PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting voor € 1,00 per maand rendabel?



Jurgen
26/07/04, 22:25
Ik zie met regelmaat bedrijven die webhosting aanbieden met prijzen die mij onwaarschijnlijk laag lijken. Ik zag vandaag bijvoorbeeld een advertentie staan van een webhoster die hosting op Nederlandse servers aanbied voor € 1,00 per maand met 100 MB schijfruimte en 1 GB dataverkeer.

Ik zie wel vaker hosters die voor dit soort bedragen hosting aanbieden. Hoe kun je van dit soort bedragen een bedrijf runnen?

dreamhost_nl
26/07/04, 22:30
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp geweest, zoals bijv. deze (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52525&highlight=euro+hostings).
En anders kun je het deze bedrijven zelf vragen... ;) De meeste zijn op WHT wel te vinden.

Carl<n-media>
26/07/04, 22:39
Zie ook: http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38.

netvictory
26/07/04, 22:43
Origineel geplaatst door Jurgen
Ik zie met regelmaat bedrijven die webhosting aanbieden met prijzen die mij onwaarschijnlijk laag lijken. Ik zag vandaag bijvoorbeeld een advertentie staan van een webhoster die hosting op Nederlandse servers aanbied voor € 1,00 per maand met 100 MB schijfruimte en 1 GB dataverkeer.

Ik zie wel vaker hosters die voor dit soort bedragen hosting aanbieden. Hoe kun je van dit soort bedragen een bedrijf runnen?

Heel simpel: als je al een (goed) lopende business hebt, dan kun je zonder je in de vingers te snijden makkelijk wat low-budgethosting erbij aanbieden. Vaak gebeurt het ook nog eens onder een andere bedrijfsnaam.

Elke euro meer, is er een meer. En vaak besteden deze klanten ook nog geld aan andere dingen.

Dus uiteindelijk ....

Keuningen
27/07/04, 01:30
Ik vind het artikel op HostWise heel erg:
-Belachelijk
-Vanuit de hoogte
-Onfatsoenlijk
-Hersenloos
-Bevooroordeeld

Mensen zonder succes hekelen mensen met succes.

Budget hosting is rendabel, maar je moet dat wel voor de massa gaan.

Dat mensen starten vanuit huis? Daar is toch niks mis mee?

Voor bedrijven is het niet rendabel en voor serieuse consumenten ook niet, maar omdan een compleet bedrijf de grond in te moeten gaan praten om een punt te bewijzen?

You get the point...

ThePostman
27/07/04, 01:36
http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38

Iemand heeft er een hekel aan Sity en ED?

Btw, dit slaat dus nergens op:

Na een kleine zoektocht op het internet blijkt al snel dat het om een “thuishoster” gaat. Geen kantoor, geen personeel, geen lease-auto. Hij doet dus alles zelf en dat drukt natuurlijk de kosten.

We kunnen een poll doen op WHT, kijken hoeveel mensen dit WEL hebben, en WEL hoge prijzen hanteren.

Keuningen
27/07/04, 01:41
Origineel geplaatst door The Postman
http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38

Iemand heeft er een hekel aan Sity en ED?

Btw, dit slaat dus nergens op:

Na een kleine zoektocht op het internet blijkt al snel dat het om een “thuishoster” gaat. Geen kantoor, geen personeel, geen lease-auto. Hij doet dus alles zelf en dat drukt natuurlijk de kosten.

We kunnen een poll doen op WHT, kijken hoeveel mensen dit WEL hebben, en WEL hoge prijzen hanteren.

Ow en was ik vergeten dat ik het best belachelijk vind dat je als hostingbedrijf je supportmedewerkers een lease-bak gaat geven?

M-BahZ
27/07/04, 02:56
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Zie ook: http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38.
Ik vind dit wel een heel erg slechte column.
Dit los van het feit of ik nu wel of niet achter de achterliggende gedachte sta.
Erg veel insunuaties maar het ontbreekt bijna geheel aan onderbouwing.

Verder wordt er de plank nog wel eens volkomen misgeslagen.
Maar dat is anderen al opgevallen. ;)

Maar elders op de site valt bijvoorbeeld te lezen:

Zelfs de drie grote websites met een overzicht van alle Nederlandse hostingproviders hebben nog nooit eerder van de hosts van de eerste zes partijen gehoord (CDA, PvdA, VVD, Groenlinks, ChristenUnie en SGP)
Stuk voor stuk gehost door gerenomeerde danwel bekende bedrijven.
Wie heeft er nog nooit van isd-holland gehoord ? of van solcon ?
Toch insunueert de tekst verderop dat dit onbekende bedrijfjes zijn, omdat ze toevallig niet aasten op een vermelding op een willekeurige webhosting vergelijkingssite.

Zal ik de schrijver van deze column ook uitmaken voor clueless persoon omdat hij geen CU2 profiel heeft ? ;)

Om in te gaan op de stelling in de startpost.
Dit heeft geheel te maken met het businessmodel.
Het kan kans van slagen hebben om iets (ogenschijnlijk) goedkoop aan te bieden.
Als mensen minder eisen hebben aan hoeveelheden diskspace en bandbreedte zou een isp hier zonder overselling aardig op in kunnen springen, helemaal wanneer de grootte van het klantenbestand toe neemt.
Een andere optie is overselling, wat een zeer goede optie kan zijn, mits je het bij de juiste doelgroep zoekt.
De plaatselijke groenteboer kan je immers zondermeer een pakket met riante hoeveelheden diskspace en bandbreedte geven. ;)
Maar dit ligt dus allemaal aan de doelstellingen van de onderneming en daar kan ik ook weinig zinnigs over zeggen.
We blijven het immers hebben over ondernemers. ;)

XS-24
27/07/04, 07:20
Mijn kleinste pakket is 200 MB webruimte met 4 GB dataverkeer.
In totaal mogen mijn klanten ~600 GB datavrkeer gebruiken, er word hooguit 25 per maand geruikt :). Overselling is dus heel goed mogelijk.

Goedkoop inkopen, goedkoopverkopen en voor een groter klanten bestand gaan ipv het maximale uit 1 klantte willen halen.

Ahead-IT
27/07/04, 11:37
http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38

Wat ik zie zijn gewoon allemaal vooroordelen, geen concrete tests. Leuk om een concurrent onderuit te halen.

In de toekomst gaat iedereen toch thuis gaan hosten zeker, het zal veel goedkoper worden in de nabije toekomst.

