PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewust negatieve topics tov een bedrijf



S2S-Robert
31/07/04, 23:05
Dit is eigenlijk geen concrete uitgekristalliseerde suggestie, maar meer een idee waar ik mee speel. Ik zie de laatste tijd vaker topics die geopend worden onder de noemer 'advies vragend' of 'andere waarschuwen' waarbij naam en toenaam en situatie inclusief alle frustratie even op tafel gegooid worden.

Voorbeelden hiervan:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50050
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54255
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=55149


Aan de ene kant vind ik dat je als bedrijf je zaakjes zo goed op orde moet hebben dat er geen reden is tot klagen, anderzijds is dit forum nooit bedoeld om willens en wetens bedrijven af te branden. Tegen negatieve kritiek is het heel erg lastig te weren, hoe goed je je best ook doet. Er zal altijd een zweem van narigheid achterblijven.

Natuurlijk zijn er sommige gevallen waarbij rekeningen keer op keer bewust niet betaald worden en dat er steeds weer ISP's en klanten door gedupeerd raken. In zo'n geval kan ik me voorstellen dat je elkaar oprecht waarschuwd, in andere gevallen is het gewoon een frustratie die geuit wordt en waarmee een bedrijf willens en wetens als enige doel schade wordt berokkend.

Moet àlles maar kunnen of is er een grens aan vuile was die je zomaar buiten kan hangen? Hoe denken jullie hier over?

AlfaHosting
31/07/04, 23:13
Robert, ik vind dat je gelijk hebt. Stel je hebt 500 klanten en één iemand is (misschien onterecht) niet tevreden en spuit enkel halve waarheden waartegen je je moeilijk kan verdedigen. Mensen lezen dan deze kritieken maar vergeten wel dat je nog 499 andere tevreden klanten hebt.

wdv
31/07/04, 23:14
Ik vind dat er ook de mogelijkheid moet zijn om negatieve ervaringen te posten. Ik erger me er alleen wel behoorlijk aan dat concurrenten soms lekker meedoen en de rest goed opstoken, hier zouden veel strafpunten voor gegeven moeten worden.

De ISP kan zichzelf gewoon verdedigen, dus als het verhaal niet klopt, dan is er vaak ook niks aan de hand.

webbed
01/08/04, 00:36
Op zich is het niet erg als iemand een ervaring deelt. Het probleem is alleen dat de reacties erop geen ervaringen meer zijn, maar alleen nagepraat over die ene ervaring. Hierdoor wordt één negatieve ervaring onder een vergrootglas gelegd waardoor het lijkt alsof ineens iedereen een negatieve ervaring heeft.
Men zou eens moeten ophouden met meepraten. Als je de feiten niet kent en zelf geen ervaring hebt met het bedrijf, moet je niet posten. Posten is geen verplichting, niet iedereen lijkt dat te snappen.

chester
01/08/04, 01:20
Origineel geplaatst door wdv
Ik vind dat er ook de mogelijkheid moet zijn om negatieve ervaringen te posten. Ik erger me er alleen wel behoorlijk aan dat concurrenten soms lekker meedoen en de rest goed opstoken, hier zouden veel strafpunten voor gegeven moeten worden.

De ISP kan zichzelf gewoon verdedigen, dus als het verhaal niet klopt, dan is er vaak ook niks aan de hand.

Daar ben ik het mee eens. Vanavond blijkt alweer dat er een topic gesloten wordt, omdat teveel mensen met het topic bemoeien, die er niets mee te maken hebben, maar slechts hun eigen mening uiten over de manier waarop de topic starter zijn onderwerp begon.

Daar zou inderdaad nu eens tegenop getreden moeten worden.

Ik kan alleen voor mijzelf praten als ik zeg dat een bedrijf het vele malen achtereenvolgens wel heel bont moeten maken wil ik iets negatiefs uitlaten...en dan eigenlijk nog alleen als reactie op een inmiddels gestart topic. Ik houd er niet van bedrijven openlijk aan te vallen op een forum als deze...maar als het ter zake doende bedrijf zowel via mail, MSN en al hun andere contactwegen geen enkele reactie geeft, blijft er soms uit een soort 'onmacht' niets anders over dan hier even je gal te spuwen. Iedereen heeft dit zelf in de hand....

