PDA

Bekijk Volledige Versie : !! -.^. Taalgebruik "Leden" WHT .^.- !!



Ber|Art
05/08/04, 20:47
Ik wordt toch een beetje "doodziek" van het taalgebruik van sommige leden, en dan heb ik niet zozeer over de spelfouten of afkortingen want die maakt bijna iedereen maar over de "bekende" scheld en vloek woorden en/of het verdraaien van de waarheden en feiten.

Dit is een openbaar forum, iedereen kan alles lezen,
dus ook jullie onfatsoenlijke "belachelijke" taalgebruik.

Ik vind dat de Mod's hier harder tegen op mogen treden. Ik weet dat over dit soort "onderwerpen" al veel gesproken is maar dat weten veel nieuwe leden blijkbaar niet, dus vandaar nogmaals een oproep. Ik heb mijzelf voorgenomen om elke keer als ik één van deze scheld of vloek woorden toevallig zie of tegenkom ik ze direct ga melden bij een Mod. (OK dan ben ik maar een "verklikker" maar dat maakt me niets uit!) Zo kunnen wij wel (als leden) ook een bijdragen leveren aan een volwassen forum waar leden normaal met elkaar om kunnen gaan zonder gescheld of gevloek of gelieg. Als WHT professioneel en toonaangevend wil zijn en blijven kunnen ze bovenstaande zaken zeker missen als kiespijn.

Laat weten wat je mening is, dan kan iedereen zien dat jij ook een professioneel forum wil waar je met colega's op een fatsoenlijke manier met elkaar problemen kan delen en vragen kan oplossen en waar een willekeurige bezoeker zijn voordeel mee kan doen zonder alle "verwensingen" en onwaarheden die ik te vaak zie. Een heel betoog maar naar mijn mening toch belangrijk voor het voortbestaan van het WHT forum als zijnde toonaangevend.

Alvast bedankt voor je mening,

//EDIT: Caps, sorry *Neferu* je hebt helemaal gelijk!

mguilmot
05/08/04, 21:23
Ik vind dat je gelijk hebt.

Maar dat stoort mij niet echt. Wat mij wel stoort is het slechte Nederlands. 5 D/T fouten in 1 post, slecht geschreven woorden, and so on.

En nu heb ik het niet over een éénmalige fout of het verkeerd typen van een moeilijk woord. Ik twijfel ook soms nog. Ik durf ook wel eens een fout maken. Maar ik heb het excuus dat het niet mijn eerste taal is :p

Ik vraag mij echt af hoe het komt dat sommige mensen zoveel D/T fouten maken. En geen onnozel excuus à la "ik typ snel" he. Ik typ ook heel snel. :)

Sorry voor mijn "gezaag" ;)

Digiover
05/08/04, 21:46
Origineel geplaatst door mguilmot
Ik vraag mij echt af hoe het komt dat sommige mensen zoveel D/T fouten maken. En geen onnozel excuus à la "ik typ snel" he. Ik typ ook heel snel. :)

Omdat het de meest voorkomende taalfout is... De regels der Nederlandsche spelling zijn compleet onlogisch. Wel is het zo dat de een meer "aanleg" (om het zo maar te noemen) heeft voor het maken van D/T fouten dan de ander.

Mijn excuus: Ik sliep altijd tijdens Nederlands op school (en niet alleen bij Nederlands... :$)

Ber|Art
05/08/04, 21:59
Het gaat me niet om de taaalvouwtte daar lezen de bezoekers wel overheen ( de meeste dan , sorry webbizz ;) ) het gaat mij om het "onbeschofte" taalgebruik! Dit stoort, en de bezoeker komt niet meer zo snel terug op het forum!

//EDIT: Caps ;)

Neferu
05/08/04, 22:52
Origineel geplaatst door BerArt
Het gaat me niet om de TaaAlVouWTte daar lezen de bezoekers wel overheen ( de meeste dan , sorry webbizz ;) ) het gaat mij om het "onbeschofte" taalgebruik! DIT STOORT, EN DE BEZOEKER KOMT NIET MEER zo snel TERUG OP HET FORUM!
Het gebruik van "cap's" (dus als het ware schreeuwen) stoort ook :p

Als je iets wilt benadrukken doe het dan bold of zet het tussen asterixjes (*) ;)

Ber|Art
05/08/04, 23:16
Het gebruik van "cap's" (dus als het ware schreeuwen) stoort ookEDIT

rexp
06/08/04, 01:32
Scheldwoorden en taalfouten: ik stoor me er niet aan, ik vind het zelfs vermakelijk.