Deimos
27/07/04, 11:48
Origineel geplaatst door VIPIT
http://www.hostwise.nl/comments/article.php?id=38

Wat ik zie zijn gewoon allemaal vooroordelen, geen concrete tests. Leuk om een concurrent onderuit te halen.

In de toekomst gaat iedereen toch thuis gaan hosten zeker, het zal veel goedkoper worden in de nabije toekomst. Dan kun je je rackmounts ook weer dumpen, want thuis zet je gewoon desktops neer ;)

Ahead-IT
27/07/04, 11:53
Origineel geplaatst door Deimos
Dan kun je je rackmounts ook weer dumpen, want thuis zet je gewoon desktops neer ;)
Klopt, maar dan zullen er gewoon iets meer tower servers geleverd worden. En ik daag je uit om in een normaal huis 400 tower servers te plaatsten, de 19" standaard zal nog niet zo snel verdwijnen ...

Deimos
27/07/04, 11:55
Origineel geplaatst door VIPIT

Klopt, maar dan zullen er gewoon iets meer tower servers geleverd worden. En ik daag je uit om in een normaal huis 400 tower servers te plaatsten, de 19" standaard zal nog niet zo snel verdwijnen ... Als we het over getallen ala 400 hebben dan kan er een simpel bedrijfspand ook wel vanaf ;). Maar we geraken offtopic.

Keuningen
27/07/04, 12:17
Origineel geplaatst door VIPIT

Klopt, maar dan zullen er gewoon iets meer tower servers geleverd worden. En ik daag je uit om in een normaal huis 400 tower servers te plaatsten, de 19" standaard zal nog niet zo snel verdwijnen ...

Tuurlijk iedereen gaat thuis hosten!
Zeg dat is hardop en luister is naar jezelf?

S2S-Robert
27/07/04, 13:27
Origineel geplaatst door sity webhosting
Mijn kleinste pakket is 200 MB webruimte met 4 GB dataverkeer.
In totaal mogen mijn klanten ~600 GB datavrkeer gebruiken, er word hooguit 25 per maand geruikt :). Overselling is dus heel goed mogelijk.

Goedkoop inkopen, goedkoopverkopen en voor een groter klanten bestand gaan ipv het maximale uit 1 klantte willen halen. Mijn steun heb je in ieder geval, wat een bagger artikel. Zeker om ook fijntjes even namen te vermelden, dat is altijd wel prettig als je een bedrijf afzeikt. Als je het wil hebben over of een bepaald business model levensvatbaar is en je daar je mening over wil geven, soit. Om dan maar meteen je negatieve idee daarover met naam en toenaam te omschrijven en bedrijven zo slecht weg te zetten vind ik laag.

Het is misschien echt tijd dat er een soort van keurmerk of eenzelfde site komt waar in ieder geval een objectiever beeld wordt geschetst. Er zijn low budget hosts en er zijn high end hosts en nog eens alles wat ertussenin zit. Kies welke categorie je wil en zoek daar een bijpassende host bij.

Evilarlos
27/07/04, 13:55
Ik ben zelf ook een low-butget host en de reden dat ik dat gedaan heb is heel simpel. Doorgroei. Bijna alle mensen die een klein pakket nemen komen er in het eerste jaar achter dat ze een groter pakket nodig hebben.

Wat dat artikel betreft van hostwise. Jakkes!

cridea
27/07/04, 14:49
Origineel geplaatst door sity webhosting
Mijn kleinste pakket is 200 MB webruimte met 4 GB dataverkeer.
In totaal mogen mijn klanten ~600 GB datavrkeer gebruiken, er word hooguit 25 per maand geruikt :). Overselling is dus heel goed mogelijk.

Goedkoop inkopen, goedkoopverkopen en voor een groter klanten bestand gaan ipv het maximale uit 1 klantte willen halen.

Vergeet niet dat je CPU en schijven het ook allemaal bij moeten kunnen benen. Er is meer dan alleen dataverkeer wat bepaalt wanneer je server vol is.

s2software
27/07/04, 18:58
Even wat dingetjes uit het stukje:

Redbus Internethouse
Redbus Interhouse heet 't hoor...

Serieuze webmasters en bedrijven, mensen die kwaliteit nodig hebben, zullen veel beter af zijn bij een wat duurdere host.
Prijs != kwaliteit.

Verder ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van de site. Zo staat er ergens dat je je domeinnaam beter bij een SIDN deelnemer kan registreren, omdat dit goedkoper zou zijn. Dat kan ja, maar het is vaak niet zo.
Over het algemeen is de site low-budget hoster onvriendelijk.

XS-24
27/07/04, 19:11
Origineel geplaatst door byh


Vergeet niet dat je CPU en schijven het ook allemaal bij moeten kunnen benen. Er is meer dan alleen dataverkeer wat bepaalt wanneer je server vol is.
Load ligt tussen de 0.09 en de 0.13 mestal.


Allemaal "kinder" sites om het maar zo te noemen, niks mis mee uiteraard maar bijna geen bezoekers.

cridea
27/07/04, 20:20
Origineel geplaatst door sity webhosting

Load ligt tussen de 0.09 en de 0.13 mestal.


Allemaal "kinder" sites om het maar zo te noemen, niks mis mee uiteraard maar bijna geen bezoekers.

Ja nu nog wel, maar ik denk niet dat je met zulke load nu al 600 GB trekt, of wel?

ffjudgement
27/07/04, 20:20
Origineel geplaatst door sity webhosting

Load ligt tussen de 0.09 en de 0.13 mestal.


Allemaal "kinder" sites om het maar zo te noemen, niks mis mee uiteraard maar bijna geen bezoekers.

Ik host bijvoorbeeld mijn "kindersite" bij sity maar ik heb geen zin er echt aan te werken en gebruik dus maar 200 mb datatransfer per maand van de 4 gig die ik mag gebruiken. Zo zit het denk ik met bijna iedere site bij sity aangezien kindersites sneller zich laten hosten bij goedkope providers:).

XS-24
27/07/04, 20:27
Ja nu nog wel, maar ik denk niet dat je met zulke load nu al 600 GB trekt, of wel?
Hoe kom je bij 600 gig.

Vat kinder sites niet verkeerd op maar dit is meer omdat dit een beetje een idee geeft van de situatie.

smurf
27/07/04, 23:18
Wel erg weinig load hé :)

http://fr1.1-eurohost.com/system/load-hour.gif

Onze meest volle server :)

Verder dan dat proberen we niet te gaan want dat brengt de stabiliteit van de server in gedrang.

mihosnet
27/07/04, 23:21
Zie je toch het verschil tussen de 1 euro hosters (muv van sity in dit geval). Een load van 1 is toch echt wel het uiterste op onze servers.

