PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht : startende webhoster



ddepuydt
01/08/04, 17:11
Hallo,

ik weet niet of dit het juiste locatie is maar er is zo niet echt een locatie waar dit echt in past.

Ik ben op zoek naar één (misschien meerdere) jonge webhosters. Voor alle duidelijkheid ben ik NIET op zoek naar mensen die het verschil niet kennen tussen een HR nummer en een BTW nummer (voor België dan). Ook niet iemand die interesse heeft om in de hosting wereld te stappen maar iemand die er vandaag al duidelijk mee bezig is, en op administratief, juridisch, fiscaal vlak, ... in orde is.

Waarom ?

Wij zijn druk bezig met allerlei projecten, een van de gevolgen daarvan is dat we op middellange termijn ons klantenbestand willen herleiden tot een net van resellers van onze diensten. We willen met andere woorden bij voorkeur leveren aan tussenpersonen, de B2B markt opgaan dus.

Op vandaag hebben wij binnen de sectoren waarin we actief zijn al een aardig klantenbestandje van eind gebruikers en het spreekt voor zich dat we die niet zomaar over boord gaan gooien.

Daarom gaan we "sector per sector" onze eindgebruikers proberen in handen te geven van resellers. Deze oproep richt zich uiteraard op het "hosting" gedeelte.

Is dit iets waarvan U zegt, ik pas wel in dit plaatje laat dan even weten wie je bent waarmee je op vandaag bezig bent enzovoort. Dit mag geruts in deze topic (bij voorkeur zelfs) of via mail.

Voor alle duidelijkheid dit gaat niet over een overname. Het contract hieromtrent zal voor grote bedrijven eerder beperkend zijn.

Koster
01/08/04, 17:18
Je bent dus op zoek naar klanten? (verkapte advertentie?)
En die klanten zijn resellers die bij jullie een pakket moeten gaan afnemen?

Rik
01/08/04, 17:23
Ik heb ook zoiets van "wat bedoeld u ?"

Kun je " iets" specifieker zijn misschien in wat je nu eigenlijk zoekt ?

chielsen
01/08/04, 17:26
Zoals ik het lees, zoekt hij iemand die een aantal klanten van hem il overnemen in de hosting wereld. Maar tis niet echt overnemen, tis iets beperkter.

ThePostman
01/08/04, 17:34
Als ik het goed begrijp wil je een aantal klanten van jullie overplaatsen in reseller pakketen op jullie eigen servers. Waar dan "personeel" de "baas" over is. Dus bijvoorbeeld 1000 klanten en 100 reseller pakketen, dus 100 personen die ieder 10 klanten onder zich hebben om daar voor te zorgen als het ware?

Indien dit ongeveer de bedoeling is heb ik wel interesse en zou er snel een mail van mij volgen met alle informatie over mijzelf.

Koster
01/08/04, 17:37
Zoals hij het zegt:
hij is op zoek naar resellers want hij wil zelf alleen nog maar b2b gaan doen.

Nog niemand die het snapt?
The Postman wordt reseller, betaald elke maand lekker bedrag aan DDIT, the postman factureert de klanten.
Je zal heus niet voor niks die klanten krijgen (overkopen of creatieve constructie?).

Dit is gewoon adverteren: hij is op zoek naar klanten / resellers.

ThePostman
01/08/04, 17:39
Origineel geplaatst door Koster
Zoals hij het zegt:
hij is op zoek naar resellers want hij wil zelf alleen nog maar b2b gaan doen.

Nog niemand die het snapt?
The Postman wordt reseller, betaald elke maand lekker bedrag aan DDIT, the postman factureert de klanten.
Je zal heus niet voor niks die klanten krijgen (overkopen of creatieve constructie?).

Dit is gewoon adverteren: hij is op zoek naar klanten / resellers.

Nee hij bedoeld eerder, ThePostman factuurt klant. Klant betaald bedrijf en niet ThePostman.

Right?

Koster
01/08/04, 17:47
Origineel geplaatst door The Postman


Nee hij bedoeld eerder, ThePostman factuurt klant. Klant betaald bedrijf en niet ThePostman.

