PDA

Bekijk Volledige Versie : Duidelijke regels veiligingen!



The MAzTER
07/08/04, 01:57
Kunnen er duidelijke regels komen voor veilingen?

De ene keer is het om tijd (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54889), de andere keer gaat het over een artikel dat achter iedereens rug (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=55309&perpage=15) om verkocht wordt of in de extreemste situatie iemand die een bod (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=377827#post377827) terug trekt.

Laatste geval heb ik zelfs het idee dat iemand denkt: hmm.. veiling, altijd leuk om mee te bieden en dus expres de prijs omhoog drijven. Voor de verkoper altijd leuk natuurlijk. Minder leuk voor de koper, omdat hij/zij het misschien echt wil hebben en niemand anders interesse zou hebben. En dan kan je al snel veel meer betalen dan mensen die een echt bod uitbrengen.

Beste opties voor een veiling zou zijn:

- veiling stop xx uur na laatste bod. GEEN EIND DATUM / TIJD!!! komt iedereen ter nadeel. Waarom? 1: iemand wil het dol graag hebben maar is niet in de buurt van een pc wanneer die tijd verstrijkt. 2: iemand bied net de laatste minuut voor de veiling eindigt -> komt verkoper ten nadeel, iedereen gaat tot laaste minuut wachten om het zo goedkoop mogelijk te krijgen.
- niemand kan zich terug trekken.
- duidelijke buy now prijs. (als je geen buy now prijs wil, zet hem dan op 10.000 euro als het om een product van 1000 euro gaat)
- als je een product voor een bepaald bod verkoopt, zet dit duidelijk neer. Dus niet het gezeur als iemand 200 euro voor een server bied en niemand bied hoger dat je dan in een keer begin te zeuren dat je de server niet wil verkopen. Zet dus een minimum bod neer of zet neer dat het eventueel tegen een goed bod te koop is (<- DUS GEEN VEILING)
- tijd van forum is definitief!

Misschien een apart veiling forum wanneer vb3 actief word? En waar je sticky komt van ervaringen waar je reacties kwijt kan van personen die het product eerlijk geleverd hebben / gekocht hebben? En als een persoon te vaak verkeerd bezig is het toegang tot dit forum ontzeggen.


Dit zijn zo mijn meningen over veilingen. Maak gewoon duidelijk afspraken en niemand word benadeeld.

Als je nog iets hebt toe te voegen op mijn punten vul ze aub aan!!

laatste over dit onderwerp: Hou een eerlijke veiling of hou geen veiling!

[ik ben moe, spelling is gechecked met word, als een mod nog typo's ziet, verbeter ze dan aub, en haal deze zin weg ;)]

Koster
07/08/04, 01:59
Let op: als het geen veiling is dan horen er ook geen veilingregels te gelden...

The MAzTER
07/08/04, 02:07
nee, natuurlijk niet ;) maar vermeld wel duidelijk of het wel of geen veiling is.

oscar
07/08/04, 02:11
@ Mazter, helemaal mee eens, ik heb al 4 veilingen hier "gewonnen" maar de spullen niet kreeg omdat ze aan een ander waren verkocht of teruggetrokken of "die vind ik zelf het leukste" de verkoper liet de veiling na wht doorlopen op een andere veilingsite en vroeg me per email of ik daar ook wou mee gaan.

Koster
07/08/04, 02:14
Origineel geplaatst door oscar
@ Mazter, helemaal mee eens, ik heb al 4 veilingen hier "gewonnen" maar de spullen niet kreeg omdat ze aan een ander waren verkocht of teruggetrokken of "die vind ik zelf het leukste" de verkoper liet de veiling na wht doorlopen op een andere veilingsite en vroeg me per email of ik daar ook wou mee gaan. Dat is echt erg. Slecht van zo'n verkoper, moet meteen actie tegen worden ondernomen...

rexp
07/08/04, 12:25
Nog een suggestie: prijs in- of exclusief BTW.

Ber|Art
07/08/04, 13:07
@MazTER, helemaal mee eens, bij NamePros hebben ze zo'n "Feedback" systeem en dat werkt perfect en dit kunnen de leden zelf doen. Alweer een goede tip voor het de Forum upgraders, ze krijgen het nog druk :)

Grumpy
07/08/04, 13:09
Er wordt al rekening gehouden met veilingen.

Deze kan dicht.