PDA

Bekijk Volledige Versie : Hebben jullie in Nederland iets zoals statuten?



Ahead-IT
31/07/04, 17:54
De vraag lijkt me duidelijk, hebben jullie dit? Welk formaat en welke gegevens staan daar in vermeldt bij jullie?

Wat ook nog belangrijk is, heeft een leverancier het recht om een kopie te vragen van deze statuten alsvorens hij zaken wil doen met de partij?

Bedankt!

XS-24
31/07/04, 17:55
Sorry hoor, maar wat is statuten?

DOMENICO EDIT: Sorry hoor maar de volgende keer krijg je 10 punten vor dit soort vragen!

chielsen
31/07/04, 17:58
Statuten als in algemene voorwaarden hebben we hier zeker wel ja.

Ik weet niet precies wat je daar over wilt weten?

PeterT
31/07/04, 17:58
Algemene Voorwaarden

// edit: Chielsen was net iets eerder

Keenondots
31/07/04, 18:01
Statuten... statuten van een BV misschien?

chielsen
31/07/04, 18:02
Origineel geplaatst door Earendil
Algemene Voorwaarden

// edit: Chielsen was net iets eerder

Tis geen wedstrijd :p

Ahead-IT
31/07/04, 18:10
Nee, het heeft niets met AV te maken. Op statuten staan dingen vermeldt zoals:
- handelsactiviteiten
- start van de onderneming
- BTW nummer
- contact- en bedrijfsgegevens
- ...

Het is een officieel document.

*edit* Nacebelcodes etc. ook

XS-24
31/07/04, 18:11
Kamer van koophandel uittreksel?

::EDIT::


Wat ook nog belangrijk is, heeft een leverancier het recht om een kopie te vragen van deze statuten alsvorens hij zaken wil doen met de partij?

Indien je een Kvk uittreksel bedoeld:

Uiteraard, je kan ze zelfs bestellen via internet, die van een ander bedrijf dan.

Ahead-IT
31/07/04, 18:36
http://www.cynit.nl/img/cYn-KvK1.jpg

dit komt dicht, maar ik zie geen btw nummer en handtekening

wdv
31/07/04, 18:47
Hoi,

In Nederland hebben wij daar inderdaad het KvK uittreksel voor. Een officieel KvK uitreksel heeft wel een handtekening om de echtheid te garanderen. BTW nummer wordt er niet op vermeld, dit kan denk ik alleen maar gechecked worden door contact op te nemen met onze belastingdienst.

Verder is het absoluut niet raar om een KvK uitreksel en BTW nummer aan je Nederlandse klant te vragen alvorens je ze accepteert als klant.

M-BahZ
31/07/04, 18:58
In Nederland hebben we ook statuten hoor.

<quote>De notariële akte bevat naast een oprichtingsverklaring ook de statuten van de *rechtsvorm*</quote>
Waarbij *rechtsvorm* een willekeurige rechtsvorm is behalve eenmanszaak, maatschap of V.O.F. (of misschien iets anders wat ik over het hoofd zie zo snel)

Voor meer informatie: www.kvk.nl


Origineel geplaatst door VIPIT
http://www.cynit.nl/img/cYn-KvK1.jpg

dit komt dicht, maar ik zie geen btw nummer en handtekening
Je kan een gewaarmerkt exemplaar aanvragen...

Ahead-IT
31/07/04, 19:12
Normaal heeft de zaakvoerder toch de originelen?

M-BahZ
31/07/04, 19:28
Het lijkt mij persoonlijk dat de notariële akte en de statuten wel gedopeneerd zijn en de zaakvoerder hier zelf ook over beschikt.

De KvK uittreksel krijg je echter niet p/defenitie mee bij de KvK.
Een rechtsgeldig (gewaarborgt) uittreksel kan je echter op elk moment nog opvragen, het is dan ook niet nodig hier over te beschikken.

WebBizz
31/07/04, 19:56
Origineel geplaatst door VIPIT
http://www.cynit.nl/img/cYn-KvK1.jpg

dit komt dicht, maar ik zie geen btw nummer en handtekening


Op pagina 2 van dit KvK uittreksel zal de handtekening van de KvK functionaris staan, die het uittreksel heeft afgegeven.

Ahead-IT
31/07/04, 20:13
Ok, ik weet genoeg. Allemaal nogmaals bedankt.

ensermo
01/08/04, 05:43
VanDale
sta·tu·ten (de ~ (mv.))
1 reglement van een vereniging of stichting omtrent doel, rechten, plichten en bevoegdheden van de betrokken personen

M-BahZ
01/08/04, 17:56
Origineel geplaatst door ensermo
VanDale
sta·tu·ten (de ~ (mv.))
1 reglement van een vereniging of stichting omtrent doel, rechten, plichten en bevoegdheden van de betrokken personen
ver·eni·ging (de ~ (v.), ~en)
1 groepering, gevormd door aaneensluiting van personen ter bevordering van een gemeenschappelijk belang

Voor het geval mensen meteen denken aan de bedrijfsvorm vereniging, het gaat dus om het woord vereniging, wat in wezen iets meer omvat.

Ahead-IT
01/08/04, 18:03
Waar gaan we naartoe met dit forum ...

Plaats maar eens lotje op deze thread, voor er nog meer onzinnige posts gebeuren.