PDA

Bekijk Volledige Versie : Sity.nl



pepijn1234
05/08/04, 16:02
Beste mensen,



Heeft iemand misschien ervaring met Sity.nl of kent de eigenaren hiervan. Weet iemand of er jonge kids achter zitten of dat dit een echt bedrijf gerunt door volwassenen om het zo maar even te omschrijven?


alvast bedankt voor de reacties

AlfaHosting
05/08/04, 16:08
Ik denk jonge mensen ... maar ze zitten hier op het forum dus ze kunnen dat best even zelf zeggen.

zie ook nog :
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52496&highlight=sity.nl

pepijn1234
05/08/04, 16:11
sorry had verkeerd gezocht bedankt voor dat topic.

ELTino
05/08/04, 16:18
Vooral het feit dat hij niet staat ingeschreven bij de KVK is niet een goed teken naar mijn idee.

PeterT
05/08/04, 16:19
Ehm, Sity is gewoon registreerd hoor:

Dossiernr: 04073638
KvK Emmen

s2software
05/08/04, 16:43
Sity is een prima bedrijf hoor. Kun je gerust hosting bij nemen.

MediaServe
05/08/04, 17:00
Ik ken het bedrijf verder niet uit ervaring, maar ik vind de eigenaar die hier ook vaak op dit forum reageerd een positieve serieuze indruk maken. Dat zijn pakketten zo goedkoop zijn komt denk ik hoofdzakelijk omdat hij geen kantoor heeft (nouja, kantoor bij huis).

pepijn1234
05/08/04, 17:41
Ik heb inmiddels een pakket besteld.


Ik zie wel hoe het gaat lopen.

XS-24
05/08/04, 17:42
Origineel geplaatst door ELTino
Vooral het feit dat hij niet staat ingeschreven bij de KVK is niet een goed teken naar mijn idee.

Altijd leuk, (jaloerse) mensen die het nooit willen snappen, het is volgens mij al 10 keer voorbij gekomen, staat in mijn profiel en ook nog eens in 350+ topics(aan de zijkant :p).

mguilmot
05/08/04, 17:54
Mensen die maar half zoeken en dan komen zeggen: die heeft dit/dat niet ? ;)

ThePostman
05/08/04, 23:45
Ik heb goede ervaring met sity ;) Dankzij hem kon ik langer blijven werken :D Haha...sorry binnenpretje. Niemand die er iets van snapt :D

Maar goed, sity lijkt me wel betrouwbaar bedrijf hoor. De jongen die er achter zit komt aardig, spontaan en betrouwbaar over.

XS-24
06/08/04, 07:03
Origineel geplaatst door The Postman
Ik heb goede ervaring met sity ;) Dankzij hem kon ik langer blijven werken :D Haha...sorry binnenpretje. Niemand die er iets van snapt :D


Ik wel.
denk ik....

Kan je direct even kijken waarom ik geen .nl's meer kan registreren, werd gisteravond niet opgenomen :o.

ensermo
06/08/04, 15:19
Bij webhosters.nl hebben ze hele goeie reviews. (op 1 na maa tja.. you can't make everybody happy)

XS-24
06/08/04, 18:31
Willen we wel doen, deze persoon is ook een beetje "lastig".

Volgens deze persoon maakten we geen beruik van een switch want als de server uitviel was hij offline :D.

Volgens deze persoon moesten wij de kosten voor veel dataverkeer maar op ons nemen want hij kon er niks aan doen als een ander bezoekers naar zijn site stuurde.


Service is wel snel maar de rest is niet echt super.

Ik wil mezelf niet de hemel in prijzen maar volgens mij koste deze eprsoon mij aardig wa uurtjes uitleg voor het een en ander, was zijn domeinnaam binnen 2 dagen online (voor betaling aan) en is hij op die 24 uur na (kapot mobo bij ED) altijd snel online geweest. Wat kan je nou nog meer verwachten voor 1 euro?

