PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebruikers die lukraak een hosting bedrijf willen beginnen



Keuningen
22/07/04, 00:36
Beste,

Ik begin mij steeds meer te irriteren aan de mensen die hier telkens weer een nieuwe topic openen om te vragen hoe zij ook een hostingbedrijf kunnen beginnen.

Het is niet zo dat ik geen mensen wil helpen, maar ik help liever de mensen die een serieuze business hebben en daar een probleem in hebben dan mensen die op een ochtend wakker worden en denken van "hey laat ik is kijken of ik ook een hostingbedrijf kan beginnen" terwijl ze geen verstand van zaken hebben. Niet op het gebied van techniek nog op het gebied van business.

Hoe denken jullie hier over en hoe denken jullie dat we hier in de toekomst een passende 'oplossing' voor kunnen vinden, want ik denk dat meerdere mensen zich hier op het forum daar aan storen.

Alvast bedankt!

Carl<n-media>
22/07/04, 00:40
Hier wilde ik ook al een topic over maken. Ik ben het helemaal met je eens! Volgens mij laten die mensen ons gewoon een leuk stukje typen, lezen het en doen er toch nooit meer iets mee. Ze nemen niet eens de moeite om even naar de Kamer van Koophandel te gaan. Van mij mogen die topics gelijk dicht, ze voegen niet veel toe aan dit forum.

Digitics
22/07/04, 07:32
Tja, zoals iemand anders in een ander topic al zei; de schoolvakanties zijn weer begonnen.

HBCS
22/07/04, 10:39
Keuningen

ik ben het met je eens ik ben er al 6 jaar mee bezig en erger mij ook steeds meer maar ik kan het niet verbieden

ik doe zelf ook geen (lees nog geen ) aanbiedingen omdat ik dat nog te vroeg vind.
ik wil eerst leren ook na 6 jaar nog hoe ik voor mijn bedrijf de best mogelijke aanbieding zou kunnen maken en plaat het dan pas hier

ik denk dan ook dat er in dit forum geen plaats is voor mensen die even aan komen waaien en een vraag stellen over het zakelijke vlak die ze eigenlijk horen te weten en dan hoor en zie je ze niet meer
ik zou zeggen als ik een vraag op zakelijk vlak heb bel ik de kvk die kunnen je het best helpen die hebben meer kennis in huis dan je soms denkt

ik hoop dat dit schrijven iets nuttigs heeft toegevoegd aan dit topic

suc6 allen

Dennis
22/07/04, 10:53
Het zijn potentiele klanten. Het klopt inderdaad dat je weleens moe wordt van hun vragen e.d. maar ik lees ze nu gewoon niet meer. (Op WHT)

FSCJasper
22/07/04, 10:59
De zomervakantie is weer begonnen he :). Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als een starter vraagt voor wat tips en uitleg,sinds ik hier ook goed geholpen ben geworden. Wel verwacht ik dat diegene enig verstand van zaken heeft,en niet met vragen aankomt wat bijvoorbeeld een dns,resellerpakket of dedi is. Voor de rest totaal geen problemen mee,en zal ook proberen altijd antwoord te geven op zijn vraag.

olafb
22/07/04, 11:11
Ja FSCJasper ik sluit me aan. Ik vind het zo raar dat iemand zonder enige kennis een "HostingBedrijf" start. En denkt flink snel geld te kunnen maken. Ik erger me er ook steeds aan. Wat kun je er aan doen?

edit:typ foutje

FSCJasper
22/07/04, 11:45
Het is gewoon dat sommige niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Toen ik net wilde beginnen was ik net zo erg(kwa kennis)als anderen die hier komen vragen om advies. Echter daardoor heb ik wel geleerd hoe alles in zijn werk gaat,en weet ik ook wat er allemaal bij komt kijken. En dat is niet niets. Het is niet zomaar een resellerpakket ergens huren,en simpele template kopen en beginnen maar. Dat idee hebben er wel veel merk ik.

Anestheologist
22/07/04, 11:52
Allereerst toffe topicstart keuningen ;)

Jasper, volgens mij ligt de drempel gewoon laag, je hoeft geen massa's te investeren om er mee te kunnen beginnen (dan heb ik het gewoon over een reseller). Maar veel zaken worden vergeten, kosten, verzekering, enz ...
Het lijkt allemaal simpel op het eerste gezicht en daarom heb je veel van die opstarters, waar het merendeel nog eens minderjarig is (no offence want er zijn hier minderjarige hosters die het enorm goed doen !!).
Maar iedereen moet ergens beginnen, misschien zoals Dennis zegt de "domme" vragen negeren.

FSCJasper
22/07/04, 11:59
Anestheologist, dat is inderdaad een goede toevoeging. Het gaat niet alleen om de kennis,maar ook om de middelen. En nu we het over de middelen hebben..denk (vooral bij de leeftijd) eraan dat je problemen kunt krijgen bij het inschrijven van het bedrijf. Als je ongeluk hebt moet je het perse op de naam van je ouders zetten..en dus betaal je opeens zo'n 47% belasting werd me verteld.

En ook niet onbelangrijk,de mentaliteit. Als je begint met het idee van 'Ik ga gemakkelijk een bedrijf beginnen,indruk maken op vrienden,en flink cashen' ben je al verkeerd bezig. Zeker omdat dat helemaal niet meer klopt,er valt niet meer simpel te 'cashen'. Als de mentaliteit in het begin al niet goed is,vergeet je het maar.

Dus na een goed begin van de discussie is wat je nodig hebt :Kennis,middelen en mentaliteit. Iemand nog iets op toe te voegen?

(Dit topic gaat wel de offtopic kant toe,maar ik denk dat dit wel heel interessant is voor de beginnende ondernemers)

olafb
22/07/04, 12:05
Origineel geplaatst door FSCJasper

En ook niet onbelangrijk,de mentaliteit. Als je begint met het idee van 'Ik ga gemakkelijk een bedrijf beginnen,indruk maken op vrienden,en flink cashen' ben je al verkeerd bezig. Zeker omdat dat helemaal niet meer klopt,er valt niet meer simpel te 'cashen'. Als de mentaliteit in het begin al niet goed is,vergeet je het maar.

Dus na een goed begin van de discussie is wat je nodig hebt :Kennis,middelen en mentaliteit. Iemand nog iets op toe te voegen?


