PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste Coloprovider van nederland #2



JohnDoe
22/07/04, 21:34
Voor wie heb je respect qua provider? Waar kijk je tegenop (in positieve zin)? Dus geen access providers!

Niet kijkend naar dataverkeer, maar bijvoorbeeld qua:

1) Ondernemerschap
2) Serviceniveau
3) Bereikbaarheid
4) Benadering van de markt
5) Is jou hostingprovider ook eigenlijk geen concurrent?
6) Keuze van geografische ligging
7) Pro-actieve denkwijze van de partij waar je de dienst afneemt om samen tot een betere marktpositie te komen? Dus niet alleen vastgelegd aan contracten, maar waarbij het mogelijk is om over te stappen naar lagere prijzen als er ook op dat moment acties gevoerd worden?
etc....

We gaan dus iets verder dan alleen maar dataverkeer en prachtige verbindingen...

Op mijn lijstje (niet in de juiste volgorde maar zeker in de top 10) staan zeker:

- BIT
- Luna
- IS
- Superior
En ik vergeet er vast een paar....

Mijn insteek: kies niet een partij die altijd het goedkoopst in de markt is. Je betaald op dat moment weinig geld, maar een uur later is de aanbieding waar jij op ingegaan bent ineens goedkoper. Kwaliteit kost gewoon wat geld. Een partij die stunt met prijzen heeft of geld nodig om zijn bedrijf runnende te houden, of martkaandeel nodig om zo snel als mogelijk zijn winkeltje te kunnen verkopen aan iemand anders. Iets wat de jongere ondernemers op dit forum eens goed moeten bedenken...

Persoonlijke benadering en vooral bereikbaarheid bij storingen mag best wat kosten. Ook jou klanten gaan hooguit een jaarcontract met je aan, en die wil je graag na een jaar behouden zonder jezelf hiervoor te hoeven verdedigen. Je leuk-vanuit-hobby-bedachte bijverdienste blijkt na een jaar problemen te hebben qua bestaansrecht...

Graag antwoorden met opbouwende kritiek!

M-BahZ
23/07/04, 00:55
Persoonlijk heb ik voor meerdere coloproviders wel respect.
Maar in mijn geval steekt Exsilia er ver bovenuit, maar dat komt natuurlijk puur voort uit de ervaringen daar en het gebrek aan (goede) ervaringen bij anderen.

Dat respect is alleen maar groter geworden sinds een ervaring met een andere coloprovider welke het nodig acht hardware van een klant van mij vast te houden, zich schuldig te maken aan laster en smaad, mail naar hun administratie te bouncen (hoe kinderachtig fake postmaster berichten;)) etc. etc.

Ik zal maar even de in de startpost genoemde punten behandelen, aangezien dat wel goede punten zijn en er wel wat over te zeggen valt.

1) Ondernemerschap
Exsilia heeft sinds de oprichting laten zien ondernemend genoeg te zijn en heeft een leuke groei doorgemaakt zonder aan kwaliteit in te hoeven binden.
Leuk detail is ook dat Exsilia, mijn inziens, erg scherpe prijzen hanteerd zonder, ten koste van belangrijkere zaken, een prijsvechter te worden.
Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn 2 woorden die op de website van Exsilia voorkomen en dit wordt naar mijn idee helemaal waargemaakt.

2) Serviceniveau
Over de service valt niets te klagen.
Exsilia is duidelijk over wat je wel en niet kunt verwachten, doet geen loze beloftes, er is veel bespreekbaar en mogelijk.
Technische vragen zullen in principe ook gewoon behandeld worden.
Service is dus in principe gewoon perfect te noemen.

3) Bereikbaarheid
Mail wordt altijd binnen een acceptabele tijd afgehandeld en afhandeling hiervan is vaak ook gewoon snel te noemen.
Contact via telefoon en fax zijn ook mogelijk en voor de liefhebber ook via de post.
Bereikbaarheid is dus net als de eerder behandelde punten gewoon goed.

4) Benadering van de markt
Voor de particuliere en zakelijke markt...
Qua prijsstelling wordt dit zeker waargemaakt en qua ondersteuning eveneens.
Verder is er gewoon veel duidelijkheid, dus ik denk dat beide markten op een correcte manier worden benaderd.

5) Is jou hostingprovider ook eigenlijk geen concurrent?
Nee, daar we ons op een hele andere markt bevinden.
Overigens is Exsilia gewoon een zeer geschikte dienst leverende partij.
Als ik me nu op exact dezelfde markt zou willen begeven, tja.. dan zou het natuurlijk een concurrent zijn, alhoewel ik niet denk dat Exsilia er dan onetische praktijken op na zal houden om me weg te beconcurreren.

