PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzekering afsluiten ?



ddepuydt
06/08/04, 09:11
Hallo,

ongetwijfeld hebben velen van jullie een aantal kritische sites op de servers. Wat ik onder kritisch versta zijn sites die geld kosten als ze niet online zijn. (Webshop of om het even wat wat geld kan opbrengen als de site online is)

Stel je even very worst case scenario voor, je laat je server tegelijk met de backupserver uit het rack donderen, site daagen down. Klant eist schadevergoeding ...

Ik heb na veel zoeken een verzekeringsmaatschappij gevonden die mij hiervoor wil verzekeren. Met andere woorden als er door mijn fout schade berokkend wordt aan klanten (door middel van downtime ofzo ...) kan ik terugvallen op de verzekering.

Is dit ... overdreven ? Immers zolang je AV in orde zijn, kan je enkel aansprakelijk gesteld worden voor opzettelijke fouten of grove nalatigheid... Hebben jullie zo'n verzekering ?

Even jullie mening vragen voor ik dervoor ga, ze is immers best prijzig :(

Ber|Art
06/08/04, 09:44
Nee ik heb niet z'n verzekering, alles staat zoals je zei in de ALV. Ik ben beniewd welke verzekeringsmaatschappij dit aandurft en wat hun voorwaarden zijn. En wat ongeveer de premie is.

mordamus
06/08/04, 10:03
begrijp wel dat je niet zomaar dingen in de alv kan zetten

als dit strijdig is met de wet, of de rechter beschouwt het als onzin dan zal dit genegeerd worden

olafb
06/08/04, 10:25
Wij hebben dat ook niet. Kun je wat meer vertellen wat jij betaalt en de verzekeringmaatschappij? Ben wel benieuwd!

rgbman
06/08/04, 10:44
Ik heb een drietal verzekeringen
1: computerverzekering tot 150% van het dedrag wat ik aan apparaturr heb staan.
2: WA tot 2 milj.
3: Rechtsbijstand


Geen idee wat de kosten zijn maar ik dacht een paar honderd per jaar.

Dus als je computers uit het rack donderen kun je op je computerverzekering direct nieuwe halen, je WA beschermd je tegen aansprakelijkheid(lees: betaald voor je) en de rechtsbijstand ondersteund je in rechtzaken.


just my 0.2

Koster
06/08/04, 11:08
Waar sluiten jullie de verzekeringen af?

HGM
06/08/04, 11:39
Wij hebben ook computer (inboedel) + WA + Rechtsbijstand; bij de Aegon.

rgbman
06/08/04, 11:43
Ik heb een onafhankelijke adviseur gezocht en die heeft mij geholpen. Ehm om helemaal compleet te zijn, ik heb meerdere onafhankelijk adviseurs bezocht en dat helpt...

Mijn verzekeringen lopen geloof ik bij de Zwolsche Algemene.

oscar
06/08/04, 11:49
Origineel geplaatst door rgbman
Ik heb een drietal verzekeringen
1: computerverzekering tot 150% van het dedrag wat ik aan apparaturr heb staan.
2: WA tot 2 milj.
3: Rechtsbijstand


bovenstaande heb ik afgesloten bij ABN AMRO ondernemerspakket, zitten nog een paar verzekeringen in, inboedel, ao.

het pakket is "zo uit mijn hoofd" 150 euro / jaar m.u.v de ao, die is 2800,- per jaar (hangt af voor welk salaris je wil verzekeren) gozijdank is de anwbz gestopt, anders kwam er nog 2200,- bij.

oscar

Frangkje
06/08/04, 11:58
Origineel geplaatst door oscar


bovenstaande heb ik afgesloten bij ABN AMRO ondernemerspakket, zitten nog een paar verzekeringen in, inboedel, ao.

het pakket is "zo uit mijn hoofd" 150 euro / jaar m.u.v de ao, die is 2800,- per jaar (hangt af voor welk salaris je wil verzekeren) gozijdank is de anwbz gestopt, anders kwam er nog 2200,- bij.

oscar

En bij wat voor een gevallen keert die WA uit? Ook in het genoemde geval dat website offline is en klant schadevergoeding eist? Dan lijkt 150 euro per jaar mij namelijk een koopje..

oscar
06/08/04, 12:41
Origineel geplaatst door Frangkje


En bij wat voor een gevallen keert die WA uit? Ook in het genoemde geval dat website offline is en klant schadevergoeding eist? Dan lijkt 150 euro per jaar mij namelijk een koopje..

exlusief software en programmeer fouten en de daaruit voortvloeiende ...

ik denk dat het afhangt waardoor de website offline is, hardware lijkt mij wel verzekerd maar netwerk weer niet.

ik zal het eens vragen, wel leuk om het van te voren te weten :)

oscar

Frangkje
06/08/04, 18:00
Origineel geplaatst door oscar


exlusief software en programmeer fouten en de daaruit voortvloeiende ...

ik denk dat het afhangt waardoor de website offline is, hardware lijkt mij wel verzekerd maar netwerk weer niet.

ik zal het eens vragen, wel leuk om het van te voren te weten :)

oscar

Houd me (en vast ook de rest van het forum) op de hoogte ik ben erg benieuwd :)

ChemicalWH
06/08/04, 18:23
Wij hebben een aansprakelijkheids verzekering en een rechtsbijstands verzekering.. Interpolis..

gelukkig nooit last gehad, maar je weet maar nooit.

Ruud

dannlat
08/08/04, 19:43
Zijn er hier Belgen die ook zo'n verzekering hebben?
Of moet je een Nederlandse verzekering afsluiten als de servers in Nederland staan?

fusehost
08/08/04, 23:06
De OP is een Belg lijkt me, dus ja :)

Maar persoonlijk ken ik geen verzekeringsmaatschappij die dit tegen betaalbare premies aanbiedt. Wat wel te overwegen valt (en helemaal niet duur is), is een verzekering "alle risico's elektronica" voor je servers. Ze zijn dan verzekerd voor ongeveer alles wat ermee kan gebeuren (diefstal, (on)opzettelijke beschadiging door iemand anders, ...)