Ik volg de discussies op WHT al een tijd, sinds kort als lid. Ik ben geen hoster, maar wil wel beroepsmatig op de hoogte blijven van wat er speelt in hostingland; regelmatig zoek ik voor mijn klanten naar hostingoplossingen.

Bij die zoektocht is één van de criteria die ik hanteer de 'volwassenheid' van de aanbieder. Volwassenheid baseer ik niet alleen op leeftijd, maar ook op gedrag - en dus taalgebruik.

Ik ben bang dat veel van de deelnemers hier zich niet realiseren dat er grote mensen meelezen die veel geld te besteden hebben.

Mijn excuses als dit arrogant klinkt. Van de bijdragen van een aantal WHTers heb ik al een hoop geleerd. De rest zorgt ervoor dat ik regelmatig de koffie van mijn beeldscherm moet poetsen.

Grumpy
06/08/04, 01:52
Origineel geplaatst door rexp
De rest zorgt ervoor dat ik regelmatig de koffie van mijn beeldscherm moet poetsen.
Jij leert ook niet snel.

Geen koffie tijdens je WHT-bezoek! ;)

Mikey
06/08/04, 02:18
Het maakt mij ook niet zo heel veek uit, tot dusver zijn er 3 topics waarin ik iets neer heb gezet wat voor de desbetreffende meer dan duidelijk genoeg is. Ik ben van mening dat het soms best wel eens zou mogen om sommige dusdanig wakker te schudden. Er zijn er nou eenmaal een aantal bij die een boom voor hun hoofd hebben staan die harder groeit dan wij kunnen zagen. Dus dan meer meteen tussen de ogen prikken wil zo nu en dan nog best wel eens een oplossing zijn. Mits het beperkt blijft tussen het redelijke ABN scheldwoorden boekje :) .... Dus niet alles was zoonlief, buurjongetje / meisje op de kleuterschool heeft geleerd, 80% daarvan zal daar niet onder vallen. Eveneens ziektes en dingen die je niet hebt en je beste vijand nog niet zou wensen zouden ook maar weg moeten blijven.

Dentist
06/08/04, 03:06
Veel storender nog vind ik de mensen die met iedereen meezeuren in de geest van: "ja dat vind ik ook" of "volledig mee eens".... allemaal zinloze posts waar totaal geen meerwaarde in zit.

Een aantal mensen zijn er recordhouder in en dit is dan ook duidelijk terug te zien aan hun totale berichtenaantal.

Een boel zinloos gezwam over een melding op een nieuwssite zoals nu.nl of tweakers.net die dan copy-paste op wht gespamd wordt is in mijn ogen ook nergens voor nodig: wat is hier de meerwaarde van voor de hosters/klanten? en dan mag het nog in de "lounge" gebeuren; het is en het blijft onzin in mijn ogen.

//edit: typo

ELTino
06/08/04, 06:23
Wat mij dan verbaast is de hypocrisie waarmee er wordt gepost in deze topic.

Als ik even wat WHT-leden mag aanhalen



colega's, boeren lul, ernaan


Nu let men in deze topic ook nog eens extra op het taalgebruik en de typfouten, maar normaalgesproken is het van een dramatisch niveau. Veel verwensingen staan hier op het forum waarbij de posters volgens mij niet inzien dat ook potentiële klanten meelezen.

Kan er niet een regel komen in de forumregels dat er in ABN moet worden gesproken. Ik begrijp dat dit redelijk lastig is voor de WHT-leden die buiten de randstad wonen, maar het lijkt me meer dan redelijk om het forum makkelijk leesbaar te houden voor alle leden.

Het zou sowieso een begin zijn als iedereen zijn berichten vóór het posten door de spellingscontrole van Word zou halen.

Daarnaast snijden de posters van onbehoorlijke berichten zichzelf in de vingers omdat de mogelijke klanten dit ook lezen. Dat lijkt me al een straf genoeg aangezien de mening van de rondsurfende internetter snel is gevormd en deze moeilijk is te veranderen.

Mijn verzoek aan iedereen is dus om enigszins op het taalgebruik te letten (inclusief de spelfouten).

WebBizz
06/08/04, 08:27
Origineel geplaatst door BerArt
Het gaat me niet om de taaalvouwtte daar lezen de bezoekers wel overheen ( de meeste dan , sorry webbizz ;) ) het gaat mij om het "onbeschofte" taalgebruik! Dit stoort, en de bezoeker komt niet meer zo snel terug op het forum!

