PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijven zonder kvk ?



ikki_paha
09/08/04, 16:16
Goedenmiddag Wht leden,
Ik kom de laatste tijd meerderen hosting bedrijven tegen zonder KVK.
Is hier wat tegen te doen ? , kan je hier online een melding van maken dat ze aangepakt worden ?



Graag een reactie.



Alvast bedankt.

®on
09/08/04, 16:42
Net of een KvK inschrijving zalig makend is.....

Something to think about ;)

Ahead-IT
09/08/04, 16:42
Daar is al een thread over geweest. De algemen conclusie was: al doende leert men, laat ze dus doen. Het is echter wel zo ver gekomen dat ze hier geen aanbiedingen meer mogen doen.

Schaap
09/08/04, 16:55
Origineel geplaatst door ikki_paha
Goedenmiddag Wht leden,
Ik kom de laatste tijd meerderen hosting bedrijven tegen zonder KVK.
Is hier wat tegen te doen ? , kan je hier online een melding van maken dat ze aangepakt worden ?



Graag een reactie.



Alvast bedankt.

Voor mij doet het er niet toe als je een KvK hebt of niet (is NL)

Als je maar ergens ingeschreven bent..

ikki_paha
09/08/04, 16:58
Deze lui moeten aangepakt worden,
Het zal ze echt geen piep uitmaken hoor of ze hier nou aanbiedingen mogen doen of niet.

Triloxigen
09/08/04, 16:59
Origineel geplaatst door ikki_paha
Deze lui moeten aangepakt worden,
Het zal ze echt geen piep uitmaken hoor of ze hier nou aanbiedingen mogen doen of niet.

Waarom zouden ze aangepakt moeten worden?
Zonder KVK mag je (beperkt) handel drijven hoor.

®on
09/08/04, 17:11
Origineel geplaatst door ikki_paha
Deze lui moeten aangepakt worden,
Het zal ze echt geen piep uitmaken hoor of ze hier nou aanbiedingen mogen doen of niet.
In plaats van te blaten (sorry Schaap :D) check je eens een wat ouder topic (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51309), waar reeds eerder een en ander is gezegd over een KvK inschrijving:

lees de posting van Ronzo (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=352860#post352860) nog maar eens door. Er loopt iemand op dit forum rond die exact aan het voorbeeld van Ronzo voldoet, met KvK inschrijving dus ;)

ikki_paha
09/08/04, 17:20
Ja leuk ,
Maar belasting moet iedereen betalen de meeste personen zonder kvk betalen die belasting ook niet ? ,

®on
09/08/04, 17:27
Origineel geplaatst door ikki_paha
Ja leuk ,
Maar belasting moet iedereen betalen de meeste personen zonder kvk betalen die belasting ook niet ? ,
Waarom denk je dat iemand zich uitschrijft ;)

Effe een quote uit een PM van iemand aan me:

Maar het is wel bekend dat het voorkomt bij "jonge bedrijven" die na enige tijd ineens aanslagen BTW en/of voorlopige aanslagen IB voor de kiezen krijgen. Ze schrijven zich dan uit bij de KvK (liefst met terugwerkende kracht) en gaan dan een bezwaar indienen bij de belastingdienst tegen die aanslagen die dan veelal gehonoreerd wordt.
Als dat zo is en zien ze een kans schoon dan beginnen ze gewoon opnieuw.

ensermo
09/08/04, 17:31
Nee hoor,

Belasting hoeft niet iedereen te betalen bij een zeer lage jaarlijks omzet. En een KvK inschrijving hoeft ook niet als je niet te groot ben.

Tenminste volgens wat ik van KvK begrepen had.

