PDA

Bekijk Volledige Versie : Specs voor een nog aan te schaffen server



jinxedworld
30/07/04, 18:02
Hallo,

Ik ben van plan om een dedicated server te gaan huren, en hierop het HostFlow-platform onder Fedora Core 1 te gaan draaien. Heeft iemand ervaring met dit platform? De testversie die ik momenteel draai (in VMware) bevalt erg prima, maar is niet bepaald een realistische kijk op de performance. Nu vraag ik me af of iemand weet wat voor specs de server hiervoor moet hebben om dit goed te kunnen draaien. Op de site van HostFlow kan ik hier namelijk niets over vinden.

Alle info is welkom!!

Ber|Art
30/07/04, 18:12
Ik denk dat HostFlow niet speciale server specs nodig heeft (iig niet meer dan dan andere WHM), ik zou als ik jouw was het meeste investeren in het geheugen :) dat is altijd goed!

jinxedworld
30/07/04, 18:14
Oké, dat is dan in ieder geval duidelijk. Kan je me aanraden om te beginnen met een Celeron-bakkie? Of zou ik toch iets pittigers moeten nemen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het aantal websites zich verhoud tot de serverload, en in hoeverre HostFlow invloed heeft op de load.

S2S-Robert
30/07/04, 19:16
Als je een fatsoenlijke server wil zou ik gaan voor een P4. Ik weet niet hoe veel je wil kunnen uitbreiden, maar P4 heeft wel een hele duidelijke snelheidswinst t.o.v. de celeron. En geheugen is inderdaad zeer belangrijk.

Reken voor een P4 met 1GB geheugen zo rond de 1000 / 1100 euro afhankelijk van wat je er allemaal nog meer in zet.

jinxedworld
30/07/04, 19:41
Ik was eigenlijk van plan om een dedicated server te huren, ipv direct een eigen server aan te schaffen. KDIS heeft wel leuke aanbiedingen dacht ik. Maar ik zal voor aanbiedingen even in het juist forum wroeten. :-)

flecxie
31/07/04, 03:15
Origineel geplaatst door jinxedworld
Oké, dat is dan in ieder geval duidelijk. Kan je me aanraden om te beginnen met een Celeron-bakkie? Of zou ik toch iets pittigers moeten nemen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het aantal websites zich verhoud tot de serverload, en in hoeverre HostFlow invloed heeft op de load.

Ik raad je aan te beginnen met een Celeron 2400ofzo , deze kosten nu maar iets van een 50-60 euro. Indien dit later te weinig blijkt te zijn kan je er een P4 insteken met een snelheid = de max. snelheid dat je MB aankan (gaat je dan een pak minder kosten dan nu)...