PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft dicht lekken in Internet Explorer



ThePostman
31/07/04, 20:51
Vond ik wel interressant aangezien die lek er was :)

http://www.nu.nl/news.jsp?n=370524&c=50

S2S-Robert
31/07/04, 22:09
thnx, ff update gedaan :)

wdv
31/07/04, 22:16
Ben al lang afgestapt van Internet Explorer, heb het wel gehad met al die security problemen ;)

dotnlhosting
01/08/04, 08:56
Ik ben ook afgestapt van Internet Explorer. Ik gebruik nu Mozilla Firefox, die werkt echt een stuk beter.

StRuJeKeR
01/08/04, 10:59
Origineel geplaatst door dotnlhosting
Ik ben ook afgestapt van Internet Explorer. Ik gebruik nu Mozilla Firefox, die werkt echt een stuk beter.
Idem, nadat ik eens een proof of concept virus binnengekregen had via de CHM exploit ben ik overgeschakeld naar mozilla en nu FireFox.
Ook meteen men broer maar laten overschakelen op mozilla omdat ik geen zin heb daar altijd virussen te gaan verwijderen.
Op een paar "IE-only" sites van slechte programmeurs na, geen problemen ondervonden.
Enkel dat hij bij sommige sites te scrollpositie niet onthoud wanneer je terug gaat naar de vorige pagina (got.tweakers.net bvb), dat vind ik nog wel irritant soms.

dotnlhosting
01/08/04, 13:09
Origineel geplaatst door StRuJeKeR

Idem, nadat ik eens een proof of concept virus binnengekregen had via de CHM exploit ben ik overgeschakeld naar mozilla en nu FireFox.
Ook meteen men broer maar laten overschakelen op mozilla omdat ik geen zin heb daar altijd virussen te gaan verwijderen.
Op een paar "IE-only" sites van slechte programmeurs na, geen problemen ondervonden.
Enkel dat hij bij sommige sites te scrollpositie niet onthoud wanneer je terug gaat naar de vorige pagina (got.tweakers.net bvb), dat vind ik nog wel irritant soms.

Zeker het werkt echt ontzettend handig, ik heb nog wel internet explorer om sites ook te testen op IE. Maar dat is ook de enige reden waarom dat ik het nog op mijn pc heb staan.

Carl<n-media>
01/08/04, 14:36
Update gaat hier automatisch :).

M-BahZ
01/08/04, 17:27
Origineel geplaatst door dotnlhosting
Ik ben ook afgestapt van Internet Explorer. Ik gebruik nu Mozilla Firefox, die werkt echt een stuk beter.
Knap om af te stappen van IE, daar het zo naadloos is geintegreerd met je hele systeem. ;)
Ik begrijp je punt trouwens wel hoor, maar wellicht handig voor sommige clueless mensen op de verschillende fora om er even aan herinnert te worden tot in hoeverre IE geintegreerd is met Windows en hoe belangrijk het dan ook nog steeds is om het uptodate te houden ook al gebruik je het niet als browser.

Zelfs applicaties als Kazaa (lite) leunen trouwens gedeeltelijk op IE. ;)

Bojhan
01/08/04, 21:16
Ik werk al heel lang met Internet Explorer en ben zo dus ook gewend er aan geraakt en na een week met firefox zag ik niet de grote verschillen tussen beide browsers. Ik ben dus blij dat ze veel lekken blijven dichten kan me viruscanner ook eens rusten.

Trouwens grappig plaatje van bill gates

downfall
28/08/04, 22:36
Origineel geplaatst door The Postman
Vond ik wel interressant aangezien die lek er was :)

http://www.nu.nl/news.jsp?n=370524&c=50

lol;
weet je hoeveel lekken er zo zijn in microsoft ? :p
meer dan eentje, meer dan tien, meer dan honderd...

dotnetjunkie
29/08/04, 02:02
Origineel geplaatst door downfall


lol;
weet je hoeveel lekken er zo zijn in microsoft ? :p
meer dan eentje, meer dan tien, meer dan honderd...
Jij doet het veel erger klinken dan het is. Als je weet waar je mee bezig bent is Windows MINSTENS even veilig dan *nix. In de 5 jaar dat het bedrijf waar ik werk nu reeds vele tientallen windows hosting servers beheert, hebben we nog maar één keertje last gehad van een lek, en dat was nog in de periode van Windows 2000... (en het was dan nog niet eens een probleem waar klanten iets van gemerkt hebben, gewoon een paar bestandjes moeten wissen).

Koster
29/08/04, 02:38
Origineel geplaatst door dotnetjunkie

Jij doet het veel erger klinken dan het is. Als je weet waar je mee bezig bent is Windows MINSTENS even veilig dan *nix. In de 5 jaar dat het bedrijf waar ik werk nu reeds vele tientallen windows hosting servers beheert, hebben we nog maar één keertje last gehad van een lek, en dat was nog in de periode van Windows 2000... (en het was dan nog niet eens een probleem waar klanten iets van gemerkt hebben, gewoon een paar bestandjes moeten wissen). Opvallend is het hoe bepaalde mensen vaak zo'n commentaar hebben op Windows/Microsoft. Op de manier van: "kijk mij, ik gebruik Linux en ik ken al 10 shell commands!!11 Ik flame nu op M$ <insert random flame> <insert random smoesje om flame "kracht" bij te zetten>".

Beetje Martin Healey achtig: elke week een vaste portie "Microsoft flamen" om vervolgens wel al enkele jaren lang wekelijks zijn column in Microsoft Word te typen...

Wij gebruiken op 70% van onze servers Windows 2003, ik moet zeggen dat daar een stuk minder werk aan is dan aan de 30% Linux servers ;)

downfall
29/08/04, 08:17
Beetje Martin Healey achtig: elke week een vaste portie "Microsoft flamen" om vervolgens wel al enkele jaren lang wekelijks zijn column in Microsoft Word te typen...


fout; ik gebruik open office :p