Nu topics om dit soort redenen (terecht) gesloten worden is er ook geen kans één en ander uit te praten tussen de 'werkelijk' betrokkenen...wat een forum als dit meer onrecht aan doet dan het verdient.

Mikey
01/08/04, 01:51
Ik wil mijn post uit dat betreffende topic best hier plakken, maar denk dat er dan een aantal iets minder gelukkig worden :X

The MAzTER
01/08/04, 04:53
Ik ben het wel een beetje met je eens, MAAR nu het verhaal van bijvoorbeeld computools. Veel mensen hebben hier klachten over, zullen ook best wel wat mensen tevreden zijn, maar goed.

Nu kreeg ik pas een mailtje van hun terug, precies 1 MAAND!!!!!!!! na het versturen van de vraag!!

Ik denk dat zulke klachten best op dit forum mogen om mensen te waarschuwen om niet met zulke bedrijve in zee te gaan.

't is een beetje riskie. Daarom zou ik zeggen: kijk eerst hoeveel tevreden klanten ze hebebn en hoeveel ontevreden. en besluit dan om iets tegen dat topic te doen.

Misschien is het mogelijk om hier een appart forum voor te krijgen die NIET door google geindexeerd word? [dit appart forum niet alleen voor zulk soort vragen, maar algemene dingen waarvoor je ingelogt moet zijn. Goede topics [als er een gegronde reden voor is] kunnen hiernaar verplaatst worden naar fora waar ze wel horen]. Ik denk namelijk dat google altijd te boos doener is voor zulk soort dingen ;)

dotnlhosting
01/08/04, 09:53
Ik vindt nog steeds dat Webhosters.nl een zeer goed beeld biedt van verschillende hosting providers. Tuurlijk komt het wel eens voor dat er een minder positieve reactie bij zit en of dit nou terecht of on terecht is. Mensen moeten gewoon het grotere beeld bekijken.

Mikey
01/08/04, 11:14
Jawel, maar daar staan ook positieve reakties tussen ( vaak dan ) Maar wat hier afgelopen week is gebeurd is toch van de zotte, hier spuugt een iemand gal, en gelijk zijn de kippen van stok en denkt iedereen zich maar uit te kunnen spreken over het betreffende bedrijf. Maar als ze wat van hem nodig hebben weten ze hem ook weer te vinden :X

dotnlhosting
01/08/04, 14:05
Origineel geplaatst door Mikey
Jawel, maar daar staan ook positieve reakties tussen ( vaak dan ) Maar wat hier afgelopen week is gebeurd is toch van de zotte, hier spuugt een iemand gal, en gelijk zijn de kippen van stok en denkt iedereen zich maar uit te kunnen spreken over het betreffende bedrijf. Maar als ze wat van hem nodig hebben weten ze hem ook weer te vinden :X

Ik zie het niet zitten om een bepaald aantal bedrijven zwart te maken voornamelijk omdat men dan de kansen van het desbetreffende bedrijf verminderd. Geloof me, over een bepaald aantal bedrijven kan ik zat gal spuwen hoor... maar ik vindt dit maar een trieste manier van je concurrentie afkraken.

Domenico
01/08/04, 16:09
Origineel geplaatst door dotnlhosting
maar ik vindt dit maar een trieste manier van je concurrentie afkraken.

Precies en dat zien potentiele klanten ook!

Er is de afgelopen dagen weer veel gebeurd en helaas is er door de vakantieperiode wat trager gereageerd dan normaal maar we zullen dit grondig uitzoeken en evalueren.

Ikzelf heb een voorstel gedaan om alle punten te resetten naar nul tegelijkertijd met het aanscherpen van wat regels.

Het moet voorbij zijn met oa al het offtopic geratel, flame wars, afkraken van concurrenten, verpesten van advertenties en threads van anderen en ga zo maar door. Wij gaan het niveau van dit forum naar een hoger plan tillen en daarbij hebben we de hulp van jullie nodig. Het is hier geen kinderspeelplaats en gebruikers die denken dat de regels hier slechts gelden voor anderen zullen snel verwijderd gaan worden.

