PDA

Bekijk Volledige Versie : Is hier vraag naar?



Valentino
01/08/04, 13:04
Ik heb op dit moment de mogelijkheid om dedicated-servers tegen onweerstaanbare prijzen aan te gaan bieden in een goed netwerk.

Is hier nog vraag naar?
Wat informatie waar ik rekening mee moet houden wanneer ik dedicated servers aanbiedt zou ik op prijs stellen.

hostdoos.nl
01/08/04, 13:07
Er zijn al veel bedrijven die dit doen. Zie Ev1 en ED maar eens. Vaak is het spot goedkoop maar wil de service wat minder zijn, er blijft altijd wel vraag naar alleen hoor je vaak negative verhalen wegens de slechte support, maargoed voor kwaliteit betaal je zeggen ze altijd, zo geld dat hier ook :)

Valentino
01/08/04, 13:11
Ik zat zelf te denken aan een high traffic deidcated hoster.

10Mbit flatfee
100Mbit flatfree etc...

Geen oversale uiteraard.

Koster
01/08/04, 13:14
En de servers/netwerk/prijzen?

hostdoos.nl
01/08/04, 13:15
Dat is wel heel interresant, maar hoe ga je dan al de data betalen ? als je het zo aanbied, de volle 100Mbit flat free, dan kun je dus 24,198 TB (als ik het goed heb :S ) per maand verstoken stel dat je de volle 100Mbit tot de max kan laten pompen. Je kunt dus ontzettend veel data verwachten! Maar ik ben benieuwd of je idee lukt!

AlfaHosting
01/08/04, 13:16
Kan je een idee geven van de prijzen ?

Valentino
01/08/04, 13:18
dedicated server
10mbit flatfee

150,-

dedicated server
100mbit flatfee
700,-

Valentino
01/08/04, 13:19
Origineel geplaatst door Koster
En de servers/netwerk/prijzen?

Helaas kan ik de naam van mijn upstream provider nog niet noemen.
Ik wil alleen weten of er belangstelling naar is, dan zetten we het door.

Koster
01/08/04, 13:22
Ik zou zeggen: ga ervoor!

Valentino
01/08/04, 13:34
Hmmz ok.
1 positive reactie.

Zijn er jongens op dit forum die hier nog meer interesse in hebben? dan kan ik ongeveer een schatiing maken wat het suc6 kan worden etc.

hostdoos.nl
01/08/04, 13:36
Ja ik wil wel zo een server hoor :) Als je nog server specificatie's hebt zou ook handig zijn.

wdv
01/08/04, 13:41
Valentino,

Sterk afhankelijk van welk netwerk je gebruikt en met hoeveel mensen je zo'n flatfee verbinding shared.

Wou je alleen dedi's doen of ook colo?

Valentino
01/08/04, 13:43
Beide,

Ik hang zelf al een aantal maanden in het netwerk. Het is uitermate top voor gamehosting.
Het gaat hier niet om shared verbindingen. Al dat soort onzin wil ik mijden. Goede service en goede verbindingen.

Colo weet ik nog niet. Hangt af van de rackprijzen waar ik nog over in onderhandeling ben op de locatie van mijn upstream provider.

XF-RICK
01/08/04, 13:44
Denk dat hier wel aardig wat vraag naar is, alleen moeten we het niet alleen over peering/exchange traffic hebben.

Het kan een perfecte "oplossing" zijn voor bepaalde klanten....houdt wel rekening ermee dat je goede switches/routers aanschaft.

Het is in dit geval het niet alleen aanbieden, maar ook het overeind houden van het netwerk.

Suc6,

Valentino
01/08/04, 13:48
Zowiezo snap ik dat gedoe niet met peering/exchange eerlijk gezegd..
Ik bedoel je wilt toch een goede verbinding hebbben en een goede ping zowel nationaal als internationaal?

So what dat 20% of meer over peering gaat dan? Is toch net zo goed?
Zowiezo heeft mijn upstream provider IRC geblokkeerd in zijn netwerk. Dit wil ik ook mijden bij deze dienst, tenzij de cliente een goede verklaring kan geven waarom zij het open wilt hebben. dan kunnen we een uitzondering maken.

De reacties tot nu toe zien er erg interessant uit voor mij. Denk dat we het gaan doorzetten.

XF-RICK
01/08/04, 14:00
Origineel geplaatst door Valentino
Zowiezo snap ik dat gedoe niet met peering/exchange eerlijk gezegd..
Ik bedoel je wilt toch een goede verbinding hebbben en een goede ping zowel nationaal als internationaal?

So what dat 20% of meer over peering gaat dan? Is toch net zo goed?
Zowiezo heeft mijn upstream provider IRC geblokkeerd in zijn netwerk. Dit wil ik ook mijden bij deze dienst, tenzij de cliente een goede verklaring kan geven waarom zij het open wilt hebben. dan kunnen we een uitzondering maken.