Right? Hoe kan jij nu iemand factureren die jou nooit zal betalen en de klant betaald aan een partij waar ze niks mee te maken hebben en geen factuur van ontvangen?

chielsen
01/08/04, 17:52
"Ik ben op zoek naar één (misschien meerdere) jonge webhosters"

Hij zoekt echt geen resellers... (in die zin)

Koster
01/08/04, 17:56
Origineel geplaatst door chielsen
"Ik ben op zoek naar één (misschien meerdere) jonge webhosters"

Hij zoekt echt geen resellers... (in die zin) Dan heb ik me vergist. Maar hij mag het wel eens duidelijker maken.

Maar lees de startpost eens:

Daarom gaan we "sector per sector" onze eindgebruikers proberen in handen te geven van resellers.
Dus een reseller is geen reseller?

Resellers zoeken hoort thuis in Speciale Hosting en Registratie Aanbiedingen en niet hier.

chielsen
01/08/04, 18:02
"In die zin"

Normaal hebben we het over mensen die een soort virtuele server hebben en daar klanten op zetten die ze zelf zoeken.

Daar is volgens mij nu geen sprake van.

Koster
01/08/04, 18:08
Origineel geplaatst door chielsen
"In die zin"

Normaal hebben we het over mensen die een soort virtuele server hebben en daar klanten op zetten die ze zelf zoeken.

Daar is volgens mij nu geen sprake van. Nee, nu krijg je die klanten van hem ;)
Lijkt me niet dat je gratis klanten krijgt :D

Ik trek me terug uit de discussie: zie maar hoe het precies zit.

chielsen
01/08/04, 18:16
Ja, doe ik ook, ik ben toch niet geintresseerd :)

Rik
01/08/04, 18:29
LOL....

Ik denk dat hij het beter zelf kan beantwoorden :huh:

AlfaHosting
01/08/04, 21:10
Origineel geplaatst door Rik
LOL....

Ik denk dat hij het beter zelf kan beantwoorden :huh:

Ben ook wel benieuwd wat hij bedoelt maar volgens mij is het zo ...

Hij wil geen hosting meer gaan leveren aan individuele klanten en enkel nog aan resellers van hemzelf. Deze resellers verzorgen dan de support en fakturatie naar de eindgebruiker. Hijzelf word dan een tussenpersoon.

Volgens mij wil hij nu zijn kleine klanten geven aan een startende webhoster, in ruil voor afname van hosting bij hemzelf.

Dat is tenminste wat ik ervan maak.

ddepuydt
01/08/04, 21:35
Oeps, blijkbaar flink wat verwarring gezaaid ...

Pogen wat duidelijkheid te scheppen. Ik heb idd een aantal kleine particulier/zakelijke klanten die een eenvoudig hostingpakketje hebben (zo'n 100-150 euro in het jaar betalen). Die zijn nu rechtstreeks klant bij mij (betalen aan mij, support is via mij, enz ...).

Ik wil iemand (of max. 2,3 personen) die die klanten overnemen. Tot hier lijkt het perfect een overname. Maar in plaats dat je massa's geld betaald voor dat klantenbestand teken je een contract waarin je oa. verklaard DIE klanten nog min. een bepaalde tijd bij mij laat onder de vorm van een resellerpakket/dedicated server of iets dergelijk.

Het is de bedoeling dat je volledig op zelfstandige basis werkt (je wordt dus GEEN personeel) en de klanten worden effectief de jouwe. Dus facturatie, support ... gebeurt door jou ...

Mannekino
01/08/04, 21:36
Lol moest wel ff lachen toen ik al die reacties las :D. Beste is gewoon ff zijn reactie afwachten idd.

®on
01/08/04, 21:37
Origineel geplaatst door Mario

Volgens mij wil hij nu zijn kleine klanten geven aan een startende webhoster, in ruil voor afname van hosting bij hemzelf.

Dat is tenminste wat ik ervan maak.
Dit lees ik ook uit zijn bericht. Op zich klinkt het idee niet slecht, ik kan me voorstellen dat webhosters met een 50-tal hostingklanten hier best interesse in hebben.

@ddepuydt: misschien kan je eens wat gedetailleerde informatie geven (grootte klantenbestand, vereisten, ervaring etc)? Enkel BE of ook NL hosters?

