PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten en Hotmail adressen



Qubix
03/08/04, 21:52
Hoi,

Wat ik me afvraag... Hoe gaan jullie met registraties om (zowel domein als hosting) van klanten die een hotmail adres gebruiken?

Is toch niet zo handig lijkt me als je een dringende mailing doet naar al je klanten. De mailbox kan volzitten, je bericht kan in de spamfolder terechtkomen of helemaal niet aankomen...

Kan men een klant verplichten om een mailadres te gebruiken die hij/zij van de internetprovider krijgt?

Alvast bedankt!

Carl<n-media>
03/08/04, 22:06
Dat is dan toch het probleem van je klant? Bij andere gratis e-mail diensten kan dat ook gebeuren.

SNS
03/08/04, 22:15
Alle gratis e-mail adressen worden bij ons niet geaccepteerd.

Ber|Art
03/08/04, 22:18
Toch is dit een (bekend) probleem, want ik vind eigenlijk dat je een hotmail adres niet professioneel kan en mag gebruiken, er zijn veel spamkillers die dit al standaard blokkeren, en hotmail ligt er vaak uit, aan de andere kant kan je het niet verplichten, wel dringend adviseren om de redenen die je al aanhaalt.

dreamhost_nl
04/08/04, 01:10
Bij ons is het zo geregeld dat het de cliënt vrij staat om zelf te kiezen wat voor e-mail adres deze bij een bestelling opgeeft. Of dat nu een hotmail.com e-mail adres is of van een andere "free mail" provider, het maakt ons niet uit. Het blijft tenslotte de keuze van de cliënt om via dat e-mail adres de correspondentie te voeren.

XS-24
04/08/04, 01:11
Same here.

WebBizz
04/08/04, 08:46
Origineel geplaatst door Qubix
Is toch niet zo handig lijkt me als je een dringende mailing doet naar al je klanten. De mailbox kan volzitten, je bericht kan in de spamfolder terechtkomen of helemaal niet aankomen...

Dit kan bij elke provider gebeuren en is derhalve niet eigen aan Hotmail. Dat het daar vaker gebeurt is een ander verhaal ;)

_arno_
04/08/04, 11:07
persoonlijk vind ik niet dat je ze kunt dwingen tot een niet hotmail adress.

Stel je voor , je hebt adsl via kpn zonder e-mail adres.
Je heb dus een hotmail adres genomen omdat al je vrienden op msn messenger zitten en dit dus het enige adres is wat je hebt.
Je bedenkt , hey ik wil een hosting pakket bij die internet boer met een moooie .nl domein.
ligt het aan mij , of moet je dan wel via hotmail e-mailen ;)

kreta
04/08/04, 11:33
Tja..zoveel risico is er ook weer niet als de klant een hotmail account gebruikt..

Rick L.
04/08/04, 12:09
Ikzelf gebruik ook een Hotmail adres als privé-adres. Ik zorg er alleen wel voor dat er altijd ruim voldoende ruimte is voor nieuwe e-mail...

En natuurlijk zijn er ook betaalde abbo's van Hotmail. Dus als mensen een Hotmail-adres hebben wil dat nog helemaal niet zeggen dat hij gratis is ;)

Triloxigen
04/08/04, 13:36
Origineel geplaatst door kreta
Tja..zoveel risico is er ook weer niet als de klant een hotmail account gebruikt..

Bij een email adres bij een ISP kan de mailbox ook volraken.

Ik zie het dus als eigen risico van de klant, ik ga een klant niet verbieden bepaalde diensten van andere bedrijven te gebruiken.

XS-24
04/08/04, 14:13
Origineel geplaatst door Triloxigen


Bij een email adres bij een ISP kan de mailbox ook volraken.

Ik zie het dus als eigen risico van de klant, ik ga een klant niet verbieden bepaalde diensten van andere bedrijven te gebruiken.

Maar het is vaak zo dat mensen outlook gebruiken, dan word de mail auto verwijderd van de server, bij hotmail blijft het staan en kost het dus ruimte.

