PDA

Bekijk Volledige Versie : Bonespunten?



Ber|Art
27/07/04, 11:16
Hoi, na aanleiding van alle discussies op dit Forum over het krijgen en geven van waarschuwingspunten, de wellis nietes discussies, en alles wat daarmee samenhangt, wilde ik eens weten of er ook mogelijkheid bestaat, of gemaakt kan worden, om BONuSPUNTEN te krijgen als je iets juist goed doet? B.v. een goed inhoudelijke post waar bezoekers wat aan hebben. Deze BONuSPUNTEN kunnen dan (eventueel) van de waarschuwingspunten worden afgetrokken. Het voorkomt dan mss deze “zinloze” discussies die het WHT forum niet ten goede komen terecht of onterecht, en kan er wellicht voor zorgen dat het niveau van WHT hoger wordt en blijft?

Wat denken jullie hiervan (MOD’s) zou dit een mogelijkheid en/of een oplossing van het bovenstaande "probleem" kunnen zijn?

Alvast bedankt,

//edit. sorry WebbiZZ

Carl<n-media>
27/07/04, 11:22
Volgens mij is die optie er nog niet. 'Binnenkort' gaan ze het forum upgraden naar versie 3. Dan gaan alle waarschuwings levels weer op 0.

Ber|Art
27/07/04, 11:26
@Carl, maar wat vind je van de eventuele "oplossing" :) Weet je zeker dat de wsp op 0 gaan, want dan zou ik dat hier niet zo zeggen, dan zouden mensen mss het idee kunnen krijgen dat het dan toch niet meer uitmaakt want we gaan toch op 0 :)

_arno_
27/07/04, 11:30
Ik ben het hier niet mee eens, dit forum is er voor om zowiezo bezoekers te helpen bij gestelde vragen.
Een beloning is niet nodig.
Bovendien komt er voor de mods een hoop onnodig werk bij.
En dan krijg je nog de discussies of een bonuspunt nou wel of niet rechtvaardig is.

Als jij gewoon volgens de regels leeft op dit forum krijg jij geen waarschuwing, dus wat moet jij met bonuspunten als jij geen waarschuwing heb gehad.



p.s. Behalve als geld uitgekeerd word voor bonuspunten :)

Ber|Art
27/07/04, 11:36
Ik ben het hier niet mee eens, dit forum is er voor om zowiezo bezoekers te helpen bij gestelde vragen. Een beloning is niet nodig. Zo zou het moeten zijn, helemaal mee eens, maar ik denk dat dit helaas een nobel streven is, in de praktijk werkt het jammerlijk beina altijd anders. Laten we hopen dat iedereen zo denk als jij :p

SeppaR
27/07/04, 11:40
@BerArt, wil je je 1ste puntje kwijt? :D En deze hoort in de Suggestie en Feedback (zoals jij eigenlijk al hoort te weten ! :()

Ik vind het geen slecht idee, maar voor wat zou je bonuspunten ontvangen? Ik bedoel, het forum is gewoon gemaakt om te discussieren en je normaal te gedragen, als je dat niet eens kan, dan verdien je ook geen bonuspunten.

//edit//
het is overigens bonUspunten niet? :o

_arno_
27/07/04, 12:19
Origineel geplaatst door BerArt
Zo zou het moeten zijn, helemaal mee eens, maar ik denk dat dit helaas een nobel streven is, in de praktijk werkt het jammerlijk beina altijd anders. Laten we hopen dat iedereen zo denk als jij :p

Inderdaad niet iedereen kan zo perfect zijn als ik ;)


Is het niet zo dat de hele gedachte achter een forum is om elkaar te helpen? (behalve aanbiedingen sectie )

Als je op een forum komt , kom je daar om te discussieren over een gericht onderwerp waar over het desbetreffende draadje gaat.

En als je dat niet doet , krijg je strafpunten wat overigens logisch en terecht is.
Dus waarom belonen als je volgens de regels van dit forum leeft?

beetje doelloos

SeppaR
27/07/04, 12:32
Origineel geplaatst door _arno_


Inderdaad niet iedereen kan zo perfect zijn als ik ;)


Is het niet zo dat de hele gedachte achter een forum is om elkaar te helpen? (behalve aanbiedingen sectie )

Als je op een forum komt , kom je daar om te discussieren over een gericht onderwerp waar over het desbetreffende draadje gaat.

En als je dat niet doet , krijg je strafpunten wat overigens logisch en terecht is.
Dus waarom belonen als je volgens de regels van dit forum leeft?

beetje doelloos
Ten eerste: Opschepper :p:D

Ten tweede:
Het is inderdaad normaal dat je je aan de regels houd, maar er zijn ook dingen die niet in de regels staan, en wel goed zijn voor deze community.
Hiermee bedoel ik iets in de zin van: Schrijf je een tutorial over het een of andere, help je een persoon op dit forum verder, dan zou je toch bonuspunten kunnen verdienen?
Want het punt waar dit forum om draait, is Discussie. Niet percée helpen, dit doen mensen in hun vrije tijd, waar evt. wel bonuspunten aan te verdienen zouden moeten zijn.

