PDA

Bekijk Volledige Versie : Beginnen met hosten



Spiderweb
02/08/04, 14:02
Ik wil binnenkort een hosting bedrijfje beginnen.
Ik ga een reseller pakketje aanschaffen.

Maar ik vroeg me af, waar ik de klanten vandaan moet halen?

Mischien simpel om er een antwoord op te geven, maar hoe zit dat nouw in het echt... ik kan moelijk forums vol spammen, en overal beginnen te adv. hoe doe ik dat nouw? hoe maak ik naams bekendheid...

Dirkje
02/08/04, 14:12
Kennissen, vrienden, en gewoon wat internetcontacten maken... kom je er zo, want 1 klant is niet gewoon 1 klant, 1 klant is een nieuwe klantenkring...

Mannekino
02/08/04, 14:14
Door te beginnen met het leren van de Nederlandse taal, zodat je potentiële klanten niet afschrikt met slechte teksten.

//disclaimer nofi enzo ;)

Dirkje
02/08/04, 14:20
Ja, een goede Nederlandse taalondersteuning heb je ook wel nodig, anders denken je klanten ook van...

Spiderweb
02/08/04, 14:22
Ik ben orspronkelijk italiaans, en ik heb express iemand die me teksten typt in briefen ecc,, dus dat is al geregeld ...

Maar wat dirke zegt:
Kennissen, vrienden, en gewoon wat internetcontacten maken... kom je er zo, want 1 klant is niet gewoon 1 klant, 1 klant is een nieuwe klantenkring...
---

dat is me probleem niemand in de familie of kennissen heb ik niet die hosting nodig heb het zijn allemaal ouwe lullen laat ik maar zeggen

Dirkje
02/08/04, 14:25
Hmmz, ik zou ten eerste gewoon al rondvragen wie er hosting wil, anders maak je alleen maar verlies :S

Dirkje
02/08/04, 14:26
Ik ben er ook mee begonnen omdat er bij mij veel vraag naar was, en als het eenmaal draait komen de klanten snel, als je maar iets aparts aan je bedrijf hebt...

Carl<n-media>
02/08/04, 14:32
Wat dacht je van adverteren? Voor rond de honderd euro staat je banner een maand op bijvoorbeeld webhosters.nl of webhostingtalk.nl.

Spiderweb
02/08/04, 14:40
Rik-edit:niet spammen hier :mad:

TMourik
02/08/04, 15:05
ik zou zeggen : zoek en gij zult vinden (hier op WHT zijn ruim voldoende topics over dit soort onderwerpen)

ThePostman
02/08/04, 15:20
Origineel geplaatst door Spiderweb
Ik ben redelijk goedkoop

.nl domein ........ * KNIP * (rik)

Aantal overige Tips:

- KvK! (www.kvk.nl)
- Veel adverteren op websites
- Wellicht mensen sponsoren in ruil voor klanten :)

Spiderweb
02/08/04, 15:41
@Rik dit is toch mij topic?

@jullie hebben gelijk alleen de kvk zit er voor mij niet in:_( dat willen me ouder apsoluut niet
ze zeggen dat ik een druppel op de plaat ben, of een speld in een hooi berg...
:+( weet iemand wat ik tegen ze moet zeggen?

Mannekino
02/08/04, 15:54
Origineel geplaatst door Spiderweb
@jullie hebben gelijk alleen de kvk zit er voor mij niet in:_( dat willen me ouder apsoluut niet
ze zeggen dat ik een druppel op de plaat ben, of een speld in een hooi berg...
:+( weet iemand wat ik tegen ze moet zeggen? [/B]

Er bestaat natuurlijk ook een mogelijkheid dat ze gelijk hebben. En je bent wel verplicht om je bedrijf van een KvK nummer te voorzien als je dit soort diensten gaat aanbieden.

Dirkje
02/08/04, 15:58
Hoezo mag je geen kvk? Okee, het kost iets, 75 euro ofzo, maar het staat wel iets professioneler en sommige mensen willen ook een KvK zien...

Koster
02/08/04, 16:18
Origineel geplaatst door Dirkje
Hoezo mag je geen kvk? Okee, het kost iets, 75 euro ofzo, maar het staat wel iets professioneler en sommige mensen willen ook een KvK zien... Leeftijd zal het zijn ;)

Dirkje
02/08/04, 16:29
Hmmz, vaag... ik kan zoiezo die uitdrukking van Spiderweb zn ouders niet in dat onderwerp plaatsen...