M-BahZ
04/08/04, 15:56
Origineel geplaatst door sity webhosting


Maar het is vaak zo dat mensen outlook gebruiken, dan word de mail auto verwijderd van de server, bij hotmail blijft het staan en kost het dus ruimte.
Voor de goede orde, de meeste mensen gebruiken Outlook Express.
En aangezien lang niet iedereen de webfrontend gebruikt van Hotmail zal het met mail niet verwijderen ook nog wel meevallen.

Zelf zie ik het probleem met hotmail mailboxes niet echt.
We hebben doorgaans immers ook nog beschikking over gevalideerde postadressen, telefoonnummers etc. etc. ;)

ikki_paha
04/08/04, 17:56
Ik vindt echter dat je @hotmail.com/.nl gebruikers en anderen free e-mail accounts niet mag weigeren.
:P dan mag ik al geen klant worden omdat ik simpelweg me email adressen van domeinen doorschakel naar me @hotmail

Carl<n-media>
04/08/04, 18:48
Origineel geplaatst door sity webhosting


Maar het is vaak zo dat mensen outlook gebruiken, dan word de mail auto verwijderd van de server, bij hotmail blijft het staan en kost het dus ruimte.
Hotmail werkt ook in Outlook.

RobbertC
04/08/04, 18:50
Als je iemand met een Hotmail adres echt niet vertrouwt, dan bel je het opgegeven telefoonnummer toch even op om e.e.a. te controleren?

Oele Wapper
04/08/04, 21:07
Ik begin in September ook aan een bedrijfje, maar zoals ik nu al denk, denk ik dat ik hotmail en andere gratis adressen niet ga accepteren. Hoewel het wel het probleem van de klant blijft als het mailtje onder 'spam' valt. Ik wil er zeker van zijn dat het mailtje dus normaal in Postvak IN aankomt, en niet in de Spam map. Het is dus alleen maar in het belang van de klant, bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een emailadres van zijn of haar internetprovider. :)

M-BahZ
04/08/04, 21:37
Origineel geplaatst door Oele Wapper
Het is dus alleen maar in het belang van de klant, bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een emailadres van zijn of haar internetprovider. :)
Mensen switchen ook vaker van provider.
Logisch dus dat zij de mailboxen van hun provider niet gaan gebruiken om hun zaken af te handelen en gebruik maken van een derde partij.
En het is ook nog eens heel aannemelijk dat zij mailboxen op een eigen domein willen gaan gebruiken en hun andere mailboxen na verloop van tijd helemaal niet meer controleren.

Oele Wapper
05/08/04, 01:04
Mensen kunnen idd gaan switchen, maar dat is geen probleem lijkt mij. Gewoon even het mailadres van desbetreffende persoon aanpassen :).

Triloxigen
05/08/04, 16:19
Origineel geplaatst door sity webhosting


Maar het is vaak zo dat mensen outlook gebruiken, dan word de mail auto verwijderd van de server, bij hotmail blijft het staan en kost het dus ruimte.

En wie ben ik om te bepalen welke email dienst hun moeten gebruiken? :)

Oele Wapper
05/08/04, 23:48
Origineel geplaatst door Triloxigen


En wie ben ik om te bepalen welke email dienst hun moeten gebruiken? :) Het gaat erom of het betrouwbaar is. Niet dat jij kan bepalen welke mailservice ze gebruiken..

Echter kan jij zeggen dat je klanten een betaalde mailadres moeten hebben. Dit is dus een stuk vertrouwelijker, aangezien je bij problemen evt bij zijn of haar provider kan aankloppen, dit kan niet bij Hotmail.

WH-Tim
06/08/04, 00:05
Dit is dus weer een mooi punt om in de Algemene Voorwaarden op te nemen:

-Het gebruik van gratis e-mail providers is geheel op risico van de Cliënt. Redenen hiervoor:
a. Kans op volle inbox
b. Kans op spambox ipv inbox
c. Account kan verwijderd worden aangezien deze niet betaald is/op naam staat geregistreerd.

Indien e-mails van xxx-hosting niet tijdig aankomen, of in de spambox iod komen, dan kan xxx-hosting niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade die hierdoor ontstaan is.


Klinkt best goed, toch?