Ik weet ook eigenlijk niet waar die verhalen vandaan komen dat er zo makkelijk geld te verdienen valt enzo.Dat tijdperk hebben we toch al ver achter ons gelaten? Schijnbaar doen die verhalen nog de ronde. Maar inderdaad het starten van een bedrijf is misschien makkelijk maar het runnen van een bedrijf is moeilijker.. Als je me begrijpt:D

ChemicalWH
22/07/04, 12:07
Ik ben het helemaal met je eens Keuningen, niets irriteert me zo erg als de 14-17 jarige "studentjes" die even snel een hosting bedrijf uit de grond willen stampen, om snel rijk te worden, zonder ook maar een klein beetje te weten waar ze aan beginnen of over praten.
dan krijg je vragen als "wat is load?" :-/

Misschien een idee om een sticky post te maken met daarin de informatie wat er nodig is om een hosting bedrijf te starten en dat dit zeer zeker geen "snel rijk worden" business is?

Een van de belangrijkste vaardigheden vind ik persoonlijk het communiceren naar de klanten toen, helaas beschikken een hoop van deze "studentjes" hier niet over.

Om een beetje bedrijf op te zetten heb je sowieso een beginkapitaal nodig, toen Chemical Web Hosting, iets meer als een jaar geleden, begon is er ongeveer 10 tot 15 duizend euro geïnvesteerd om een goede bodem te leggen. Ik twijfel of deze "studentjes" sowieso van plan zijn ook maar een beetje kosten te maken.

Hoe dan ook, een sticky topic met wat informatie om al deze "irritante" aanvragen voor informatie is niet overbodig.


Ruud Goedhart

webbed
22/07/04, 12:08
Ik heb er geen moeite mee als iemand een hostingbedrijf wil beginnen en er nu nog niet zoveel verstand heeft. Wat ik wel heel irritant vind is dat ze totaal geen moeite nemen om informatie te zoeken.
Ik ben ook nog niet zo lang actief, maar de eerste week toen ik dit forum gevonden had, heb ik alle topics gelezen tot een jaar terug. En ik kan je beloven als je dat doet, hoef je geen vragen meer te stellen wat je nodig hebt om een hostingbedrijf te starten.

Maarja je hebt altijd mensen die gehoord hebben van de internethype, ervan willen profiteren, maar niet de moeite willen nemen om zelf dingen uit te zoeken...

®on
22/07/04, 12:18
Origineel geplaatst door ChemicalWH
Misschien een idee om een sticky post te maken met daarin de informatie wat er nodig is om een hosting bedrijf te starten en dat dit zeer zeker geen "snel rijk worden" business is?
Die sticky's bestaan al een poosje, namelijk de sticky's die Rik een poos geleden heeft geschreven.

rgbman
22/07/04, 12:46
Ik ben blijkbaar iemand aan wie keuningen een hekel heeft. Ik begin gewoon even een hostingbedrijfje. En ik heb weinig technische kennis.

Als je het zo zegt lijkt het inderdaad negatief. Laat ik het eens anders formuleren dan:

Ik heb sinds 2000 een redelijke succesvol bedrijf in internet, intranet en extranet consultancy. Daarnaast als hobby design en maak ik websites.
Na meerdere verzoeken van klanten ga ik ook de hosting in.

Klinkt al heel anders of niet.

Ja het is irritant om dombo's te woord te staan maar scheidt het kaf van het koren. De ene dombo is de andere niet;-)

Mijn technische kennis en kennis over het runnen van een hostingbedrijf mag wel klein zijn, dat betekent niet automatisch dat ik onbezonnen te werk ga.

FSCJasper
22/07/04, 13:29
Het gaat hier om diegene die geen kennis hebben van hosting en toch gaan beginnen om makkelijk rijk te worden. Niet diegene die al bedrijfservaring hebben ;)

ikki_paha
22/07/04, 13:30
Mischien inderdaad uitbreiden met wat is load enz ? die topics van rick. wat basis begrippen voor de mensen , levert heel wat minder topics op.
Of mischien een topic met nuttige links voor ze naar linux sites enz ?

mihosnet
22/07/04, 13:31
Google bestaat ook nog..

ikki_paha
22/07/04, 13:32
Origineel geplaatst door mihosnet
Google bestaat ook nog..

Dat is wel zo,
Maar vele mensen gebruiken die al niet en denken dat weten ze hier wel dus vragen ze het gewoon hier.
Bundel alle vragen die er gesteld zijn tot 1 topic ?

®on
22/07/04, 13:47
Origineel geplaatst door rgbman
Ik ben blijkbaar iemand aan wie keuningen een hekel heeft.
Mwoah, denk het niet, ik denk eerder dat hij doelt op topics als deze (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54783). Jij stelt m.i. redelijk goed geformuleerde vragen (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54350), waar ook anderen weer veel van kunnen leren.

cridea
22/07/04, 14:46
Probleem is dat veel van deze mensen niet de moeite nemen om te zoeken. In ieder geval heb je 1 probleem minder doordat je dan de mensen alleen nog maar hoeft door te verwijzen naar dat bepaalde topic...

BurkBurk
22/07/04, 15:50
Uit interesse ben ik hier nu een maandje ant 'lurken' en heb veel oude topics gelezen. Hoop nuttige info allemaal,
vooral de stickies van Rik: webhostingtalk.nl > Hoofd Categorie > Het runnen van een Web Hosting Bedrijf
Kan alle potentiële hosters alleen maar het zelfde adviseren, voordat ze 'domme' [1] vragen stellen.
Valt me ook erg op dat veel van die TS het niet zo krek nemen met taal gebruik. Zin beginnen met hoofdletter, zo nu en dan een punt, minder smilies, enz, enz, zou het allemaal wat leesbaarder maken.

[1] domme vragen bestaan imo niet

Henky!
22/07/04, 15:51
Vragen mag altijd, zo vind ik. Geen probleem mee.

®on
22/07/04, 16:15
Origineel geplaatst door Henky!
Vragen mag altijd, zo vind ik.
Nee, vragen mag niet altijd. Mits je een klein beetje moeite en wat voorwerk hebt gedaan: prima. Kwak je hier doodleuk je vraag neer en verwacht je vervolgens een pasklaar antwoord: nah liever niet. Ik denk dat Keuningen daarop doelt. (Hmm, ik denk wel veel voor hem, kan hij niet zelf denken :D )

Filipino
22/07/04, 16:36
Ik ben ook nog erg jong, maar vind het leuk om met (game)hosting bezig te zijn. Zelf heb ik bijna geen verstand van. Toen ben ik met een goed plan naar een bestaande, kwalitatief duurdere host gegaan en mijn plan voor gelegd. Het plan was om een goedkopere host te starten onder een andere naam. Hij vond dit plan goed en nu hebben wij, zonder schulden een gamehost opgezet door het gewoon heel slim aan te pakken. Ondertussen leer ik meer en meer over het hosten en zal over een tijdje het allemaal zelf kunnen.

zone
22/07/04, 17:01
Wordt het deze gasten waar het over gaat, ook wel erg makkelijk gemaakt. Op bijna elke hostpagina kun je ook reselpakketten krijgen en wordt men lekker gemaakt om een eigen hostingbedrijfje te beginnen. Is het dan zo gek dat je ze hier terug zal vinden?

