PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant tot vaarwel dwingen



Santario
12/08/04, 16:51
Even een case:

Wij hebben een klant die al abonnee is vanaf het begin, hij host aardig wat sites, betaalt rekeningen van honderden euro's zonder blikken of blozen binnen de gestelde betalingstermijn. Tot zover een klant met engelengedrag zou je zeggen. Echter, deze klant heeft ook onderling lopen doorverkopen en dreigt met het indienen van een claim om het minste of geringste door fouten die hij zelf maakt. Onze jurist heeft bij wijze van spreken inmiddels behoorlijk de pest aan hem.

Nu zijn wij op een punt aangekomen dat wij deze klant toch liever kwijt dan rijk zijn, al is het alleen maar omdat het ons onevenredig veel tijd kost met zaken die niet eens gerelateerd zijn aan de door hem bij ons afgenomen producten en diensten alsmede de zwaar verstoorde zakelijke relatie. Nu mijn vragen:

Afgezien van Algemene Voorwaarden, kan je een klant verzoeken zijn websites ergens anders onder te brengen en zoja, welke termijn is hier redelijk voor? Maar het belangrijkste nog wel is: kunnen wij een contract onder het mom van bovenstaande info ontbinden?

Daar komt tevens nog bij dat onze klant 1.5 maand geleden heeft aangegeven alles te willen verhuizen in een kwade bui, tot op heden heeft hij hier echter nog geen actie op ondernomen. Tevens heb ik via via nu te horen gekregen dat hij liever klant wilt blijven maar eerlijk gezegd voel ik en mijn vennoot daar niets meer voor. In dit geval wegen de commerciele belangen voor ons niet op tegen de hinder die wij er van ondervinden.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Frangkje
12/08/04, 16:58
Heb je in het contract geen looptijd opgenomen met een opzegtermijn erin? Dan kun je daar toch gewoon gebruik van maken.

Koster
12/08/04, 16:58
Stel hem dit voor:
Je hebt de keuze, OF blijven en je gedragen OF binnen 1 maand een nieuwe host zoeken en verhuizen, want over 31 dagen gooien wij je domeinen plat en beeindigen wij het contract.

Zal je zien dat je probleem opgelost is, de klant is namelijk zeer lief of hij is weg...

Santario
12/08/04, 17:03
Allereerst bedankt alvast voor de reacties :)

Frangkje:
Contracten hebben bij ons een minimale looptijd van 12 maanden, daarna te beeindigen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Ik kan hem uiteraard na die looptijd vaarwel zwaaien, echter zit ik meer met de reden die je dan opgeeft. ''Je bent ons tot last'' (even cru gezegd) is ook zo lullig door de bocht ;)

Koster:
Geprobeerd, echter die man is om een of andere reden niet voor reden vatbaar :S Ik heb die klant al ettelijke malen gebeld maar hij is of te druk of is altijd van mening dat hij gelijk heeft. Toch maar eens schriftelijk aan gaan kaarten bij hem denk ik dan...

Santario
12/08/04, 17:05
ps: Frangkje, ik neem binnenkort even contact met je op ivm SMS diensten ivm een maatwerk case, afgelopen dagen je site al regelmatig bezocht :)

Erik H.
12/08/04, 17:21
Je kan de klant ook "helpen" door hem te laten benaderen door een andere hoster .....

Frangkje
12/08/04, 17:25
Origineel geplaatst door Erik H.
Je kan de klant ook "helpen" door hem te laten benaderen door een andere hoster .....

Zou jij als hoster zo'n klant willen doorgeschoven krijgen?

Koster
12/08/04, 17:26
Origineel geplaatst door Frangkje


Zou jij als hoster zo'n klant willen doorgeschoven krijgen? Ja, want dan zou ik alles contractueel vastleggen, geen discussie meer mogelijk...

Frangkje
12/08/04, 17:31
Origineel geplaatst door Koster
Ja, want dan zou ik alles contractueel vastleggen, geen discussie meer mogelijk...

Dan denk ik dat jij even contact met de TS op moet nemen en dat jullie allebei nog lang en gelukkig zullen leven :)

Carl<n-media>
12/08/04, 17:37
Mag ik vragen om wat voor soort problemen het gaat?

Neferu
12/08/04, 17:49
Echter, deze klant heeft ook onderling lopen doorverkopen
Om te beginnen vraag ik mij af of hij dit dus wel mocht van jullie.
Zo niet dat heb je hem al minimaal op 1 punt te pakken.
Neus dan nog even verder door om te zien of hij soms dingen doet op je server die jullie liever niet hebben en mocht dat zo zijn voila, nog meer puntjes om hem op te pakken ;)


kan je een klant verzoeken zijn websites ergens anders onder te brengen en zoja, welke termijn is hier redelijk voor? Ja, waarom niet. Je kunt rustig uitleggen dat er in het verleden en heden zakelijke geschillen zijn en om te voorkomen dat deze escaleren jullie daarom de klant verzoeken binnen 30 dagen een andere host te vinden en te verhuizen. Daarbij verleen je natuurlijk alle medewerking ;)
Beter eerlijk aangeven dan een l*llige smoes gebruiken.

Erik H.
12/08/04, 17:51
Ik heb ook een behoorlijke juridische bagage. Wil nu niet meteen commercieel om de hoek komen kijken maar ik zie zo'n klant wel als uitdaging ....

wheelmouse
12/08/04, 17:58
als je ff nadenkt zou je der achter komen dat die klant die dus eigenlijk jou hosting resellt waarschijnlijk dit forum wel zal kennen aangezien ie er blijkbaar al een tijdje mee bezig is en dit dus ook zal lezen...

Koster
12/08/04, 18:02
Origineel geplaatst door Erik H.
Je kan de klant ook "helpen" door hem te laten benaderen door een andere hoster .....


Origineel geplaatst door Erik H.
Ik heb ook een behoorlijke juridische bagage. Wil nu niet meteen commercieel om de hoek komen kijken maar ik zie zo'n klant wel als uitdaging .... Je begon zo subtiel ;)
Maar idd wel een uitdaging!

Triloxigen
12/08/04, 18:10
Ik zou ingaan op het deel:
"Daar komt tevens nog bij dat onze klant 1.5 maand geleden heeft aangegeven alles te willen verhuizen"

Zeggen dat je vind dat klant koning is en dus op zijn wens alles hebt afgesloten, dat alles nu alleen half actief is.

Op deze manier laat jij je goede kanten zien en doe je wat de klant vraagt en kan dus niemand jou ervan op aankijken.

Erik H.
12/08/04, 19:10
@ Koster : Vond je bericht erg grappig.

Punt is dat een relatie tussen 2 partijen soms niet uit de verf komt (wat voor reden dan ook). Ik heb een enkele keer ook een (bevriende) partij gebeld om die klant te benaderen. Geef er nog wat financiele info bij en je kan die klant makkelijk binnenhalen. En wellicht komen die 2 partijen er wel uit.

Ik zit ook niet te wachten op een klant zoals omschreven. Maar wie weet komt iedereen er dan goed van af. En de oorspronkelijke vraag was toch hoe hij van die klant afkwam .... ik doe een poging tot hulp (Erik in Aktie, elke zaterdag op SBS6 na Hart van Nederland)