Oele Wapper
06/08/04, 00:49
Dat zou wel kunnen, maar toch heb ik liever dat ze een betaalde box gebruiken. Reden hiervoor: Om bovengenoemde punten hoe-dan-ook te vermijden. Ik wil mijn klanten ten alle tijden goed kunnen bereiken per mail. Als ik een vraag aan hun heb, moeten ze deze wel ontvangen. Ookal staat het in de AV dat het hun eigen risico is, ik loop het risico liever niet, omdat je dan klanten kan kwijtraken, omdat je support niet goed genoeg blijkt.

WH-Tim
06/08/04, 08:15
klopt ja. Misschien moet je dan wel stellen dat bij wijziging van hun email adres dit (tijdig) aan jouw doorgegeven wordt. Zo voorkom je niet-meer-gebruikte emailadressen in jouw systeem.

WebBizz
06/08/04, 08:22
Origineel geplaatst door Oele Wapper
Dat zou wel kunnen, maar toch heb ik liever dat ze een betaalde box gebruiken. Reden hiervoor: Om bovengenoemde punten hoe-dan-ook te vermijden. Ik wil mijn klanten ten alle tijden goed kunnen bereiken per mail. Als ik een vraag aan hun heb, moeten ze deze wel ontvangen. Ookal staat het in de AV dat het hun eigen risico is, ik loop het risico liever niet, omdat je dan klanten kan kwijtraken, omdat je support niet goed genoeg blijkt.

Je kunt toch altijd even bellen als e-mailgebounced wordt of als je klant niet reageert op email?

galious
06/08/04, 08:47
Origineel geplaatst door WebBizz


Je kunt toch altijd even bellen als e-mailgebounced wordt of als je klant niet reageert op email?

Hey, een hoster die naast email ook weet hoe een telefoon werkt kan niet he :eek: .

Ik denk dat je iedereen gewoon zijn eigen email moet laten kiezen. Hoeveel mensen zullen er uiteindelijk niet doorgeven dat ze van provider (en dus email) veranderd zijn. Hun hotmail-adres houden ze tenslotte. Daarnaast is er het probleem dat je opeens alle gratis emailadressen moet kennen. Niet alleen hotmail is gratis, ook gmail (OK zal niet zo snel vollopen), deds, yahoo en nog vele lokale bedrijfjes die dit aanbieden; waarom mag @hotmail.com niet en @gmx.net wel?

Ikzelf lees overigens zeker al een jaar geen email meer van mijn provideradres, daar komt teveel spam op binnen.

Martin.

Henky!
07/08/04, 00:25
Ligt er aan wat je doet denk ik. Voor onze fotostock service accepteren wij geen gratis adressen als hotmail. In dit geval is snelheid belangrijk en ook het beschermen van intelectueel eigendom. Wij sturen een rekening achteraf en willen dus zeker weten dat de besteller ook echt is. Nu hebben potentiele klanten hier meestal ook een eigen website.

Tegelijkertijd stellen we in andere initiatieven (hosting, online winkeltjes) deze eis niet. Maar dan is het in het algemeen ook zo van eerst betalen en dan pas leveren.

Wat je ook doet, er zijn altijd bijzonder intelligente dieven die door de mazen weten te kruipen.

Oele Wapper
07/08/04, 13:46
Origineel geplaatst door WH-Tim
klopt ja. Misschien moet je dan wel stellen dat bij wijziging van hun email adres dit (tijdig) aan jouw doorgegeven wordt. Zo voorkom je niet-meer-gebruikte emailadressen in jouw systeem. Dat zeg ik. Dat is misschien wel iets voor in de AV.


Origineel geplaatst door galious


Hey, een hoster die naast email ook weet hoe een telefoon werkt kan niet he :eek: .

Ik denk dat je iedereen gewoon zijn eigen email moet laten kiezen. Hoeveel mensen zullen er uiteindelijk niet doorgeven dat ze van provider (en dus email) veranderd zijn. Hun hotmail-adres houden ze tenslotte. Daarnaast is er het probleem dat je opeens alle gratis emailadressen moet kennen. Niet alleen hotmail is gratis, ook gmail (OK zal niet zo snel vollopen), deds, yahoo en nog vele lokale bedrijfjes die dit aanbieden; waarom mag @hotmail.com niet en @gmx.net wel?

