PDA

Bekijk Volledige Versie : MSN Support



WH-Tim
05/08/04, 19:50
Ik zie hier bij meerdere mensen, hostings, organisaties dat zij support geven over MSN Messenger. Ik heb al veel meegemaakt, support via e-mail, ticketsystemen, forums, telefoon en zelfs IRC maar via MSN ligt me niet zo goed.

Mijn stelling: Indien je support via MSN Messenger doet blijven de contacten niet zakelijk, maar worden ze meer persoonlijk waardoor je bij problemen eerder jezelf benadeelt. Dit omdat je diegene eerder als 'vriend' ziet ipv klant.

Ik heb het idee dat meer mensen hier wel zo over denken. Vandaar allemaal stemmen!

Tim.

//Graag zelfs reageren hieronder met andere stellingen!

Ahead-IT
05/08/04, 19:57
Ik bied ook MSN support, net hoe dichter je klanten hebt hoe makkelijker te communiceren. Te persoonlijk: nee, ik heb 4 verschillenden MSN accounts (bedrijf, bedrijf, prive + prive). Je kan het dus perfect gescheiden houden.

Een nadeel is wel dat je niets op papier hebt, bij E-mail staat alles nog opgeslagen, bij MSN is dat mogelijk maar toch al wat moeilijker.

RobbertC
05/08/04, 20:11
Even in het juiste forum gezet :)

SeppaR
05/08/04, 20:18
Origineel geplaatst door VIPIT
Ik bied ook MSN support, net hoe dichter je klanten hebt hoe makkelijker te communiceren. Te persoonlijk: nee, ik heb 4 verschillenden MSN accounts (bedrijf, bedrijf, prive + prive). Je kan het dus perfect gescheiden houden.

Een nadeel is wel dat je niets op papier hebt, bij E-mail staat alles nog opgeslagen, bij MSN is dat mogelijk maar toch al wat moeilijker.
MSGPlus, bewaart alle logs in een handige map voor jou ! :)
Ik vind het niet te persoonlijk, ik kom alleen onder de kantooruren op mijn bedrijfsMSN, en lever dan support.
De klanten zijn ietsjes meer betrokken met je, dat is wel waar, aangezien ze veel meer vragen kunnen stellen dan als je per email zou kunnen stellen.
Voor de rest, klanten zijn voor mij puur zakelijk :)

Mr. Snooby
05/08/04, 20:20
MSN Messenger: beste support middel voor hosters! Sneller dan mail, direct antwoord. Als er iemand via MSN vraagt of ik een domein voor hem kan registreren oid, vraagt ik of hij dat even wil mailen, zodat zulke dingen overzichtelijk in m'n inbox staan.

En zelf heb ik ook 2 accounts, 1 persoonlijke en 1 voor het bedrijf, zodat ik prive en zakelijk gescheiden houdt. Met een patch kun je ook meteen 2x MSN Messenger draaien op 1 PC. Dat vind ik ideaal.


Edit: @WH-TIM

Over die onnutige vragen ben ik het met je eens. Er werd gisteren gevraagd aan mij of ik z'n layout wel mooi vond. Tja, daar is de support niet voor nee. Dit is ook iets wat nooit per mail gevraagd zou worden.

WH-Tim
05/08/04, 20:21
Je komt inderdaad een stuk dichter bij je klanten, waardoor ze langer bij jouw blijven omdat ze de support zo fijn vinden. Geef ik je 100% gelijk in. Wat je echter wel krijgt als je support biedt via msn over de servers, dat ze met de meest onnuttige vragen komen over verwante onderwerpen omdat het 'toch zo gemakkelijk is even snel te vragen' --> "weet jij hoe het kan dat msn zo raar doet?¿".

