PDA

Bekijk Volledige Versie : 1stchoiceservehosting.com - geen antwoord



Jelle
04/08/04, 00:05
Hallo,

Ik wil even m'n ervaring posten die ik op 14 dagen heb opgedaan met 1stchoiceserverhosting.com. Deze zijn tot m'n grote spijt niet positief.

Ik doe even mijn verhaal...


Op 21/07/2004 deed ik een aanvraag voor een dedicated server op dit forum. Dezelfde dag nog kreeg ik een PB van "1stchoice" met een leuke aanbieding. Ik vroeg hen wat meer info & uiteindelijk waren we tot een akkoord gekomen.

De bestelling werd geplaatst & er was me een setup beloofd van < 24u. Deze tijdsperiode vond ik natuurlijk zeer aangenaam maar spijtig genoeg was de server binnen die tijd niet online. Dan enkele dagen later kreeg ik de informatie toegestuurt via e-mail, maar dan begon het.

De server die online was gebracht voor ons was een Celeron systeem met 256MB ram. Wij hadden een PIV 2.8 met 1GB geheugen overeengekomen dus deze was volledig verkeerd geleverd. Het eerste minpunt van 1stchoice.

Dan mailden ze me dat ze het zsm in orde gingen brengen. Ik vroeg hen of het mogelijk was de huurperiode te laten ingaan vanaf de dag dat de server VOLLEDIG geleverd was (LOGISCH), maar dat konden ze helaas niet verwezelijken. Dan werd er een week later uiteindelijk 't goeie systeem geleverd, dus ik kon aan de slag.

Alles ging vlotjes tot gisteren 01 uur 's nachts. Ik merkte een enorme packet loss op die enkele minuten duurde. Een vijftal minuten later lag de server er volledig uit. Ik had natuurlijk meteen een mailtje gestuurt naar 1stchoice maar zonder resultaat.

Voordien kreeg ik altijd antwoord binnen 15 min. & 1 uur maximum, maar nu kwam er helemaal geen antwoord. Dan heb ik 's morgens nog maar eens één gestuurt en deze namiddag nogmaals maar weer zonder enig resultaat. Nu wou ik weten, 1stchoice, als je hier een reden voor hebt, gelieve deze dan te posten dat ik weet dat jullie me hier niet zitten te bedriegen & ff met m'n geld gaan lopen. Dan wil ik ook graag weten of nog iemand ervaringen heeft als deze met 1stchoice: vertraging van setup, server ineens down zonder waarschuwing enzovoorts.

En wat raden jullie mij aan verder te doen als ze niet langer antwoorden op mails ? Als iemand een telefoonnummer heeft, gelieve dit in PB te sturen. Ik hoor graag jullie mening.


Jelle

XF-RICK
04/08/04, 00:12
Indien 1stchoiceserverhosting.com de overeenkomst niet nakomt sta je in principe aardig sterk.

Server down en de server down houden is daar is natuurlijk nooit een excuus voor, als het tenminste geen hardware failure is.

Ik zou ze nog een aantal dagen te tijd geven om het probleem op te lossen en jouw je eerste maand terug te laten betalen. Mochten ze niet reageren, dan zou ik je geld terug eisen d.m.v. een aantekende brief.

Veel suc6,

Jelle
04/08/04, 00:14
Ze bieden een "30 dagen niet tevreden geld terug garantie". Doordat het een week duurde dat juiste server werd geleverd had ik hen gevraagt of ze me m'n geld niet terug konden geven voor dat hele misverstand want ik aanvaard het niet dat m'n diensten niet geleverd worden zoals ze besteld zijn, maar dan gaven ze als excuus "wij geven deze garantie niet van zolang de server niet volledig geleverd is". Kan iemand mij zeggen waar dat op slaat?

Iig, als dit nog enkele dagen aansleept ga ik verdere stappen zetten. Ik hoop dat 't niet zover hoeft te komen.


Jelle

XS-24
04/08/04, 00:15
Origineel geplaatst door Jelle
Op 21/07/2004 deed ik een aanvraag voor een dedicated server op dit forum. Dezelfde dag nog kreeg ik een PB van "1stchoice" met een leuke aanbieding.


??

Volgens mij kan je het beste even bellen.

Jelle
04/08/04, 00:16
Hoe kan ik hen bellen als ik geen telefoonnummer heb? Op de site staat het niet, op de facturen staat het niet, de telefoonnummer in de WHOIS werkt niet (bezet toon constant).

ThePostman
04/08/04, 00:16
Oke waar zullen we beginnen?

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54650&highlight=1stchoice

Daar maar? ;)

Edit: Telefoneren kan ook handig zijn :)

XF-RICK
04/08/04, 00:25
Origineel geplaatst door Jelle
Ze bieden een "30 dagen niet tevreden geld terug garantie". Doordat het een week duurde dat juiste server werd geleverd had ik hen gevraagt of ze me m'n geld niet terug konden geven voor dat hele misverstand want ik aanvaard het niet dat m'n diensten niet geleverd worden zoals ze besteld zijn, maar dan gaven ze als excuus "wij geven deze garantie niet van zolang de server niet volledig geleverd is". Kan iemand mij zeggen waar dat op slaat?