Wat heb ik met dit topic te maken? :huh:

Grumpy
06/08/04, 12:03
Ik vind het wel kinderachtig dat wij hier een regel moeten invoeren dat iedereen in ABN moet posten. Zoiets hoor je uit jezelf te doen.

Domenico
06/08/04, 12:50
Origineel geplaatst door ELTino
Kan er niet een regel komen in de forumregels dat er in ABN moet worden gesproken. Ik begrijp dat dit redelijk lastig is voor de WHT-leden die buiten de randstad wonen, maar het lijkt me meer dan redelijk om het forum makkelijk leesbaar te houden voor alle leden.

Pardon? Mensen buiten de randstad hebben moeite met ABN? Waar is deze mening op gebaseerd als ik vragen mag? Ik kan er wel om lachen maar misschien dat je nog even moet opzoeken wat ABN nu precies inhoud.

Verder heeft TS natuurlijk gelijk en is dit ook een punt dat meer aandacht gaat krijgen. Na de vakantieperiode zullen er veel dingen gaan veranderen, that's a promise.

"Ik ben bang dat veel van de deelnemers hier zich niet realiseren dat er grote mensen meelezen die veel geld te besteden hebben."
Dit roep ik al sinds tijden maar sommigen willen het gewoon niet weten. Wij kunnen niet meer doen dan ze waarschuwen.

Ber|Art
06/08/04, 12:52
Zoiets hoor je uit jezelf te doen.Dat vind ik ook, de praktijk is helaas anders, en dan hebben we het alleen nog maar over het ABN wat ik nog steeds minder wat belangrijk vindt dan de scheldwoorden die regelmatig langs komen, daar mag je van mij wel een regel voor maken :)

Neferu
06/08/04, 13:44
Origineel geplaatst door BerArt
Dat vind ik ook, de praktijk is helaas anders, en dan hebben we het alleen nog maar over het ABN wat ik nog steeds minder wat belangrijk vindt dan de scheldwoorden die regelmatig langs komen, daar mag je van mij wel een regel voor maken :)
Schelden is "flame" en daar is al een regel voor ;)

Mikey
06/08/04, 13:47
Origineel geplaatst door Neferu

Schelden is "flame" en daar is al een regel voor ;)

en helaas hebben sommige dusdanige flame nodig om wakker te worden.

_arno_
06/08/04, 14:29
Ik heb een hekel aan nutteloze topics zoals deze.
We zijn het allemaal ergens niet mee eens , of we vinden iets niet helemaal naar behoren.
De mods doen prima werk om al die apen te censuerern of eraf te schoppen , ik snap niet zo goed dat er hier een topic over moet gaan.....

Overigens vind ik het niet echt relevant of iemand abn(heet abn tegenwoordig niet anders?) kan praten ja of nee, daar lees ik toch overheen.

wat mij betreft mogen mensen die iederkeer van dit soort topics opent een correctie pb krijgen ;)

Ber|Art
06/08/04, 14:34
Ik heb een hekel aan nutteloze topics zoals deze. Waarom reageer je dan?

ELTino
06/08/04, 17:21
Origineel geplaatst door Domenico

Pardon? Mensen buiten de randstad hebben moeite met ABN? Waar is deze mening op gebaseerd als ik vragen mag? Ik kan er wel om lachen maar misschien dat je nog even moet opzoeken wat ABN nu precies inhoud.


Die nieuwe regel in de forumregels was natuurlijk bij wijs van spreken. Het stoort mij gewoon dat er zoveel slechte berichten bij staan die ik werkelijk moet ontcijferen.

ABN is trouwens AN geworden. Als je geen ABN sprak, zou dat aangeven dat je niet beschaafd bent en daarom is het nu dus Algemeen Nederlands geworden.

Maar je zal hopelijk met me eens zijn dat iedereen hier behoorlijk Nederlands moeten proberen te spreken. AN is gewoon de naam voor dit behoorlijke Nederlands. Als iedereen maar zou proberen om in begrijpbaar Nederlands te spreken zouden we al een stuk op weg zijn. Zoals Grumpy al zegt, moet het gewoon uit jezelf komen.

Volgens mij begrijpt Arno niet helemaal de doel van deze topic. Het doel is om de leden en mods duidelijk te maken (voor zover de mods het niet nog doorhadden ;)) dat het taalgebruik op WHT verslechtert. Arno's bericht is het levende bewijs van deze verslechtering.

ThePostman
06/08/04, 18:05
Het is tevens ook het feit dat de forum regels weinig tot niet gelezen worden door nieuwe gebruikers. Zelf las ik ze in het begin ook niet, totdat ik me verveelde en ze door heb gelezen.

