PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen Factuur



AlfaHosting
11/08/04, 11:20
Ik zal de Nederlandse firma niet noemen over wie het gaat maar wil wel even ons probleem voorleggen : deze firma heeft van ons een aantal domeinnamen gekocht en wij een aantal van hun. Na een hoop problemen wegens het niet betalen van hun domeinen is dat uiteindelijk toch in orde gekomen en hebben ze hun schuld vereffend. Nu vragen we al maanden achter een faktuur voor de domeinen die wij bij hen besteld hebben. We hebben al talrijke malen gebeld en mails gestuurd. In de beginfase waren er de loze beloftes en de laatste tijd word er niet eens meer gereageerd. Mijn vraag is nu ... waar kan je in Nederland terecht voor dergelijke problemen ? Is er ergens een instantie waar je contact mee kan opnemen ? Tenslotte hebben we dit faktuur nodig voor onze boekhouding.

fusehost
11/08/04, 11:36
Wat zegt je boekhouder er zelf van? Aangezien je als Belgisch bedrijf vermoedelijk geen BTW betaald hebt voor die domeinen, heb je de factuur dus niet nodig om de BTW te recupereren ...

Het zou dus kunnen dat een kort "bewijsje" van de geleverde diensten + betaling voldoende is voor je boekhouding.

Best overleggen met je boekhouder!

AlfaHosting
11/08/04, 11:40
Origineel geplaatst door fusehost
Wat zegt je boekhouder er zelf van? Aangezien je als Belgisch bedrijf vermoedelijk geen BTW betaald hebt voor die domeinen, heb je de factuur dus niet nodig om de BTW te recupereren ...

Het zou dus kunnen dat een kort "bewijsje" van de geleverde diensten + betaling voldoende is voor je boekhouding.

Best overleggen met je boekhouder!

De diensten zijn afgerekend 'inclusief' BTW.

fusehost
11/08/04, 11:54
da's al fout dan :) (tenzij je een Nederlands BTW nummer hebt?)

Carl<n-media>
11/08/04, 13:31
Ik zou een aangetekende brief sturen met het dringende advies om de factuur alsnog op te sturen en dat je anders bij FIOD-ECD gaat klagen. Dan zullen ze waarschijnlijk wel reageren ;).

Neferu
11/08/04, 14:11
Wanneer die Nederlandse "firma" geen BTWnummer heeft kan en mag ze niet eens een BTWfactuur uitschrijven. Ik heb het vermoeden dat het zo een beetje zit. Voortaan eerst even beter informeren met wie je zaken gaat doen. Scheelt een hoop gedonder.

FIOD-ECD bellen voor dit soort klusjes, zoals Carl<n-media> blijkbaar dagelijks doet (ze nemen waarschijnlijk niet eens meer de telefoon op als ze zijn nummer zien ;)), heeft geen zin.

Carl<n-media>
11/08/04, 15:41
@Neferu
Het is geen oplossing om te zeggen dat je voortaan beter moet opletten. De topicstarter heeft die factuur nodig en zal deze ook moeten krijgen. Als het niet goedschiks kan dan moet het maar op een andere manier. Uit ervaring weet ik dat mensen dan wel reageren. Daarbij vind ik het ook een erg vreemde bewering dat u hier vermeldt dat ik dagelijks naar FIOD-ECD bel. Dat heb ik nergens beweerd, nog werkt u volgens mij bij FIOD-ECD. Ik wens dat u voortaan stopt om mij op elke mogelijke manier zwart te maken. Als u commentaar over mij wilt leveren doe dat dan via een PB of blijf gewoon uit dit forum weg.

Alexander
11/08/04, 17:17
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk? Stel; het zijn 3 domeintjes van 15 euro ex, dan praten we dus over 8,55 BTW die niet terug gevraagd kan worden. Ik neem aan dat dat soort kosten toch wel over het hoofd gezien kunnen worden. Incidentele kosten zeg maar. De kosten van deze domeinen kan je prima opnemen in je boekhouding zonder factuur, je kan alleen niet de BTW terug vragen.