Iig, als dit nog enkele dagen aansleept ga ik verdere stappen zetten. Ik hoop dat 't niet zover hoeft te komen.


Jelle

Dat is grote onzin, als ze adverteren met de 30 dagen niet goed geld terug garantie" dan moeten ze dat ook nakomen, als jij niet tevreden bent met de geleverde diensten, heb jij het recht te zeggen van, toch niet helemaal geweldig, en nu wens ik gebruik te maken van de 30 dagen niet goed geld terug garantie. Ze bieden deze "service" immers aan, ze zullen je altijd vragen waarom je niet tevreden bent, maar dat moet niet zo'n issue zijn.

Als je hier een contract voor hebt getekend, kan je ze laten zien wat ze niet zijn nagekomen, en dan je geld terug eisen.

XS-24
04/08/04, 00:27
Domain name: 1STCHOICESERVERHOSTING.COM

Administrative Contact:
sitehosting.com, 1stchoice info@1stchoicesitehosting.com
2425 West Loop South
Houston, Texas 77027
US
+3159 3542597
Technical Contact:
sitehosting.com, 1stchoice info@1stchoicesitehosting.com
2425 West Loop South
Houston, Texas 77027
US
+3159 3542597
Bellen werkt inderdaad niet, wel raar dat technisch contact op naam staat van het domein, en al heelmaal in texas :s.

Jelle
04/08/04, 00:28
Contract is niet getekend omdat het over een maand per maand contract ging. Ik ben wel met hun "terms and conditions" akkoord gegaan welkeen volgende vermeld:

Every client claims that he/she is at least 18 years of age and agrees to the terms below. Every account comes with a 30-day money back guarantee. This guarantee does not apply for resold accounts. Setup fees and other money paid to third parties (e.g. InterNIC) are non-refundable


Dusja, spreekt voor zich

XF-RICK
04/08/04, 00:31
Origineel geplaatst door Jelle
Contract is niet getekend omdat het over een maand per maand contract ging. Ik ben wel met hun "terms and conditions" akkoord gegaan welkeen volgende vermeld:

Every client claims that he/she is at least 18 years of age and agrees to the terms below. Every account comes with a 30-day money back guarantee. This guarantee does not apply for resold accounts. Setup fees and other money paid to third parties (e.g. InterNIC) are non-refundable


Dusja, spreekt voor zich

Hoe heb je betaald als ik vragen mag? Overboeking van bank naar bank? Creditcard?

Met creditcard kan je je betaling altijd nog terugtrekken, jaja.....creditcards, leuke dingen...maar soms ook kl*te dingen.

XS-24
04/08/04, 00:33
Adres en telefoon nummer van hun overburen :D.

0541#5180#02 Sch#olt#en A Rozenstr 3 7572#XG Oldenzaal

Misschien kan je die even vragen.

# ivm google, je wet maar nooit.

Jelle
04/08/04, 00:38
@ XF-RICK: Betaling is via bank gedaan (overschrijving)

@ sity webhosting: ik kan toch moeilijk aan buren vragen "kan jij even aan uw buur gaan zeggen dat die mij moet terugmailen" :p kvind dat niet al te professioneel maar goed. als ik niet snel bericht krijg voel ik me wel verplicht iets te ondernemen.

XF-RICK
04/08/04, 00:42
Ik ben bang je dit op dit moment aardig vast zit, zeker om het feit dat je ze niet kan bereiken.

Als je ze nou kan bereiken, dan ligt het iets anders, mijn advies is om ze een aantekende brief te sturen, met daarin je eisen danwel je wensen.

XS-24
04/08/04, 00:53
Origineel geplaatst door Jelle
@ XF-RICK: Betaling is via bank gedaan (overschrijving)

@ sity webhosting: ik kan toch moeilijk aan buren vragen "kan jij even aan uw buur gaan zeggen dat die mij moet terugmailen" :p kvind dat niet al te professioneel maar goed. als ik niet snel bericht krijg voel ik me wel verplicht iets te ondernemen.
Je belt:
Ze nemen op.
Jij zegt je naam en vraagt om 1stchoise oid.
Ze zeggen dat ze dat niet zijn.
Jij vraagt om het juiste telefoon nummer en meld dat ze op nummer 2 wonen.

Nit echt een eerlijke manier maar als je niet "raar" wilt overkomen...

e-wizard
04/08/04, 01:14
@Jelle


Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

EDIT: als je je creditcardnummer hebt gegeven zou ik je card maar blokkeren.
Als het al niet te laat is ;)

Jelle
04/08/04, 09:31
e-wizard, hele thread lezen, ik heb voordien al vermeld:

@ XF-RICK: Betaling is via bank gedaan (overschrijving)

Jelle
04/08/04, 13:42
Ok, eindelijk (na 2 dagen) heb ik mail gehad dat 't om een FORCE HD CRASH ging ! Zeer vreemd dat deze zolang duurde om me daarover te verwittigen maar goed, even kijken hoe het verder verloopt.

paco54
04/08/04, 18:10
Ik heb ooit te maken gehad met 1choicesitehosting.com. Dat is me slecht bevallen. Op mijn website www.harrymertens.com heb ik een waarschuwing gezet. Het hoeft natuurlijk zeker niet het zelfde bedrijf of de zelfde eigenaar te zijn maar wellicht biedt het een aanknopingspunt.