De reacties tot nu toe zien er erg interessant uit voor mij. Denk dat we het gaan doorzetten.

Is in principe niets mis met peering, helemaal niets zelfs....alleen het feit dat je peering veel goedkoper kan inkopen, en dat je lijntjes snel overvol zit, als je een paar klanten hebt die zijn 100 Mbit helemaal vol trekt. Er is hier toch wel aardig wat "research" voor nodig. En een calculatie maken hoeveel traffic naar het buitenland gaat....via transit.

Pas dan zou je kunnen nadenken hoe je dit gaat aanpakken. Je kan natuurlijk niet hebben dan klant die 100 Mbit heeft even zijn 100 Mbit naar de andere kant van de wereld laat pompen via transit.

Valentino
01/08/04, 14:04
Ik ga het op mijn gemak bekijken, en houd jullie op de hoogte.
Denk dat er welmarkt in zit en dat we gaan investeren.

Houd jullie op de hoogte.
Thanks!

XF-RICK
01/08/04, 14:16
Houdt ook rekening met full/half duplex....kan een hoop schelen :P

PeterT
01/08/04, 14:30
Klinkt goed Valentino :)

S2S-Robert
01/08/04, 15:03
Hier zou je de absolute grootverbruikers op kunnen zetten. Hou er rekening mee dat als je die flat fee's invoert dat die ook echt vol kunnen zitten in zo'n geval. Ook al is het veel verkeer via peerings.

Valentino
01/08/04, 17:36
Als we kwaliteit willen bieden doen we dat zeker niet op overvolle lijnen, maar verbindingen met voldoende capiciteit die wel een paar klappen kunnen hebben.

En wanneer het verkeer oploopt uiteraard regelmatig uitbreiden.

M-BahZ
01/08/04, 17:46
Origineel geplaatst door XF-RICK


Is in principe niets mis met peering, helemaal niets zelfs....alleen het feit dat je peering veel goedkoper kan inkopen, en dat je lijntjes snel overvol zit, als je een paar klanten hebt die zijn 100 Mbit helemaal vol trekt.
Peering veel goedkoper ?
Kijk eens voor de grap wat peering _echt_ kost en je zult zien dat je wel bijhoorlijk wat peering verkeer moet hebben wil dit voordelig(er) zijn (als transit).
Helemaal als je meerekent dat je transit verkeer in een zekere evenredigheid zal meegroeien en je daarop dan wellicht ook wat kortingen kunt bedingen.

Meende dat Beyonder hier in het verleden ook al een hele duidelijke post over had. ;)

Valentino
01/08/04, 17:50
Sorry M-BahZ,

het is niet de bedoeling dat je offtopic gaat. Ik wil alleen jullie mening horen. Geen discussie of peering goedkoper is dan transit. That's my baby.

Michiel-RM
19/08/04, 16:35
Origineel geplaatst door M-BahZ

Peering veel goedkoper ?
Kijk eens voor de grap wat peering _echt_ kost en je zult zien dat je wel bijhoorlijk wat peering verkeer moet hebben wil dit voordelig(er) zijn (als transit).
Helemaal als je meerekent dat je transit verkeer in een zekere evenredigheid zal meegroeien en je daarop dan wellicht ook wat kortingen kunt bedingen.

Meende dat Beyonder hier in het verleden ook al een hele duidelijke post over had. ;) Hihi, peering kost je geen cent, behalve je switch poortje op een van de IX's :)

1gbit op de AMSIX en die mag je helemaal volblazen tegen 1250 EUR per maand hoor :) Maar ja, dan ben je er nog niet.. Zo kom je niet echt het buitenland in (Benelux wel, aangezien Planet Belgium op de AMS peert), maar de VS bereik je niet :)

Daarvoor heb je dus van die mooie transit dingen van MCI of Level3, maar daar betaal je ook voor :) Maar elke service en kwaliteit heeft z'n prijs lijkt mij...

SeppaR
19/08/04, 16:53
Mja.. In een goed netwerk, dat hangt er natuurlijk vanaf of het bijvoorbeeld een peering met de BN-IX heeft (dan zie je mij als klant, veel te weinig netwerken die die peering hebben.)
Je kan er volgens mij ook pas geld mee verdienen als je peerings hebt richting de meeste EU landen om transit verkeer te vermeiden (wat vaak langere routers heeft, en duurder is dan peeren.)

Het is een goed idee, maar wat in hemelsnaam moet ik moet 10 mbit verkeer op een server? :)

Pantsy
19/08/04, 17:03
100 dedi's, 50 gebruiken gemiddeld 80Mbit per maand, dan moet je meer dan 8Gbit aan netwerk capaciteit hebben? 4Gbit om het huidige verkeer op te vangen, 4Gbit als backup en voor de toekomst. Vergeet ook het gevaar van DoS aanvallen niet, is zeer aantrekkelijk op deze manier.