Je betaald voor kwaliteit.

/Edit/
Zo is euro hosten rendabel inderdaad...

smurf
27/07/04, 23:42
Het verschil tussen 1 en 3 is wel nauwelijks merkbaar hoor... Het is pas vanaf 7 en meer dat het een echt merkbaar verschil is.

Niet alle sites behoeven enorme CPU en systeemcapaciteiten; bovendien wordt de load veroorzaakt door enkele grotere sites...

XS-24
27/07/04, 23:48
Ik vind 2 al hoog.

smurf
27/07/04, 23:49
Zo is euro hosten rendabel inderdaad... [/B]

Wat baat het een ferrari te hebben om 50 te rijden?
Wat baat het een vrachtwagen voor de helft te vullen...

Een productielijn maar aan de halve snelheid laten werken (omdat de wieletjes dan minder verslijten) en zo maar de helft zoveel kunnen produceren, wat het product duuder maakt?

Ik denk niet dat er een klant bij ons wakker ligt dat zijn site in 0,02 sec laadt in plaats van 0,001 sec ...

mihosnet
27/07/04, 23:52
Origineel geplaatst door smurf
Het verschil tussen 1 en 3 is wel nauwelijks merkbaar hoor... Het is pas vanaf 7 en meer dat het een echt merkbaar verschil is.

Voor html sites niet inderdaad, maar Plesk wordt er bijvoorbeeld niet sneller op.

Daarnaast, je zit vaak boven 3, en hebt zelfs meerdere malen per dag pieken tot wel 12. Je server heeft op deze manier geen reserves, een kleine aanval zal je server laten crashen.


bovendien wordt de load veroorzaakt door enkele grotere sites...

Vind ik geen excuus.

smurf
27/07/04, 23:55
Het was een grafiek van een uur... daar zijn pieken normaal...

smurf
28/07/04, 00:00
PHP nuke site met rond de 150 users online.
Pageload 0,2 sec wat doenbaar is voor zo'n site.

http://www.ivanhoejupiler.be

S2S-Robert
28/07/04, 00:49
Wij houden de load ook onder de 1, maar ik weet uit ervaring dat een load van 3 ook niet veel zegt. Inderdaad, je control panel wordt er langzaam van, maar de sites merken er vrijwel niks van.

Als ik een grote database aan het dumpen ben of een 500MB directory aan het gzippen dan schiet de load ook omhoog, maar pagina's laden vrijwel net zo snel. Dat soort dingen probeer je natuurlijk wel te doen buiten piektijden :)

Het is maar net waar je je op wil profileren, en in dat geval vind ik voor 1 euro hosts een load van 3 best oké. Ikzelf wil op onze servers geen load van 3, maar ik vraag ook meer dan 1 euro per maand.

PeterT
28/07/04, 01:16
Ehm, ik heb eens wat testjes gedaan en zelfs een load van 10 is nog goed te doen - veel hoger dan dat moet het echt niet komen want dan is CPanel / Plesk niet meer vooruit te branden :p

Voor normale sites (ook met PHP & MySQL gebruik) maakt het echter nog niet veel uit :)
Maar wees gerust, op production servers houden we het normaal gesproken lager ;)

cridea
28/07/04, 10:07
Origineel geplaatst door sity webhosting

Hoe kom je bij 600 gig.



Daar kwam je zelf mee:



Origineel geplaatst door sity webhosting
Mijn kleinste pakket is 200 MB webruimte met 4 GB dataverkeer.
In totaal mogen mijn klanten ~600 GB datavrkeer gebruiken, er word hooguit 25 per maand geruikt . Overselling is dus heel goed mogelijk.

Goedkoop inkopen, goedkoopverkopen en voor een groter klanten bestand gaan ipv het maximale uit 1 klantte willen halen.

faisj
28/07/04, 12:34
Weer even ontopic:

(een gedachte gang van mij)

Als een postzegel al 0,39 cent is (voor een factuur) en je host voor
een euro. hmm dan nog telefoon kosten en licenties en computer en
server.
Laat ik het hierbij houden.
(ik spreek dus niet over een lease bak, personeel en/of kantoor etc..)

Ik zie niet hoe je uit de kosten kan komen, laat staan winst maken.
Kan iemand misschien een berekening van de kosten/opbrengsten
laten zien van een euro hoster?

- Zie dit a.u.b. niet als een aanval...

XS-24
28/07/04, 12:43
Het is niet alleen de hosting he, ook domeinnamen tellen hard aan.

We sturen facturen per e-mail, huren ee dedicated server voor 130 p/m.

De rest kan je zelf wel bedenken denk ik :).

faisj
28/07/04, 12:50
Origineel geplaatst door sity webhosting
Het is niet alleen de hosting he, ook domeinnamen tellen hard aan.

We sturen facturen per e-mail, huren ee dedicated server voor 130 p/m.

De rest kan je zelf wel bedenken denk ik :).

Nogmaals het is geen aanval.

Zeg maar dat je 0,30 verdient per maand per klant
(postzegel, één kort telefoon gesprek of stroom of koffie of
vermindering over maanden van de licentie of comp of scanner, printer,
papier etc..)

(ik heb het dus weer niet over ivr menu's, personeel, auto, etc..
dus de echt kosten die elk van ons moet maken)


dan zou je ongeveer 433 klanten moeten hebben om de dedicated
server te betalen!

Meestal verdienen de budget hosters niet veel aan de domein namen
maar okey, stel je voor je verdient daar nog 2 euro ik snap het
echt niet hoe je dan nog uit de kosten komt. (laat staan winst)

ps. volgens de informatie die wij hebben ontvangen van verschillende
organisaties is een factuur per mail niet rechtsgeldig.

(ik hoop dat we niet off topic gaan, ik zou graag een uitleg
willen. misschien dat mensen zoals ik met andere ogen naar de 1 euro
hosters zouden gaan kijken.)

XS-24
28/07/04, 13:05
Pc was er al, licentie zat er bij. Ik ben 15 he, heb geen eigen huis bel met telefoon van men ouders:p, stroom van men ouders, papier van men ouders. Ik heb dus genoeg tijd om groot genoeg te worden (qua klanten) en alles vanuit mijn eigen huis te doen.

