PDA

Bekijk Volledige Versie : AlphaXS down????



Meneer Janssen
06/08/04, 11:56
De website van AlphaXS is sinds gisteravond down (alleen een DirectAdmin logo).

Ook de sites die ik hier host werken niet. Verder staat het antwoordapparaat aan!

Iemand enig idee??

dahhosting
06/08/04, 13:04
Robbert edit: Moddergooien.

oscar
06/08/04, 13:20
Heb je het ....566414 nummer gebeld? of een ander?

Ze zitten ook of het forum AlphaXS, je kunt nog een PB proberen.

Niet te snel roepen dat een bedrijf niet bestaat in Kvk register, het kan altijd onder een andere naam bestaan.


oscar

mihosnet
06/08/04, 13:21
Origineel geplaatst door dahhosting
Ja klopt, standaard DirectAdmin scherm.
Bij KvK kan ik ook niets op naam van AlphaXS vinden.
http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/zoek.htm

Ik hoop dat u uw klanten nog wel kunt verhuizen naar een ander hosting bedrijf.

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=081208710000

Beetje vreemd om dat te zeggen vind je niet?

dahhosting
06/08/04, 13:46
Daarom heb ik de link van KvK erbij gezet.
Want ik neem aan dat in het contract van "Meneer Janssen"
indien er een ander bedrijfsnaam is...die er wel in staat.
Dat noem ik nog geen "Moddergooien"
Als een website reeds enkele uren een standaard pagina aangeeft, is dat wel heel raar.
Laten wij aannemen dat er wat server problemen zijn, nou dan denk ik dat er daar iets zou staan van...sorry voor het ongemak..enz..
Dat is een luchtige opvatting.
Jammer dat ik zo wordt aangevallen.. :(

Meneer Janssen
06/08/04, 14:35
Origineel geplaatst door oscar
Heb je het ....566414 nummer gebeld? of een ander?

Ze zitten ook of het forum AlphaXS, je kunt nog een PB proberen.


oscar

Beide nummers. Eén nr. antwoordapparatuur, ander nr. na enige tijd voicemail.

Sites zijn gedeeltelijk online. SMTP server werkt niet....

Mikey
06/08/04, 14:58
Origineel geplaatst door dahhosting
Jammer dat ik zo wordt aangevallen.. :(

Jammer dat je gelijk zo`n smerige maar voorbarige conclusie trekt.

oscar
06/08/04, 15:18
Origineel geplaatst door Meneer Janssen


Beide nummers. Eén nr. antwoordapparatuur, ander nr. na enige tijd voicemail.

Sites zijn gedeeltelijk online. SMTP server werkt niet....

wat zegt de boodschap op het antwoordapparaat?

laatste post van alphaxs was 11 july, mischien op vakantie :(

kun je de namen van een paar sites geven, dan kan ik kijken bij welke "hoofd" provider ze zijn ondergebracht. Mischien kan hij dan kijken wat er aan de hand is met de server. Soms leveren ze remote hands.

oscar

Mikey
06/08/04, 15:24
Domeinnaam alphaxs.nl (eerste domein)
Nameserver ns.subhosting.nl 212.204.243.71
Nameserver ns1.subhosting.nl 212.204.243.72

Domeinnaam subhosting.nl (eerste domein)
Nameserver ns1.widexs.nl 212.204.192.252
Nameserver ns2.widexs.net 212.204.207.192
Nameserver ns3.widexs.nl 62.250.7.3

Guust
06/08/04, 15:26
Mark van alphaxs is op vakantie en Subhosting heeft gisteren hun server opnieuw geinstalleerd en andere ip's gegeven. DNS moet nog geupdate worden, zal dus pas maandag worden denk ik...

Mikey
06/08/04, 15:31
Origineel geplaatst door Guust
Mark van alphaxs is op vakantie en Subhosting heeft gisteren hun server opnieuw geinstalleerd en andere ip's gegeven. DNS moet nog geupdate worden, zal dus pas maandag worden denk ik...

en ze kunnen niet tijdelijk terugvallen op de oude ips ? Als ze idd pech hebben is de boel pas na het weekend weer up en running. Wel vreemd dat klanten dan niet worden geinformeerd, een reinstall van een server is in de meeste gevallen alleen nodig als er iets extreems is gebeurd, meestal is pleisters plakken ook meer dan voldoende.

