PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Schuberg Philis



ikki_paha
15/08/04, 21:42
Zijn er mensen hier met ervaringen met Schuberg Philis ?
Lees nog erg weinig over dit datacentra.
Aangezien ik bezig ben met de mogelijkheden te bekijken voor een cage daar verneem ik toch graag wat ervaringen van de mensen hier.


Laat maar horen ;)


AUB onderbouwde meningen niet alleen slecht vertel dan ook waarom het slecht is.

host3000
15/08/04, 22:04
Het laatst dat ik er over hoorde, is dat Synssans er een cage heeft. Misschien eens met hem contact opnemen?

Carl<n-media>
15/08/04, 22:25
Misschien heb je hier iets aan:

- http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48396
- http://www.isp talk.nl/index.php?showtopic=235 (ik weet niet waarom deze link geblokkeerd is, je moet even de spatie uit de url halen)

The MAzTER
15/08/04, 22:45
ben er pas wezen kijken, zeer mooi DC

ziet er een stuk beter uit dan bv. TC2

NFOrce
24/08/04, 23:10
Graag hoor ik ook meer hier over, is de stroom stabiel, zijn de werknemers professioneel etc...

Heb liever een DC zoals TC2 dan een die nog van alles en nog wat moeten aanleggen, aanpassen en die iedereen binnenlaten van 'oh ik had je al eerder gezien dus kom er maar in...'

mihosnet
24/08/04, 23:28
SchubergPhilis datacenter bestaat al aardig lang, lees de PDF bestanden maar eens op hun website. Ze moet dus niet nog van alles aanleggen.

- Beveiliging is streng, je komt er niet zomaar in.
- Koeling is erg goed in SBP.
- Ben eigenlijk nog weinig SBP medewerkers tegengekomen, alleen maar Leaseweb medewerkers.
- Ziet er stukken beter uit dan TC2. Hoewel ik van mening ben dat je niet alleen naar het uiterlijk mag kijken. TC2 is naar mijn mening namelijk ook een uitstekend datacenter.

Erg tevreden met SBP.

mdf
25/08/04, 08:25
Wij hebben zeer goede ervaringen met SBP; zoals mihosnet ook zegt:
- uitstekende beveiliging; altijd legitimeren en je krijgt een access card waarmee je alleen de ruimtes waar je in mag binnen komt.
- de ruimte waar wij in staan heeft 6 airco's die zorgen voor ruimte koeling. Uitstekende koeling dus.
- Je komt over het algemeen Leaseweb medewerkers tegen omdat wij, maar ook mishosnet (denk ik) in de ruimtes van Leaseweb staan (Leaseweb suite).

SBP is gebouwd als datacentrum, dus er is met alle eisen waar een dc aan moet voldoen rekening gehouden. Wat ons betreft een top datacentrum!

serverbilly
25/08/04, 10:02
Zijn er ook foto's van dit DC?

LeaseWeb
25/08/04, 10:45
http://www.leaseweb.com/diensten/webhosting/schuberg_philis_tour1.htm

Wido
25/08/04, 12:15
----------------------------------------------
Een kort tour door het Schuberg Philis datacenter.
----------------------------------------------

Kleine typo LeaseWeb ;)

MagiQsoft
26/08/04, 14:23
Ik zit via Leaseweb met een 1/2 19inch kast in SBP. Ben er nu een aantal keren geweest en ik vind het er prima uitzien. Je komt er niet zomaar binnen en overal hangen camera`s die je in de gaten houden (dus zorg dat je haar goed zit). In de kast heb ik de beschikking over zowel een a en een b feed. Tot nu toe geen enkel probleem met het netwerk gehad, ik heb nog een backupserver in novaxess staan en daar heb ik regelmatig (netwerk)problemen mee.