Verdiensten domeinnamen tot slot nog even:

.nl eerste jaar 8,90 daarna 9,40
.com .net .org 7 euro per jaar
.name .info.biz .be .de (worden weinig verkocht) 4 euro per jaar.

Domein prijs is 13 euro.

cridea
28/07/04, 13:16
Origineel geplaatst door sity webhosting
Pc was er al, licentie zat er bij. Ik ben 15 he, heb geen eigen huis bel met telefoon van men ouders:p, stroom van men ouders, papier van men ouders. Ik heb dus genoeg tijd om groot genoeg te worden (qua klanten) en alles vanuit mijn eigen huis te doen.


Dus als je ouders werkloos worden en niet meer van plan zijn jouw spullen te betalen, moet je in 1 klap je prijzen omhoog gooien?

itrends
28/07/04, 13:33
lijkt het wel op, wat een manier van zaken doen. Prachtig dat dat in het jaar 2004 nog mogelijk is, bij de kamer van koophandel zouden ze dit soort operaties moeten weren.

eMiz0r
28/07/04, 13:40
Origineel geplaatst door itrends
lijkt het wel op, wat een manier van zaken doen. Prachtig dat dat in het jaar 2004 nog mogelijk is, bij de kamer van koophandel zouden ze dit soort operaties moeten weren.

Doet UPC dit ook niet? Prijzen verhogen? En dan hoor je klanten 2 maanden goed hard zeiken en vervolgens slikken ze het toch en heeft UPC weer een hogere omzet.

Ik moet de eerste ondernemer nog tegenkomen die volledig "eerlijk" zaken doet en zich niet druk maakt om winst, omzet of continuïteit.

Koster
28/07/04, 13:41
Sity geeft volledige openheid van zaken en jullie kraken hem vervolgens af? Waarom is iedereen zo nieuwsgierig? Willen jullie ook een 1 euro hostbedrijf starten?
Hij is 15 jaar oud maar heeft het toch maar goed uitgedacht, hij krijgt niet voor niks klanten. Dus laten we iedereen even in zijn waarde?

Overigens kan je ook wel verwachten dat Sity over 3 jaar een stuk professioneler is, dat gaat vanzelf met de koopkracht en leeftijd mee ;)

Keuningen
28/07/04, 13:47
Origineel geplaatst door faisj


Nogmaals het is geen aanval.

Zeg maar dat je 0,30 verdient per maand per klant
(postzegel, één kort telefoon gesprek of stroom of koffie of
vermindering over maanden van de licentie of comp of scanner, printer,
papier etc..)

(ik heb het dus weer niet over ivr menu's, personeel, auto, etc..
dus de echt kosten die elk van ons moet maken)


dan zou je ongeveer 433 klanten moeten hebben om de dedicated
server te betalen!

Meestal verdienen de budget hosters niet veel aan de domein namen
maar okey, stel je voor je verdient daar nog 2 euro ik snap het
echt niet hoe je dan nog uit de kosten komt. (laat staan winst)

ps. volgens de informatie die wij hebben ontvangen van verschillende
organisaties is een factuur per mail niet rechtsgeldig.

(ik hoop dat we niet off topic gaan, ik zou graag een uitleg
willen. misschien dat mensen zoals ik met andere ogen naar de 1 euro
hosters zouden gaan kijken.)

@Faisj
Waar basseer jij op dat een factuur per e-mail niet rechtgeldig is?
*Het accountants kantoor dat ik heb heeft een kleine uitgave waarin precies staat hoe je moet werken met facturatie per e-mail. Ik wil best vragen of ik jou het een en ander kan doorsturen.*

@de rest
Ik vind jullie antwoorden vol zitten met jaloezie.

Waar ik vandaan kom, Twente red., daar is een spreekwoord voor ondernemers:
D'r is niks zo deur als 'n bord voor de deur.
*NL vrijvertaald: Een kantoor/winkel hebben is duur.

Een kantoor hebben is gewoon vrij prijzig en komt vaak samen met een heleboel kosten. Als ik alleen hosting zou doen had ik het ook vanuit huis/kantoor aan huis situatie gedaan.

XS-24
28/07/04, 14:03
En zo vaak bel ik niet,allen SRS en soms eens een klant. Papier voor 4 jaar genoeg en wat kost dat nou:?, nee hoor, ik kan me prima zelf redden.

faisj
28/07/04, 14:11
Origineel geplaatst door Keuningen


@Faisj
Waar basseer jij op dat een factuur per e-mail niet rechtgeldig is?
*Het accountants kantoor dat ik heb heeft een kleine uitgave waarin precies staat hoe je moet werken met facturatie per e-mail. Ik wil best vragen of ik jou het een en ander kan doorsturen.*

@de rest
Ik vind jullie antwoorden vol zitten met jaloezie.

Waar ik vandaan kom, Twente red., daar is een spreekwoord voor ondernemers:
D'r is niks zo deur als 'n bord voor de deur.
*NL vrijvertaald: Een kantoor/winkel hebben is duur.

Een kantoor hebben is gewoon vrij prijzig en komt vaak samen met een heleboel kosten. Als ik alleen hosting zou doen had ik het ook vanuit huis/kantoor aan huis situatie gedaan.

Beste Keuningen en de rest van de mensen die denken dat ik iemand
of een organisatie naar beneden wil halen,

Daarom schreef ik erbij "DIT IS GEEN AANVAL"
Het is een normale vraag op een forum waar een topic is over dit
onderwerp. Daarop vraag ik iets?
Voor mijn duidelijkheid! Ik heb vragen en zou graag wat antwoorden
willen?! (daarvoor is dit forum?!)

* Het punt over het factuur.
Graag zou ik het willen ontvangen want, ik leg dat weer voor aan de
organisaties waar ik mijn informatie vandaan heb.
(kijk, hier hebben we wat aan)
Mijn fax nummer is: 010-2045555

* Ik vraag me af als deze manier van zakendoen wel volgens de wet
is toegestaan. (voor alle duidelijkheid: ik vraag het me af! Ik maak
geen conclusies) (kvk van ouders <15 gebruik van toepassingen
die voor privé gebruik zijn... hoe zit met de btw?)

* En jaloezie of de vraag als ik zoiets zou beginnen of iets in die richting.
Sorry, ik heb een andere doelgroep en dit vind ik geheel niet van
toepassing. Indien u aangeeft dat ik u feitelijk de naam van u
organisatie neer beneden haal zou ik graag een onderbouwing hiervan.