Dit is natuurlijk een stuk klantenservice, een goede zaak. Daarom wil ik ook niet zeggen dat het goed of fout is. Maar ik weet nog van de andere mensen in mijn verleden die ik heb geholpen: Op het forum of per email ging het goed, op msn werd je al gek gemaakt 1 seconde nadat je online kwam door ze allemaal tegelijk, en als je ze dan blokkeert omdat ze niet stil willen/kunnen zijn en je even de server moet beheren of wijzigingen moet doorvoeren dan zijn ze boos vanwege de blokkade -> boze klant :|

en wat ViPIT zegt klopt helemaal, al had ik daar nog niet echt aan gedacht, mijn vorige hosting gaf support via IRC en die deed bij dat soort problemen zeggen: mail dat naar admins@domein.ext , dat is pas irritant, echt waar. Je hebt een probleem, gaat naar irc voor hulp, en ze verwijzen je steeds door naar de email, voor niks irc geopent.

Er is echter geen Goede of Foute keuze!

-
Bedankt robbertC , was al aan het twijfelen waar ie moest :)
-

Tim.

Ber|Art
05/08/04, 20:39
Ik vind MSN onveilig, lastig en het stoort ontzettend, als mijn klanten vragen hebben kunnen ze me gewoon mailen en als er een spoed geval is kunnen ze me bellen op vast of mobiel nummer. Dit werkt al zo vanaf 1999 en dat bevalt zeer goed. Er is ook nog niet één klant geweest die erom gevraagd heeft.

Ik vind het argument dat het (te) persoonlijk wordt onzin want de band tussen jou en de klant moet juist ook persoonlijk kunnen zijn, je hoeft toch niet gelijk vrienden te zijn om persoonlijk om te gaan met je klanten? Ik heb ex klanten waar ik nog steeds persoonlijk mee omga dat is toch juist mooi?

PeterT
05/08/04, 20:53
Het is niet te persoonlijk, maar toch doe ik het niet voor klanten.
Simpelweg om redenen die al eerder zijn genoemd:

- Te druk
- Onnodige vragen
- Boze klanten indien bezet/afwezig/etc...

Leveranciers / Medewerkers en dergelijke gebruik ik het echter wel voor ;)

Flydesign.nl
05/08/04, 21:04
Leuk topic, vooral een leuke discussie :D

Sinds begin dit jaar bied ik ook support via MSN, maar hoelang dat nog gaat duren is de vraag. Ik heb ook veel te maken met klant gerichte product ontwikkeling, als je dat soort mensen in je lijst hebt, vragen ze echt om de vijf minuten of er al iets nieuws is.
Verder ben ik het eens over de onzinnige vragen, veel mensen hebben niet door dat het een bedrijfs adres is, waardoor ze het dus als persoonlijk gaan gebruiken. Ik denk dan aan de gebruikelijke "hoe gaat het ermee", "wat vind je van m'n layout" en "ik wil dit en dit, maar dat werkt niet" vragen. In dit opzicht is het erg tijdrovend, terwijl het niets met de eigenlijke support van het bedrijf te maken heeft.

Positief is wel weer het gemak van overleggen. Snel even overleggen hoe iemand iets bedoelt, met meerdere mensen in een gesprek afspraken maken over een gezamelijk programmeer stuk. Op die punten is het heel handig.

Daarom heb ik besloten om de msn support veel minder te laten worden, puur om de reden dat het teveel tijd kost. Per mail kunnen ze vragen stellen (en dan stellen ze gelukkig alleen de belangrijksten) en daar kan je op antwoorden wanneer je zelf tijd/zin hebt.

Mijn conclusie: msn is handig, zolang je het voor een selectieve groep mensen houdt, waarmee je echt voordeel kunt hebben via het contact op msn. De rest van de klanten lekker via mail en telefoon te woord staan. (Of natuurlijk briefpost)

The MAzTER
05/08/04, 21:11
mja.. vind msn support wel een voordeel, heeft wat klanten opgeleverd (via mond op mond van bestaande klanten) door goede support via msn te leveren.

MSN adres ik ook pas op aanvraag beschikbaar

_arno_
05/08/04, 21:22
persoonlijk vind ik msn support wel handig , maar niet noodzakelijk.
handig als je wat snelle vraagjes heb, anders vind ik e-mail ruimschootsvoldoende

Wido
05/08/04, 21:49
Ik vind het niet handig.

Klanten gaan (zoals al gezegt) snel korte vragen stellen die ze anders nooit zouden stellen.

Als je 1400 klanten hebt welke allemaal korte vraagjes stellen heb je daar een dagtaak aan.

