PDA

Bekijk Volledige Versie : E-Dentify server R3Server down



s2software
22/07/04, 00:10
Door een "technisch defect" is op dit moment de server waarop de klanten van R3Diensten stonden down.

Wij zullen alles doen om deze zo snel mogelijk weer online te krijgen en daarna alle accounts over te zetten op server Aeolus van E-Dentify Internet Diensten.

Darkie
22/07/04, 07:57
Nog niet gemaatk ? Niet dat je klanten er super veel last van zouden hebben maarja.

Savvas
22/07/04, 08:32
nog steeds down inderdaad. Wat heb ik medelijden met die klanten zeg, eerst de ene ellende, nu de ander :(.

Weccop
22/07/04, 10:39
Ik sta dus nog op die server en wilde deze dagen gaan verhuizen naar een ander hosting bedrijf :@.

Het wordt er in ieder geval niet echt beter op nu ze overgenomen zijn.

Dennis
22/07/04, 10:52
R3diensten werd toch overgenomen door EP-Networks? Wat heeft E-dentify hiermee te maken?

FSCJasper
22/07/04, 10:54
R3diensten is overgenomen door E-dentify. EP-N heeft Trexif overgenomen.

Cybafish
22/07/04, 11:50
Origineel geplaatst door NetRouting
nog steeds down inderdaad. Wat heb ik medelijden met die klanten zeg, eerst de ene ellende, nu de ander :(.

Bij jou niet hè, daar loopt alles altijd prima. Jij hebt alle recht om op een dergelijke wijze te praten over andere hosters :)

Weccop
22/07/04, 16:05
Gaan we nog online of ...

s2software
22/07/04, 17:56
Ja. Zo snel mogelijk.

nickvd
22/07/04, 19:44
@s2software:

en hoe snel is zo snel mogelijk.

Gisteren toen het al een tijdje was wisten jullie nog nergens vanaf.

Weccop
22/07/04, 19:54
Origineel geplaatst door s2software
Ja. Zo snel mogelijk.

20 uur geleden zij je ook al zo snel mogelijk. Heb je een idee wat het is of ...?

spone
22/07/04, 20:59
Nou ik weet zeker dat ik bij dit bedrijf niet lang meer mijn site zal laten hosten. Zelfs bij R3 was de support beter! Ik heb al meerdere mails gestuurd en e-dentify blijft maar zeggen dat het een "tech probleem" is. Uitleg ho maar...

Momenteel zit ik bij R3/E-dentify btw...

nickvd
22/07/04, 21:45
Is er nog nieuws van e-denitify?

ThePostman
22/07/04, 22:36
Waar ik me gigantisch aan kan storen is dat het lijkt alsof de klanten denken dat de provider de server express kapot maakt zodat hun down liggen. Alsof de provider het DC binnen loopt en zijn server op de grond gooit om de klanten te pesten. Is toch loos? Ik denk dat er niemand liever dan de provider wil dat de server weer up is. Dus chillout, neem een cola...

spone
22/07/04, 22:51
Origineel geplaatst door The Postman
Waar ik me gigantisch aan kan storen is dat het lijkt alsof de klanten denken dat de provider de server express kapot maakt zodat hun down liggen. Alsof de provider het DC binnen loopt en zijn server op de grond gooit om de klanten te pesten. Is toch loos? Ik denk dat er niemand liever dan de provider wil dat de server weer up is. Dus chillout, neem een cola...

nee, mijn geduld is een beetje op aan het raken. Eerst de problemen met R3, nu de problemen van E-dentify, en ondertussen ligt mijn site (en misschien nog wel veel belangrijker de mail eruit, en op dat adres verwacht ik momenteel toch wel enkele BELANGRIJKE mailtjes).

Ik weet wel dat e-dentify nu de problemen van r3 koopt, maar ze kunnen op zijn minst toch wel fatsoenlijk de mail beantwoorden en _op welke wijze dan ook_ even laten weten wat de vorderingen zijn? Of ben ik nu totaal onredelijk?

The MAzTER
22/07/04, 22:55
Origineel geplaatst door spone


nee, mijn geduld is een beetje op aan het raken. Eerst de problemen met R3, nu de problemen van E-dentify, en ondertussen ligt mijn site (en misschien nog wel veel belangrijker de mail eruit, en op dat adres verwacht ik momenteel toch wel enkele BELANGRIJKE mailtjes).

Ik weet wel dat e-dentify nu de problemen van r3 koopt, maar ze kunnen op zijn minst toch wel fatsoenlijk de mail beantwoorden en _op welke wijze dan ook_ even laten weten wat de vorderingen zijn? Of ben ik nu totaal onredelijk?

ja!

je kiest toch zelf voor low budget hosting :)

spone
22/07/04, 23:16
Heb daarnet een mailtje ontvangen (ze beantwoorden dus wel mail ;) ):



De server is offline gehaald door het bedrijf waar R3 deze huurde. Dit heeft dit bedrijf gedaan vanwege de betalingsachterstand van R3 Internet Diensten.

Dit is iets waarvan wij absoluut niets afwisten.

De server zal zo snel mogelijk weer online komen.