AlfaHosting
01/08/04, 21:40
Origineel geplaatst door ddepuydt
Oeps, blijkbaar flink wat verwarring gezaaid ...

Pogen wat duidelijkheid te scheppen. Ik heb idd een aantal kleine particulier/zakelijke klanten die een eenvoudig hostingpakketje hebben (zo'n 100-150 euro in het jaar betalen). Die zijn nu rechtstreeks klant bij mij (betalen aan mij, support is via mij, enz ...).

Ik wil iemand (of max. 2,3 personen) die die klanten overnemen. Tot hier lijkt het perfect een overname. Maar in plaats dat je massa's geld betaald voor dat klantenbestand teken je een contract waarin je oa. verklaard DIE klanten nog min. een bepaalde tijd bij mij laat onder de vorm van een resellerpakket/dedicated server of iets dergelijk.

Het is de bedoeling dat je volledig op zelfstandige basis werkt (je wordt dus GEEN personeel) en de klanten worden effectief de jouwe. Dus facturatie, support ... gebeurt door jou ...

Dan had ik het toch juist begrepen :p

ddepuydt
01/08/04, 21:42
@HEADOUT

Wat ik voornamelijk verwacht van de persoon of personen is dat ze op vandaag al enige professionaliteit aan de dag kunnen leggen. Ik wil mijn klanten in handen geven van iemand die kwaliteit kan en wil leveren.

Het gaat over zo'n 100 klanten die elk goed zijn voor zo'n 100-150 euro per jaar. De meeste hebben dus gewoon een Windows of Linux hostingpakketje van een megabyte of 25 een domeinnaampje en thats it.

Persoonlijk maakt het mij niet uit of je van BE of NL bent, maar gezien het voor 95% om Belgische klanten gaat is het misschien interessant als je in België gevestigd bent. Maar nog een keer veel maakt het mij niet uit

EmmanuelEmseli
02/08/04, 00:22
Origineel geplaatst door ddepuydt

Maar in plaats dat je massa's geld betaald voor dat klantenbestand teken je een contract waarin je oa. verklaard DIE klanten nog min. een bepaalde tijd bij mij laat onder de vorm van een resellerpakket/dedicated server of iets dergelijk.

Eum, en welk voordeel heb jij hier dan wel aan? Op 1 dedicated server (waarop alle vermelde accounts gemakkelijk kunnen gehost worden) Zul je toch een pak minder verdienen dan die "massa geld" die je voor dat klantenbestand kunt krijgen?

ddepuydt
02/08/04, 09:41
@EmmanuelEmseli

Mijn beweegredenen om het zo te doen zijn verscheiden :

- Klanten hebben nauwelijks last van de overname
- Doordat de klanten nog min of meer onder mijn "hoede" zijn ben ik zeker dat ze goed verzorgd worden

- Wie wil er een half klantenbestand overnemen, wetende dat de originele host blijft verderwerken. Ik ben het soort persoon niet maar stel je eens voor dat jij mijn kleine klantjes KOOPT en dat ik achteraf vrolijk reclame bij hen ga maken om terug te komen ...

- Een eenmalige grote som ontvangen voor je klantenbestand is fiscaal niet al te interessant, toch minder interessant dan een continue inkomst gedurende een langere periode

Ik wil er trouwens nogmaals op drukken dat het niet zomaar een overname is zoals veel mensen denken (aan de PM's en mailtjes te zien). Gezien één van de belangrijkste tegenprestaties van jullie kant onder meer het afnemen van diensten bij ons is, is het wellicht NIETS voor grote bedrijven die zelf ergens al een rack staan hebben.

®on
02/08/04, 16:28
Dieter, bedankt voor je verduidelijking. Ik denk er even over na, en wellicht neem ik contact met je op.

advantaHOST
02/08/04, 18:24
Hi Dieter,

Kan jij contact met mij opnemen. Ik heb wel interesse maar wil eerst graag wat meer informatie. Ik ben telefonisch te bereiken op:

+31334757423 of +31642130557

Of per email mocht je al wat informatie op papier hebben staan:

info@salunet.nl