PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam via WHT



Triloxigen
15/08/04, 15:38
Er word weleens 'spam' verstuurd naar WHT leden.
Er word dan gewoon via het profiel een PM of E-Mail verstuurd.

Met spam bedoel ik nu reclame en sponsor aanvragen.

Ik vroeg me af wat het beleid hiertegenover is..
(Ik wil het niet gaan doen, maar heb het wel gekregen)

Ahead-IT
15/08/04, 15:43
Je dient het gewoon te melden bij een mod, die onderneemt eventueel stappen.

Carl<n-media>
15/08/04, 16:00
Volgens mij melden zich hier ook veel bedrijven zonder KvK nummer aan, die vervolgens gewoon een PB sturen met aanbiedingen.

root
15/08/04, 16:07
Meld aanbiedingen en spam via mods, daar wordt zeker wat mee gedaan!

Carl<n-media>
15/08/04, 16:15
Origineel geplaatst door ensimguru
Meld aanbiedingen en spam via mods, daar wordt zeker wat mee gedaan!
Ja, maar hoe gaan jullie dit tegen:
Bedrijf zonder KvK nummer -- PB --> particulieren.

Het enige wat ik me kan bedenken is een systeem waarbij je bepaalde gebruikers rechten geeft. Een voorbeeld:
- Je meldt je aan als bedrijf met geldig KvK nummer: recht om PB's te verzenden naar zowel bedrijven als particulieren.
- Je meldt je aan als particulier zonder KvK nummer: recht om PB's te verzenden naar bedrijven.

Maar er moet maar iemand zin hebben om dit in het forum in te bouwen ;).

V. Kleijnendorst
15/08/04, 16:20
Omwille van advertenties het hele PB systeem aanpassen?!
Twee particulieren die elkaar iets willen melden mag/kan dan niet?

Dat kan toch niet Carl?

MediaServe
15/08/04, 16:24
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Omwille van advertenties het hele PB systeem aanpassen?!
Twee particulieren die elkaar iets willen melden mag/kan dan niet?

Dat kan toch niet Carl? Inderdaad, ik snap het idee van Carl ook niet echt ;)

Een beter idee lijkt mij om PB pas in te schakelen bij 25 posts ofzo. Dan gaan mensen zich in ieder geval niet registreren om spam te sturen :)

rq
15/08/04, 16:26
Een PM kan per definitie geen spam zijn, tenzij het in bulk (automatisch) verzonden wordt (wat niet kan).

Maar sommigen lijken hun eigen definitie van spam overal te pas en te onpas te gebruiken.

V. Kleijnendorst
15/08/04, 16:41
Origineel geplaatst door rq
Een PM kan per definitie geen spam zijn, tenzij het in bulk (automatisch) verzonden wordt (wat niet kan).

Maar sommigen lijken hun eigen definitie van spam overal te pas en te onpas te gebruiken.

Lees het eerste bericht nog eens door; spam staat tussen quotes en in de tweede alinea geeft hij aan wat hij met deze 'spam' bedoelt.

Moet er nu op elke slak zout gelegd worden?

Carl<n-media>
15/08/04, 17:02
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Omwille van advertenties het hele PB systeem aanpassen?!
Twee particulieren die elkaar iets willen melden mag/kan dan niet?

Dat kan toch niet Carl?
Daar weet ik zo snel geen oplossing voor. Het idee van MediaCreations biedt misschien uitkomst.

HBCS
15/08/04, 17:12
ik kreeg het ook en heb het aan dominico gerapporteerd
meer kunnen wij niet doen denk ik

rq
15/08/04, 17:30
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Lees het eerste bericht nog eens door; spam staat tussen quotes en in de tweede alinea geeft hij aan wat hij met deze 'spam' bedoelt.

Moet er nu op elke slak zout gelegd worden?
Leer lezen. Dit is geen spam, PUNT.

En met die slakken en dat zout is precies wat ik dacht toen ik de OP las. Wanneer men geen e-mail meer mag sturen naar (resp. wil ontvangen van) onbekenden (uitgezonderd van spam) moet je geen e-mail adres nemen of de PM functie uitzetten. En dat is makkelijker dan een topic openen.

wdv
15/08/04, 17:34
Beste is gewoon om te reporten aan de mods, persoonlijk wil ik gewoon iedereen kunnen pm/mailen die ik wil en ook gepm'ed/mailed worden door iedereen die dat wil.

V. Kleijnendorst
15/08/04, 17:37
@tq

Ik weet precies wat Triloxigen bedoelt.
Toen ik net op dit forum een vraag stelde, kreeg ik bijzonder veel ongewilde aanbiedingen via PM. Toen ik op sommige niet reageerde kwamen er zelfs vervolg PM's.

Moet ík dan de PM mogelijkheid uitzetten omdat anderen het misbruiken?!
Om de vergelijking met spam maar te trekken: Omdat ik spam (in bulk verstuurde mails die ongevraagd zijn) in mijn mailbox krijg, moet ik de mailserver maar uit zetten?! Beetje omgekeerde wereld!


Leer lezen. Dit is geen spam, PUNT.

Dáárom staat het tussen quotes. Als iets tussen quotes (aanhalingstekens) staat, dan geef je aan niet de defenitie van het woord te geven. Anders stond het niet tussen quotes.

Om je signature maar te quoten: Alsjeblieft zeg.

Triloxigen
15/08/04, 17:58
Kort samengevat:
Het is niet toegestaan en moet bij mods gemeld worden.

En @rq
*zucht*

mguilmot
15/08/04, 18:29
Hij heeft gelijk. Het is wel ongewenste reklame, maar geen spam :p

Maar om daar nu zo'n discussie over te hebben.
Kan niet missen dat mensen gestresseerd rondlopen :p

Grumpy
15/08/04, 22:27
ongewenste reclame, zegt genoeg lijkt me.

Ik heb al eerder wat voorstellen gedaan om zulke dingen tegen te gaan. Het is aan Domenico of hij ze ook doorvoert.

Anestheologist
15/08/04, 23:11
Het lijkt me niet dat er massaal misbruik gemaakt word van pb met doel tot spammen. Maar melden aan mods lijkt me inderdaad voldoende.

HBCS
15/08/04, 23:48
ik denk nu er aan om mijn pb uit te zetten ik krijg over mijn vraag aan dominico ook geen antwoord over dit onderwerp

®on
16/08/04, 00:41
Origineel geplaatst door Anestheologist
Het lijkt me niet dat er massaal misbruik gemaakt word van pb met doel tot spammen.
Open een topic waarin je om aanbiedingen vraagt: wedden dat je pb-box volloopt? (Ooit ook de ervaring gehad in een ver verleden ;))

//edit: @HBCS: 't is zondag, ook voor Domenico ;)

Domenico
17/08/04, 14:35
Het is al een tijdje even zondag voor mij maar af en toe log ik nog wel eens in. Anyways, Mensen lastigvallen met reclame aanbiedingen en zeker sponsoraanvragen via pb is hier verboden en mensen die zich hier aan schuldig maken worden vanaf nu gewoon gelijk verbannen.

Het mag niet, punt!