Ik houd het zelf liever bij telefoon/e-mail/forum.

Dat is mijn mening

WH-Tim
05/08/04, 22:56
Even een korte opsomming maken, altijd wel leuk :)

Voordelen van email/telefoon/ticketsysteem/etc:
-Antwoorden wanneer jij het ingepland hebt
-Je kunt hard doorwerken, programmeren, configureren zonder dat je vaak gestoord wordt
-Alleen gerichte, belangrijke vragen
-Geen onzin zoals 'waar woon je, welk kleur ogen heb je, ben je nog vrijgezel, hoe oud ben je?'

Nadelen van email/telefoon/ticketsysteem/etc:
-Iets langere wachttijd (bij telefoon niet)
-Discussies moeten vaker heen en weer gestuurd worden bij e-mail (telefoon een idee?)
-email of ticket kan niet goed doorkomen door technische problemen, bij msn merk je dit meteen. (ontvangstbevestiging is een oplossing)

Genoemde voordelen van msn:
-Sneller
-Klanten vinden het fijner om live te chatten ipv een dode email te sturen

Genoemde nadelen van msn:
-Onveilig
-Onnodige vragen
-Boze klanten indien bezet/afwezig/etc...
-lastig

@Mr. Snooby:
-------------------
Snel een domein registreren. Als je Snel een domein voor die klant wilt registreren maakt dat over het algemeen niet al te veel uit. Gemiddeld moet je 24 uur op zun minst wachten voor het actief wordt, en dan maakt het niet uit of de email om het half uur, of de msn per seconde wordt gecheckt.
Papierwerk zul je toch moeten hebben als confirmatie, en anders wel een email met de gegevens die hun invullen. Via een website kun je bijvoorbeeld een bepaalde hash laten meesturen als bewijs. MSN logs lijkt me niet het ideale bewijsmateriaal als ze niet betalen. Het kon ook zijn zusje zijn die net even op msn zat...
--------------------

Het ziet er naar uit dat de meningen verschillend zijn. Zeker goed, indien iedereen hetzelfde zou denken zou het zo afgelopen zijn met de meeste van ons :)

Tim

Digiover
05/08/04, 23:40
3e optie gestemd.

Wij doen alleen MSN support aan klanten waarmee we in de loop der jaren een vriendschappelijke relatie mee hebben opgebouwd en/of klanten die dezelfde interesses hebben als wij.
Het is niet echt support (beetje dom lullen met je klanten), maar je kan wel support geven.

Opzich ben ik verder tegen MSN support. De gemiddelde klant van ons, MKB, heeft niet eens MSN of weet niet wat het is. Daarnaast heeft MSN een limiet van het aantal contacten dat je kan hebben (256 ofzo?). Leuk als een klant je wil toevoegen en je lijst is vol.
Ook wil ik iets wat bewijsbaar, verifieerbaar, encrypt- of signeerbaar (GPG/PGP) is. Zoals al vaker gezegd hier, MSN levert geen enkel bewijs qua logs. Het laatste dat ik wil is dat Microsoft kan bijhouden waar wij over chatten (aMSN, SSL ondersteuning ;).

Ber|Art
05/08/04, 23:43
indien iedereen hetzelfde zou denken zou het zo afgelopen zijn met de meeste van ons Goeie quote Tim :) die moet je in je sign zetten.

Oele Wapper
06/08/04, 01:02
Ikzelf ben zeker vanplan om MSN Support te geven. Aangezien je dan 'live' in contact bent met je klant, en hem snel verder kan helpen. Daarintegen gaan de belangrijke dingen per mail, en niet per MSN, omdat MSN, zoals eerder gezegd, geen bewijsmateriaal kan geven. Maar gewone support kan wel degelijk normaal via MSN. Ikzelf heb MSN Support altijd super gevonden, omdat je direct je antwoord krijgt, en geen 7 uur hoeft te wachten op een mailtje.

Als je bezig bent, en je klanten zijn druk, ga dan naar je klanten, die zijn immers belangrijker als een stomme update van je Control Panel... :) En juist omdat je persoonlijk in contact komt met je klanten, blijven ze langer bij jouw service.

