PDA

Bekijk Volledige Versie : Marvell onboard Gigabit LAN, betrouwbaar/goed?



Dirkje
25/07/04, 19:55
Hallo!

Ik heb zojuist een nieuwe server geinstalleerd, met een ASUS K8V Athlon 64bit motherboard.
Nu zit hierop een Marvell 88E8001 GbLAN kaart en nu was mijn vraag: is deze betrouwbaar en goed?
Want anders gooi ik er liever een Intel(R) PRO/1000 MT in...
Ik heb zelf nog nooit van Marvell gehoord, dus ik ben benieuwd of het wat is...
Ik hoor het wel!

XF-RICK
25/07/04, 19:57
Een vriend van mij gebruikt ook hetzelfde moederbord in combinatie met het Marvell onboard kaartje.

Nog geen negatieve reactie ontvangen, ik zou hem eens grondig testen, maar hij zal zeker wel 500 Mbit moeten kunnen trekken. Heeft eigenlijk ook niet zo heel veel zin als hij aan een 100 Mbit switch hangt.

Dirkje
25/07/04, 19:59
nee idd, maar ik heb al vaak bijvoorbeeld met RealTek gehad dat die gewoon ermee nokte... dat wil ik natuurlijk niet hebben al hangt ie morgen in een rack :S

XF-RICK
25/07/04, 20:02
Origineel geplaatst door Dirkje
nee idd, maar ik heb al vaak bijvoorbeeld met RealTek gehad dat die gewoon ermee nokte... dat wil ik natuurlijk niet hebben al hangt ie morgen in een rack :S

Dat is waar, Asus maakt best aardige borden, en denk niet dat ze Marvell dan onboard hadden gegooid als ze geen vertrouwen hebben.

Daarbij komt ook nog eens, als je onboard netwerkkaart ermee nokt, zou ik dit bord niet zomaar gebruiken...zegt dan genoeg over de kwaliteit.

Nee, ik denk niet je je zo'n zorgen hoeft te maken over dit onboard nicje, meer over de drivers ervoor. (Weet niet wat je erop wilt draaien).

Suc6,

Dirkje
25/07/04, 20:08
ik heb Slackware 9.1 met Kernel 2.6.7 er al op geinstalleerd, en Marvell Gigabit stond gewoon in ondersteund lijstje... dus zo onbekend is het dus ook niet echt waarschijnlijk :)
En, ja dit moederbord was ook aardig duur vergeleken met andere Athlon 64bit moederborden... op sommige plaatsen wordt dit moederbord ook "The King of AMD Athlon 64bit Motherboards" genoemd... dus ik heb er ook wel vertrouwen in idd :)

Koster
25/07/04, 21:21
Was Marvell niet van 3com?

Dirkje
25/07/04, 23:18
Hmmz, nu je het zegt, met googlen schijnt het idd zo te wezen!

Michel2k
26/07/04, 10:36
2 servers lopen met marvell gigabit onboard (gigabyte). Nog geen problemen gehad! Word inderdaad ondersteund in de 2.6 kernels, niet in de standaard slackware kernel (9.1).

Dirkje
27/07/04, 11:55
klopt, ik heb de server nu staan, en het draait allemaal super!!!
bedankt voor alle reacties!!!

Cyberdevil
27/07/04, 19:00
Kwaliteit van Marvell kan je vergelijken met de kwaliteit van 3Com.

Zo heb je ook bv Liteon. Heeft de kwaliteit van plextor en is veel goedkoper.

Heb al een hele tijd Marvell onboard GB kaartje en ben er heel blij over. CPU belasting enz bij volledige belasting valt goed mee enzo. ;-)