PDA

Bekijk Volledige Versie : Contract opstellen?



MaffeMuis
09/08/04, 17:47
kleine inleiding;
Ik host een paar websites op me eigen server. Met directadmin, erg handig programma.

Nu zou ik, om kosten te besparen, en me overige dataverkeer en webruimte dat ik niet gebruik, een betere bestemming geven. dus aan bekende wat ruimte verhuren tegen redelijke prijzen. en er zijn al in me vriendenkring stuk of 10 mensen bij me gekomen die daar intresse in hebben. Ik ga niet verder als grote hoster. het is gewoon om me eigen kosten er uit te halen.
verder sta ik ook bij de KVK enz. dus dat is geregeld

maar is het nu verstandig, ook omdat het vrienden kennissen zijn, om met deze mensen een contract aan te gaan? en zo ja, hebben mensen wat voorbeelde wat ik in dat contract moet zetten??

Server draait btw gewoon in een datacentra en gewoon een goede verbinding. dus geen eigen huis en tuin gebeuren!

Carl<n-media>
09/08/04, 21:24
Wat was je van plan om in de voorwaarden te zetten?

Neferu
09/08/04, 23:29
@ Carl<n-media>
Ik las net nog een post over onzinnige postings en punten die daardoor gehapt werden.... Waarom loop jij dat toch altijd mis?

@ MaffeMuis
Jah, altijd een contractje opstellen. Want hoe naar het ook klinkt, je "vrienden" van nu kunnen je "vijanden" van morgen zijn.
Dus maak gewoon een documentje waarin staat wat jij wel en wat jij niet wilt dat ze doen op je server. Wat hun rechten en plichten zijn en wat jouw rechten en plichten zijn. Kijk gewoon eens bij de grotere hosting jongens naar de voorwaarden en pas dat aan naar je eigen situatie.
Neem 1 ding van mij aan, vriendjespolitiek kan straks misschien wel een oorlogspolitiek worden dus zorg dat je je zelf goed indekt.

Carl<n-media>
09/08/04, 23:47
@Neferu
Ik probeer het niveau op WHT hoog te houden. Daarom vraag ik wat de topicstarter zelf heeft uitgezocht. Het moet niet de bedoeling zijn dat je hier even je vragen plaatst en dat iemand die vervolgens voor jou netjes gaat beantwoorden. Of liet jij je huiswerk vroeger ook door iemand anders maken? Als je zelf geen contracten kunt opstellen dan kun je dit beter door een jurist laten doen. Naar mijn mening is het geen oplossing om hier te vragen of iemand even een contract voor je wil maken.

@MaffeMuis
Hierboven heb ik het niet alleen over jou, er zijn veel mensen die hier even hun vraag plaatsen en zelf niets uitzoeken.

Enkele nuttige links:
- http://www.google.nl/search?q=voorbeeld+contract&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=
- http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49064
- http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=198

mrk
09/08/04, 23:55
ik neem aan dat dit ook een goed plan is als je gaat resellen?

en om hier misschien gelijk op verder te borduren, is het aan te raden om 'standaard facturen' te maken wanneer je gaat resellen? zoja, moet je hier dan geen kvk nummer voor hebben omdat je toch iets 'verhuurt' wat weer gezien kan worden als inkomsten?

Carl<n-media>
10/08/04, 00:00
Origineel geplaatst door mrk
zoja, moet je hier dan geen kvk nummer voor hebben omdat je toch iets 'verhuurt' wat weer gezien kan worden als inkomsten?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/btw/5a5832e.htm geeft hier antwoord op.

Neferu
10/08/04, 00:01
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
@Neferu
Ik probeer het niveau op WHT hoog te houden. Daarom vraag ik wat de topicstarter zelf heeft uitgezocht. Het moet niet de bedoeling zijn dat je hier even je vragen plaatst en dat iemand die vervolgens voor jou netjes gaat beantwoorden. Of liet jij je huiswerk vroeger ook door iemand anders maken? Als je zelf geen contracten kunt opstellen dan kun je dit beter door een jurist laten doen. Naar mijn mening is het geen oplossing om hier te vragen of iemand even een contract voor je wil maken.Alsof opmeriking als "Wat was je van plan om in de voorwaarden te zetten?" of "Sta je wel ingeschreven bij de KvK?" het niveau op WHT hoog te houden :O
Ik heb mijn huiswerk zelf gedaan maar liet mij af en toe wel bijstaan door iemand die er wat meer kijk op had :p

@MaffeMuis
Kijk, lees en leer. En stel gewoon een vraag als jij denkt dat het nodig is. Van mij heb je iig een redelijk antwoord gehad ;)

Neferu
10/08/04, 00:13
Origineel geplaatst door mrk
ik neem aan dat dit ook een goed plan is als je gaat resellen?
Yup, beter van wel.