Mikey
06/08/04, 01:50
ik sta dag en nacht toch afwezig, afhankelijk van de tijd wil ik nog wel eens antwoorden. Meestal krijg je na geen antwoord toch wel een ticket in je ticket systeem. Dit is en blijft fijner omdat je terug kan kijken op verholpen problemen, verzoeken, vragen.

Sjoerd
06/08/04, 14:50
Waarom stel je geen "vaste" uren in om MSN-support te bieden?
voorbeeld:
15.00 - 17.00
19.00 - 21.00 [in avond uren zijn veel mensen thuis]

En als de tijd voorbij is kun je rustig emails behandelen etc. Ik vind MSN-support zeker een aanrader, je kunt makkelijker op iets doorvragen zonder opnieuw een email te moeten sturen.

"Het vragen uurtje"

WH-Tim
06/08/04, 15:15
Onsforum,

Hieraan had ik ook al gedacht. Maar je kunt niet je klanten verplichten om die tijd op msn te zijn. Denk aan werk, hobbies, verplichtingen die ze moeten nakomen.

Het vragen uurtje zal misschien zo nu en dan uitlopen op langer dan de gestelde tijd, niet zo een heel probleem.. wat nog misschien minder leuk is, als een klant hulp nodig heeft via msn bijvoorbeeld en hij heeft dit zo snel mogelijk nodig en eigenlijk niet kan wachten.. -> of bedoel jij elke dag smiddags en savonds?

V. Kleijnendorst
06/08/04, 15:18
Is een livehelp chat via je website dan niet professioneler?
Daarmee bereik je denk ik hetzelfde (op je site zie je of er iemand online is of niet) maar het heeft niet de verbintenis met msn.

Sjoerd
06/08/04, 15:48
@ Wh-Tim
Nee dat begrijp ik maar net als een "huisarts" een soort persoonlijke vragen uurtje doen. Eentje overdag en eentje 's avonds. Verder kunnen ze toch altijd mailen?

@ V. Kleijnendors
klopt ik heb die systemen ook vaak gezien op webhost sites. Denk alleen dat het dure systemen zijn en 3/4 van de tijd staat er dat ze niet bereikbaar zijn. Terwijl je op MSN een bericht krijgt: Pietje heeft zich aangemeld

olafb
06/08/04, 16:10
MSN is handig. Maar zeker niet al mijn klanten hebben MSN ik denk 10 % ofzo. Ik zet het ook niet op de website ofzo. Heb gewoon aantal mensen die mij iets moeten leveren of misschien gaan leveren in MSN staan en wat aardige collega's. En wat klanten heel weinig. Email is perfect voor de service. Op msn hebben klanten vaak grotere mond dan aan de telefoon, en op msn willen ze snelle reactie en hebben ze vaak ook meer praatjes. In de zin van dat dingen snel moeten gebeuren enzo.
Dat is mijn enige probleem met MSN en E-mail. Voor de rest klanten hebben goed idee over je bedrijf en hebben het idee dat je altijd klaar staat. Beetje persoonlijk met je klanten omgaan is ook wat meer tevreden klanten:D.


edit: Niemand opgevallen dat WHT Klok achter staat?

WH-Tim
06/08/04, 16:11
ahzo, dan moet ik je volledig gelijk geven :)

Celion
28/10/05, 20:16
Ik ben het met je eens dat het snel persoonlijk wordt, maar daar ben je zelf bij. Klanten zijn vaak geneigd om snel snel over ditjes en datjes de gaan praten, als je daar zelf niet op in gaat en je zakelijk opsteld is er niets aan de hand.

Toch prefereer ik LiveHelp boven MSN, het kost wel 89 dollar maar dan heb je ook wel wat, erg handig.

WI-Hosting
28/10/05, 20:21
lol.. topic omhoog trappen? deze topic is al een jaar oud -.-

Luuc
28/10/05, 20:42
Origineel geplaatst door WI-Hosting
lol.. topic omhoog trappen? deze topic is al een jaar oud -.- Maar nog steeds actueel, check je eigen signature ;)

Om maar een beetje ontopic te blijven, in het begin was MSN support nog redelijk te doen. Toen het klantenbestand groeide ontstond er een onaangename tijdsdruk waardoor we zijn overgestapt op hoofdzakelijk mailsupport.