Mr. Snooby
06/08/04, 18:36
Origineel geplaatst door sity webhosting
Volgens deze persoon moesten wij de kosten voor veel dataverkeer maar op ons nemen want hij kon er niks aan doen als een ander bezoekers naar zijn site stuurde.

LOL. Dit is echt het grappigste wat ik ooit in de hosting wereld gehoord heb :D

s2software
06/08/04, 21:00
Wat kan je nou nog meer verwachten voor 1 euro? Je kunt er ook een ijsje voor halen natuurlijk. ;)

XS-24
06/08/04, 21:04
Zelfs dat meestal niet eens, maargoed maar weer ontopic voor zo ver mogelijk/nuttig.

Wido
06/08/04, 21:12
Ik heb verder geen ervaring met sity gehad, maar zoals ik de verhalen hoor is er niets mis mee.

Overigens wel grappig dat verhaal van die klant dat jij voor het verkeer moet opdraaien :D

itrends
07/08/04, 00:19
Ik ken de jongen, opzich voor zijn leeftijd heeft hij het leuk voor elkaar maar mijn websites zal hij nooit en te nimmer hosten.

XS-24
07/08/04, 07:19
En de reden daarvan is...

...Dat je zelf een webhosting bedrijf hebt :).

Grumpy
07/08/04, 12:31
Origineel geplaatst door itrends
Ik ken de jongen, opzich voor zijn leeftijd heeft hij het leuk voor elkaar maar mijn websites zal hij nooit en te nimmer hosten.
Onderbouw dat maar eens met goede argumenten!

ensermo
11/08/04, 17:25
Origineel geplaatst door sity webhosting

Volgens deze persoon moesten wij de kosten voor veel dataverkeer maar op ons nemen want hij kon er niks aan doen als een ander bezoekers naar zijn site stuurde.


hahahahaha.. nou.. stuur hem een rekening voor elke mail dat hij stuurt en elke keer dat hij op je website komt voor support. Aangezien dat jou dataverkeer kost die HIJ gebruikt! :P

Triloxigen
11/08/04, 19:50
Origineel geplaatst door sity webhosting
Volgens deze persoon moesten wij de kosten voor veel dataverkeer maar op ons nemen want hij kon er niks aan doen als een ander bezoekers naar zijn site stuurde.


haha, geweldig..
Deze mag wel in de Hall Of Fame van opmerkingen voor WH'ers :p

itrends
11/08/04, 21:55
Origineel geplaatst door itrends
Ik ken de jongen, opzich voor zijn leeftijd heeft hij het leuk voor elkaar maar mijn websites zal hij nooit en te nimmer hosten.

Als ik kijk naar een grote provider (WideXS bijvoorbeeld) dan hebben die alle capaciteit om backups te maken, monitoring uit te voeren en zo voort. Als ik kijk naar de jongen uit mijn MSN (van Sity) dan heb ik niet het idee dat alles echt proffesioneel is opgezet, het werk natuurlijk wel en er zijn vast ook geen problemen op dit moment. Maar ik wil zekerheid dat over 2 maanden het bedrijf nog bestaat etc.

Vastigheid en zekerheid is voor mij belangrijk.

Triloxigen
11/08/04, 21:58
Niet lullig bedoeld.
Maar maak jij professionlaiteit op uit een naam die je ziet op MSN Messenger? :X

Ik begin een beetje aan jou te twijfelen,
en je hoeft bij lange na niet zo groot te zijn als WideXS om te kunnen backuppen en monitoren.
Met 2 servers kom je al een heel eind, en wat veel hosters doen is elkaar server gebruiken voor backups.

itrends
11/08/04, 22:01
Als ik kijk naar de jongen uit mijn MSN waaruit maak jij op dat ik alles afleid op een naam?

Ik heb met hem gepraat, hij heeft het leuk voor elkaar. Ik kraak hem niet af, ik vind dat hij het prima doet. Ik vind het alleen voor mijzelf niet geschikt (en dat is een mening, denk waar jij je goed bij voelt maar mijn mening verandert er niet door).