Julie horen heel snel meer hierover.

wdv
01/08/04, 16:19
Domenico, wat mij betreft mag je de punten laten staan ;)

S2S-Robert
01/08/04, 16:28
Het gaat mij er niet om of een bedrijf positieve danwel negatieve klanten heeft, het gaat mij er meer om dat er zaken publiekelijk uitgevochten worden en dat dit je bedrijf onevenredig schade berokkend. Het wordt gearchiveerd en er wordt over geroddeld. Dat is nooit de bedoeling van wht.nl geweest en deze zaken horen dan ook niet op een publiek forum thuis. Zeker niet met naam en toenaam. Ik quote ook even Rik:


Het bemoeien met een situatie die je eigenlijk helemaal niets aangaat, het daarmee "neerhalen" van een bedrijf en het bewust gebruik maken van WHT om Goolge haar werk te laten doen wordt door sommige verheven tot een ware kunst...


Origineel geplaatst door The MAzTER
Misschien is het mogelijk om hier een appart forum voor te krijgen die NIET door google geindexeerd word? [dit appart forum niet alleen voor zulk soort vragen, maar algemene dingen waarvoor je ingelogt moet zijn. Goede topics [als er een gegronde reden voor is] kunnen hiernaar verplaatst worden naar fora waar ze wel horen]. Ik denk namelijk dat google altijd te boos doener is voor zulk soort dingen ;)Daar ben ik het wel mee eens. Frustratie topics horen uberhaupt niet thuis op wht.nl en oprechte waarschuwingstopics kunnen in een apart forum. Ik zou het niet eens een gek idee vinden om hiervoor een minimum post aantal in te stellen om ervoor te zorgen dat niet iedereen zomaar registreert en alsnog zijn gal kan spuwen. Een minimum van 50 of 100 posts voordat er negatieve berichten over een ander de wereld in geholpen kunnen worden vind ik best redelijk, zelfs aan de weinige kant.

Als je advies wil over hoe je om moet gaan met een bepaalde zaak of iets dat je gebeurd noem dan geen namen, als je je frustratie wil uiten over een bedrijf bel dan je psycholoog en als je je mede hosters wil waarschuwen dan mag dat best discreet.


[offtopic]
Oh en over die punten : ik heb er geen last van :p

Mikey
01/08/04, 16:45
Waarom een apart forum deel om slechte ervaring neer te zetten, ik vind dat zoiets helemaal niet publiekelijk naar buiten moet komen. Als een bedrijf echt zover onde de maat zit bereikt dat vanzelf wel het publiek. Als je het van iemand mond op mond ( msn, icq, skype, mail ) of wat dan ook hoort doet het z`n werk meer dan goed genoeg. Ik zou het zelfs zeer dubieus gaan vinden als wht daar een aparte hoek voor zou krijgen, als je dat doet krijg je een echte rommel roddel kamer, en dan beginnen de dames nog harder te kakelen.

Wat betreft dat indexeren en wat Rik aangaf dat sommige mensen er een sport van maken, maar goed dat er een aantal op vakantie zijn, omwille dat de mods ook even lekker buiten kunnen zitten en genieten van de zon zijn er toch een aantal die roet strooien.

Ik ben het helemaal met Domenico eens, het speelkwartier moet nu maar eens echt afgelopen zijn, er zijn zat fora's waar je vrolijk mag klieren, misschien dat er een aantal een pb'tje kunnen krijgen met hulp en links naar dat soort fora's. Misschien dat de kraal oogjes los gaan staan en ze eindelijk door hebben wat ze aan het doen zijn. Het gezegde zegt wel een slapende hond mag je niet wakker maken, maar uitzondering op de regel kan altijd.