XS-24
28/07/04, 14:42
JA, ik heb KVK en betaal ook gewoon btw.

smurf
28/07/04, 15:07
Enkele cijfers

- Klanten betalen jaarlijks 12€, niet elke maand 1€
(op het 1€ pakket halen we niet veel, mensen met het kleine pakket zijn nog geen 20 pct van de klanten)
- We betalen slechts €350 per 10 Mbit datatraffiek
(Dit wordt binnenkort wel een pak meer nu we voor een deel verhuizen naar het Dtrust netwerk in Interexion in Brussel - prijzen zullen aangepast worden)
- We betalen elk kwatraal mooi onze BTW aangifte, Verzekeringen, Lonen,Licenties
- 40 pct van de klanten stapt over van het 1 euro naar een meer euro plan.
- Ok we hebben geen bedrijfswagens nog...
- Inkomsten uit andere bezigheden van de BVBA
- Inkomsten uit andere opdrachten (vb: restyle en eshop www.punkyfish.com ) wat een pak geld opbrengt.
- Ik zou de cijfers van deze maand kunnen posten in detail maar dat zou nogal ongepast zijn.

cridea
28/07/04, 15:10
Geen jaloezie hier, wel benieuwd of deze bedrijven ook vooruit kijken, er zijn/komen altijd onvoorziene uitgaven / je kan niet eeuwig bij je ouders in blijven wonen.

Ik ben benieuwd naar de discussie of je het in zo'n geval kan maken om de prijzen bijvoorbeeld te verdubbelen.

eMiz0r
28/07/04, 15:55
Tuurlijk kun je dat. Of je klanten het accepteren is het tweede. Zolang jij een perfectie reputatie hebt bij je klanten en je de prijzen niet te gek maakt kun je zoiets zonder al te veel problemen doen ja.

Uiteraard dienen je klanten eerst het contract uit en bij contractverlening gaan de nieuwe tarieven pas in. Maar dat is logisch.

cridea
28/07/04, 16:41
Tja ik kan ook vandaag met de noorderzon vertrekken. Zo kan ik nog wel wat dingen op noemen die wel kunnen, maar die m.i. gewoon niet kùnnen in de zin van dat is gewoon "not done"

Ik vind zelf dat het aan je klant duidelijk moet zijn dat de mogelijkheid er in zit dat binnen x jaar de tarieven omhoog gaan, als je dat zelf redelijkerwijs kan zien aankomen.

WebBizz
28/07/04, 17:01
Mocht die toko over een jaartje of 5 nog bestaan en meneer gaat op zichzelf wonen dan zal 'ie toch zelf de stroom, telefoonkosten etc moeten betalen. Lekkere handelswijze voor je klanten op deze manier...

eMiz0r
28/07/04, 17:07
Tja ik kan ook vandaag met de noorderzon vertrekken. Zo kan ik nog wel wat dingen op noemen die wel kunnen, maar die m.i. gewoon niet kùnnen in de zin van dat is gewoon "not done"

Ik vind zelf dat het aan je klant duidelijk moet zijn dat de mogelijkheid er in zit dat binnen x jaar de tarieven omhoog gaan, als je dat zelf redelijkerwijs kan zien aankomen.


En ik denk dat dat totaal niet valt in te schatten op zo'n termijn. Je hebt geen enkel idee hoe de toko lopen gaat. Misschien blijft je wel kleinschalig en héb je al die hoge kosten niet (lease auto, ik vind het gewoon onzin want je bent een dief van je eigen portomonnee, maar elk wat wils). Of wordt je juist zó groot dat de kosten goed te overzien zijn.

Wat zou een klant er aan hebben te weten dat de tarieven over 3 jaar wel eens zouden kunnen verhogen? Zolang die tarieven niet verhogen ben je als klant mooi geholpen omdat je gewoon bespaart.

Kijk, wat jij vindt doet er weinig toe omdat jij als concurrent moeilijk een objectief oordeel kan geven. Wat mij betreft had je dat column ook kunnen schrijven.

Ondernemen is risico nemen. Als je altijd op safe speelt zul je nooit je verdiensten er van kunnen maken.

maxnet
28/07/04, 17:25
ps. volgens de informatie die wij hebben ontvangen van verschillende
organisaties is een factuur per mail niet rechtsgeldig.


Dat is het wel mits:
- de afnemer akkoord gaat met een electronische factuur
- de authenticiteit en integriteit van de factuur gewaarborgd wordt (bijv. met een electronische handtekening)

Zie de brochure van de belastingdienst.
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=47566

faisj
28/07/04, 17:29
http://www.webhostingtalk.nl/attachment.php?s=&postid=314525


Ik had de post nog niet gezien.
(Dit zijn van die posts wat WHT geweldig maakt)
Maar, ik neem aan dat er kosten zijn voor een electronische handtekening?

maxnet
28/07/04, 17:38
Maar, ik neem aan dat er kosten zijn voor een electronische handtekening?

Binnen Nederland hoeft het geen "gekwalificeerde digitale handtekening" te zijn.
(andere EU landen wel)

Dat betekend dat je zelf (gratis) een handtekening aan mag maken.
Je public-key hoeft dus niet door een derde partij (TTP) gecertificeerd te worden.

cridea
28/07/04, 18:02
Origineel geplaatst door eMiz0r


Kijk, wat jij vindt doet er weinig toe omdat jij als concurrent moeilijk een objectief oordeel kan geven. Wat mij betreft had je dat column ook kunnen schrijven.

Ondernemen is risico nemen. Als je altijd op safe speelt zul je nooit je verdiensten er van kunnen maken.

Ondernemen is ook denken vanuit de klant. En vanuit die optiek doet ieders mening ertoe lijkt me.

cridea
28/07/04, 18:04
Origineel geplaatst door eMiz0r


Misschien blijft je wel kleinschalig en héb je al die hoge kosten niet (lease auto, ik vind het gewoon onzin want je bent een dief van je eigen portomonnee, maar elk wat wils).

Ik heb het niet over hoge kosten maar gewoon de huis tuin en keukenkosten die elk mens heeft, zoals huur/hypotheek, brood op de plank, water uit de kraan, etc, ook een koop-auto kost geld overigens.

Keuningen
28/07/04, 18:51
Origineel geplaatst door byh


Ondernemen is ook denken vanuit de klant. En vanuit die optiek doet ieders mening ertoe lijkt me.