Ik wil zekerheid dat ik kan opbellen, dat ze een nieuwe server snel kunnen neerzetten en zo voort. Ik heb genoeg problemen met hosting gehad die mij nu doen afzien van goedkope hosting, helaas maar waar.

En daarbij, wat nou als hij het ineens heel druk heeft met school? Waar is de helpdesk dan? Wat nou als de server down gaat? Hackers? Genoeg rede voor mij.

MaffeMuis
13/08/04, 12:08
tjah, wat wil je nu voor 1 euro? dat iemand 24 uur per dag bereikbaar is?
Misschien is dat wel zo, ik weet het niet. Maar ik denk dat je dat voor zo'n goedkoop bedrag, voor wat je er voor krijgt, kan verwachten. Maar misschien heeft deze persoon ook wel backup mensen, die hem over nemen als hij geen tijd heeft. Dit heb ik teminste wel.
Als je goede support wilt en krijgt, dan moet je niet opzoek gaan naar goedkopen dingen. ik neem mijn zelf als fout, door ooit met uwhost.net in zee ben/was gegaan. en waar ik weer van af ben ;)

Maar zoals ik hier lees, zal die jongen het wel allemaal goed in orde hebben. Ik wil hem niet afkraken, maar het gaat om dat die jongen voor diensen leverd. En niet om zijn msnnaam of prijzen. Als hij zegt dat hij die support kan aanbieden, en hij heeft de kwaliteiten in huis. waarom niet? maar voor de prijzen, lijkt het mij niet dat hij om de winst doet, maar als hobby. En een modelbouwer is trots op zijn scheepje. en deze jongen zal trots zijn op zijn serverparkje. en lijkt me hoe hij het opgezet heeft, ook aardig te gaan onderhouden.

Praat met hem, en laat het in het contract vast stellen over downtime en support. Misschien kan je met hem een regeling treffen, over support. een extra klein bedrag voor extra support...
met praten, vragen en communiceren kom je een heel eind.


edit: enge typo weggehaald :P

Stefan Mensink
13/08/04, 14:39
Precies MaffeMuis. Het blijft altijd een vraag van prijs/kwaliteit-verhouding. Een grote organisatie betekent niet altijd goede service. Ik ken mensen die hard vloekend zijn weggerend bijvoorbeeld bij Planet Internet, en zeer terecht als ik hun verhalen mag geloven. Vermoedelijk (maar niet met zekerheid natuurlijk) waren zij beter afgeweest bij Sity.

BeeWee
13/08/04, 15:14
Niet om lullig te doen, maar ik heb per e-mail eens naar wat opties geinformeerd op de 9e. Nog steeds geen reactie teruggehad.

24 u/pd is niet nodig voor een euri, maar om niet binnen 4 dagen te reageren vind ik wel wat slordig.

En dan kan het product nog zo goed zijn, als je niet reageert...

Vriendelijke groet,
BW

Gandalf
14/08/04, 20:18
Origineel geplaatst door BeeWee
Niet om lullig te doen, maar ik heb per e-mail eens naar wat opties geinformeerd op de 9e. Nog steeds geen reactie teruggehad.

24 u/pd is niet nodig voor een euri, maar om niet binnen 4 dagen te reageren vind ik wel wat slordig.

En dan kan het product nog zo goed zijn, als je niet reageert...

Vriendelijke groet,
BW

Sity kon niet reageren wegens een virus ofzo... Ik ben klant bij hem, en vond het al raar dat ik geen responce had (normaal is dat binnen 10 minuten). Dat is nu opgelost.

(even voor de duidelijkheid: ik ben Sity zelf niet en hij heeft me ook niet ingehuurd;))

Henky!
18/08/04, 01:22
Ik vind leeftijd geen argument. De prijs trouwens ook niet.

Geen enkele ervaring met Sity maar kwaliteit zou het enige argument moeten zijn.

Dat was de vraag toch ook?

