PDA

Bekijk Volledige Versie : Opstarten van bedrijf



jinxedworld
30/07/04, 12:50
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met informatie inwinnen over het opstarten van een hostingbedrijf. Ik struin hier ook al een tijdje rond op zoek naar info, en ik moet zeggen dat hier ontzettend veel te vinden is! Dankzij de veelvuldig aanwezige lijsten over Control Panels ben ik bij Hostflow terechtgekomen, en heb ik een deal met ze gesloten waardoor ik zeer binnenkort een volledige licentie van hun krijg. Het is de doelstelling om deze licentie uiteraard in gebruik te nemen.

Eerst even wat over mezelf:
Momenteel heb ik een fulltime baan bij één van nederlands grootste kabelinternet-aanbieders. Ook regel ik hier de techsupport voor het webhostingplatform. Ik heb ruime ervaring in Debian, Fedora Core 1 (welke gebruikt gaat worden voor HostFlow) en het managen van deze systemen.

Nu zit ik echter met een aantal vragen:
Wat is in eerste instantie nodig om een hostingbedrijf van de grond te krijgen?
Mijn idee is om met één server met 2 IP-adressen te beginnen. (hostflow is zo opgebouwd dat je gemakkelijk extra servers toe kan voegen). De billing word geregeld vanuit Hostflow, echter wil ik een automatische incasso realiseren. Hier heb je toch een KvK voor nodig? Wat zijn de ervaringen om dit in te regelen in het bedrijf?

Alle tips en adviezen zijn welkom!!

Alvast Bedankt!

Carl<n-media>
30/07/04, 13:36
Lees eens dit topic: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54817.

jinxedworld
30/07/04, 13:42
Ok, excuses voor de bovenstaande post. Zal volgende keer nog even wat dieper zoeken...

Carl<n-media>
30/07/04, 13:45
Wellicht zijn dit nuttige links:

http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975
http://webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=224280&sortby=lastpost&sortorder=descending

In ieder geval succes!

Ber|Art
30/07/04, 13:46
Allereerst welkom op WHT :)
Mijn idee is om met één server met 2 IP-adressen te beginnen. mss is het verstandig op met 5 IP nummers te beginnen, een voor je server, een voor DNS I (als je die tenminste zelf wil gaan draaien), een voor DNS II, een voor de mail, en één voor je klanten. Op deze manier kan je je firewall "veiliger" instellen door poorten te sluiten die niet open hoeven te staan :) suc6

jinxedworld
30/07/04, 14:04
Dat is inderdaad wel een slim idee. De DNS-en ga ik inderdaad zelf draaien.

Bedankt voor de tips!

Beyonder
30/07/04, 15:21
Vraag even bij de bank informatie aan over automatisch incasso, tegenwoordig zijn ze wat strenger met het toelaten van Automatische incasso en in sommige gevallen wil Interpay dat je tenminste een jaar een zakelijk accoun hebt.

Hoe zit het met je marketing en doelgroepkeuze? administratie? dit zijn de belangrijkste zaken naast je technische huishouding.

Kijk ook even of je vanuit het contract dat je met je werkgever hebt Internetdiensten mag verlenen.

jinxedworld
30/07/04, 16:04
Marketing:
Momenteel eerst in de vriendenkring, mede om ervaring op te doen met het support geven aan klanten op een manier die wél deugt (in vergelijking met de manier waarop ik nu verplicht ben om support te geven). Hierna profileren binnen het bedrijfsleven/verenigingsleven door middel van adverteren, Google AdWords, mond-op-mond reclame e.d. Ook het aanbieden van Wholesaler/Reseller-pakketten is een directe optie.

Doelgroep:
Iedereen die een domein wil/heeft. Mensen die gebrand zijn op goede support, hulp nodig hebben bij scripting, opzetten van een eerste website e.d.

Administratie:
Dit word allemaal geregeld door HostFlow. Hier zit een volledig geintegreerde billing en facturatie module in. Ook houd deze module bij of er betaald is binnen de gestelde termijnen. Mocht dit niet zo zijn dan gaan er herinneringen de deur uit, en word na een aangegeven termijn overgegaan tot blokkering van het domein. Volledige geautomatiseerde billing en provisioning dus.

Ik heb ondertussen contact opgenomen met mijn werknemer, en deze vind het geen enkel probleem. Concurrentie is gezond, was hun motto.