Alleen maar denken vanuit het oogpunt van de klant is niet zo bijzonder slim, maar als je dat niet snapt ga je vanzelf failliet :)

WebBizz
28/07/04, 18:56
Er staat: "ook denken" niet "alleen maar denken"...

eMiz0r
28/07/04, 19:42
Ik denk dat je best over je klant nadenkt op het moment dat je voor bijzonder lage tarieven webhosting aanbiedt in den beginne. Afterall.. iedereen heeft het in deze tijden toch krap? Dan kun je geen uitzuigende webhoster betalen :)

WebBizz
28/07/04, 21:10
Origineel geplaatst door eMiz0r
Tuurlijk kun je dat. Of je klanten het accepteren is het tweede. Zolang jij een perfectie reputatie hebt bij je klanten en je de prijzen niet te gek maakt kun je zoiets zonder al te veel problemen doen ja.

Uiteraard dienen je klanten eerst het contract uit en bij contractverlening gaan de nieuwe tarieven pas in. Maar dat is logisch.

Leuke policy is dat. Eerst goedkoop hosten, veel klanten binnenhalen en vervolgens de prijzen omhoog gooien en hopen dat je klanten blijven. Begin dan gewoon op een dusdanig prijsniveau dat je bedrijfsvoering verantwoord is en je klanten niet voor verassingen komen te staan.

eMiz0r
28/07/04, 23:26
Origineel geplaatst door WebBizz
Leuke policy is dat. Eerst goedkoop hosten, veel klanten binnenhalen en vervolgens de prijzen omhoog gooien en hopen dat je klanten blijven.

Doen ze dat, ben jij uit de problemen, heb je een prima baan en is iedereen happy (de klant krijgt zelf de keuze om weg te gaan of te blijven).

Waar ik mij gewoon mateloos aan stoor zijn die mensen die wel even voor een ander bedrijf bepalen welke prijzen zij moeten vragen, welke bedrijfsvoering zij moeten volgen en nog veel meer. Doen ze dat niet volgens jouw regels, is het een slecht bedrijf. Dat is natuurlijk gewoon gigantische onzin!

We zijn verdomme hier concurrenten van elkaar, geen beste vrienden?! Prijsafspraken zijn BIJ WET verboden! Dus wat je met dat soort commentaar probeert te bereiken zou ik bij god niet weten. Jalozie is echt de enige reden die ik kan verzinnen om zulk gedrag te vertonen en dat is niet goed te praten.

Als je het niet red als ondernemer tegen de concurrentie ga je een vaste baan onder een baas zoeken en ben je verzekerd van inkomen. Houdt aub dit forum vrij van dit soort onzin.

Mijn excuses dat ik eens uitval, maar ik ben dat gezeik op elkaar gewoon eens zat. Als een bedrijf volgens jou verkeerde tarieven vraagt kun je die persoon inlichten over de gevolgen. Inlichten! niet dwingen tot verhoging!

e-wizard
29/07/04, 00:27
De tijd zal het leren!!!

Lijkt me een mooie afsluiting van dit topic

smurf
29/07/04, 00:43
Nu ja we gaan onze prijzen verhogen nu we van het cheapo netwerk in Parijs verhuizen naar Interxion Brussel (Dtrust netwerk).

(Een deel blijft wel in parijs, voor bulk traffic sites).

Bestaande klanten blijven hun overeengekomen prijs betalen, voor hen wordt het niet duurder.

Nieuwe klanten zullen wat minder verkeer krijgen en ongeveer 25 pct meer betalen.

Wat krijgen ze in ruil: stabieler netwerk en servers waar me binnen de 40 minuten aan kunnen en niet binnen de 4 uur... Gent - Brussel, Gent - Parijs ... scheelt wel wat.

Hier krijgen jullie je gelijk...

Maar de kleinde prijsverhoging en limietverlaging is ergens wel in het voordeel van de klant, niet?

Keuningen
29/07/04, 01:12
Origineel geplaatst door smurf
Nu ja we gaan onze prijzen verhogen nu we van het cheapo netwerk in Parijs verhuizen naar Interxion Brussel (Dtrust netwerk).

(Een deel blijft wel in parijs, voor bulk traffic sites).

Bestaande klanten blijven hun overeengekomen prijs betalen, voor hen wordt het niet duurder.

Nieuwe klanten zullen wat minder verkeer krijgen en ongeveer 25 pct meer betalen.

Wat krijgen ze in ruil: stabieler netwerk en servers waar me binnen de 40 minuten aan kunnen en niet binnen de 4 uur... Gent - Brussel, Gent - Parijs ... scheelt wel wat.

Hier krijgen jullie je gelijk...

Maar de kleinde prijsverhoging en limietverlaging is ergens wel in het voordeel van de klant, niet?

Ik had laatst een gesprek met een zeer slimme zakenpartner van me en hij zei: "Als je klanten probeert te krijgen met je LAAGSTE prijs verlies je altijd, want het kan ALTIJD lager.*

Cybafish
29/07/04, 01:47
Waar hebben we het over? Bij managed.com kun je een dedicated server met 1000gb traffic huren voor 60 dollar de maand, natuurlijk is het rendabel. Gewoon automatische incasso, modernbill geautomatiseerd, geen telefoon, geen kantoor, geen support, simpel!

smurf
29/07/04, 10:02
Euh wij staan
- niet bij managed
- wel telefoon
- wel kantoor
- leveren wel support
...

S2S-Robert
29/07/04, 12:48
Origineel geplaatst door WebBizz
Leuke policy is dat. Eerst goedkoop hosten, veel klanten binnenhalen en vervolgens de prijzen omhoog gooien en hopen dat je klanten blijven. Begin dan gewoon op een dusdanig prijsniveau dat je bedrijfsvoering verantwoord is en je klanten niet voor verassingen komen te staan. Specsavers doet het niet anders :) Of dacht je dat die brillen die ze tegen die prijs in de markt zetten winstgevend is?

Dat jij hinder ondervind van deze manier van marketing is jammer maar helaas.

cridea
29/07/04, 13:03
Het gaat niet om hinder voor Webbizz, het gaat om hinder voor je klanten.

S2S-Robert
29/07/04, 13:22
En aangezien wij geen inzicht hebben in de tevredenheid van de klanten denk ik dat we daar met z'n allen maar beter onze mond over dicht kunnen houden.