De ergernis/kosten zijn waarschijnlijk hoger dan de moeite die het waard is.

Carl<n-media>
11/08/04, 17:23
Origineel geplaatst door Alexander
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk? Stel; het zijn 3 domeintjes van 15 euro ex, dan praten we dus over 8,55 BTW die niet terug gevraagd kan worden. Ik neem aan dat dat soort kosten toch wel over het hoofd gezien kunnen worden. Incidentele kosten zeg maar. De kosten van deze domeinen kan je prima opnemen in je boekhouding zonder factuur, je kan alleen niet de BTW terug vragen.

De ergernis/kosten zijn waarschijnlijk hoger dan de moeite die het waard is.
Volgens mij gaat het over een overname van een aantal domeinen.

Neferu
11/08/04, 18:42
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
@Neferu
Het is geen oplossing om te zeggen dat je voortaan beter moet opletten. De topicstarter heeft die factuur nodig en zal deze ook moeten krijgen. Als het niet goedschiks kan dan moet het maar op een andere manier. Uit ervaring weet ik dat mensen dan wel reageren. //OpTopic
Stel nu eens dat die "firma" niet eens een firma is maar een kale kip die zich als zodanig voordoet. Ga er dan maar van uit dat al die kosten die je gaat maken om het "kwaadschiks" op te lossen vele malen hoger zijn dan het bedrag waarom het hier zou kunnen gaan. Dan kun je als "echte firma" beter gewoon je kleine verlies nemen.
Daarbij vind ik het ook een erg vreemde bewering dat u hier vermeldt dat ik dagelijks naar FIOD-ECD bel. Dat heb ik nergens beweerd, nog werkt u volgens mij bij FIOD-ECD. Ik wens dat u voortaan stopt om mij op elke mogelijke manier zwart te maken. Als u commentaar over mij wilt leveren doe dat dan via een PB of blijf gewoon uit dit forum weg.//UitTopic
Als ik zo je postings lees in topics waar anderen om een mening of hulp vragen dan moet ik toch zeggen dat het dan hoofdzakelijk one-liners zijn waarbij je het advies geeft de FIOD-ECD te bellen of met de vraag "ben je wel ingeschreven bij de KvK" of met een link naar google. Dan kun je wel in een PB mij proberen uit te leggen dat je hier het "nivohoo" hoog wilt houden maar dat bereik je niet door dan zelf maar van dat soort "wanabemod" one-liners neer te knallen.
Verbeter de wereld maar begin vooral bij je zelf ;)

Carl<n-media>
11/08/04, 19:00
Origineel geplaatst door Neferu
//OpTopic
Stel nu eens dat die "firma" niet eens een firma is maar een kale kip die zich als zodanig voordoet. Ga er dan maar van uit dat al die kosten die je gaat maken om het "kwaadschiks" op te lossen vele malen hoger zijn dan het bedrag waarom het hier zou kunnen gaan. Dan kun je als "echte firma" beter gewoon je kleine verlies nemen.
Er staat duidelijk in zijn topic start dat het om een Nederlandse firma gaat. Het enige probleem is dat ze hem geen factuur leveren.


