PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe de quota usage van een user in php laten zien?



Dirkje
02/08/04, 21:50
Maby klinkt topic wat onduidelijk, maar ik ben nu al tijdje bezig om quotaverbruik van een user in PHP gezien te laten krijgen.
Ik heb het al geprobeerd door quota -v, quota -u, du -c, of in die richting te laten runnen door php, maar bij nergens komt het goede eruit.
Ik denk zelf ook dat het onverstandig is om PHP zo'n commando te laten runnen op mn systeem, omdat het nog wel eens onveilig zou kunnen wezen... maar nu ben ik zelf niet zo'n grote phpjunkie en zit ik nu in de knoop... iemand een idee?

Dirkje
02/08/04, 21:53
Oja, even voor de duidelijkheid, het maakt niet uit hoe het eruit komt, maar als er maar wat uitkomt wat aangeeft, wat de user heeft verbruikt OF wat de user nog heeft...

deepmagic
02/08/04, 23:02
Misschien een cron job die je 's nachts draait om alle quota van alle gebruikers in een bestandje te zetten, en dit bestandje met php uitlezen.

Dirkje
02/08/04, 23:43
Wow, dat is goed slim!
Jeetje, dat ik daar nog niet opgekomen ben...
Stom!!!
Bedankt!!!

deepmagic
02/08/04, 23:46
Als je het af hebt heb ik ook wel interesse :D

itrends
03/08/04, 00:24
ik heb het ook gemaakt.. tis heel simpel..

quota check commando met shell_exec uitvoeren, exploden op \n, met een foreach er doorheen gaan en met substr alles er uit halen.

Zo werkt het perfect.

Dirkje
03/08/04, 01:04
Hmmz, ik laat gewoon de space die gebruikt is echoen in een bestandje en haal dit weer op met een mooi scriptje dat het omzet in alles wat ik nodig heb!

Dirkje
03/08/04, 01:06
Origineel geplaatst door itrends
ik heb het ook gemaakt.. tis heel simpel..

quota check commando met shell_exec uitvoeren, exploden op \n, met een foreach er doorheen gaan en met substr alles er uit halen.

Zo werkt het perfect.

Ik ben hier eigenlijk ook wel geinteresseerd in :)
Zou je, als je dit natuurlijk zelf wilt, dit script naar me toe kunnen sturen, of even online zetten?
Dan ben ik je heel erg dankbaar!!!

itrends
03/08/04, 10:23
moet ik even over nadenken, tis natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen mijn scripts gaat gebruiken voor hun EIGEN cp... ;)


<?php
$users = array();
$i=0;
$v = shell_exec("repquota -a");
$v = explode("\n", $v);


foreach($v as $n) {

$username = trim(substr($n, 0, 10));
$quota1 = trim(substr($n, 20, 10));
$quota2 = trim(substr($n, 28, 10));
$used = trim(substr($n, 15, 10));

$tmp = array(
'name' => $username,
'quota' => $quota2 * 1000,
'used' => $used
);

$users[$username] = $tmp;

}

?>

Hier heb je een mooi begin, alles staat nu netjes in de array "users" en is goed opvraagbaar. Ik teken hiermee een mooi schematje voor de users..

http://cp.lnx01.i-trends.nl/test.php

Wat er al niet kan, stukje php ;)

Dirkje
03/08/04, 10:31
die graph heb ik ook idd... thnx!!!

itrends
03/08/04, 10:37
np, copyright - :P

Dirkje
03/08/04, 17:57
die code werkt btw niet op mijn server... kan niet zulke commando's uitvoeren omdat user nobody die niet kan uitlezen... ik ga de quota's wel laten echooen een in bestandje, dat werkt wel :)
iig bedankt!!!

itrends
04/08/04, 09:14
bij mij ook niet, ik gebruik een sudo commando. Die had ik in dit voorbeeld weggelaten.

Zoek ff naar SUDO, nobody mag in dat geval bijv root commands uitvoeren

wv-
04/08/04, 12:04
Origineel geplaatst door itrends
bij mij ook niet, ik gebruik een sudo commando. Die had ik in dit voorbeeld weggelaten.

Zoek ff naar SUDO, nobody mag in dat geval bijv root commands uitvoeren

security, zegt jouw dat iets?