PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel wachtwoord gebruiken voor memberarea...



Furbster
03/08/04, 18:59
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om het cPanel wachtwoord van klanten te gebruiken voor verificatie op een memberarea en zo ja hoe? Ik heb al een phpscript dat de gebruikersnaam en een wachtwoord (md5) uit een mysql database gebruikt. Maar ik wil graag dat het wachtwoord gelijk is en blijft aan dat van cPanel.

groeten Furbster

Carl<n-media>
03/08/04, 19:15
Als je even het script waarmee je je wachtwoord in cPanel wijzigt ontleedt, dan weet je waar de wachtwoorden worden opgeslagen.

Schaap
04/08/04, 00:22
Origineel geplaatst door Furbster
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om het cPanel wachtwoord van klanten te gebruiken voor verificatie op een memberarea en zo ja hoe? Ik heb al een phpscript dat de gebruikersnaam en een wachtwoord (md5) uit een mysql database gebruikt. Maar ik wil graag dat het wachtwoord gelijk is en blijft aan dat van cPanel.

groeten Furbster

Kan je niet gewoon doen als je een sign-up scriptje doet dat hij niet alleen een CPanel account aanmaakt maar ook een account in jouw systeem? Lijkt me veel makkelijker. ( En wat is het verschil tussen inloggen in CPanel en bvb create.php met htaccess openenen?)

Of moet het echt dat zijN?

Furbster
04/08/04, 16:25
Ik wil gewoon voor iedere gebruiker een afgeschermde memberarea maken. Ik heb hier al een script voor met sessions enzo. Deze haalt echter de naam en het wachtwoord uit een mysql database. Dat werkt prima maar als een gebruiker zijn wachtwoord in cPanel verandert dan zijn beide wachtwoorden niet meer gelijk en dat is verwarrend. Ik wil gewoon dat mijn phpscript in de 'database' van cPanel kijkt en daar de username en het versleutelde wachtwoord vergelijkt. Als deze 2 kloppen dan mag de user inloggen. Uit mijn database haal ik dan weer andere gegevens die per user en per pakket kunnen verschillen.

Ik kon dit gister niet voorelkaar krijgen en ik ben al op verscheidene forums aan het zoeken.

Pinocchi
04/08/04, 16:49
Heb je al wel ontdekt waar Cpanel de login/wachtwoord combinaties op slaat. Want dat moet je eerst zien te ontdekken. Dat eenmaal gevonden kan het niet zo moeilijk meer zijn lijkt me.

Kwestie van het aanmeldingscript van Cpanel goed bekijken en opletten waar het heen gaat.

WH-Tim
06/08/04, 11:36
Indien CPanel een cookie gebruikt zou je bijvoorbeeld deze zelfde cookie kunnen gebruiken voor jouw memberarea, misschien een goed idee?

Furbster
06/08/04, 16:11
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er meer mensen zouden zijn die al zo'n systeem hadden. Kennelijk is dat niet het geval, ik ga nog wel een beetje zoeken.

WH-Tim
06/08/04, 17:44
Ik denk echter niet dat dit onder volledige scripting valt, dit valt gewoon onder het aanpassen van de broncode van Cpanel, en ik weet niet of Cpanel zo heel blij is als ze hier achter komen(als je het openbaar gaat maken).

Doe nou eerst zelf eens zoekwerk voordat wij precies hetzelfde zoekwerk gaan doen, maar dan speciaal voor jouw. Open je script of je database en zoek de user tabel op incl. die van de wachtwoorden. Maak een login script die deze users/passes gebruikt. Simpel toch?