Wil niet zeggen dat ik het oneens ben, maar bekijk het ook eens anders...

FSCJasper
22/07/04, 17:03
Je mag best een hostingbedrijf beginnen,alleen moet je weten dat er meer achter zit dan alleen een resellerpakketje huren en 'bedrijfje' gaan spelen. Dat hebben er veel niet door naar mijn mening.

Keuningen
22/07/04, 21:55
Origineel geplaatst door rgbman
Ik ben blijkbaar iemand aan wie keuningen een hekel heeft. Ik begin gewoon even een hostingbedrijfje. En ik heb weinig technische kennis.

Als je het zo zegt lijkt het inderdaad negatief. Laat ik het eens anders formuleren dan:

Ik heb sinds 2000 een redelijke succesvol bedrijf in internet, intranet en extranet consultancy. Daarnaast als hobby design en maak ik websites.
Na meerdere verzoeken van klanten ga ik ook de hosting in.

Klinkt al heel anders of niet.

Ja het is irritant om dombo's te woord te staan maar scheidt het kaf van het koren. De ene dombo is de andere niet;-)

Mijn technische kennis en kennis over het runnen van een hostingbedrijf mag wel klein zijn, dat betekent niet automatisch dat ik onbezonnen te werk ga.

Ik denk dat je helaas mijn schrijven verkeerd hebt geinterperteerd hebt.

Ik hekel niet de mensen zonder kennis, maar erger mij slechts ernstig aan hen die doelen willen bereiken, maar daar geen eigen inicatief voor hebben.

Graag help ik iedereen, maar je krijgt dan helaas vaak het "ventje concurentje"-verhaal. Je helpt ze naar de top en dan hebben ze je neit meer nodig, want dan kunnen ze het zelf en beginnen ze je je achter je rug om zwart te maken.

Ikzelf ben ook geen opperexpert op het *NIX gebied, maar probeer wel wat ik kan en als ik het niet kan, dan besteed ik het uit en betaal ik daar voor.

Veel mensen die zomaar een business willen bouwen vergeten de minder leuke kanten als:
-administratie
-wanbetalers
-stress
-drukte
-verzekeringen
-huisvestingskosten

Ik heb het eens gedaan. Iemand die een bedrijf wou beginnen een grootboekschema laten zien. Hij schrok van de kostenposten die er allemaal bestonden.

Maar een stabiele business bouwen is heel iets anders dan een unix-server configureren.

Een ICT bedrijf heeft twee kanten, namelijk Commercieel & Techniek.

Ik denk dat ik wel duidelijk heb gemaakt hoe mijn visie hierop is.

Groeten!

JohnDoe
22/07/04, 22:04
Ben het er helemaal mee eens. Vandaar ook mijn 'voorzichtige opening' van beste coloprovider deel #2.....

Een kastje ergens huren en ergens bandbreedte is zo gedaan. Tegen prijzen die een scholier ook kan betalen met zijn bijbaantje. Vergeten wordt dat er veel, en dan ook veeeeeeel,meer komt kijken dan alleen maar prijzenberekenen. Daarbij zijn er nog zoveel afnemers die niet weten waar ze mee inzee gaan. Tijd voor een site die meer duidelijkheid biedt.....

zone
23/07/04, 10:50
Origineel geplaatst door FSCJasper
Je mag best een hostingbedrijf beginnen,alleen moet je weten dat er meer achter zit dan alleen een resellerpakketje huren en 'bedrijfje' gaan spelen. Dat hebben er veel niet door naar mijn mening.

Ben ik het helemaal met je eens, maar er staat ook wel erg vaak op de hostingsites dat men geen technische kennis nodig heeft en op alle hulp kunnen rekenen. Ook wordt verteld dat alles makkelijk gaat via de panels.
Dat ze het dus niet door hebben ligt naar mijn mening ook bij de hosters.
Daar moet men beginnen met meer info geven, alles waar iedereen hier zich aan ergert. Hou je het nooit 100% tegen, maar het zal een stuk schelen. Ik begrijp het wel dat er meer achter zit, maar die knulletjes van 15/16 jaar niet, die worden alleen maar opgewonden met de gedachte eigen bedrijfje te kunnen spelen.
Snap ik de KvK ook niet echt. Voordat ik een bedrijf kon beginnen, kreeg ik hele preken, uitleg etc. Ik heb het idee dat sommigen gewoon even binnenlopen,geld neerleggen voor het nummer en verdienen maar!

FSCJasper
23/07/04, 11:25
Je kunt een resellerpakket voor meer gebruiken dan alleen commercieel. Je kunt bijvoorbeeld je eigen sites erop zetten,of de sites van vrienden en dergelijk. Ik zie dat sommige hosters al perse een kvknummer vragen als je een resellerpakket bij hun wilt afnemen,maar dat lijkt me zeker geen goede oplossing. Het is misschien een goed idee om bij het bestelscript te zetten een keuze tussen 'Eigen gebruik' en 'Commercieel' . Als het commercieel wordt gebruikt,vraag je een kvknummer. Wordt het voor 'eigen gebruik' ,geen probleem. Zou dus wel kunnen dat diegene toch gaan handelen met een eigen gebruik pakket. Daarvoor zou je het beste een vaste regel in de AV kunnen zetten om dat tegen te gaan. Als dat meer hosters zouden doen,weet ik zeker dat het aantal nieuwe webhosters zonder kennis flink zal afnemen.

Dit klinkt wel nog zo makkelijk,maar in de praktijk zal het zeker anders verlopen.

Grumpy
23/07/04, 11:46
Terug naar het begin.

Ik zie ook steeds meer van die mensen die hier komen en met hun eerste post vragen wat ze allemaal moeten doen om een hostingbedrijf te beginnen.

Er is geen regel dat men dat hier niet mag vragen.
Het beste wat mensen kunnen doen is lezen en negeren. Eventueel, zoals deze keer, het ter sprake brengen in een aparte topic.

Normaal is er niets aan de hand. Mensen hebben een vraag over een specifiek onderwerp. Maar tegenwoordig komen steeds meer van die mensen die telkens dezelfde vraag stellen. Ze willen in principe allemaal een stap-voor-stap handleiding om in korte veel geld te verdienen in hosting met zo min mogelijk investeringen qua tijd, geld en moeite.

Misschien is het wat om toch een regel daarvoor te introduceren. Met een sticky in het Runnen van een bedrijf als extra waarschuwing voor de zogenaamde Starters.
Een regel die vereist dat men slechts specifieke vragen mag stellen. Dus niet alles op 1 hoop gooien en de vraag "Hoe begin ik een webhostingbedrijf" stellen.