Klanten zijn tevreden met hun gedetailleerde uitleg (dat kon niet op MSN) en wij zijn tevreden met de geringe tijdsdruk.

Geoffrey
28/10/05, 22:19
Wij zullen zowieso msn support geven. Dit om de klanten vlug te woord te staan. Niet meer en niet minder. Ik ben het wel met je stelling eens, maar ach :)

Dillard
28/10/05, 22:32
Oud topic, maar nog steeds wel actueel:

Ik ben geen voorstander van MSN-support. Ik gebruik sowiezo nauwelijks MSN, ik vind het veel te tijdrovend. Wil je even je mail checken, poppen er meteen een aantal vensters open "ben je ook online? Gezellig!" :)

Nee, als dan ook de klanten dit zouden gaan gebruiken kost het teveel tijd en kom je niet meer toe aan je werk. Gelukkig hebben wij voornamelijk zakelijke klanten en die bellen/mailen liever. Ik ook :)

Wouter-Odon
28/10/05, 22:46
Ik ben ook niet zo'n voorstander van MSN support.
Ik vind het zowieso ook niet echt professioneel staan, maar dat is misschien persoonlijk. Als je dan echt direct support wilt leveren kan je m.i. beter een LiveChat op je site zetten. Dat kost dan misschien wel wat geld (ik lees eerder in dit topic € 89,-), maar wat is nou € 89,- voor een serieus bedrijf?!

Maar je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je e-mail goed in de gaten gehouden wordt en op alle e-mails vrijwel binnen het uur antwoord is (wat bij ons in veel van de gevallen ook zo is). En klanten die echt direct hulp nodig hebben i.v.m. iets spoedeisends kunnen uiteraard altijd (24/7/365) bellen.

M.i. genoeg opties buiten MSN om in geval van nood direct support te kunnen verlenen aan je klanten, zonder dat je al die onzin erbij krijgt.

Privé gebruik ik eigenlijk ook zelden MSN. Heb vaak wel wat beters te doen ;).

eMiz0r
29/10/05, 11:20
Origineel geplaatst door Wouter-Odon
Ik ben ook niet zo'n voorstander van MSN support.
Ik vind het zowieso ook niet echt professioneel staan, maar dat is misschien persoonlijk. Als je dan echt direct support wilt leveren kan je m.i. beter een LiveChat op je site zetten. Dat kost dan misschien wel wat geld (ik lees eerder in dit topic € 89,-), maar wat is nou € 89,- voor een serieus bedrijf?!

Maar je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je e-mail goed in de gaten gehouden wordt en op alle e-mails vrijwel binnen het uur antwoord is (wat bij ons in veel van de gevallen ook zo is). En klanten die echt direct hulp nodig hebben i.v.m. iets spoedeisends kunnen uiteraard altijd (24/7/365) bellen.

M.i. genoeg opties buiten MSN om in geval van nood direct support te kunnen verlenen aan je klanten, zonder dat je al die onzin erbij krijgt.

Privé gebruik ik eigenlijk ook zelden MSN. Heb vaak wel wat beters te doen ;).

Kan ik me eigenlijk helemaal in vinden. MSN support hoeft niet nodig te zijn als je telefonisch je helpdesk beschikbaar stelt (in beide gevallen kun je direct antwoord krijgen en reageren op andere vragen). Bij telefonisch hou je het overigens zakelijk, MSN lukt dat niet. De maatschappij van tegenwoordig raakt al pissig als je niet met ze wilt praten op MSN of dat je niet binnen 5 minuten reageert -> alsnog een boze klant.

Daarnaast gewoon zorgen dat je geen grote mailachterstanden hebt zodat een reactie niet lang op zich hoeft te wachten. Bij grote jongens als Lycos, Active24 en anderen laat een reactie gemiddeld 2 weken op zich wachten. Als je binnen 24 uur alles kunt beantwoorden heb je al een grote voorsprong.