en om hier misschien gelijk op verder te borduren, is het aan te raden om 'standaard facturen' te maken wanneer je gaat resellen? zoja, moet je hier dan geen kvk nummer voor hebben omdat je toch iets 'verhuurt' wat weer gezien kan worden als inkomsten?
Wij stellen aan onze resellers geen eis dat ze zijn ingeschreven bij de KvK. Maar wil je als reseller echter gaan verkopen aan bedrijven/instellingen en je dus ook voordoen als bedrijf dan is het natuurlijk het best om de juiste wegen te bewandelen ;)

XS-24
10/08/04, 00:19
ik neem aan dat dit ook een goed plan is als je gaat resellen?

en om hier misschien gelijk op verder te borduren, is het aan te raden om 'standaard facturen' te maken wanneer je gaat resellen? zoja, moet je hier dan geen kvk nummer voor hebben omdat je toch iets 'verhuurt' wat weer gezien kan worden als inkomsten?

ZUCHT....


Ik ga niet verder als grote hoster. het is gewoon om me eigen kosten er uit te halen.
verder sta ik ook bij de KVK enz. dus dat is geregeld

Waarom zijn mensen zo gefixeerd op een kvk nummer, ok misschien belangrijk maar LEES eens ipv direct te posten dat KVK niet aanwezig is.

Anestheologist
10/08/04, 00:36
Ik denk dat het merendeel hier wel over kvk beschikt, nuja als iedereen zijn kvk invult dan onstaan er geen problemen denk ik.

Over het contract, moet je zelf wat aanvoelen met vrienden kan je problemen krijgen maar je staat toch dichter dan bij klanten denk ik.

MaffeMuis
10/08/04, 12:54
@ Carl<n-media>

omdat dit een vriendjespolitiek verhuur is, wilde ik graag weten of ik op speciale dingen moet letten, die ik er beslist in moet zetten. En ik vraag niet of iemand hier voor mij een contract. Maar omdat hier veel verschillende hosters zitten. Zijn er misschien bepaalde dingen die ik zeker moet opnemen. omdat het zeker me vrienden zijn. En ik plaats niet zomaar wat. want ik was/en ben erg geintresseerd over hoe mensen, dus denken over het plaatsen van vrienden op je server, en hoe jullie daar mee om gaan. En hoe ik daar het beste mee kan omgaan.
Ik ben trouwens ook meer een lezer dan een poster. dit is ook de manier hoe ik aan via dit forum DirectAdmin ben gekomen!
En ik heb al het een en ander aan informatie gevonden op het internet. Maar ik dacht dat een forum er was om een beetje extra wegwijs te maken. Vind het altijd jammer dat mensen meteen beginnen te gillen. gebruik de zoekfunctie. maarja... dit is een andere disc.

@Neferu

Thnkz, na het lezen van je bericht, heb je me zeker overtuigt, door het laten opstellen van een contract. Ook al zijn het vrienden. je weet eigenlijk maar nooit, of een vriend van je een beroemde spammer of dergelijke is. dat ik straks een rechtzaak aan me broek heb... thnkz iig. En als ik nog wat te vragen heb, zal ik dat zeker wel doen!! een forum, lijkt me om elkaar te helpen en te disc. en tips te geven. waar een ander iets meer over weet dan een ander.


@Anestheologist

ik ben maar even lief geweest, en heb mijn KVK ook maar ingevuld.

Neferu
10/08/04, 13:35
Origineel geplaatst door MaffeMuis

@Neferu

Thnkz, na het lezen van je bericht, heb je me zeker overtuigt, door het laten opstellen van een contract. Ook al zijn het vrienden. je weet eigenlijk maar nooit, of een vriend van je een beroemde spammer of dergelijke is. dat ik straks een rechtzaak aan me broek heb... thnkz iig. En als ik nog wat te vragen heb, zal ik dat zeker wel doen!! een forum, lijkt me om elkaar te helpen en te disc. en tips te geven. waar een ander iets meer over weet dan een ander.
Ik heb je net een mailtje gestuurd via dit forum. Het was te lang voor een PB ;)
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

ThePostman
10/08/04, 13:39
Origineel geplaatst door sity webhosting


ZUCHT....



Waarom zijn mensen zo gefixeerd op een kvk nummer, ok misschien belangrijk maar LEES eens ipv direct te posten dat KVK niet aanwezig is.

Dat zijn de mensen als die bij een winkel iets gaan kopen vragen ze eerst naar het KvK nummer :p.

Maar goed,

@ TS: Je kan op internet denk ik genoeg voorbeelden vinden van contracten en wat daar zowel instaat. Zie:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=contract+hosting&lr=lang_nl