Henky!
23/07/04, 13:23
Origineel geplaatst door Keuningen



Graag help ik iedereen, maar je krijgt dan helaas vaak het "ventje concurentje"-verhaal. Je helpt ze naar de top en dan hebben ze je neit meer nodig, want dan kunnen ze het zelf en beginnen ze je je achter je rug om zwart te maken.

Dus het is meer frustratie:-)

Nogmaals, ik heb geen bezwaar tegen domme vragen. Je hoeft ook niet persee te beantwoorden. Verder vind ik dat Grumpy hierboven wel zinnige dingen zegt.

Mikey
23/07/04, 13:29
Origineel geplaatst door FSCJasper
Je kunt een resellerpakket voor meer gebruiken dan alleen commercieel. Je kunt bijvoorbeeld je eigen sites erop zetten,of de sites van vrienden en dergelijk. Ik zie dat sommige hosters al perse een kvknummer vragen als je een resellerpakket bij hun wilt afnemen,maar dat lijkt me zeker geen goede oplossing. Het is misschien een goed idee om bij het bestelscript te zetten een keuze tussen 'Eigen gebruik' en 'Commercieel' . Als het commercieel wordt gebruikt,vraag je een kvknummer. Wordt het voor 'eigen gebruik' ,geen probleem. Zou dus wel kunnen dat diegene toch gaan handelen met een eigen gebruik pakket. Daarvoor zou je het beste een vaste regel in de AV kunnen zetten om dat tegen te gaan. Als dat meer hosters zouden doen,weet ik zeker dat het aantal nieuwe webhosters zonder kennis flink zal afnemen.

Dit klinkt wel nog zo makkelijk,maar in de praktijk zal het zeker anders verlopen.

Waarom zou je dat vragen, als ik dat perse zou willen was ik wel politie agent geworden. Ik ben niet degene die moet vertellen dat het niet mag.

Beyonder
23/07/04, 14:17
Starten is niet moeilijk, een bedrijf uitbouwen dat is pas moeilijk.

Het wordt voor vele providers ook op dit forum nog spannend zodra ze bijvoorbeeld personeel moeten gaan huren;)

ensermo
30/07/04, 04:48
Origineel geplaatst door Keuningen


Een ICT bedrijf heeft twee kanten, namelijk Commercieel & Techniek.



Ik denk dat je ook communicatie en motivatie mag toevoegen hierbij.

Je moet niet alleen weten hoe je servers werken en hoe je je kosten moet beheren maar je moet denk ik ook kunnen communiceren met je klanten. Als ik verschillende forums lees dan merk ik dat veel "nieuwe" bedrijven dit missen. "Geld is binnen" dus klaar. Als een klant support nodig heeft dan moet hij wel wachten.

Verder moet je ook motivatie hebben. Ikzelf weet dat een bedrijf starten niet makkelijk is en hoewel ik het vrij kort doe kan ik me voorstellen dat er veel mensen zijn die hun motivatie heel snel verliezen als het eventjes niet goed gaat.

hostdoos.nl
30/07/04, 12:18
Laat ik eens beginnen.

Ik ben 17 jaar en ga ook binnenkort beginnen. Ik heb deze maanden goed het forum gevolgd en hoop genoeg kennis te hebben op technisch gebied en commercieel gebied, ik heb genoeg uitgerekend, gelezen en heb zelf bij andere hosting / soortgelijke bedrijven gewerkt dat ik eigenlijk hoop dat ik mijn bedrijfje uit de grond kan stampen. Niet alleen aan het beginnen heb ik gedacht, maar ook het uitbreiden en de kosten die hieraan verbonden zijn. Tenslotte doe ik het als hobby, dus veel geld hoeft het voor mij niet op te leveren, als het maar kosten dekkent is.

Dus van mij hoef je geen "hoe start ik een eigen bedrijfje" vragen te verwachten :)

PHPerik
31/07/04, 01:08
ik heb zelf geen hostingbedrijf, maar ik heb overwogen iets in de hosting te gaan doen (hoef niet per se meteen een bedrijf op te zetten). als ik iets doe wil ik het ook goed doen.

ik heb geconcludeerd dat ik niet genoeg van linux afweet, en dat ik geen windows server 2k4 wil gebruiken. de oplossing: ik wacht een jaartje (of langer) voordat ik iets in de hostingindustrie ga doen.

op dit moment beheer ik een server met windows server 2k4 voor game- en persoonlijke webhosting, maar ik heb de skills nog niet om commercieel te gaan in de webhosting, zeker niet met linux.

daarom ga ik nu eerst 'linux leren', en alles lokaal eens opzetten. dan huur ik een maandje (of langer) een server in de US om technisch alles in praktijk te testen, en dan begin ik pas.
de business kant is voor mij geen probleem.

ik vind het ook dom dat iedereen zomaar een webhostingbedrijf denkt te kunnen opzetten

rq
31/07/04, 01:55
Origineel geplaatst door Digitics
Tja, zoals iemand anders in een ander topic al zei; de schoolvakanties zijn weer begonnen.
Inderaad :D Dit is gewoon elke weer rond deze tijd van het jaar te verwachten.

Het is denk ik niet zozeer het 'snel geld verdienen' (afgezien van het feit dat dit natuurlijk niet het geval is), maar meer de lage entree-barriere voor kinderen ( < 18 ) om 'een bedrijf' te hebben. Een paar maanden zakgeld sparen en je kan al iets van een server kopen, of een paar tientjes per maand van hun kleedgeld (of wat dan ook) opzij leggen om een reseller accountje te nemen (over marktverzieking gesproken).
Dit gaat natuurlijk gewoon door en het imago van de hostingwereld in het algemeen wordt er alleen maar slechter op. Door de entree-barriere voor deze, aan het 'Ben Woldring syndroom' lijdende, tieners nog lager te leggen door ze nog met de meest basic-niveau dingen te helpen versnelt de wht.nl-community indirect deze verzieking.
Uiteraard zullen de echt degelijke bedrijven gewoon blijven bestaan. Degene die, denk ik, wel last kunnen krijgen van dergelijke imago beschadiging zijn de kleine/midden-grootte hostingbedrijven.

dotnetjunkie
31/07/04, 02:04
Origineel geplaatst door PHPerik
op dit moment beheer ik een server met windows server 2k4
Laat het nou net voor kinderen als deze hier zijn dat dit topic gestart werd. Men "beheert" een server waarvan men nog niet eens de naam kent (!)... (en ja, voor games natuurlijk)
En dan zegt men 'ik ga linux' leren... omdat Windows te moeilijk voor hen is en ze op linux voorgekauwde control panels hebben en denken daarmee voldoende te hebben voor een kwalitatieve hosting aan te bieden...
Eens te meer: BEZIN VOOR JE BEGINT !!!