6) Keuze van geografische ligging
Valt weinig over te zeggen.
Geografische ligging is gewoon goed, alhoewel naast de deur een leuke tweede optie zou zijn. ;)

7) Pro-actieve denkwijze van de partij......
Kan ik weinig over kwijt.
Zoals gezegt is er genoeg bespreekbaar en ik ben gewoon 100% tevreden met de afgenomen dienst.

Dennis
23/07/04, 10:33
Leaseweb

1) Ondernemerschap
Zeer positief, op dit vlak zit het bij Leaseweb zeker wel goed.

2) Serviceniveau
Niet van toepassing, zonder een SLA heb je dus ook geen bepaalde service. Indien je een reboot wenst op je dedicated-server zonder dat je een SLA hebt, dan kun je ze beter niet bellen. Je moet dan zowieso het uurloon van €99,- betalen, maar ze zullen dit ook niet direct doen. Ze wachten gerust tot de volgende dag om te zeggen dat ze andere dingen te doen hadden en dat ik maar een SLA moest nemen.

3) Bereikbaarheid
Tijdens office-uren. Eigenlijk wel slecht. Tijdens office-uren zijn ze overigens wel goed bereikbaar. Maar volgens mij is dit verholpen door het afnemen van een SLA.

4) Benadering van de markt
Beetje eigenaardig. Ik hoop dat ze een beetje afstand gaan nemen van de klein-gebruikers en geen goedkope dedicated-servers aan zullen bieden. Zie verder ook volgende punt.

5) Is jou hostingprovider ook eigenlijk geen concurrent?
Inderdaad, ik zou het fijn vinden als ze wat grenzen zouden trekken. Dat ze bijvoorbeeld geen aanbiedingen zouden doen onder colocatie voor een half rack. Dan gaan onze klanten ook niet bij hun dedicated-servers en colocation afnemen, omdat dat goedkoper zou zijn.

6) Keuze van geografische ligging
De geografische ligging van de colocatie-locaties zijn uitstekend.

7) Pro-actieve denkwijze van de partij waar je de dienst afneemt om samen tot een betere marktpositie te komen? Dus niet alleen vastgelegd aan contracten, maar waarbij het mogelijk is om over te stappen naar lagere prijzen als er ook op dat moment acties gevoerd worden?
-> De upgrade-prijzen van Leaseweb zijn een stuk hoger dan de prijzen in de aanbieding. Maar ik denk dat het ook wel mogelijk is om te onderhandelen tijdens grotere upgrades.

Nog even duidelijk. Ik ben zeer positief over Leaseweb, maar als je naar deze punten alleen kijkt, dan komt het er wel negatief uit.

Savvas
23/07/04, 10:38
Origineel geplaatst door DennisCitus
Leaseweb
2) Serviceniveau
Niet van toepassing,

Hahaha, klinkt heel erg droog, lag wel even dubbel hier ;):D

e-wizard
23/07/04, 11:10
Origineel geplaatst door DennisCitus
Leaseweb



5) Is jou hostingprovider ook eigenlijk geen concurrent?
Inderdaad, ik zou het fijn vinden als ze wat grenzen zouden trekken. Dat ze bijvoorbeeld geen aanbiedingen zouden doen onder colocatie voor een half rack. Dan gaan onze klanten ook niet bij hun dedicated-servers en colocation afnemen, omdat dat goedkoper zou zijn.

Hmm ben jij ook met een half rack begonnen dan?

Guust
23/07/04, 11:15
Origineel geplaatst door e-wizard


Hmm ben jij ook met een half rack begonnen dan?

Hij zit nog steeds met een half rack =]

e-wizard
23/07/04, 11:20
Origineel geplaatst door Guust


Hij zit nog steeds met een half rack =]

Die blijft op deze manier natuurlijk leeg lol :D

Savvas
23/07/04, 11:34
Origineel geplaatst door e-wizard


Die blijft op deze manier natuurlijk leeg lol :D

dat kan je wel zeggen ja, hangt vrijwel niks. En denk dat dennis daarmee punt 5 bekrachtigt..

Dennis
23/07/04, 11:36
En dit topic begon op zo'n hoog niveau. :p
Ik ben begonnen met colocation in april. Inmiddels draaien we nu 2 colocated webservers en 3 dedicated.

mihosnet
23/07/04, 11:37
Origineel geplaatst door DennisCitus
[b]Leaseweb


1) Ondernemerschap
Zeer positief, op dit vlak zit het bij Leaseweb zeker wel goed.

Mee eens.