Origineel geplaatst door Neferu
//UitTopic
Als ik zo je postings lees in topics waar anderen om een mening of hulp vragen dan moet ik toch zeggen dat het dan hoofdzakelijk one-liners zijn waarbij je het advies geeft de FIOD-ECD te bellen of met de vraag "ben je wel ingeschreven bij de KvK" of met een link naar google. Dan kun je wel in een PB mij proberen uit te leggen dat je hier het "nivohoo" hoog wilt houden maar dat bereik je niet door dan zelf maar van dat soort "wanabemod" one-liners neer te knallen.
Verbeter de wereld maar begin vooral bij je zelf ;)
Ik geef deze personen een advies welke u constant probeert af te kraken. Als u het niet eens bent met mijn adviezen, stuur mij dan een PB of rapporteer het bericht bij een moderator. Maar nee, constant probeert u mij zwart te maken door nutteloze kreten als: "Dat heeft geen nut", "Wat een nutteloze post" en dergelijke. Een link naar Google kan vaak nuttige informatie geven. Hierdoor leren anderen beter om te gaan met Google, om zo zelf problemen op te kunnen lossen. Als u dit niet inziet, ga dan ergens anders klagen maar ga niet steeds mijn posts afkraken. Dit topic is wederom verpest door uw off-topic posts die nergens toe leiden. "of met de vraag "ben je wel ingeschreven bij de KvK"": graag ontvang ik een PB met een verwijzing hiernaar waarna ik zal uitleggen waarom ik zoiets gepost zou hebben.

Neferu
11/08/04, 19:06
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Er staat duidelijk in zijn topic start dat het om een Nederlandse firma gaat. Het enige probleem is dat ze hem geen factuur leveren.


Ik geef deze personen een advies welke u constant probeert af te kraken. Als u het niet eens bent met mijn adviezen, stuur mij dan een PB of rapporteer het bericht bij een moderator. Maar nee, constant probeert u mij zwart te maken door nutteloze kreten als: "Dat heeft geen nut", "Wat een nutteloze post" en dergelijke. Een link naar Google kan vaak nuttige informatie geven. Hierdoor leren anderen beter om te gaan met Google, om zo zelf problemen op te kunnen lossen. Als u dit niet inziet, ga dan ergens anders klagen maar ga niet steeds mijn posts afkraken. Dit topic is wederom verpest door uw off-topic posts die nergens toe leiden. "of met de vraag "ben je wel ingeschreven bij de KvK"": graag ontvang ik een PB met een verwijzing hiernaar waarna ik zal uitleggen waarom ik zoiets gepost zou hebben.
//UitTopic
Ach laat maar Carl. Je wilt het gewoon niet snappen.

AlfaHosting
11/08/04, 20:44
Origineel geplaatst door Alexander
Over wat voor bedragen praten we eigenlijk? Stel; het zijn 3 domeintjes van 15 euro ex, dan praten we dus over 8,55 BTW die niet terug gevraagd kan worden. Ik neem aan dat dat soort kosten toch wel over het hoofd gezien kunnen worden. Incidentele kosten zeg maar. De kosten van deze domeinen kan je prima opnemen in je boekhouding zonder factuur, je kan alleen niet de BTW terug vragen.

De ergernis/kosten zijn waarschijnlijk hoger dan de moeite die het waard is.

Het gaat over enkele honderden euro's ...

AlfaHosting
11/08/04, 20:48
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
FIOD-ECD

Heb je hier een URL of wat telefoonnummers van ?

Neferu
11/08/04, 20:59
Om zomaar iemand anders's woorden te gebruiken
Kijk eens op google
http://www.google.nl/search?q=FIOD-ECD&ie=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

:D

Santario
12/08/04, 17:55
Dreigen met de FIOD-ECD helpt inderdaad, zelf ook een keer toegepast en ineens gaat men reageren en willen ze je met alles van dienst zijn :D

//ontopic: bel anders de ondernemers telefoon van de belastingdienst, die kunnen je zo op weg helpen: 0800 - 0443.

AlfaHosting
12/08/04, 19:09
Origineel geplaatst door Santario
Dreigen met de FIOD-ECD helpt inderdaad, zelf ook een keer toegepast en ineens gaat men reageren en willen ze je met alles van dienst zijn :D

//ontopic: bel anders de ondernemers telefoon van de belastingdienst, die kunnen je zo op weg helpen: 0800 - 0443.

Ok .. nog bedankt allemaal.
Ik ga nog een laatste mail proberen en dan ga ik hen even contacteren.