Beyonder
31/07/04, 11:29
Aan de andere kant iedereen is ergens begonnen, vergeet dat ook niet. Natuurlijk is de instapdrempel laag en daarom zouden we de consument beter moeten voorlichten.

Nederlandse consumenten geloven uberhaupt in tests en dergelijke;) dus als we een keurmerk opzetten met duidelijk omschreven regels dan zou dat best een kunnen werken, mits er voldoende publiciteit aan gegeven wordt (lees marketing) en dat budget moet dan weer ergens vandaan komen. Ik wil best serieus een dergelijk keurmerk opzetten gezien:

- Ik geen hoster meer ben in Nederland
- Ik de markt ken
- Ik met hulp van anderen iets dergelijks kan opzetten

De vraag is alleen, waar komt het geld voor publiciteit aan het keurmerk vandaan? Ik zal eens kijken naar subsidieregelingen en dergelijke.

BTW: Ben Woldring is naar mijn mening nog steeds een marketing stunt van zijn ouders ;) een slim gespeelt spelletje ! maar dat is uitsluitend mijn mening.

XS-24
31/07/04, 14:12
Origineel geplaatst door dotnetjunkie

Laat het nou net voor kinderen als deze hier zijn dat dit topic gestart werd. Men "beheert" een server waarvan men nog niet eens de naam kent (!)... (en ja, voor games natuurlijk)


Is windows server 2004 al uit dan?

therealchrizz
31/07/04, 14:18
Origineel geplaatst door sity webhosting


Is windows server 2004 al uit dan?


Gewoon het bootlogo aanpassen. Kijk, meneer de klant, wij hebben al Windows 2004 ;)

dotnlhosting
31/07/04, 15:02
Ik denk gewoon dat over het algemeen het probleem is dat mensen denken dat je het zo hebt gedaan. Alleen wat sommige mensen is vergeten dat als je succes wilt hebben in deze branche dat je je er echt op zal moeten richten en het bijvoorbeeld niet zomaar naast je school en ander werk kunt gaan doen. Want dan merk je al snel dat je kwa service etc. al snel flink te kort springt. Ik spreek uit ervaring want 2 jaar geleden begon ik ook op hosting gebied naast m'n school en vakantie werk. En op een gegeven ogenblik ging het gewoon fout en kon ik het hele bedrijfje wel opdoeken.

Ik ben sinds medio 2003 opnieuw begonnen zonder er iets na te doen en merk nu dat dit veel beter werkt, ik zorg ervoor dat al mijn klanten snel een reactie krijgen en des te meer mensen een positieve ervaring met je bedrijf hebben des te meer klanten je werft. Het is gewoon een keiharde business waar je je op moet voorbereiden en niet zomaar in een paar dag een heel bedrijf op kunt gaan zetten.

Helpen kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou beginnende webhosters wel willen vragen een beetje over een aantal senarios na te willen denken voordat hun uiteindelijk beginnen.

dotnetjunkie
31/07/04, 15:17
Origineel geplaatst door Beyonder
Aan de andere kant iedereen is ergens begonnen, vergeet dat ook niet.
Iedereen is ergens begonnen, dat klopt, maar niet meteen met hosting! Daar zit volgens mij het probleem, hosting is iets dat je pas moet ondernemen in een ver gevorderd stadium, nadat je grondige kennis van het OS en networking verworven hebt.

Zo ben ik ooit begonnen met programmeren in VB (was toen 12 jaar). Daarna Windows (client) van top tot teen uitgekamd en leren configureren, pc's gebouwd, ervaring met IRQ's, DMA's, drivers opgedaan, troubleshooting gedaan van pc-problemen voor vrienden/kennissen. Dan vakantiejob waar ik computers en software mocht installeren en onderhouden, en even later ook een compleet netwerk mocht uitbouwen. Verder beginnen studeren over netwerken, TCP/IP, serverbesturingssystemen, DNS, mailservers, FTP, WWW-servers, enz. Talloze boeken gelezen, over systeembeheer (zelfs die dikke turf van Mark Minasi volledig uitgelezen), over netwerken, over programmeren (C++ geleerd, VB6, javascript, ASP), later ook .NET programmering (verschillende boeken van Wrox over VB.NET, ASP.NET, enz...). MCSE van Microsoft gehaald... Verschillende bedrijfsnetwerken uitgebouwd en volledig geconfigureerd.
En als je dat allemaal gedaan hebt en je OS door en door kent (zelfs de Win32 API heb ik voor een groot deel uitgekamd), dan kan je zeggen dat je ook klaar bent om professioneel hosting-diensten te gaan aanbieden.

PHPerik
31/07/04, 16:07
Origineel geplaatst door dotnetjunkie

Laat het nou net voor kinderen als deze hier zijn dat dit topic gestart werd. Men "beheert" een server waarvan men nog niet eens de naam kent (!)... (en ja, voor games natuurlijk)
En dan zegt men 'ik ga linux' leren... omdat Windows te moeilijk voor hen is en ze op linux voorgekauwde control panels hebben en denken daarmee voldoende te hebben voor een kwalitatieve hosting aan te bieden...
Eens te meer: BEZIN VOOR JE BEGINT !!!

het is niet mijn server, en ik verdien hier ook niets mee. ik doe alleen installaties en php programming. beheren betekent niet altijd dat het je eigendom is.

ik zeg toch ook dat ik geen hosting ga aanbieden omdat ik er niet genoeg vanaf weet, dus wat is je probleem. ik heb al een bedrijf in de webdevelopment (vooral op php gebied), en dat loopt zeer goed.

niet te snel conclusies trekken

ik heb al heel lang niets met die server gedaan, omdat ie simpelweg niet van mij is. dus als ik 2k4 schrijf en het is 2k3, dan is dat gewoon een typefout. chill out.

op windows zou ik hosting kunnen aanbieden, en zelf een paneel erbij schrijven. dat doe ik niet, omdat ik wil dat als ik iets doe, dat het dan ook gewoon heel goed gaat.

als ik zeg dat ik linux wil gaan leren, dan moet je niet gaan huilen dat windows te moeilijk is. ik wil linux leren omdat ik wil weten hoe het hele hosting in elkaar zit.

S2S-Robert
31/07/04, 16:15
Origineel geplaatst door Beyonder
Aan de andere kant iedereen is ergens begonnen, vergeet dat ook niet. Natuurlijk is de instapdrempel laag en daarom zouden we de consument beter moeten voorlichten.