TMourik
02/08/04, 16:54
Origineel geplaatst door Dirkje
Hoezo mag je geen kvk? Okee, het kost iets, 75 euro ofzo, maar het staat wel iets professioneler en sommige mensen willen ook een KvK zien... niet alleen prof. maar het zelfs verplicht, evenals een BTW nummer.

Spiderweb
02/08/04, 17:07
onder de 10.000 per jaar hoef je geen kvk,,, dat heb ik gehoord nouw ik val daar onder dus :+)

ThePostman
02/08/04, 17:10
Origineel geplaatst door Spiderweb
onder de 10.000 per jaar hoef je geen kvk,,, dat heb ik gehoord nouw ik val daar onder dus :+)

Als jij hosting aan gaat bieden op je website en facturen gaat versturen moet je voordat je 10 cent verdiend al KvK en btw nr. hebben.

Dus wat jij zegt is onzin

Koster
02/08/04, 17:10
Origineel geplaatst door Spiderweb
onder de 10.000 per jaar hoef je geen kvk,,, dat heb ik gehoord nouw ik val daar onder dus :+) Ik zou zeggen: ga eens langs de KvK, want wat een onzin is dat....

Ze bijten niet, ze maken juist reclame op TV om mensen zover te krijgen langs te komen. Doe eens gek en ga daadwerkelijk eens praten met zo'n aardige mevrouw :)

Carl<n-media>
02/08/04, 17:11
Origineel geplaatst door Spiderweb
onder de 10.000 per jaar hoef je geen kvk,,, dat heb ik gehoord nouw ik val daar onder dus :+) Van wie heb je dat gehoord?

ThePostman
02/08/04, 17:14
Origineel geplaatst door Spiderweb
onder de 10.000 per jaar hoef je geen kvk,,, dat heb ik gehoord nouw ik val daar onder dus :+)

Hm ik heb aantal vragen:

- Hoe oud ben je?
- Weet je wel iets van hosting af?
- Hoe wil je zonder KVK hosting aanbieden?
- Heb je wel enige ervaring?

Dirkje
02/08/04, 19:26
Mjah, KvK is zo aangevraagd, hoef je nog geen eens een dag vrij voor te nemen ofzo :)
Gewoon binnenlopen en binnen 10 minuten is het geregeld...

wheelmouse
02/08/04, 19:42
der klopt iets niet in je verhaaltje , enerzijds zijn al je kennissen te oud en houden ze zich niet bezig met internet , anderzijds moet je toestemming van je ouders hebben?

olafb
02/08/04, 19:51
Nog een keer dan maar..

Webhostingbedrijf is een verantwoordelijkheid. Je verzorgt voor een jaar (of maand) de websites voor je klanten. Je moet technische gedeelte in de gaten houden. Dus je moet enige kennis hebben van webhosting. Ook administratief moet je veel weten. Er zijn dus twee dingen die je er bij moet doen. Bedrijf zonder KvK is geen bedrijf( tenzij je vrije beroepsoefenaar bent maar dat is niet van toepassing bij Webhostingbedrijvenof een andere vrijstelling hebt). Waarom wil iedereen een bedrijf starten? Om snel veel geld te verdienen? NO WAY lukt je niet. Je verdient er heus wat mee maar dat komt pas als je hard werkt. Ik raad je aan om eerst je wat te verdiepen in de Webhostingwereld en over 2 jaar nog eens te proberen als je meerderjarig bent.
Kvkinschrijving MOET ook als je onder de 10.000 euro zit. Je mag het van mij zonder proberen maar dan kom je van koude kermis thuis..

PeterT
02/08/04, 19:51
Origineel geplaatst door Koster
Ik zou zeggen: ga eens langs de KvK, want wat een onzin is dat....

Ze bijten niet, ze maken juist reclame op TV om mensen zover te krijgen langs te komen. Doe eens gek en ga daadwerkelijk eens praten met zo'n aardige mevrouw :)

Ik had anders een norse kerel die absoluut geen zin in z'n werk had ;)

[ON TOPIC]
Als je ouders het niet willen kun je niet veel doen, je moet een KvK nummer hebben, als je dit niet hebt mag je geen diensten aanbieden...