2) Serviceniveau
Niet van toepassing, zonder een SLA heb je dus ook geen bepaalde service. Indien je een reboot wenst op je dedicated-server zonder dat je een SLA hebt, dan kun je ze beter niet bellen. Je moet dan zowieso het uurloon van €99,- betalen, maar ze zullen dit ook niet direct doen. Ze wachten gerust tot de volgende dag om te zeggen dat ze andere dingen te doen hadden en dat ik maar een SLA moest nemen.

Begrijpelijk. SLA klanten gaan voor. Als ze op dat moment niet in het dc zijn moet er toch iemand heen gestuurd worden.


3) Bereikbaarheid
Tijdens office-uren. Eigenlijk wel slecht. Tijdens office-uren zijn ze overigens wel goed bereikbaar. Maar volgens mij is dit verholpen door het afnemen van een SLA.

Goed. Ik weet niet naar welk emailadres je emailt ;), maar ik krijg altijd reactie. Van 2 uur 's middags tot 2 uur 's nachts.


4) Benadering van de markt
Beetje eigenaardig. Ik hoop dat ze een beetje afstand gaan nemen van de klein-gebruikers en geen goedkope dedicated-servers aan zullen bieden. Zie verder ook volgende punt.

Geen probleem mee, dat is concurrentie. Daarnaast richten zij zich op een hele andere markt qua hosting klanten. Dedicated servers doen ze niet vaak, of het moet Windows zijn / veel traffic. Colocatie bieden wij niet aan, maar het is een grote markt voor ze, logisch dat ze aanbiedingen doen. Het is en blijft een commercieel bedrijf.


5) Is jou hostingprovider ook eigenlijk geen concurrent?
Inderdaad, ik zou het fijn vinden als ze wat grenzen zouden trekken. Dat ze bijvoorbeeld geen aanbiedingen zouden doen onder colocatie voor een half rack. Dan gaan onze klanten ook niet bij hun dedicated-servers en colocation afnemen, omdat dat goedkoper zou zijn.

Zie 4.


6) Keuze van geografische ligging
De geografische ligging van de colocatie-locaties zijn uitstekend.

Uitstekend inderdaad.


7) Pro-actieve denkwijze van de partij waar je de dienst afneemt om samen tot een betere marktpositie te komen? Dus niet alleen vastgelegd aan contracten, maar waarbij het mogelijk is om over te stappen naar lagere prijzen als er ook op dat moment acties gevoerd worden?
-> De upgrade-prijzen van Leaseweb zijn een stuk hoger dan de prijzen in de aanbieding. Maar ik denk dat het ook wel mogelijk is om te onderhandelen tijdens grotere upgrades.

Vind ik wel meevallen. EUR 99,- / Mbit is zeker geen dure prijs.

e-wizard
23/07/04, 11:42
@DennisCitus

Je kan van geen enkel bedrijf verwachten dat ze hun eigen markt verkleinen omdat dat dat jouw bedrijf beter uitkomt.

EDIT: Typo

Dennis
23/07/04, 11:46
Origineel geplaatst door e-wizard
@DennisCitus

Je kan van geen enkel bedrijf verwachten dat ze hun eigen markt verkleinen omdat dat jouw bedrijf beter uitkomt. eNom heeft dat anders wel gedaan. Tevens doet Level3 dit ook. Tevens doet TrueServer dit ook.

eNom vraagt bij normale klanten $30 en bij resellers $8.95 per domein. Dit vereist wel een pre-input van $495,-. Klanten zullen niet gauw bij eNom direct gaan registreren.

Level3 richt zich eigenlijk alleen op de grotere afnemers die tientallen mbits, zo niet 100+ mbits afnemen.

@Mihosnet:
Telefonische bereikbaar bedoelde ik. Hun E-mail support is zeker niet slecht.

En over de upgrade-prijzen:
Ik heb toevallig die mbit-fakkel waarmee ze adverteren aangevraagd. Anders had ik gewoon €199! per mbit moeten betalen. Nu is dat €109,- per mbit. Indien ik een een extra access-card, een extra halve kast, of iets dergelijks dat niet standaard in mijn contract staat opgenomen, dan betaal ik gewoon verschrikkelijk hoge prijzen: €25,- per access-card (ik heb er nu 10) en €199,- voor de halve kast.

mihosnet
23/07/04, 11:55
- Prijzen verschillen per type traffic.
- Over de rest, het staat allemaal in je contract.
- EUR 199,- voor een halve kast is niet duur als je dat vergelijkt bij de concurrent.

Dennis
23/07/04, 11:58
Origineel geplaatst door mihosnet
- Prijzen verschillen per type traffic.
- Over de rest, het staat allemaal in je contract.
- EUR 199,- voor een halve kast is niet duur als je dat vergelijkt bij de concurrent. Ik had toch echt €199,- per mbit in mijn contract staan en €1,50 per gb dataverkeer. Ik heb hier een wijziging voor moeten aanvragen.