Nederlandse consumenten geloven uberhaupt in tests en dergelijke;) dus als we een keurmerk opzetten met duidelijk omschreven regels dan zou dat best een kunnen werken, mits er voldoende publiciteit aan gegeven wordt (lees marketing) en dat budget moet dan weer ergens vandaan komen. Ik wil best serieus een dergelijk keurmerk opzetten gezien:

- Ik geen hoster meer ben in Nederland
- Ik de markt ken
- Ik met hulp van anderen iets dergelijks kan opzetten

De vraag is alleen, waar komt het geld voor publiciteit aan het keurmerk vandaan? Ik zal eens kijken naar subsidieregelingen en dergelijke.

BTW: Ben Woldring is naar mijn mening nog steeds een marketing stunt van zijn ouders ;) een slim gespeelt spelletje ! maar dat is uitsluitend mijn mening. Er zijn al initiatieven voor een hostkeurmerk zie onder andere http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54802

Ik denk dat je in je carrière zoveel mensen tegen je in het harnas hebt gejaagd dat er niet veel mensen zijn die een door jou ontwikkeld keurmerk graag zouden willen ;)

Daarnaast lijkt het me vrij lastig om voor een meeting eventjes naar Nederland te komen vanuit Polen...

M-BahZ
31/07/04, 23:25
Origineel geplaatst door S2S-Robert
Daarnaast lijkt het me vrij lastig om voor een meeting eventjes naar Nederland te komen vanuit Polen...
Polen is niet zo ver hier vandaan toch ? ;)

ensermo
01/08/04, 05:54
Ik ben het ook met dotnetjunkie eens.

Ik ben ook op mijn 15 begonnnen met computers, daarna op mijn 18de deeltijd gaan werken bij een internationaal bedrijf. Tegelijkertijd Elektro gedaan op de TU. Nu MKT. Heb dus eingelijk 7 jaar ervaring in de echte IT (vanaf mijn 18de) door te werken (dus geen hobby thuis) voor een multinationaal (begon als datainvoer :) ) waar een programmeerfout wel 10 a 20 duizen DM zou kosten per maand. Elke stap die ik deed kon ik daar "controleren" met mensen die al 20 jaar bezig waren in IT. Zo heb ik veel geleerd. Veel boeken gelezen veel vragen gesteld en veel gezocht op Internet. En nu doe ik al 2 jaar hosting (maar een paar maanden in NL). En geloof me. Hoeveel je ook weet van PC's (volgens jou) is het niet genoeg om een bedrijf te beginnen. Wetten, verzekeringen, belastingen, klantencontact, marketing, systeembeheer, planning en motivatie zijn maar een paar dingen die je onder anderen nodig heb als je langer dan "een zomer" in business wil zijn.

En qua IT kennis. Elke dag leer je iets en dan ben je nog niet op 1% denk ik van wat te leren valt.

Om dan te denken. "Ik open eventjes een hostingbedrijf" vind ik heel jammer. Ik zeg niet dat het NIET kan. Maar de kans om te slagen is heel wat kleiner denk ik.

dotnetjunkie
01/08/04, 12:09
Origineel geplaatst door ensermo
Hoeveel je ook weet van PC's (volgens jou) is het niet genoeg om een bedrijf te beginnen. Wetten, verzekeringen, belastingen, klantencontact, marketing, systeembeheer, planning en motivatie zijn maar een paar dingen die je onder anderen nodig heb als je langer dan "een zomer" in business wil zijn.

Inderdaad! Dat aspect valt zeker niet te onderschatten, en als je op school nooit iets van economie of bedrijfsbeheer gezien hebt (zoals in Latijn/Wiskunde waar je dus idioot genoeg NIETS leert van zulke praktische zaken) zou ik zeker aanraden een boekhouder onder de arm te nemen.

rq
01/08/04, 14:23
Jij vind het 'idioot genoeg' dat je bij latijn niks leert over het runnen van een hostingbedrijf? :D

...

dotnetjunkie
01/08/04, 14:41
Jazeker, het gaat toch niet op dat wie verstandig is niets over zaken doen MAG leren??!! (en niet eens informatica krijgt ook) (en zeg niet van "dan moest je maar economie gestudeerd hebben", want dat zouden ze je zelfs niet toelaten :))

Cybafish
01/08/04, 14:53
Latijn... hmmm.... daar heb ik ook nog wel even een goede voor:

Cogite ante agis ;)

S2S-Robert
01/08/04, 14:59
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Jazeker, het gaat toch niet op dat wie verstandig is niets over zaken doen MAG leren??!! (en niet eens informatica krijgt ook) (en zeg niet van "dan moest je maar economie gestudeerd hebben", want dat zouden ze je zelfs niet toelaten :)) En nu hetzelfde verhaaltje in het Nederlands zodat ook ik het snap?

rq
01/08/04, 15:21
Origineel geplaatst door S2S-Robert
En nu hetzelfde verhaaltje in het Nederlands zodat ook ik het snap?
Ik kan er ook geen chocola van maken. De middelbare school is ook helemaal niet bedoelt om je op te leiden voor een specifieke richting. Daarvoor doen mensen beroeps/hoger onderwijs.

dotnetjunkie
01/08/04, 15:48
Ja natuurlijk kan je al die dingen in hoger onderwijs leren, maar dan ben je weer vele jaren verder vooraleer je ook maar iets kan ondernemen. Ik ben van mening dat bepaalde zaken al in het middelbaar zouden moeten aangeleerd worden, want zoals het nu is heb je wel geleerd over het irrationaal getal i en komen de integralen je oren uit, maar als iemand je de woordjes "activa" of "passiva" zegt om maar een voorbeeldje te noemen gaan je oren flapperen :)
En vind jij het normaal dat iemand die in een hogere richting zit helemaal NIET met een computer leert werken op die 6 jaar middelbare school, zelfs geen Word of Excel?

rq
01/08/04, 15:54
In mijn tijd leerde je active/passiva al in de tweede (of eerste zelfs) klas bij economie2. Ik weet niet wat voor school jij hebt gedaan, maar wat je noemt is toch overal wel de meest standaard stof. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het studiehuis zelfs dat niveau al niet meer haalt.

chielsen
01/08/04, 16:02
Het is maar welk vak je doet.

Waarom zou je geen intergralen moeten kennen en wel passiva en activa? Die dingen zijn net zo specifiek. Eigenlijk zijn intergralen nog veel globaler (ook die worden bij economie gebruikt).
Passiva en activa zijn eigenlijk alleen maar nog als je een administratie wilt opzetten. Jij vindt dus dat ze je op de middelbare school al tot boekhouder moeten opleiden???