Overigens kan je bij een prijsverhoging van de 1-euro nog afstappen van je overeenkomst, terwijl Webbizz gerechtigd is de prijzen jaarlijks op te schroeven 'conform de CBS opgaven'. Daar mag je dan niet eens weg als de prijs verhoogd wordt.

Laat iedereen lekker zijn eigen bedrijfsvoering doen en pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben. In een vrije markt mag iedereen zijn prijzen en marketing strategie zelf bepalen.

Beyonder
30/07/04, 12:13
Starten als 1 euro hoster is prima te doen, doorgroeien naar een werkelijk groot en stabiel bedrijf is vanuit dat punt gewoonweg NIET MOGELIJK.

Een personeelslid betalen is al gewoon te duur en op een dag sta je aan de grens van je eigen kunnen en mogelijkheden en zul je toch personeel in moeten huren, vanaf dat punt loopt het dus stuk.

Ook kun je geen 2000 euro per maand uit je toko trekken om zelf van te leven, kortom 1 euro hosting blijft relatief kleinschalig en een simpele bijverdienste voor jongeren die geen krantenwijk willen lopen.

Het is ook geen concurrent voor de duurder geprijsde hosters overigens, zij trekken vrijwel zeker klanten die indien er geen 1 euro host was zouden uitwijken naar gratis hosting.

Slechts mijn mening....

Koster
30/07/04, 13:09
Uhm:

als ik zo de 1 euro hosters zie:
domeinnamen (=winst)
duuurdere pakketten (makkelijk upgraden naar 2-3-4 euro/maand pakket = winst)
extra opties (meer mysql db's etc etc = winst)

Lijkt me toch dat als je dit goed aanpakt je toch een leuk bedrijfje kan hebben

PlugInInfo
03/08/04, 22:32
Even snel mijn reactie op de column die ik geschreven heb. Wegens vakantie heb ik niet zo snel kunnen reageren.

Ik heb niks tegen Sity hosting. In de column noem ik dit bedrijf omdat ik het een goed voorbeeld vind van een budgethost. Wellicht heb ik geen goed onderscheidt gemaakt tussen budget hosts in het algemeen en Sity webhosting. Mijn ervaring met budgethosts is zeer slecht. Het was niet mijn bedoeling op Sity “de grond in te trappen”. Zeer zeker niet! Ik heb de eigenaar inmiddels mijn excuses aangeboden. Ik had me nooit gerealiseerd dat het zo’n effect zou hebben.

In mijn volgende column zal ik op HW mijn exuses aanbieden en de naam Sity hosting zuiveren. Nogmaals ik had geen idee dat dit zo’n effect zou hebben……

Door sommige mensen op dit forum wordt de column wel een beetje uit z’n verband gerukt.

“Na een kleine zoektocht op het internet blijkt al snel dat het om een “thuishoster” gaat. Geen kantoor, geen personeel, geen lease-auto. Hij doet dus alles zelf en dat drukt natuurlijk de kosten.” Dit is positief niet negatief! Een leasebak vind ik zelf ook belachelijk…..

Het doel van de column was om mensen aan te zetten goed research te doen naar hun hoster, niet Sity de grond in trappen…

Overigens gaat het hier niet om een artikel, bij een artikel zou ik nooit een naam genoemd hebben. De column is mijn persoonlijke mening, subjectief dus, artikelen probeer ik zo objectief mogelijk te schrijven.

Ik ben flink “op m’n bek gegaan………" Ik hoop dat hiermee de zaak is afgedaan.

(edit: de column is inmiddels verwijderd, aangezien dit beslist niet de bedoeling was)

Koster
03/08/04, 22:49
Mooi opgelost Thijs :)

XS-24
03/08/04, 23:10
Heb de e-mail ook gekregen, bedankt.

Ber|Art
03/08/04, 23:15
Zo kan het ook hé :)

PlugInInfo
04/08/04, 14:14
Het onderstaande bericht staat nu op HostWise:

Rectificatie Sity Webhosting.

Dit bericht plaats ik naar aanleiding van deze topic op WHT. Hierin staat dat ik het webhostingbedrijf Sity Webhosting in diskrediet wilde brengen.

Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan Peter (eigenaar van Sity Webhosting). Ik ben er nooit op uit geweest om zijn bedrijf in diskrediet te brengen en/of op één of andere manier te schaden. Ik wilde weten hoe het mogelijk was waarom Sity zoveel kon bieden tegen zo’n lage prijs. Deze vraag heb ik in het geval van Sity Webhosting zelf ook beantwoord (geen personeel, kantoor aan huis en geen dure leasebak).

Mijn wantrouwen richt zich op budgethosts in het algemeen, niet op Sity Webhosting in het bijzonder! Door het tonen van mijn wantrouwen wilde ik bezoekers aanzetten goed research te doen en zich niet enkel te richten op de prijs.

De bovenstaande boodschap is blijkbaar niet overgekomen. In plaats daarvan is een totaal verkeerd beeld ontstaan. Ik probeer doormiddel van mijn artikelen objectieve informatie te verschaffen. In dit geval was de kritiek niet gericht op een artikel maar op mijn (subjectieve) column. Het doel is echter hetzelfde: kort, overzichtelijk en interessante informatie verschaffen over hosting en de hostingbranche. Ik steek zeer veel tijd in mijn hobby, vandaar dat ik dit voorval zeer hoog opneem.

Deze rectificatie komt ook te staan op HostWise zodat ik er zeker van ben dat bezoekers er ook van op de hoogte zijn.

Peter, nogmaals excuses en succes met je bedrijf!



Overigens wil ik wel even kwijt dat ik zeer teleurgesteld ben in sommige posters op dit forum (die ik niet bij naam zal noemen). Mensen die mij uitmaken voor “belachelijk, hersenloos, onfatsoenlijk, arrogant en bevooroordeeld” en mij tevens neerzetten als “een stumper die mensen met succes haat” zonder zelfs mij te laten reageren zijn zelf geen haar beter! Als je kritiek op mij hebt stuur mijn dan een mail (daarvoor staat het er ook vermeld) en post het niet op een forum. Dat is pas onfatsoenlijk.

.

Keuningen
04/08/04, 16:15
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Het onderstaande bericht staat nu op HostWise:

Rectificatie Sity Webhosting.

Dit bericht plaats ik naar aanleiding van deze topic op WHT. Hierin staat dat ik het webhostingbedrijf Sity Webhosting in diskrediet wilde brengen.

Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan Peter (eigenaar van Sity Webhosting). Ik ben er nooit op uit geweest om zijn bedrijf in diskrediet te brengen en/of op één of andere manier te schaden. Ik wilde weten hoe het mogelijk was waarom Sity zoveel kon bieden tegen zo’n lage prijs. Deze vraag heb ik in het geval van Sity Webhosting zelf ook beantwoord (geen personeel, kantoor aan huis en geen dure leasebak).

Mijn wantrouwen richt zich op budgethosts in het algemeen, niet op Sity Webhosting in het bijzonder! Door het tonen van mijn wantrouwen wilde ik bezoekers aanzetten goed research te doen en zich niet enkel te richten op de prijs.

De bovenstaande boodschap is blijkbaar niet overgekomen. In plaats daarvan is een totaal verkeerd beeld ontstaan. Ik probeer doormiddel van mijn artikelen objectieve informatie te verschaffen. In dit geval was de kritiek niet gericht op een artikel maar op mijn (subjectieve) column. Het doel is echter hetzelfde: kort, overzichtelijk en interessante informatie verschaffen over hosting en de hostingbranche. Ik steek zeer veel tijd in mijn hobby, vandaar dat ik dit voorval zeer hoog opneem.

Deze rectificatie komt ook te staan op HostWise zodat ik er zeker van ben dat bezoekers er ook van op de hoogte zijn.

Peter, nogmaals excuses en succes met je bedrijf!



Overigens wil ik wel even kwijt dat ik zeer teleurgesteld ben in sommige posters op dit forum (die ik niet bij naam zal noemen). Mensen die mij uitmaken voor “belachelijk, hersenloos, onfatsoenlijk, arrogant en bevooroordeeld” en mij tevens neerzetten als “een stumper die mensen met succes haat” zonder zelfs mij te laten reageren zijn zelf geen haar beter! Als je kritiek op mij hebt stuur mijn dan een mail (daarvoor staat het er ook vermeld) en post het niet op een forum. Dat is pas onfatsoenlijk.

.

Het was misschien een botte reactie, maar hij was puur op de column zelf en niet op de schrijver.

Iemand poste de column en daar gaf ik dan ook mijn reactie op. Wie het dan schrijft is neutraal voor mij.

Oele Wapper
06/08/04, 01:15
Iig vindt ik het wel rendabel. Je bepaalt zelf wat je prijzen zijn, als jij ermee kan leven, succes! Echter is mijn goedkoopste pakket geen 1 Euro, want ik kan er niet mee leven, omdat mijn KvK, belastingen en server(s) betaalt moeten worden. Daarbij komen ook nog eens de personeelskosten. Hetgeen wat voor mij belangrijk is is dat ik goedkope hosting biedt, met een goeie support.

Dus ja, ik vindt het rendabel, mits jij ermee kan rondkomen (KvK, Servers, Belastingen, Winst enz...)

bassieboelie
04/03/05, 15:02
kan rendabel zijn, maar somszitten er valkuilen in:(

rexp
04/03/05, 15:31
Dit topic is 7 maanden oud!

Xerious
04/03/05, 15:58
Nu niet meer ;).
Maargoed, ik begin die discussies een beetje moe te worden.

rexp
04/03/05, 16:54
De discussie wordt op zich wel weer interessant als je bedenkt dat het gaat over Thijs Alink, bestuurslid van Hostmerk. Maar dat is een ander topic, waar ik me niet meer mee zal bemoeien.

Remigius
05/03/05, 00:31
Omdat dit topic 'voor mijn tijd' was heb ik het nog even doorgelezen. Toch moet ik zeggen dat ik de budgethosters die gepost hebben nog steeds actief zijn. En we zijn weer een half jaar verder. Om het dan maar goed af te sluiten, denk aan je klanten en ik wens iedereen succes toe. Budget of Kwaliteit (en nee, nu niet weer een discussie budget kan kwaliteit zijn ;), iedereen weet wat ik bedoel).

stijnbol
05/03/05, 17:30
Toen ik begon ben ik ook aan het tellen geweest over die budget-praktijken, en simpel gezien zou ik (moest ik budget gaan) zo werken:
- goedkope P4 pc'tje in een 1U case (400€)
- colo 1U + 25 GB (15€ per maand)
=> 25 klanten met 1GB transfer = 25 euro per maand.

Zo kan je goedkoop groeien en al snel uit de kosten zijn als je op je thuispc werkt, zonder personeel, mail-facturen, etc.

XS-24
05/03/05, 17:49
Daar komt nog bij dat wij lang geen euro per Gb geven, dit komt eerder in de richting van 10 cent.

stijnbol
05/03/05, 17:57
Origineel geplaatst door XS-24
Daar komt nog bij dat wij lang geen euro per Gb geven, dit komt eerder in de richting van 10 cent.
:D zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde maar dat je met die 25 GB van in je colo-pakket uit het vorbeeld 25 klanten kon halen met elk 1GB aan transfer. ;)

Maar de boodschap van de uitleg was dus wel duidelijk ;)

AlexanderOnline
08/03/05, 19:39
Ik vind dit een prima forum, maar er is toch wel een ding wat ik altijd zie. Er wordt op je neer gekeken, als je een jonge starter bent, niet serieus genomen etc etc (n.a.v. gedoe met XS-24).
Samen met Jochem (XBL hier op wht) run ik Open Host, www.openhost.nl . We zijn begonnen met als doel, goedkope hosting, met goede kwaliteit. Kijk naar de prijzen, ziet er aantrekkelijk uit.
Het loopt als een zonnetje, allemaal tevreden klanten , en de klanten blijven komen. Niks aan de hand.
Maar, ik ben (sinds een maand) 16, Jochem 17. Zeg nou zelf, dat zie je niet, merk je niet. We doen ons werk met plezier, het kan prima naast school.
Mijn conclusie is dat prijs en leeftijd niks kunnen zeggen over de kwaliteit.
Om ook ff ontopic te blijven:
Zoals ik eerder al las: we hebben geen kantoor nodig (dat is onze toekomstdroom ;)), pc hebbe we zelf, telefoon hebben we ook zelf (of anders met de gewone even bellen, of via skype). Het meeste gaat via de mail, ideaal. Het is echt niet zo als we niet meer thuis wonen de kosten in een keer de pan uit rijzen., want we verplaatsen de werkplek gewoon ;) We houden genoeg winst over. (natuurlijk niet voor een auto, kantoor etc, maar dat hoeft ook niet!)
Dus onze werkwijze is: weinig kosten, maar ook niet zon grote marge op de producten.