Guust
06/08/04, 15:31
Origineel geplaatst door Mikey


en ze kunnen niet tijdelijk terugvallen op de oude ips ? Als ze idd pech hebben is de boel pas na het weekend weer up en running.

Weet ik niet, hoor dit net... Weet er verder ook weinig vanaf alleen dat Mark dus op vakantie is en dat de server door Subhosting opnieuw is geinstalleerd en nieuwe ips heeft gekregen.

Alphaxs_Roeland
08/08/04, 15:22
Het probleem lag bij de server welke ging broadcasten.
Dit is afgelopen tijd enkele keren voorgekomen.
We werden hier eerlijkgezegd mee overvallen, omdat Alpha XS gesloten is i.v.m. vakantie. Het klopt inderdaad dat mijn collega Mark op vakantie is.
Er is besloten de server opnieuw te installeren en in een ander netwerk te zetten. Dezelfde nacht heb ik zelf de dns bij sidn. etc. aangepast, tevens alle backups teruggezet.
Inmiddels is meer dan 96 % van de klanten weer online.
We doen er alles aan om dit in de toekomst te voorkomen.
In de toekomst komt er onder andere een 2e server bij. Mocht weer zoiets terugkomen, dan kunnen we direct overschakelen naar de 2e server.
Het nummer wat in deze post genoemd wordt, 0575-566412 is momenteel buiten gebruik omdat de afdeling sales gesloten is.
Voor storingen gebruiken we het nummer 0575-566651 , welke tevens in de contracten staat.

Alphaxs_Roeland
08/08/04, 18:54
Inmiddels kan ik melden dat alles weer na behoren werkt.
Tevens is de site weer up.

AlphaXS
19/08/04, 12:16
Beetje jammer, dat "bepaalde" mensen direct conclusies trekken op een dezer wijzen.
Opmerkingen zoals... of bedrijf bestaat ja of nee i.v.m. met het niet kunnen vinden van een kvk nummer, zijn gewoonweg slechte en zielige opmerkingen, deze duiden eerder op slecht zoekwerk en nalatigheid aan de zijde van de persoon die deze opmerking plaatst, dan aan onze zijde.

Alle klanten die getroffen zijn door deze storing op server s030, zullen tegemoet gekomen worden.

Ik was inderdaad op vakantie, ben sinds enkele dagen weer thuis.
Dit zijn zaken die ten alle tijden kunnen gebeuren.
Overigens is de oorzaak van deze crash naar alle waarschijnlijkheid een malafide script, van een van onze klanten.
Per stom toeval ook aanwezig hier op webhostingtalk.


Mijn persoonlijke mening is, dat mensen en hosters niet direct moeten proberen om klanten van anderen "" af te pakken" bij dit soort gebeurtenissen, mijn persoonlijke mening is dan ook dat mij zeer sterk dit gevoel bekroop, bij het lezen van een van de eerste berichten.

Overigens denk ik wel dat dit meer over de persoon die het schrijft zegt, dan over ons.
Zowel onze AV als kvk inschrijving zijn echt, en niet verzonnen of sterker nog gekopieerd, iets wat veelal hier gebeurd op webhostingtalk.

naar onze klanten toe kan ik het volgende melden:

Meer info over de crash en wat te doen nu, treft u aan op onze website.

Mochten er klanten zijn, die dergelijke financiële schade geleden hebben, welke aantoonbaar is, en reeël is, kunnen direct contact op nemen met mij op e-mail adres: m.bevelander@alphaxs.nl

Zoals vervangend collega Roeland al gemeld heeft, zullen binnen aanzienbare termijn, alle servers dubbel uitgevoerd (gespiegeld) worden, in zowel Novaxess datacentrum, alswel redbus datacentrum.
Dit wil zeggen dat zodra een van de servers down gaat, u daar niets tot zeer weinig van zult merken.
Hopende, hiermee voldoende via webhostingtalk te hebben kunnen berichten, verwijs ik u voor meer informatie door naar onze website.

Met vriendelijke groet,

Mark Bevelander
Alpha XS Internet Services