En als je wel graag (iig de bassis) ervan wilt weten, dan neem je geef Management & Organisatie, heb ik ook gedaan.

dotnetjunkie
01/08/04, 16:03
Hm, dan is het schoolsysteem in Nederland misschien helemaal anders, maar geloof me dat hier in België niemand ook maar iets van die zaken te zien krijgt, en al helemaal geen vak krijgt met de naam "economie"! En ik heb op een school gezeten die als kwaliteitsschool staat aangeschreven, dus daaraan ligt het al helemaal niet, het staat simpelweg niet in het programma.
Nu bestaat er ook wel een richting economie/moderne talen of zo, maar zoals ik al zei: in ons schoolsysteem is het absoluut ondenkbaar (en ook totaal niet interessant vanwege de groep waarin je terecht komt) dat je zo een richting zou gaan doen als je hogere richtingen aan kan... Triest, ik weet het, maar dat is de realiteit.

oscar
01/08/04, 17:55
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Ja natuurlijk kan je al die dingen in hoger onderwijs leren, maar dan ben je weer vele jaren verder vooraleer je ook maar iets kan ondernemen.

wat is de haast? ben je bang dat je de trein mist?. wat is er mis met een hbo / universiteit, een paar jaar werken en dan een onderneming op te starten. Ik begrijp niet de 'druk' of 'drang' om zo vroeg een onderneming op te starten en / of te combineren met een opleiding.

Is het een kwestie van te weinig zakgeld? prestatiedrang? of juist teveel vrije tijd en verveling? Komt de druk van je ouders?

chielsen
01/08/04, 18:30
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Hm, dan is het schoolsysteem in Nederland misschien helemaal anders, maar geloof me dat hier in België niemand ook maar iets van die zaken te zien krijgt, en al helemaal geen vak krijgt met de naam "economie"! En ik heb op een school gezeten die als kwaliteitsschool staat aangeschreven, dus daaraan ligt het al helemaal niet, het staat simpelweg niet in het programma.
Nu bestaat er ook wel een richting economie/moderne talen of zo, maar zoals ik al zei: in ons schoolsysteem is het absoluut ondenkbaar (en ook totaal niet interessant vanwege de groep waarin je terecht komt) dat je zo een richting zou gaan doen als je hogere richtingen aan kan... Triest, ik weet het, maar dat is de realiteit.

Ja blijkbaar.

Ik heb net mijn vwo diploma (hoogst haalbare in nederland) en ga elektrotechniek studeren.
Dit waren mijn eindexamen vakken:

Nederlands
Engels
Economie (1)
Management & Organisatie (vooral boekhouden)
Wiskunde B1 en B2
Natuurkunde 1 en 2
Scheikunde 1 en 2

Zoals je ziet kan je dus technische zaken en economische zaken tegelijk leren. Je kan eigenlijk heel veel dingen combineren.

Het zal in belgie dus wel anders zijn, maar dan nog staat mijn punt uit mijn vorige bericht. Ook ben ik het totaal eens met de persoon voor mij (alhoewel ik ook al op mijn 18e een bedrijf heb :p).

dotnetjunkie
01/08/04, 19:09
Reply op bericht van Oscar:

Geen van dat alles! Reden is op het juiste moment inspelen op de nieuwe ontwikkelingen in de ICT/Telecom sector, neem nu VoIP, die technologie is NU volwassen en de markt ligt nog grotendeels open, dus je kan absoluut geen jaar of 2 gaan wachten vooraleer daar een bedrijf rond op te starten. Is maar een voorbeeldje hé, het komt erop aan op het juiste moment op de juiste plaats te zijn. En dat is niet alleen in de IT-branche zo. Soms geef je beter je opleiding op om een kans niet te missen (ook in de showbizz bvb.).

Overigens, geen van dit alles heeft ook maar enige link met mij of mijn persoonlijke situatie hoor. Ik ben al sinds de vorige eeuw werkzaam bij een ICT/Telecom bedrijf :)

chielsen
01/08/04, 22:09
Maar waarom moet je nu instappen?? Over een aantal jaar zijn er ook genoeg kansen hoor.

XS-24
01/08/04, 22:14
Origineel geplaatst door chielsen

Ik heb net mijn vwo diploma (hoogst haalbare in nederland)


Umh gymnasium oid is er ook nog.

Had trouwens in de brugklas (2e jaar) al economie.

mihosnet
01/08/04, 22:17
Gymnasium is niet hoger dan VWO. Het heeft alleen 2 vakken extra, die je bijv. nodig hebt voor bepaalde vakken, maar de rest is moeilijkheid etc. exact hetzelfde.

Koster
01/08/04, 22:26
Origineel geplaatst door mihosnet
Gymnasium is niet hoger dan VWO. Het heeft alleen 2 vakken extra, die je bijv. nodig hebt voor bepaalde vakken, maar de rest is moeilijkheid etc. exact hetzelfde. De laatste 3 jaar zijn idd gelijk, de eerste 3 jaar is gymnasium zeker weten moeilijker dan atheneum.

chielsen
01/08/04, 22:43
Origineel geplaatst door sity webhosting


Umh gymnasium oid is er ook nog.

Had trouwens in de brugklas (2e jaar) al economie.

Als je gymnasium hebt gedaan, wat staat er dan op je diploma?
Juist: "VWO"

Ik had trouwens ook in de 2de economie (ik denk iedereen..)

Grumpy
02/08/04, 00:10
Wat heeft Gymnasium te maken met mensen die "lukraak" een hosting bedrijf willen beginnen?

Niets. Terug on-topic!

Spiderweb
02/08/04, 14:18
Als ik dit topic lees dan vind ik het maar een zielig topic,
Die gene die een nieuwe hosting gaan beginnen en wat te vragen hebben mogen dus niet om dat wat users zich eraan ergeren.
Ik sluit me volledig aan bij de mensen van dit forum die dus zeggen dat er van die mensen zijn .... "ik begin een hosting" en die het dan nooit doen terwijl ze jullie laten typen als gekken maar mischien zien ze er vanaf na jullie antwoorden dat ze zien dat het geen "Peace of cake" is maar ik vind het een beetje onzin dat je een topic moet openen om op die mensen te gaan "pissen"
waar moeten ze anders terecht, en waar ben jij begonnen,,, iedereen is als een noob begonnen.
Mvg,
Carlo

ThePostman
02/08/04, 15:05
Origineel geplaatst door chielsen
Maar waarom moet je nu instappen?? Over een aantal jaar zijn er ook genoeg kansen hoor.

Ik heb topic niet gelezen maar deze post valt me op als ik hem goed begrijo trouwens.

Zie mij als perfect voorbeeld:

- Geen bedrijf...
- Te lang al op WHT

Reden:

- Te jong
- Te weinig kennis
- Teveel verantwoordelijkheid voor een jongen van 16
- Opleiding, moet in de 3de 20 weken op stage in buitenland.