Ikzelf lees overigens zeker al een jaar geen email meer van mijn provideradres, daar komt teveel spam op binnen.

Martin. Nee, ben ik het niet met je eens. Gratis e-mail kan je zo aanmelden, provider mail niet.


Origineel geplaatst door WebBizz


Je kunt toch altijd even bellen als e-mailgebounced wordt of als je klant niet reageert op email? Klopt, maar ik ga mijn klanten niet vragen om zijn werktijden. Dus een telefoontje plegen als een mail niet aankomt heeft geen nut.. ;)

camille
07/08/04, 16:51
Ikzelf gebruik hotmail bij mijn host. Moet wel zeggen dat dat ik die gratis account speciaal ervoor heb aangemaakt. Alle berichten via een contactformulier, autoresponse-scripten ... komen daarin terecht. Als mijnhost geen hotmail accepteerde, dan was ik even vlug weg als gekomen ! Zo simpel is datte ! Men kiest Hotmail om meerdere redenen, men mag klanten die er eentje hebben, als men zakelijk is ingesteld, gewoon niet weigeren.

RobbertC
07/08/04, 17:23
Origineel geplaatst door Oele Wapper
Klopt, maar ik ga mijn klanten niet vragen om zijn werktijden. Dus een telefoontje plegen als een mail niet aankomt heeft geen nut.. ;) Werktijden?

Oele Wapper
07/08/04, 17:36
Origineel geplaatst door camille
Ikzelf gebruik hotmail bij mijn host. Moet wel zeggen dat dat ik die gratis account speciaal ervoor heb aangemaakt. Alle berichten via een contactformulier, autoresponse-scripten ... komen daarin terecht. Als mijnhost geen hotmail accepteerde, dan was ik even vlug weg als gekomen ! Zo simpel is datte ! Men kiest Hotmail om meerdere redenen, men mag klanten die er eentje hebben, als men zakelijk is ingesteld, gewoon niet weigeren. Gelukkig wel... Iedereen stelt z'n eigen eissen..!

Oele Wapper
07/08/04, 17:36
Origineel geplaatst door RobbertC
Werktijden? Neem aan dat de klanten werken he :)

RobbertC
07/08/04, 18:02
Origineel geplaatst door Oele Wapper
Neem aan dat de klanten werken he :) Dan bel je een keer s'middags en als ze niet opnemen dan een keer s'avonds, als je je op de particuliere markt richt.

Maar goed, de extreme budgethosters draaien misschien verlies als ze een klant 2 keer dienen te bellen, als ze al een telefoon hebben ;)

Oele Wapper
08/08/04, 02:38
Origineel geplaatst door RobbertC
Dan bel je een keer s'middags en als ze niet opnemen dan een keer s'avonds, als je je op de particuliere markt richt.

Maar goed, de extreme budgethosters draaien misschien verlies als ze een klant 2 keer dienen te bellen, als ze al een telefoon hebben ;) Daar zijn ouders natuurlijk goed voor ;).

Bovendien kan je te maken krijgen met klanten die onregelmatige werktijden hebben. Lees: Busshauffeur is een goed voorbeeld.
Dus die kan je soms 's middags als 's avonds niet bereiken.

Bovendien kan je met mail een berichtje achter laten.
Toch blijf ik wel bij mijn conclusie.

dotnlhosting
08/08/04, 14:11
Ik accepteer zelf wel @hotmail.com adressen maar in de praktijk hebben maar 5% van al onze klanten zo'n adres. En wij vragen bij zulke adressen per telefoon een bevestiging van de bestelling.

lifeforms
08/08/04, 21:02
Wij accepteren alle adressen, maar hebben wel in onze voorwaarden opgenomen dat we per email communiceren en dat het de verantwoordelijkheid van de klant is om een werkend emailadres bij te houden in ons controlepaneel en emails aan dit account te lezen.

Als een klant dus het risico wil nemen van een gratis email provider mag hij/zij dat zelf weten van ons, maar als 't niet goed werkt en de klant mist een belangrijk bericht, dan is dat zijn probleem!