Ik was ook bezig een jaar of 2 voordat ik me ingeschreven had bij de KvK. Ik was zelf daarvoor een paar keer daar geweest (met vrienden die een bedrijf zouden beginnen ) en toen ik ze vroeg of ik voor mijn hostingactiviteiten moest inschrijven vonden ze dat het WEL kon maar absoluut niet hoefde. Omdat ik op te kleine schaal bezig was met hosten en vooral met buitenlandse bedrijven. Ze vonden dat de belasting echt niet moeilijk zou doen over een paar honderd euros per jaar maar wel als je wat meer per jaar gaat verdienen (ze zei iets vanaf de €5000)

The MAzTER
09/08/04, 17:37
je naait alleen je zelf een oor aan als je het niet doet ;)

kijk eens hoeveel btw je terug kan vragen :)

ensermo
09/08/04, 18:13
Ja dat is waar. Maar in toen was ik vanwege mijn studie nog niet klaar om volledig actief te zijn als ondernemer. Het zijn vrij wel dingen die je moet regelen als onderenmer ;)

dreamhost_nl
09/08/04, 20:33
Maar in toen was ik vanwege mijn studie nog niet klaar om volledig actief te zijn als ondernemer...

Dan kun je toch nog wel ingeschreven staan bij de KvK? Toen onze moedermaatschappij enkele jaren geleden werd opgestart, was de KvK het eerste waar voor werd ingeschreven... lijkt me toch het eerste wat je doet... of ben ik nu van het oude stempel ;)

Edit: *typo*

Carl<n-media>
09/08/04, 20:43
On-line kun je niet klagen, je kunt wel even FIOD-ECD bellen.

Triloxigen
10/08/04, 11:56
Origineel geplaatst door ikki_paha
Ja leuk ,
Maar belasting moet iedereen betalen de meeste personen zonder kvk betalen die belasting ook niet ? ,

Nee, dus?

Maar als je bang bent voor mensen zonder KvK dan sta je als je het mij gevraagd niet stevig genoeg in je schoenen om zelf een bedrijf te hebben.

ikki_paha
10/08/04, 18:02
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee, dus?

Maar als je bang bent voor mensen zonder KvK dan sta je als je het mij gevraagd niet stevig genoeg in je schoenen om zelf een bedrijf te hebben.


Gelukkig bezit ik geen bedrijf dus wees daar maar niet bang voor ;)

AlfaHosting
10/08/04, 18:38
Je kan zulke zaken toch niet stoppen ... dus waarom je er druk om maken ?

Triloxigen
10/08/04, 19:45
Origineel geplaatst door ikki_paha



Gelukkig bezit ik geen bedrijf dus wees daar maar niet bang voor ;)

Waar maak jij je dan druk over?

Rik
12/08/04, 15:02
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36758

...Slotconclusies....

JA, je MOET je dus inschrijven bij de KvK ! ()
Een inschrijving helpt je pas ook echt opweg.
Zonder KvK heb je veel minder "zakelijke" mogelijkheden, dus ook voordat je daadwerkelijk met de uitvoering van je bedrijf gaat beginnen kun je dat nummer heel goed gebruiken.
Je moet denken aan zaken als: een zakenrekening, abonnementen enz...

Tegenover klanten en toekomstige leveranciers staat het ook veel vertrouwder indien zij meteen met iemand met een KvK nummer te maken hebben.

Wanneer ben je dan illegaal bezig ?

Het is krom...
Je kunt bijvoorbeeld nu een KvK nummer gaan halen, maar door de Belastingdienst totaal niet als ondernemer worden gezien.
De Belastingdienst ziet je o.a. als ondernemer (en dus als iemand die verplicht is zich in te schrijven bij de KvK) als je een bepaald aantal uren werkt aan je "hostingbedrijfje".
Ook is een indicatie bijvoorbeeld het promoten van je producten en services...
Dus ga je hier op het forum pakketten aanbieden, en promoot je een website met de hostingservices erop, dan ziet de Belastingdienst je zeker als ondernemer !

NetBlade
13/08/04, 11:39
Ben sinds ik begin 2004 begonnen ben direct een kvk aangevraagd.
Zoals hier boven staat vermeld zitten er vele voordelen aan.

Zoals een zakelijke bankrekening.
En teruggave van de btw.