Ik ben niet blind en zie echt wel dat er veel kennis en tijd voor nodig is. (zo'n hostingbedrijf)

PeterT
02/08/04, 21:51
Ik heb zojuist mijn Gymnasium afgerond met op mijn diploma:

Duits 1
Frans 1,2
Engels
Nederlands
Latijn
Economie 1,2
Scheikunde 1,2
Natuurkunde 1,2
Wiskunde B1,2
Economie 1,2
Geschiedenis 1,2
Aardrijkskunde
Maatschappijleer
Klassieke Culturele Vorming

Helaas gaven ze geen M&O op mijn school..
En inderdaad - ik heb teveel vakken gevolgd :)

Vervolgens heb ik tijdens mijn Gymnasium opleiding al meegelopen op uni alwaar ik Technische Informatica heb gestudeerd (alhoewel nog niet afgerond - maar dit komt komend jaar)
In mijn vrije tijd heb ik mezelf genoeg bijgebracht en door middel van mijn vader heb ik voldoende kennis opgedaan wat betreft management/bedrijfseconomie.
Zelf heb ik bij lange na niet genoeg kennis - daarom werk ik samen met freelancers om me bij te staan. Dit terwijl ik zelf ook verder leer.

Nou wat betreft de minderjarigen: prima, ik moedig het alleen maar aan!
Jong geleerd is oud gedaan toch? :)
Let er alleen wel op dat als je ergens aan begint, dat je het ook af moet maken en dat dit niet de skatebaan op de hoek is, noch het voetbalveldje 3 straten verderop.
Je werkt hier met echte mensen en vooral ook met echt geld.
Gaat het fout - dan is het ook echt goed fout; niet alleen voor jou, maar ook voor je ouders.

Denk daarom eens goed bij jezelf na of je wel klaar bent voor een eigen bedrijf of dat je niet eerst wat wilt doorleren.

Dirkje
02/08/04, 22:13
Tja, leuk al die diplomaresultaten, maar alleen daarmee kom je er niet...
Je moet in de praktijk ook presteren, een diploma kan maar als extraatje werken maar je hoeft daardoor niet opeens een bedrijf te hoeven kunnen starten...

PeterT
02/08/04, 22:18
Dirkje, naast mijn school heb ik natuurlijk ook gewerkt; als vakantie baantje bij 'paps' in het bedrijf de IT afdeling managen ;)
Handig hoor - levert ook goede contacten op.

Zoals ik in mijn post al zei: ik wordt vervolgens ook nog eens ondersteund door verschillende mensen, dus ik sta er zeker niet alleen voor.

ensermo
03/08/04, 05:04
Earendil., Juist werkervaring is veel meer waard dan je diploma's denk ik. Bedrijven weigeren tegenwoordig studenten aan te nemen die alleen maar mooi op papier kunnen tonen dat ze het kunnen. Ik ben het ook met je eens dat de jongere ondernemers het ook goed zouden kunnen mits ze inderdaad realiseren dat het geen spelletje is.

Spiderweb
Ik denk dat het meer gaat om de mensen die denken. "ohh ik ga eventjes een hostingbedrijf beginnen. Hoe moet dat. Linux ? Wat is dat? Huh, nou dan neem ik Apache op een Linux machine die is goedkoper, maar wel met ASP, want ik heb net daarover iets geleerd. Maar ik wil niet meer dan 50 euro per maand kwijt zijn aan een Dual Xeon Server. "

Dit soort mensen zijn irritant. Echter iemand die duidelijk een plan heeft, snapt wat hij gaat doen maar toch wat vragen heeft zoals, is een boekhouder handig?, hoe promoten jullie?, Cpanel of Webmin? etc. zijn wel welkom lijkt me.

Hosten moet en kan inderdaad als hobby beginnen, maar ga niet na twee maanden hobby denken, OK ik ben er klaar voor.
Ikzelf ben net begonnen in Nederland na een paar jaar "werkhobby" en heb vaak vragen over hoe bepaalde dingen in Ned moeten. Heb al veel antwoorden hier gevonden en daarvoor ben ik WHT wel dankbaar!

Keuningen
03/08/04, 05:25
Origineel geplaatst door ensermo
Earendil., Juist werkervaring is veel meer waard dan je diploma's denk ik. Bedrijven weigeren tegenwoordig studenten aan te nemen die alleen maar mooi op papier kunnen tonen dat ze het kunnen. Ik ben het ook met je eens dat de jongere ondernemers het ook goed zouden kunnen mits ze inderdaad realiseren dat het geen spelletje is.

Spiderweb
Ik denk dat het meer gaat om de mensen die denken. "ohh ik ga eventjes een hostingbedrijf beginnen. Hoe moet dat. Linux ? Wat is dat? Huh, nou dan neem ik Apache op een Linux machine die is goedkoper, maar wel met ASP, want ik heb net daarover iets geleerd. Maar ik wil niet meer dan 50 euro per maand kwijt zijn aan een Dual Xeon Server. "

Dit soort mensen zijn irritant. Echter iemand die duidelijk een plan heeft, snapt wat hij gaat doen maar toch wat vragen heeft zoals, is een boekhouder handig?, hoe promoten jullie?, Cpanel of Webmin? etc. zijn wel welkom lijkt me.

Hosten moet en kan inderdaad als hobby beginnen, maar ga niet na twee maanden hobby denken, OK ik ben er klaar voor.
Ikzelf ben net begonnen in Nederland na een paar jaar "werkhobby" en heb vaak vragen over hoe bepaalde dingen in Ned moeten. Heb al veel antwoorden hier gevonden en daarvoor ben ik WHT wel dankbaar!

Inderdaad!

Ook vind ik het vreemd dat mensen het hele begrip business bouwen niet snappen en ook een heleboel kosten over het hoofd zien!

Mensen kijken of ze een dedicated server ergens 5 euro goedkoper kunnen krijgen en als ze dan een tweede server nemen kijken ze weer ergens anders...
-> Ze vergeten dan echter de administratieve rompslomp.

camille
07/08/04, 17:18
Ik heb me al rot gelachen door in deze forum te lezen ! Had dit echt es nodig hoor ! Dank u !

XS-24
07/08/04, 17:27
...?

compietel
15/08/04, 21:09
Op zich geen probleem met beginners en wil best helpen, waarom niet iedereen is eens gestart met weinig kennis, of zijn er onder u die ermee geboren zijn.
Wel een waar woord is dat eerst deze forums lezen en google gebruiken een hoop vragen kan voorkomen.

mguilmot
15/08/04, 21:40
De "Zoek" knop helpt ook.
Dat heb ik hier ook geleerd :p