Dus het komt gelukkig nog goed :P

@ The MAZTER:


ja! je kiest toch zelf voor low budget hosting

Mag ik daarom niet verwachten dat het goed werkt?

Weccop
22/07/04, 23:22
Idd beetje raar argument The Matzer omdat wij minder betalen dan bij een duurdere host moeten wij ook maar minder uptime verwachten?

FSCJasper
22/07/04, 23:24
Ja,je verwacht toch niet dat een budgethoster bijvoorbeeld een extra server achter de hand heeft om de klanten tijdelijk op te zetten totdat de problemen verholpen zijn? Als je kiest voor high-end zal je die problemen niet tegenkomen,omdat ze bij echte high-end providers een extra server erop aansluiten die de zaak volledig overneemt als de ene server uitvalt. Heb al vaak genoeg iets over budgethosters gezegt,en ik ken een paar budgethosters en ken hun kwaliteit. Dus ja,bij een 'normaal' budgethostingbedrijf kun je inderdaad zoiets verwachten.

spone
22/07/04, 23:28
Ik verwacht van een webhostingbedrijf dat ze hun beloften nakomen (zoals veelal op hun site vermeld staat). Ook bij een budgethostingbedrijf.

Dillard
23/07/04, 00:58
"Alle waar naar zijn geld". Oud spreekwoord maar nog steeds waar. Zoals Jasper al aangeeft: service kost geld, zowel in tijd als in investeringen (onderdelen, spareparts etc.). Een budgethoster kan nu eenmaal niet dezelfde investeringen doen als een "high-end" hoster. Niet omdat ze niet van goede wil zouden zijn, maar omdat hun marge dat simpelweg niet toelaat. Je hebt hostingpakketten van 10 euro en van 1 euro en het verschil moet toch ergens in zitten, niet ?

VvS
23/07/04, 02:35
Zoals ik heb begrepen is er momenteel maar 1 werknemer actief op E-Dentify?

Weccop
23/07/04, 10:39
Overigens dit heeft toch niks met budget hosting te maken zover ik weet hebben ze gewoon de stekker uit de server getrokken omdat r3 betalings achter stand heeft.

FSCJasper
23/07/04, 11:29
R3 was ook budgethosting geloof ik? Ja,dan kan je die problemen krijgen. En sinds E-dentify te kleine marges heeft op de verkochte diensten,hebben ze simpelweg niet het geld om de achterstand op te vangen.

Cybafish
23/07/04, 11:41
Bij welke provider staan ze?

Guust
23/07/04, 11:48
Origineel geplaatst door Cybafish
Bij welke provider staan ze?

R3 Colinks
E-Dentify Easydedicated

Beyonder
23/07/04, 14:31
TIP : Check even die betalingsachterstand na, kan zijn dat er geen betalingsachterstand is namelijk.

Ik ben het met de stelling eens dat je van low budget hosting minder uptime kan verwachten dan high end hosting.

Echter weet ik van mijn gesprekken met E-dentify dat deze jongens serieus bezig zijn en de zaken toch goed op orde hebben.

s2software
23/07/04, 18:17
Inmiddels is de server van R3 Internet Diensten weer up, en zijn wij alle accounts aan het verhuizen naar een van onze eigen servers.

Digiover
23/07/04, 19:21
Dit gaat een beetje de offtopic kant op, wellicht moet het verplaatst worden?


Origineel geplaatst door spone
nee, mijn geduld is een beetje op aan het raken. Eerst de problemen met R3, nu de problemen van E-dentify, en ondertussen ligt mijn site (en misschien nog wel veel belangrijker de mail eruit, en op dat adres verwacht ik momenteel toch wel enkele BELANGRIJKE mailtjes).

Waarom denkt iedere klant toch dat HIJ de belangrijkste is, dat HIJ e-mail en/of inkomsten mist? DAAR kan ik mij, persoonlijk, aan ergeren.
Een provider heeft 100/200/300/... websites op zo'n webserver staan, degene die het ergst door een storing wordt getroffen is de hoster zelf!


ook geplaatst door spone
Ik heb al meerdere mails gestuurd en e-dentify blijft maar zeggen dat het een "tech probleem" is. Uitleg ho maar...

Je hebt liever dat men jouw email beantwoordt dan dat zij aan de storing werken? Als je weet dat zij de storing aan het oplossen zijn, waarom dan nog mailen en een uitleg eisen?
Die uitleg komt achteraf wel en de uitleg zal dan ook beter en uitgebreider zijn. Men weet immers exact wat het probleem was en hoe deze is opgelost.
Overigens, E-Dentify is je geen enkele uitleg over de exacte oorzaak schuldig. De melding dat er een technisch probleem is is voldoende. Andere bedrijven, zoals WideXS bijvoorbeeld, doen dit ook. 99.99% van de klanten begrijpt het toch niet als je vermeldt dat je core router was uitgevallen en/of dat deze haar routes was verloren. Laat staan dat ze weten wat een spare part is (WideXS overigens ook niet... ;) ).

En dan nog het publiekelijk posten van interne, voor klanten bedoelde, e-mail...

s2software
23/07/04, 21:51
Alle accounts zijn overgezet op onze server. Dit topic kan dicht.