated en niet te flauw is om deze even door te geven kun je contact opnemen met 073-5184450. Ik zou hier erg dankbaar voor zijn.

Ruud Goedhart

Mog
01/09/04, 09:49
heb je geen optie om een apc poort te nemen en het zelf te doen ?

Savvas
01/09/04, 18:06
Met alle respect hoor, maar wat betaal je nou? Ze moeten ergens op bezuinigen om deze tarieven te hanteren, bovendien verklaar ik degene die denkt dat hij snelle support en zaken voor deze prijs kan verwachten voor achtelijk.

Je krijgt nu éénmaal waarvoor je betaalt, en toch blijven jullie zeuren? Typisch...

Carl<n-media>
01/09/04, 18:15
Origineel geplaatst door NetRouting
Met alle respect hoor, maar wat betaal je nou? Ze moeten ergens op bezuinigen om deze tarieven te hanteren, bovendien verklaar ik degene die denkt dat hij snelle support en zaken voor deze prijs kan verwachten voor achtelijk.

Je krijgt nu éénmaal waarvoor je betaalt, en toch blijven jullie zeuren? Typisch...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De prijs hangt van verscheidene factoren af. Een bedrijf dat goedkope prijzen hanteert krijgt gemakkelijker klanten, aangezien veel mensen voor de goedkoopste optie gaan. Een low-budget hoster heeft dan ook niet zulke hoge advertentie kosten. Verder hangt de prijs ook af van de grootte van het bedrijf en zo zijn er nog vele factoren die de prijs beinvloeden. Hiermee wil ik dus duidelijk maken dat goedkoop niet slecht hoeft te zijn. In de wet wordt ook niet uitgegaan van de prijs. Iedereen dient zich aan de wet te houden, of het product nu goedkoop is of heel duur.

Ik hoop dat de klanten die nu problemen met EasyDedicated hebben dit op een vriendelijke manier kunnen oplossen.