Dennis
27/07/04, 12:42
Een bonuspunten systeem is vrij lastig. Je kunt natuurlijk geen punten per post gaan geven, dus alles zou handmatig beoordeeld moeten worden. Daar zou ik als mod geen zin in hebben.

Ber|Art
27/07/04, 12:50
@Dennis, een MOD is er toch ook (ook) voor om dit WHT forum te maken en (goed) te houden zoals het nu is en mss zelfs verbeteren. Ik vind dan het werk wat er aan vast zit (zou zitten) van ondergeschikt belang, dan maar een extra MOD, een BonUspunten MOD :) Ik snap wel wat je bedoeld maar volgens mij zou "geen zin hebben" en/of "dat is veel te veel werk" niet een reden mogen zijn om "aantoonbare verbeteringen" door te voeren, en ik denk dat dit ook niet zo is ;)

//edit. sorry WebbiZZ

_arno_
27/07/04, 12:51
Als je niet op een forum komt om help te bieden, geholpen te worden of een discussie te voeren dan heb ik eigenlijk geen idee wat iemand op een forum komt doen (andere doeleinde niet inbegrepen in dit geval).

dus mensen die inderdaad zich niet daaraan voldoen worden gewaarschuwd met punten.
De mensen die dus wel op het forum komen voor 1 van deze dingen hoeven dus geen bonuspunten te krijgen voor iets waarvoor zij gekomen zijn.

Waarom belonen voor iets waar een forum voor is.

Ook al doen mensen dit in hun vrije tijd , ik vind de beloning van tevredenheid bij de andere partij genoeg beloning zou moeten zijn.
Ik zelf ben ook blij als mensen mij helpen , en bedank hen daar dan ook voor.

en zo'n opschepper ben ik niet ! :)


//edit Het is inderdaad BonUspunten :D

WebBizz
27/07/04, 12:55
Origineel geplaatst door BerArt
BONESPUNTEN
:( bo·nus (de ~ (m.), ~sen)
1 extraatje van bijzondere aard, vaak als beloning

Ber|Art
27/07/04, 13:04
@BerArt, wil je je 1ste puntje kwijt? En deze hoort in de Suggestie en Feedback (zoals jij eigenlijk al hoort te weten ! )
Het gaat niet zozeer over mijn eene puntje als wel de reacties op het systeem ik zou het jammer vinden als de motivatie van sommige mensen hierdoor afneemt, thats all :) , en ja ik had inderdaad moeten weten dat dit in Suggestie en Feedback hoort, zou er een MOD zo vriendelijk willen zijn om dit topic te verplaatsen? Thx!

Grumpy
27/07/04, 13:10
>>> moved

En Berart heeft een -1 bonuspunt gekregen voor het verkeerd plaatsen van deze topic. ;)

Nee joh, zo'n systeem zal niet werken. Helemaal niet omdat van iedereen verwacht wordt dat ze een goede bijdrage te doen door interessante dingen te posten.

Echter schijnen mensen zich ook op een forum niet netjes weten te gedragen.

Met v3 komen er veranderingen mbt het waarschuwingssysteem. Meer kan ik nu niet zeggen.

Ber|Art
27/07/04, 13:16
ff rekenen, ik had 1 punt ik krijg er -1 bij das 1-1=0 Bedankt Grumpy! ;) :p

ThePostman
27/07/04, 14:09
Origineel geplaatst door BerArt
ff rekenen, ik had 1 punt ik krijg er -1 bij das 1-1=0 Bedankt Grumpy! ;) :p

1-1=4:2x3=6 punten voor jou.

:) Ik vind trouwens ook niet super idee, zal wel handig zijn voor mij trouwens maar in theorie is het makkelijker dan in de praktijk. :) Oja zou versie 3.0 veel anders zijn dan deze?

Carl<n-media>
27/07/04, 18:35
Ik vind dat systeem van experts-exchange.com trouwens wel geniaal. Maar dat is hier denk ik niet aan de orde aangezien dat een ander soort forum is (zowel technisch als inhoudelijk).

ThePostman
27/07/04, 19:16
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik vind dat systeem van experts-exchange.com trouwens wel geniaal. Maar dat is hier denk ik niet aan de orde aangezien dat een ander soort forum is (zowel technisch als inhoudelijk).

Geef eens wat meer informatie over dat systeem?