Triloxigen
18/08/04, 09:45
Prijs, ja wel.
Uit de prijs kun je simpelweg een aatal dingen afleiden en en verwachting stellen.

Leeftijd ook wel trouwens, er zijn idd mensen die op hun 15e al volwassen zijn, maar die groep is te verwaarlozen.

Henky!
19/08/04, 15:35
Origineel geplaatst door Triloxigen
Prijs, ja wel.
Uit de prijs kun je simpelweg een aatal dingen afleiden en en verwachting stellen.

Leeftijd ook wel trouwens, er zijn idd mensen die op hun 15e al volwassen zijn, maar die groep is te verwaarlozen.

Nee, ik vind het onzin om uit te gaan van prijs of leeftijd. De kern moet zijn de geboden kwaliteit. Daar gaat het om. En mocht die kwaliteit niet goed zijn kun je altijd nog zoeken naar mogelijke oorzaken als bijvoorbeeld leeftijd.

Maar daar bij voorbaat van uitgaan is zelfs strafbaar. Leeftijdsdiscriminatie:-)

Triloxigen
19/08/04, 15:39
Origineel geplaatst door Henky!


Nee, ik vind het onzin om uit te gaan van prijs of leeftijd. De kern moet zijn de geboden kwaliteit. Daar gaat het om. En mocht die kwaliteit niet goed zijn kun je altijd nog zoeken naar mogelijke oorzaken als bijvoorbeeld leeftijd.

Maar daar bij voorbaat van uitgaan is zelfs strafbaar. Leeftijdsdiscriminatie:-)

Uiteraard gaat het om de kwaliteit,
maar vergelijk eens een kiddi van 15 met 1,- host met iets als ProServe :|

galious
19/08/04, 15:44
Origineel geplaatst door Henky! Nee, ik vind het onzin om uit te gaan van prijs of leeftijd. De kern moet zijn de geboden kwaliteit. Daar gaat het om.
Daar gaat het om ja. Maar vaak is uit de prijs wel degelij deels de kwaliteit af te lezen. Een goedkope hoster heeft geen geld voor een hotbackup-server (tenzij hij natuurlijk veel klanten heeft). Een onvolwassene heeft niet de beschikking over een auto om 's-nachts naar het datacentrum te rijden (ja, hiervoor kan hij remote-hands hebben; helaas zijn het vaak de 'jonkies' die budgethosting doen).


Origineel geplaatst door Henky! En mocht die kwaliteit niet goed zijn kun je altijd nog zoeken naar mogelijke oorzaken als bijvoorbeeld leeftijd.
De meesten weten het liever van te voren, voordat ze aan een jaarcontract vastzitten.


Origineel geplaatst door Henky! Maar daar bij voorbaat van uitgaan is zelfs strafbaar. Leeftijdsdiscriminatie:-)
Niet in alle gevallen... ligt eraan joe de omschrijving maakt. Veel bedrijven nemen voor outsourcing als een eis op dat het bedrijf aantoonbaar minimaal x jaar ervaring heeft. Daarnaast hoef ik deze eis niet expliciet uit te spreken (zeker als het niet om een Europese aanbesteding gaat hoeft dit niet, en helemaal zeker niet als het om mijn privesite gaat).

Ik ben naar een budgethost gegaan, maar heb mezelf weldegelijk van de leeftijd op de hoogte gesteld, alsmede de vakantie-overbruggingsperioden, etc. Hierdoor kan je jezelf een hoop ergernis besparen.

Martin

ffjudgement
22/08/04, 19:48
Sity host nu al een paar maanden mijn website en ik ben er zeer tevreden over, vragen worden snel beantwoord en ik merk nauwlijks downtimes (kan er mischien aan liggen omdat ik niet 24/7 op het internet zit).
Enige negatieve ervaring die ik had was in het begin, de setup duurde vrij lang maar het is toch gewoon goed gekomen. Sity kan ik dus wel aanraden vooral voor de prijs kan er toch weinig misgaan he:).