Mijn stelling: verwen je klanten niet teveel, want ze gaan het als "normaal" opvatten waardoor er aan jou weer hogere eisen gesteld worden dan een ander bedrijf.

crazycoder
29/10/05, 14:38
Grote nadeel van msn vs ticketsysteem is m.i. dat het lastiger is om met meerdere mensen support te geven omdat het nu eenmaal niet handig is om de msn logs uit te gaan wisselen.
Doe je dat wel, let dan op welke logs je uit ga wisselen :)

Verder is msn onoverzichtelijk en wil men NU antwoord terwijl je net 1 van de 10 andere vragen aan het beantwoorden bent. Reageer je niet snel genoeg dan worden ze nog ongeduldig ook.

MSN komt op mij erg puber achtig over.. Is dat je doelgroep dan zou je MSN kunnen overwegen..

frvge
29/10/05, 19:24
Als je nog niet veel klanten hebt, kan je er wel gebruik van maken. Alleen voor de 'wat-meer-betalende' klanten en natuurlijk dedi en colo.

izdesign
29/10/05, 19:41
Ik vind dat msn support zeker wel moet kunnen omdat het sneller en dan zet in je AV dat er op een normale manier support en niet anders en zoniet dat je hem verwijderd en hem verwijst naar ticketsysteem of e-mail, en dat ze over onzin praten van hoeveel servers heb ofzoiets dergelijks tsjah wat kan ik daar van zeggen doe ik soms zelf ook wel :P

izdesign
29/10/05, 20:17
laatst was ik ook tegen triloxigen anderhalf uur aan het praten :):D

Dotdns
29/10/05, 21:33
Msn support , zeer goed ,
alleen , merken wij dat altijd de budget hoster zijn die het je daar meer lastig maken.
de ware nadeel , is dat ze niet altijd voor support er zijn !
er is altijd iets eigelijk.

meer persoonlijk.? in enige zin mischien.
tegenover de klanten , blijven wij altijd bellefd door ze met U te spreken. Al zeggen de meeste , zeg maar JE.
nog een nadeel , waneer je er even niet bent !
Teveel ineens
http://www.resselers.be/screentje.gif


Voordeel , snellere diensten en antwoord.

WebSiteNet
30/10/05, 00:01
En nu eens vanuit de perspectief ven een klant bekeken.

Ik stuur met graagte een mail, maar mat outlook expres gaat dat ook best makkelijk. Ik heb de msn van mijn webhoster maar die is eigenlijk prive. Ik probeer die dus ook zoweinig mogelijk te gebruiken, maar meestal is hij hij die begint te praten, dat heet een goede verstadhouding met je klanten hebben (ik noem geen namen). ;)

Verder heb ik de msn van nog een bedrijf, maar die gebruik ik nooit omdat ik daarvan geen klant ben, en ook ik heb Triloxigen er in staan. En daarmee heb ik mij wel eens schuldig gemaakt aan een zinlose discussie over xhtml/SEO op zijn 'webhosting-site'.

Ik vind het gewoon handig dat ik niet voor een vraag gelijk een mail hoef te sturen. Verder heb ik daardoor doorgekregen hoeveel tijd mijn webhoster in z'n werk steekt (wat ook minder kan) en daar heb ik veel respect voor. Met een bedrijf als PCExtreme lijkt het mij wat minder handig, omdatdie te veel klanten hebben in de doelgroep gezellige praters..........

Easyracks
30/10/05, 00:10
De ietwat grotere klanten heb ik in m'n MSN.

eMiz0r
30/10/05, 10:01
Volgens mij zijn het de bedrijven met weinig klanten die MSN support kunnen en willen bieden. Je kan mij niet vertellen dat het te doen is om duizenden klanten via MSN ondersteuning te bieden. Zelfs als je 24/7 bezig zou zijn red je het nog niet om iedereen te woord te kunnen staan. En dan niet te vergeten dat je ook nog telefonisch én per email support moet bieden maar tegelijkertijd ook nog beheer en onderhoud aan je servers moet leveren (en/of juist de administratie).

Met alleen mail en telefonische support leg je de drempel inderdaad hoger om vragen te stellen. En terecht! Nederlanders zijn van nature nou eenmaal lui en verwend. Ze stellen de meest simpele vragen waar zelfs Google bij de eerste hit een antwoord op kan geven. Nee, als klanten me 100 euro per maand zouden betalen (per klant welteverstaan) zou ik gaan overwegen om MSN support aan te bieden.