De gebruikers op wht worden steeds jonger en dat merk je wel, kinderen van 13/14 jaar hebben grootse plannen en daarmee verbaggeren ze wht. :(

Taalgebruik maakt me niet zo heelveel uit, als iemand dt of d schrijft merk ik niet op. Maar dingen zoals: "als ik" ipv "dan ik" stoor ik me wel aan. Maar goed dat ben ik :D

Oja het kan vrij irritant zijn als iemand zonder leestekens scrhijft, waardoor de hele tekst moeilijk te begrijpen is.

_arno_
06/08/04, 18:59
Origineel geplaatst door BerArt
Waarom reageer je dan?

normaal reageer ik ook niet op dit soort topics , maar ach als het nu te spraken komt waar we allemaal een hekel aan hebben.
bij deze.

Koster
06/08/04, 19:08
Origineel geplaatst door ELTino
. Ik begrijp dat dit redelijk lastig is voor de WHT-leden die buiten de randstad wonen, maar het lijkt me meer dan redelijk om het forum makkelijk leesbaar te houden voor alle leden.
Lachen!
Nee, juist mensen uit de randstad hebben eerder een gebrek aan ABN, ze denken namelijk dat zij ABN praten/schrijven. Gevolg: allemaal Haagse/Amsterdamse/Rotterdamse woorden/uitdrukkingen. Het valt ook op dat d/dt soms erg moeilijk is.

Maar storen aan taalfouten? Nee, die maakt iedereen en dat kan gebeuren. Waar ik me welk aan stoor: interpunctie. Vreselijk vind ik het als mensen weer eens geen punt, komma of hoofdletter kunnen gebruiken.

Nu ben ik wel wat gewend, ik krijg dagelijks mails van mensen die nieuwe woorden bedenken en graag alles gratis willen maar wel voor 18:00 svp opgeleverd. Toch blijft het vreselijk storen, vooral op een forum waar men elkaar (probeert) te helpen en kan netwerken.

mguilmot
06/08/04, 19:21
Werd de term 'ABN' niet afgeschaft en vervangen door simpelweg 'AN' ? :)

ELTino
06/08/04, 22:19
Origineel geplaatst door mguilmot
Werd de term 'ABN' niet afgeschaft en vervangen door simpelweg 'AN' ? :)

Misschien eerst alle berichten lezen (incl. mijn laatste bericht) en dan pas posten? ;)

Om even in te gaan op Koster, iedere taal is natuurlijk doorspekt met lokale uitdrukkingen. Daar is niks tegen te doen en gaat ook 'taalvertrutting' tegen. Vaak is het wel zo dat mensen uit de randstad met een accent spreken, maar het zonder accent schrijven. WHT-leden uit Groningen daarentegen zullen bijvoorbeeld sommige woorden totaal anders schrijven dan het in de Van Dale staat. Men moet zich overigens niet aangevallen voelen als ze buiten de randstad wonen, er zijn natuurlijk massa's uitzonderingen op de regel.

Maar waar ik me in het bijzonder aan erger zijn niet-kloppende zinnen zoals de laatste post van Arno. Deze moest ik 2 á 3 keer lezen voordat ik het bericht kon ontrafelen (en dan lag het niet aan de lastige woorden ;)).

_arno_
06/08/04, 22:48
Origineel geplaatst door ELTino

Maar waar ik me in het bijzonder aan erger zijn niet-kloppende zinnen zoals de laatste post van Arno. Deze moest ik 2 á 3 keer lezen voordat ik het bericht kon ontrafelen (en dan lag het niet aan de lastige woorden ;)).

Excuses dat ik u geëgert (is dit een goed woord?) heb.

AN Converter:

input:

normaal reageer ik ook niet op dit soort topics , maar ach als het nu te spraken komt waar we allemaal een hekel aan hebben.
bij deze.

output:

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort topics.
Maar nu het toch te spraken is , voelde ik mij verplicht even te zeggen waar ik een hekel aan heb.
bij deze.

:D

Ber|Art
06/08/04, 22:49
"Ik ben bang dat veel van de deelnemers hier zich niet realiseren dat er grote mensen meelezen die veel geld te besteden hebben."
Dit roep ik al sinds tijden maar sommigen willen het gewoon niet weten. Wij kunnen niet meer doen dan ze waarschuwen.mss is het wel interessant om je "waarschuwing" kracht bij te zetten hoeveel "gasten" WHT gemmideld krijgt, ...of het helpt?


Toch blijft het vreselijk storen, vooral op een forum waar men elkaar (probeert) te helpen en kan netwerken.Er zijn leden die het helemaal begrijpen :)