Grumpy
27/07/04, 23:00
Als ik het goed heb, stelt iemand een vraag. Mensen kunnen die vraag beantwoorden en daarmee "expertpoints" verdienen van degene die de vraag heeft gesteld.

Koster
27/07/04, 23:08
Klopt, en je kan alleen topics openen als je nog punten hebt. Dus antwoord je nergens fatsoendelijk, dan kan je ook geen vragen stellen.

cyberpoint
28/07/04, 00:31
In vBulletin 3.x zit een heel uitgebreid punten systeem. Ik vraag me af of er wordt overgegaan op dat systeem. In dat systeem is het zelfs mogelijk om zelf punten te geven als je het niet eens bent met een post, er gaan ook automatisch weer punten af bij een x aantal berichten.

Dit alles is natuurlijk in te stellen door de admin zoals hij dit wil hebben, de tijd zal het leren ;)

S2S-Robert
28/07/04, 02:05
Ik vind eigenlijk zoals het nu gaat wel prima, misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik geen punten heb, maar ik vind het wel prima gaan. Soms heb ik ook wel het idee dat er wel snel puntjes worden uitgedeeld door bepaalde mods, maar over het algemeen vind ik het wel prima.

Het enige wat ontbreekt, maar waar aan wordt gewerkt gelukkig, is een systeem dat je punten ook weer verdwijnen. Het is lullig om eeuwig tegen punten aan te blijven kijken omdat je je aan een vorm foutje hebt bezondigt. Maargoed, daar wordt aan gewerkt.

Ber|Art
28/07/04, 09:31
Het enige wat ontbreekt, maar waar aan wordt gewerkt gelukkig, is een systeem dat je punten ook weer verdwijnen. Het is lullig om eeuwig tegen punten aan te blijven kijken omdat je je aan een vorm foutje hebt bezondigt. Maargoed, daar wordt aan gewerkt. Vertel? Welk systeem? een BonUspunten systeem :)

m@rcel
29/07/04, 10:41
Dan gaan alle waarschuwings levels weer op 0


Dat lijkt me niet zo'n geslaagd plan ;) Er lopen hier wat mensen rond die hun waarschuwingspunten simpelweg "verdiend" hebben.

mguilmot
14/08/04, 18:41
Wel voordelig voor mensen met een hoog level. Terug op 0.

Kunnen ze terug opnieuw beginnen met <de reden waarom ze punten kregen>.

waterboy
31/08/04, 16:11
Origineel geplaatst door _arno_
En dan krijg je nog de discussies of een bonuspunt nou wel of niet rechtvaardig is.

die discussies zijn er nu ook ivm waarschuwingspunten...

sommige moderators denken zich god te mogen noemen terwijl ze maar amper weten waar het topic over gaat *schande*

Henky!
31/08/04, 16:24
Airmiles! Is dat niet een veel beter idee??

En de mogelijkheid in beroep te gaan. Die twee puntjes van mij waren behoorlijk zinloos.

_arno_
31/08/04, 16:56
Origineel geplaatst door waterboy

die discussies zijn er nu ook ivm waarschuwingspunten...

sommige moderators denken zich god te mogen noemen terwijl ze maar amper weten waar het topic over gaat *schande*

Ik snap niet waar u het over heeft , ik persoonlijk heb nooit problemen gehad met de moderators.
Ik ben het overigens vaak eens met de manier waarop zij hun macht uitvoeren.
Mensen moeten gewoon tussen de regels leven , dan is er geen probleem.

ik heb trouwens nog niet echt onterechte waarschuwingspunten gezien, Je krijgt die punten niet voor niets!

ps. ik heb ze zichzelf nooit god horen noemen :o
ik gebruik wel vaak ik zeg, ik ik ik ik

Henky!
31/08/04, 17:03
Origineel geplaatst door _arno_



ik heb trouwens nog niet echt onterechte waarschuwingspunten gezien, Je krijgt die punten niet voor niets![/onzin]

Wellus! Wij kregen ze voor niets en onterecht!

_arno_
31/08/04, 17:04
Nietus! wees een vent en zeg dat je fout zat!

zegzegzeg!

in het echt zit er ook wel eens iemand onterecht in een gevangenis , maar daarom schaffen we toch niet de hele wet af of wel soms

Henky!
31/08/04, 17:27
Origineel geplaatst door _arno_
Nietus! wees een vent en zeg dat je fout zat!

zegzegzeg!

in het echt zit er ook wel eens iemand onterecht in een gevangenis , maar daarom schaffen we toch niet de hele wet af of wel soms

Ik ben een vent en zat niet fout. Meer het slachtoffer van een overijverig forum lid en een mod die zijn/haar mening voor waar aannam zonder even te checken. En hoppa, hadden we ineens puntjes.

Niet dat ik het zo erg vind maar netjes was het niet.