In het upgrade-contract staan ook de hoge prijzen. Ik weet niet of ik de upgrade-prijzen van Leaseweb mag publiceren?

€199,- voor een halve kast is inderdaad niet duur, maar voor dat bedrag heb ik momenteel mijn kast al + wat dataverkeer + 10 access-cards + APC + switch. Maar dit was slechts een voorbeeld. Hier kan ik wel mee leven, maar €1,- per IP, €25,- per access-card, €199,- per mbit is allemaal wel jammer.

e-wizard
23/07/04, 12:01
Origineel geplaatst door DennisCitus


eNom vraagt bij normale klanten $30 en bij resellers $8.95 per domein. Dit vereist wel een pre-input van $495,-. Klanten zullen niet gauw bij eNom direct gaan registreren.

Bij Leaseweb heb je toch geen pre-input?
Daarnaast ben je toch ingestapt met een aanbieding?
Je wist trouwens van te voren wat leaseweb aanbied ;)




Level3 richt zich eigenlijk alleen op de grotere afnemers die tientallen mbits, zo niet 100+ mbits afnemen.


Dus nu?
Nou moet Leaseweb dit ook doen?




En over de upgrade-prijzen:
Ik heb toevallig die mbit-fakkel waarmee ze adverteren aangevraagd. Anders had ik gewoon €199! per mbit moeten betalen. Nu is dat €109,- per mbit. Indien ik een een extra access-card, een extra halve kast, of iets dergelijks dat niet standaard in mijn contract staat opgenomen, dan betaal ik gewoon verschrikkelijk hoge prijzen: €25,- per access-card (ik heb er nu 10) en €199,- voor de halve kast.

Ook dit wist je van te voren.
Je had natuurlijk hier ook destijds afspraken over kunnen maken.

mihosnet
23/07/04, 12:01
In het contract staat dat je het niet mag publiceren volgens mij, die IP's moet je gewoon leuk combineren met de Mbits ;)

Dit draait trouwens een beetje uit op een LW topic. Laten we weer ontopic gaan :).

Dennis
23/07/04, 12:04
Origineel geplaatst door e-wizard
Dus nu?
Nou moet Leaseweb dit ook doen?Jij praat er een beetje omheen.

Origineel geplaatst door e-wizard
@DennisCitus

Je kan van geen enkel bedrijf verwachten dat ze hun eigen markt verkleinen omdat dat dat jouw bedrijf beter uitkomt.

EDIT: Typo Ik zeg alleen dat dit positief zou zijn voor een bedrijf. Het zou fijn zijn dat Leaseweb zijn grotere afnemers ook markt gunt en zich niet op alle markten zelf orienteert.

Ik zeg ook niet dat ik het verwacht, maar het zou alleen fijn zijn als Leaseweb duidelijk was en relatief duur zou zijn in kleinere afnames zoals 1U + 150gb e.d.

Leaseweb is dus wel een harde concurrent als afnemer. Ik zeg niet dat ik het niet wist of anders verwachtte, ik zeg alleen dat het jammer is.

Guust
23/07/04, 12:05
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik had toch echt €199,- per mbit in mijn contract staan en €1,50 per gb dataverkeer. Ik heb hier een wijziging voor moeten aanvragen.

In het upgrade-contract staan ook de hoge prijzen. Ik weet niet of ik de upgrade-prijzen van Leaseweb mag publiceren?

€199,- voor een halve kast is inderdaad niet duur, maar voor dat bedrag heb ik momenteel mijn kast al + wat dataverkeer + 10 access-cards + APC + switch. Maar dit was slechts een voorbeeld. Hier kan ik wel mee leven, maar €1,- per IP, €25,- per access-card, €199,- per mbit is allemaal wel jammer.

Vind het anders nog zéér redelijke prijzen hoor...

Dennis
23/07/04, 12:11
Origineel geplaatst door Guust

Vind het anders nog zéér redelijke prijzen hoor... Inderdaad, maar zo kun je niet bepaald mee-concurreren. Je begin afname is supergoedkoop, maar upgraden is een stuk duurder. 2x dezelfde aanbieding nemen is dus beter dan 1 aanbieding upgraden. Alleen mag dat niet.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om hier over Leaseweb te discusseren.

JohnDoe
23/07/04, 23:02
We zijn offtopic mensen. Ik start een nieuw topic!

Graag bij deze sluiten!

Dennis
24/07/04, 10:33
Dan lijkt me enigzins overdreven, verhuis de 1e 3 + post van mihosnet dan wel mee.