Transit of peering verkeer maakt opzich weinig uit, naarmate je veel verbruikt zal de prijs intressant/rendabel zijn.

Animo hiervoor? dat zeker, maar wel gebaseerd op overselling en niet haalbaar voor deze prijzen.

my 2 cents.

euro-access
20/08/04, 13:04
Origineel geplaatst door Valentino
Ik heb op dit moment de mogelijkheid om dedicated-servers tegen onweerstaanbare prijzen aan te gaan bieden in een goed netwerk.

Is hier nog vraag naar?
Wat informatie waar ik rekening mee moet houden wanneer ik dedicated servers aanbiedt zou ik op prijs stellen.


Houd er rekening mee dat als je niet kunt leveren wat je waar maakt
je behoorlijk op je bek gaat. Persoonlijk en financieel.

een van de goedkoopste carier op dit moment is Cogento
100mbit FE USD 3000,- (CARIER!!)

iedereen die goedkoper aanbied werkt met overselling / shared.
opzich geen enkel probleem. Wel als je dit verkoopt als Premium bandwith.

Klanten die echt 100mbit stoken zijn vaak klanten die financieel niet verlegen zitten om een paar duizend euro.

Kun je niet waarmaken wat je aanbied kun je zeker een claim verwachten.

Dus omschrijf goed wat je wilt verkopen met alle rechten en plichten er bij zonder dat je daar mee in problemen kan komen

Beyonder
20/08/04, 13:36
Niet geheel waar. Wij zijn Level(3) reseller en kunnen 100 mbit lager inkopen dan 3000 USD.

Verder ken ik enkele carriers (nee ik noem geen namen, ik wil graag geld verdienen enzo;)) die 100 mbit flatfee aanbieden voor 2000 Euro.

Maar Valentino, met een dergelijke 100 mbit flatfee prijs krijg je gigantisch veel shoutcast klanten die 100 mbit ook echt voltrekken, overselling is een no no en 700 Euro/100 mbit is geen realistisch haalbare prijs.

Tenzij je een netwerkaanbieder hebt gevonden die binnenkort verwacht failliet te gaan en nu nog ff lekker snel binnen wil halen wat hij denkt binnen te halen. Hopende op geen 60 - 70% verbruik en dergelijke.

Ik zou zeggen: denk na, bedenk of het realitisch is om een server te bieden, 100 mbit flatfee (haalbaar is pakweg 90 mbit) en of er dan na aftrek support, systeembeheer op locatie nog enige marge KAN overblijven. Antwoord is NEE, het is onmogelijk en we krijgen dan snel nieuwe FDCserver verhalen.

Om concreet je vraag te beantwoorden: Ja vraag iser wel naar een dergelijk product tegen dergelijke prijzen, van partijen die het ook echt gaan gebruiken.

Maar denk nog eens goed over je business case....

XF-RICK
20/08/04, 13:56
Origineel geplaatst door Beyonder
Niet geheel waar. Wij zijn Level(3) reseller en kunnen 100 mbit lager inkopen dan 3000 USD.

Verder ken ik enkele carriers (nee ik noem geen namen, ik wil graag geld verdienen enzo;)) die 100 mbit flatfee aanbieden voor 2000 Euro.

Maar Valentino, met een dergelijke 100 mbit flatfee prijs krijg je gigantisch veel shoutcast klanten die 100 mbit ook echt voltrekken, overselling is een no no en 700 Euro/100 mbit is geen realistisch haalbare prijs.

Tenzij je een netwerkaanbieder hebt gevonden die binnenkort verwacht failliet te gaan en nu nog ff lekker snel binnen wil halen wat hij denkt binnen te halen. Hopende op geen 60 - 70% verbruik en dergelijke.

Ik zou zeggen: denk na, bedenk of het realitisch is om een server te bieden, 100 mbit flatfee (haalbaar is pakweg 90 mbit) en of er dan na aftrek support, systeembeheer op locatie nog enige marge KAN overblijven. Antwoord is NEE, het is onmogelijk en we krijgen dan snel nieuwe FDCserver verhalen.

Om concreet je vraag te beantwoorden: Ja vraag iser wel naar een dergelijk product tegen dergelijke prijzen, van partijen die het ook echt gaan gebruiken.

Maar denk nog eens goed over je business case....

Je maakt een heel goed punt, ook ik denk dat het niet mogelijk is. Er bestaat misschien een mogelijkheid om nog groter in te kopen, en dan ook nog flink oversellen. Ook in dit geval ben je bezig met een jezelf de dood in te werken.