Spiderweb
02/08/04, 20:13
tja jullie hebben gelijk, :+(
maar ik weet zeker dat ik een hosting bedrijf aankan, ik heb zelf een webdesign bedrijf en weet wat de voor en nadelen zijn, ik weet dat er geen bakken geld mee te verdienen valt,
ik ben niet dom ofzo, ik heb al ervaring met zaken ik ben geen groentje meer .
Maar de kvk, is voor mij onbekend.
Ik heb een vader die is zo koppig als een stuk steen.
dat valt gewoon niet te breken als hij iets denkt dan is dat meteen waar tja het spijt me maar ik zie gewoon geen andere optie dan het zonder kvk te moeten, ik wil het zelf wel .. maar kan er niks aan doen,,
nogmaals me vader is koppig hij zegt dat ik maar een druppel op de plaat ben ( wat ik ook ben ) en dat ik het niet nodig heb, dat ik eerst moet groeien ( kwa bedrijf dan) .
Mvg,
Carlo

Dirkje
02/08/04, 20:20
Hoezo moet je eerst groeien voor een KvK?
Tis een kleine investering vergeleken met je server, en tja, je moet altijd investeren als je een bedrijf begint.
En idd, er vallen geen bakken met geld mee te verdienen, ikzelf doe het meer voor de ervaring, en omdat ik het leuk vind om te sleutelen aan mn servers en klanten te helpen...

Carl<n-media>
02/08/04, 20:25
"ik heb zelf een webdesign bedrijf" / "Maar de kvk, is voor mij onbekend". Hoe kan dat samen? Ook voor een webdesign bedrijf heb je een kvk inschrijving nodig.

Spiderweb
02/08/04, 20:27
Kan ook zonder....

me vader zegt dat ik te klein ben voor een kvk!!! en dat ik niet genoeg verdien

webbed
02/08/04, 20:31
Het kan inderdaad zonder, maar je bent dan niet legaal bezig. Zodra je diensten levert tegen betaling, heb je een KvK inschrijving nodig. Dus ook voor webdesign.
Dat je iets doet of dat iets kan betekent niet dat het ook mag:cool:

Mannekino
02/08/04, 20:32
Origineel geplaatst door Spiderweb
Kan ook zonder....

me vader zegt dat ik te klein ben voor een kvk!!! en dat ik niet genoeg verdien Wat lopen we hier nu de hele tijd te roepen, je vader heeft er blijkbaar ook geen kaas van gegeten.

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47287


Bijna elke onderneming moet zich inschrijven in het handelsregister. Uitzonderingen:

eenmanszaken in landbouw en visserij; maatschappen; vrije beroepsbeoefenaren (bijvoorbeeld artsen, notarissen, kunstenaars); klik hier voor een lijst van vrije beroepen; ondernemingen van een publiekrechtelijk lichaam (overheid zoals gemeente, ziekenhuis, school); ondernemingen waarin alleen de straathandel in de vorm van venten wordt uitgeoefend.Je bent verplicht om je in te schrijven, en dat je daar minimaal 18 jaar voor moet zijn lijkt me ook niet geheel onlogisch.

chielsen
02/08/04, 20:34
Origineel geplaatst door Spiderweb
Kan ook zonder....

me vader zegt dat ik te klein ben voor een kvk!!! en dat ik niet genoeg verdien

Kan dus niet. Dan heb je iig geen webdesignBEDRIJF

En wat je vader uitkraamt is ook onzin. Om klein te zijn moet je al een kvk inschrijving hebben, anders ben je niks.

Ik zou eens de regels opzoeken en die aan je vader voorleggen.

Dirkje
02/08/04, 20:40
Hmmz, ga eens samen met je vader naar de kvk, is beter dan hier de heletijd blijven beweren dat je geen kvk nodig hebt...

Carl<n-media>
02/08/04, 20:52
Of ga even bij FIOD-ECD langs en vertel je verhaal ;).

olafb
02/08/04, 21:10
Volgens mij ben jij even koppig als je vader

joeni
02/08/04, 22:21
Kvk is verplicht, btw nummer is ook handig, en waarschijnlijk val je toch onder deze regeling:

Kleineondernemersregeling
Betaalt u per saldo heel weinig BTW, dan geldt de "kleineondernemingsregeling". Daardoor hoeft u minder of helemaal geen BTW te betalen.

Voorwaarden voor deze regeling:

u draagt in één jaar per saldo maximaal € 1.883 aan BTW aan de Belastingdienst af;
u onderneemt in een eenmanszaak, vennootschap onder firma (VOF), maatschap of commanditaire vennootschap (CV);
u voldoet aan de administratieve verplichtingen voor de BTW, zoals het uitreiken en bewaren van facturen.

Ik zou wachten tot je 18 bent, dan kan je het er met je ouders over hebben, en als ze het er niet mee eens zijn toch inschrijven. Niet dat dat het verstandigst is, want als je nog thuiswoont en er telkens ruzie over hebben lijkt me ook niet leuk.