AlfaHosting
30/10/05, 11:01
Dit blijft een leuk topic. MSN biedt zowel voordelen als nadelen. Ik denk dat ieder bedrijf voor zichzelf moet uitmaken of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Vooral als je wat groter bent is het moeilijk de MSN support vol te houden vanwege de redenen die hierboven al aangehaald zijn ... men wordt familair, men spreekt je aan over zaken die niks met hosting te maken hebben, enz ..

Wijzelf hebben naar onze klanten duidelijk gesteld dat MSN een bijkomende vrom van service is en enkel voor algemene (verkoop) en pre-sales vragen.

Technische vragen worden nooit afgehandelt via MSN om de eenvoudige reden dat ticketsupport veel handiger werkt als je met meerdere supportmensen werkt. Vb. klant stelt een vraag om 14.55 net voor de wissel van de dienst ... en stelt om 15.05 een bijkomende vraag hierover. Een degelijke support is dan niet mogelijk.

RickyB
30/10/05, 13:54
Ja ik wilde ook support via msn doen, maar nu ik er over na denk, heeft u eigelijk wel gelijk..

Klanten moet je altijd op een afstand houden..

Whyti
30/10/05, 14:35
Er zijn altijd klanten die denken dat je mailadres ook een chatbox is..
Die sturen voor elke zin die ze kwijt willen een mailtje.

Mail je dat ze kunnen faxen, 2 "msn"mailtjes later, Ojah ik kon ook faxen he? En dan verwachten ze dat je daar weer op reageert...

eMiz0r
30/10/05, 14:55
Origineel geplaatst door Whyti
Er zijn altijd klanten die denken dat je mailadres ook een chatbox is..
Die sturen voor elke zin die ze kwijt willen een mailtje.

Mail je dat ze kunnen faxen, 2 "msn"mailtjes later, Ojah ik kon ook faxen he? En dan verwachten ze dat je daar weer op reageert...

Een professioneel bedrijf zou dat ook niet doen. Waarom jij wel?

Zoals RickyB aangeeft: je moet je klanten op afstand houden. Dat vind ik een hele goede opmerking. Het is bij een groot klantenbestand onmogelijk om al je klanten persoonlijk te behandelen. Dat is nu eenmaal het nadeel van groter worden (je gaat vastzitten aan vaste procedures, anders werkt iedereen door elkaar heen etc.). Enige oplossing is een permanente klantenstop doorvoeren, maar of je wat wel wil..

Whyti
31/10/05, 19:12
Origineel geplaatst door eMiz0r


Een professioneel bedrijf zou dat ook niet doen. Waarom jij wel?

Zoals RickyB aangeeft: je moet je klanten op afstand houden. Dat vind ik een hele goede opmerking. Het is bij een groot klantenbestand onmogelijk om al je klanten persoonlijk te behandelen. Dat is nu eenmaal het nadeel van groter worden (je gaat vastzitten aan vaste procedures, anders werkt iedereen door elkaar heen etc.). Enige oplossing is een permanente klantenstop doorvoeren, maar of je wat wel wil..

Daar reageer ik inderdaad ook niet op. Je blijft gewoon, als dat kan, objectief, en probeert alleen informatie te verstrekken. Je gaat geen dingen herhalen of van die onzin mailtjes beantwoorden...

Net als dat ze vragen hoe je een hostingbedrijf moet opstarten...
Wordt me ook wel eens gevraagd...

RickyB
01/11/05, 21:48
Leuk dat in ieder geval eens een paar mensen het met me eens zijn :)

dat komt niet vaak voor :D

Ken
03/11/05, 19:05
Ik ga voorstellen aan m'n baas om support & info via skype te doen voor onze buitenlandse klanten. Zo gaat de telefoonfactuur naar beneden ook. We zijn toch een webshop en wereldwijde klanten ook.

ju5t
03/11/05, 20:15
MSN support zie ik totaal niet zitten. Handig om te praten met leveranciers en partners, vooral met partners uit het buitenland.

Support blijft bij ons gewoon via e-mail en live support. MSN zal er nooit bij komen.