PDA

Bekijk Volledige Versie : Zogezegd Webhostingtalk.nl mailtje



Qubix
03/08/04, 17:22
Hoi,

Ik kreeg zonet een mailtje binnen via het contactformulier van emp3.be (mijn site):


Deze dienst wordt overgenomen door ons, gelieve uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw host te geven.


Het webhostingtalk.nl team
...........................
Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was en ging kijken in de access logs op de site.

Blijkt dat er iemand met ip 212.239.133.170 (Provider: Scarlet Belgium) deze mail naar me heeft verzonden.

Ik vindt het totaal niet grappig en deze zaken doen zeker geen goed aan webhostingtalk.nl

Kan een Mod me er meer over vertellen misschien?

Alvast bedankt.

ThePostman
03/08/04, 17:37
Origineel geplaatst door Qubix
Hoi,

Ik kreeg zonet een mailtje binnen via het contactformulier van emp3.be (mijn site):


Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was en ging kijken in de access logs op de site.

Blijkt dat er iemand met ip 212.239.133.170 (Provider: Scarlet Belgium) deze mail naar me heeft verzonden.

Ik vindt het totaal niet grappig en deze zaken doen zeker geen goed aan webhostingtalk.nl

Kan een Mod me er meer over vertellen misschien?

Alvast bedankt.

Sherlock ThePostman aan het werk.

Welke bewijzen hebben we?

1. Het is een belg
2. Hij is vrij dom
3. Hij is niet ouder dan 13 jaar
4. Hij probeert een website te hacken
5. Zeer strafbaar
6. We weten zeker dat WHT hier niks mee te maken heeft

Akkoord? :) WHT Staat hier geheel buiten, dus een mod weet evenveel over dit onderwerp als jou ;)

Qubix
03/08/04, 17:42
Kijk, daar heb je wel gelijk in, maar het kon natuurlijk zijn dat diezelfde persoon hier member is, en dan wil ik wel dat de persoon erover aangesproken wordt. Ik wil daarom zelf niet weten wie het was, kan me geen ene moer schelen.

En aangezien je punt 5 zelf aanhaalt wou ik het toch even laten weten. WHT is hier ook in betrokken (indirect natuurlijk) aangezien de persoon WHT als verzender laat uitschijnen

mvg,

Wattson, eeuhm... qubix ;)

Carl<n-media>
03/08/04, 17:43
Gewoon even een e-mail bericht naar zijn provider sturen en een PB naar Domenico.

mihosnet
03/08/04, 17:49
Idd, Domenico kan zo zien welk IP bij welke user hoort.

RobbertC
03/08/04, 18:05
Ter bevestiging: voor zover ik weet hebben wij hier niks mee te maken.

Qubix
03/08/04, 18:08
Dacht ik ook wel hoor :) Maar WHT blijft toch betrokken... abuse is trouwens ook al naar Scarlet gestuurd... ben eens benieuwd

Ber|Art
03/08/04, 18:14
Keep us posted!

Domenico
04/08/04, 01:08
Dus als ik mailtjes ga sturen en ik onderteken dat met Qubix dan zijn jullie hier bij betrokken? Dit slaat natuurlijk nergens op.

Verder is er hier niemand die gebruik maakt van dit IP.
"No users found matching those criteria."

Qubix
04/08/04, 01:16
Domenico, ik bedoelde het helemaal niet kwaad natuurlijk, ik wist ook wel dat WHT hier zelf niks mee te maken had. Ik wou het je enkel laten weten.

Bedankt voor het toch even op te zoeken. :)

mvg

Grumpy
04/08/04, 01:55
Laat het even duidelijk zijn dat WHT nooit iemand om de username en password zal vragen.

The MAzTER
04/08/04, 02:22
Origineel geplaatst door Grumpy
Laat het even duidelijk zijn dat WHT nooit iemand om de username en password zal vragen.

log eens uit en kijk eens onderaan de (index) pagina ;)


Qubix is dat alles wat in je mailtje stond?

Het klinkt namelijk zo vreemd.

wat je ook kan doen is een hosting accountje aanmaken, username en pw mailen en kijken wat de persoon gaat doen ;)

dotnetjunkie
04/08/04, 03:10
Mensen, dit is een *WORM-virus* dat automatisch e-mail berichten ondertekent met "xxxx team", waarbij xxxxx de naam is van een bedrijf, website, organisatie, at random genomen uit het e-mail programma van de besmette persoon.
Het heeft dus helemaal niets met spamming, hacken, of dergelijke te maken, en de betrokken persoon met dat IP-adres heeft er dus ook geen weet van. Wij hebben hier al talloze van die mailtjes binnengekregen, niks om je zorgen over te maken dus.
Toch opvallend hoe virusmakers er nog steeds in slagen mensen op het verkeerde been te zetten.

Qubix
04/08/04, 12:01
Een worm virus dat zich via mailformulier verspreidt... lijkt me straf... het bovengenoemde ip heeft 20 minuten op de site gesurfd eer hij het mailformulier gebruikte.

Heb ook net mail gekregen van Abuse Scarlet:

Geachte,

wij danken u voor de tijd die u nam om ons dit te melden, wij hebben de betrokkenen opgezocht en de nodige maatregelen genomen. Mocht er zich nog iets voordoen, laat ons dan zeker iets weten om verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

Omar Fathi
Scarlet Abuse Team
abuse@scarlet.be

http://abuse.scarlet.be

Grumpy
04/08/04, 12:52
Origineel geplaatst door The MAzTER

log eens uit en kijk eens onderaan de (index) pagina ;)

:X Ik wist wel dat ik iets vergeten was.

het WHT-team bedoel ik natuurlijk. :p

dotnlhosting
05/08/04, 08:34
Ik heb zo'n zelfde mailtje gehad trouwens.