M-BahZ
02/08/04, 06:30
Discussies over alle aspecten van web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief), kiezen van een hosting provider, vragen, antwoorden en andere gerelateerde onderwerpen.
Ervaringen, kiezen van een hosting provider... 2 punten die er van mij wel uitmogen.
Niemand hier loopt denk ik te wachten op threads waarin iemand alleen maar even wou verkondigen hoe positief of negatief die over een bepaald bedrijf denkt. (toch is het forum daar wel voor volgens bovenstaande;))
Verder zal ieder persoon met clue zelf wel kunnen kiezen voor een hostingprovider en daar geen hulp voor nodig (moeten) zijn.
Wellicht dat die persoon even op weg moet worden geholpen door wat hulp bij een technisch aspect, maar dan hebben we het dus al over een totaal ander onderwerp wat veelal veel informatiever is.

Wel vind ik dat er soms terrecht wordt gesproken over flames en offtopic.
Wanneer iemand adverteerd met incorrecte gegevens mag deze hier van mij hier best (publiekelijk) op aangesproken worden.
De funktie van een forum is toch bovenal het uitwisselen van informatie en het al dan niet ter discussie stellen hiervan ?
Het is heus geen afgang als je per ongeluk wat foutieve informatie hebt gespost en je hierna de fout toegeeft.
Het is hooguit een kleine afgang wanneer jouw (wellicht minder positieve) kritieken op een post gelijk weerlegt worden, maar dat is dan iets wat jezelf in de hand hebt. ;)

Het aanhalen van feiten die niet ter zaken doen om iemand zn posts neer te halen lijkt mij overigens niet nodig.
Echter als iemand adverteerd met bijv. 24/7 support en hier verder geen toelichting aangeeft, mag hier best naar gevraagd worden.
(weer een voorbeeld gerelateerd aan adverteren;))


Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat signatures steeds langer lijken te worden met gegevens die gewoon in het profiel staan.
We weten allemaal hoe zon profiel op te vragen is, dus waarom deze nutteloze informatie. ;)

Grumpy
02/08/04, 13:08
WHT > Discussieforum
Extra's > Adverteren

Het adverteergedeelte is puur om te adverteren. Het is niet de bedoeling dat bij een aanbieding mensen dan allerlei dingen proberen te zoeken om die aanbieding/bedrijf omlaag te halen. Als er iets niet klopt kan je die persoon best een PM sturen met de vraag hoe dat zit.


Los daarvan.

Ik lees dat men hier geen kritiek wil hebben. Alle vormen van negatieve uitingen richting een bedrijf zou volgens velen niet mogen.
Kritiek hoort er nou eenmaal bij. Als iemand terecht klaagt, dan klaagt hij terecht. WHT is er niet om alle bedrijven te helpen door alle posters met negatieve reacties de mond te snoeren.
Als je je zaken netjes regelt, zal men niet zomaar gaan klagen. Is er helaas toch iets gebeurd en er komt een klaagtopic, kun je het dan uitleggen en dan samen het uitwerken (liever eerst samen uitwerken en klaagtopic voorkomen;))
Is de klacht ongegrond, leg het dan ook uit. De lezers zullen het heus wel doorhebben als een klacht ongegrond is.
Mensen die concurrenten constant zwart zitten te maken zouden gewoon gebanned moeten worden.

Zowiezo zouden alleen mensen met echte ervaringen mogen posten. Maar dat is voor ons onmogelijk om te controleren.

Mikey
02/08/04, 13:46
Grumpy het is niet zozeer dat ik erop tegen ben, maar wat krijg je bij een community, als een iemand een slecht ervaring post over een bedrijf ? Dan zijn er genoeg dames in de community die denken er ook wat van te kunnen zeggen. En hiermee zonder hetzelf te beseffen nog meer schade aanrichten dan al nodig is.

Keuningen
03/08/04, 13:56
Het nadeel is dat het ook makkelijk te gebruiken is om je conculega's te benadelen.

Ik zeg niet dat mensen niet de waarheid mogen vertellen, maar dan puur klachten/oid op het gebied van hosting.

Dus niet:
-Mijn domein is al 2 dagen down
-Mijn domein is na 24 nog niet geregistreerd
- .... betalen ..... *alles wat met betalen te maken heeft*

Mikey
03/08/04, 15:03
Origineel geplaatst door Keuningen
Het nadeel is dat het ook makkelijk te gebruiken is om je conculega's te benadelen.