Groot voordeel is dat er altijd wel iemand van Leaseweb rond loopt en dat je gebruik kan maken van een buro met WLAN om b.v. je server te testen

Guust
26/08/04, 14:30
Origineel geplaatst door MagiQsoft
Ik zit via Leaseweb met een 1/2 19inch kast in SBP. Ben er nu een aantal keren geweest en ik vind het er prima uitzien. Je komt er niet zomaar binnen en overal hangen camera`s die je in de gaten houden (dus zorg dat je haar goed zit). In de kast heb ik de beschikking over zowel een a en een b feed. Tot nu toe geen enkel probleem met het netwerk gehad, ik heb nog een backupserver in novaxess staan en daar heb ik regelmatig (netwerk)problemen mee.

Groot voordeel is dat er altijd wel iemand van Leaseweb rond loopt en dat je gebruik kan maken van een buro met WLAN om b.v. je server te testen

Netwerk van novaxess problemen? Zit je wel in het novaxess netwerk en bij novaxess direct? Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit problemen maargoed...

serverbilly
26/08/04, 14:30
Ik zit zelf in TC2 en zie daar zelden personeel van lsw rondlopen, best wel jammer. Gelukkig zijn de engineers van TC2 erg vriendelijk en behulpzaam. Wellicht dat ik in de toekomst ook de overstap ga maken van SBP.

MagiQsoft
26/08/04, 14:34
Origineel geplaatst door Guust


Netwerk van novaxess problemen? Zit je wel in het novaxess netwerk en bij novaxess direct? Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit problemen maargoed...

Ik zit daar via een colocate club, dus eigenlijk niet het novaxess netwerk maar novaxess gebouw

SeppaR
26/08/04, 14:50
Origineel geplaatst door MagiQsoft


Ik zit daar via een colocate club, dus eigenlijk niet het novaxess netwerk maar novaxess gebouw
Moet je volgende keer even goed zeggen.
Ik ga zondag normaal de cage van Synssans bekijken (als ik van Melchior het ja woord krijg :p)
Ik zal dan wat fotos maken (als ik camera niet vergeet.) en indien Synssans het goed vind deze delen met jullie.

:)

Pittster
26/08/04, 19:46
Origineel geplaatst door SeppaR

Moet je volgende keer even goed zeggen.
Ik ga zondag normaal de cage van Synssans bekijken (als ik van Melchior het ja woord krijg :p)
Ik zal dan wat fotos maken (als ik camera niet vergeet.) en indien Synssans het goed vind deze delen met jullie.

:)

Je mag geen foto's maken van LeaseWeb ruimte's. Tenminste dat staat op de access requests.

ikki_paha
26/08/04, 20:07
Origineel geplaatst door Pittster


Je mag geen foto's maken van LeaseWeb ruimte's. Tenminste dat staat op de access requests.

Gebeurd ook vrij vaak met redbus ruimte hoor van lw mischien dat lw zelf even wil reageren ? of ze het heel erg vinden.,

SeppaR
26/08/04, 20:56
Hmm, heb ik niet echt bij stilgestaan dat dat niet mocht eerlijk gezegd.
Heb tot nu toe nog geen fotos gemaakt van de ruimtes, buiten een paar, terwijl er toen Leaseweb enigneers bij waren, en die hebben er niets van gezegd.
In ieder geval, in een cage zal Synssans wel beslissen of het mag of niet ?

Pittster
27/08/04, 23:51
Ik weet niet, dat zal hij met leaseweb moeten overleggen neem ik aan.

Guust
28/08/04, 00:25
Origineel geplaatst door Pittster
Ik weet niet, dat zal hij met leaseweb moeten overleggen neem ik aan.
Hij neemt alleen netwerk van leaseweb af dacht ik dus in dat geval hoeft dat niet.

mdf
28/08/04, 15:13
Wij mogen in onze cage webcams ophangen, echter mogen deze alleen de ruimte IN de cage laten zien.
Zelfde geld voor foto's: zolang alleen apparatuur en ruimte binnen de cage erop staat is het geen probleem.

SeppaR
28/08/04, 15:49
Spijtig genoeg, kon melchior morgen niet.
Ik ga proberen via Leaseweb zoiets te regelen, om morgen nog eens SBP te kunnen bekijken. maar of dat lukt... :)