Ik zeg niet dat mensen niet de waarheid mogen vertellen, maar dan puur klachten/oid op het gebied van hosting.

Dus niet:
-Mijn domein is al 2 dagen down
-Mijn domein is na 24 nog niet geregistreerd
- .... betalen ..... *alles wat met betalen te maken heeft*

ja maar dan kun je wel een run aan fake accounts verwachten die via proxy etc etc beginnen te oordelen over een bedrijf. Denk dat het algemeen een slecht idee is.

rq
03/08/04, 15:15
Origineel geplaatst door Mikey


ja maar dan kun je wel een run aan fake accounts verwachten die via proxy etc etc beginnen te oordelen over een bedrijf. Denk dat het algemeen een slecht idee is.
Overdrijven is ook een vak. Degene die dit zouden doen zullen wel snel door de mand vallen denk ik.

Ber|Art
03/08/04, 15:25
Het moet voorbij zijn met oa al het offtopic geratel, flame wars, afkraken van concurrenten, verpesten van advertenties en threads van anderen en ga zo maar door. Wij gaan het niveau van dit forum naar een hoger plan tillen en daarbij hebben we de hulp van jullie nodig. Het is hier geen kinderspeelplaats en gebruikers die denken dat de regels hier slechts gelden voor anderen zullen snel verwijderd gaan worden. Helemaal mee eens! Ik ben ook zeker geen tegenstander van kritiek mits deze goed onderbouwd (en geïnterpreteerd) wordt, zal kritiek veranderen in advies! Mij hulp heb je iig.


Julie horen heel snel meer hierover.
The sooner the better :)

Mikey
03/08/04, 22:54
Origineel geplaatst door rq

Overdrijven is ook een vak. Degene die dit zouden doen zullen wel snel door de mand vallen denk ik.

nou als iemand echt de zinne heeft gezet dan zal me dat niet verbazen, een kat in het nouw maakt vreemde en wilde sprongen ;)

rq
03/08/04, 23:26
Origineel geplaatst door Mikey


nou als iemand echt de zinne heeft gezet dan zal me dat niet verbazen, een kat in het nouw maakt vreemde en wilde sprongen ;)
En zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk ;)

Maargoed, ik denk dat het dus wel wat meevalt.

Mikey
04/08/04, 09:33
Origineel geplaatst door rq

En zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, natuurlijk ;)

Maargoed, ik denk dat het dus wel wat meevalt.


Ik denk dat ik normalitair vrij neutraal ben, mocht ik zeker van mijn zaak zijn zal ik het zeker niet laten om na te trappen, maar zoiets durf ik wel onder mijn eigen naam te posten. Want wie Mikey in z`n harnas jaagt is wel de verkeerde.....

camille
07/08/04, 18:56
Ik heb mij ingeschrevenop deze forum om juist meer van dit soort zaken te weten. Op zoek naar info over IN.nl en computools weet ik nu tenminste wat er zoal kan mislopen met dat bedrijf. Nu ga ik hun juist ermee confronteren en wachten op hun reactie. Nee, ik ga niet de url opgeven van deze forum, dàt is niet de bedoeling.
Wel of ze voldoen als host. Dit is OOK wat negatieve kritiek kan bieden over een bedrijfje. Aan de hand van hun reactie, zal ik meer weten. Een reactie zegt soms zoveel !
Toegegeven, ze zijn ijverig (ze of enkel hij ???) om vlug te antwoorden als ze jou als nieuwe klant kunnen inpalmen ! Maar ja, money...
Dus kortom, negatieve kritiek kan je niet verbannen of je mag de deuren sluiten ! Je kan ze wel in de hand houden volgens bepaalde regels. Natuurlijk zijn er steeds die andere bedoelingen hebben. Vermits er veel hostingaanbieders actief zijn in deze forum... Misschien hebben ze al wel een klant verloren aan IN.nl Who knows !
Ik wou enkel info en heb nu meer munitie om met hun te praten, das alles.