PDA

Bekijk Volledige Versie : Branchevereniging van Nederlandse Internet Providers



Ber|Art
21/07/04, 18:09
Bestaan er Brancheverenigingen of Keurmerken voor Nederlandse Internet Providers? zoals B.V. NLIP? Zo ja welke? Heeft iemand hier al ervaring mee of is Lid van een Keurmerk of Branchvereniging?

Alvast bedankt,

XS-24
21/07/04, 20:39
Hoort Hostmerk in dit rijtje thuis?

Heb ze laatst een e-mail gestuurd of er nog wat aangedaan werd maar tot op heden nog geen antwoord.

Anestheologist
21/07/04, 21:24
Dat project ligt volgens mij ook stil wegens omstandigheden.

Grumpy
21/07/04, 21:40
Hostmerk staat inderdaad in de koelkast. (Vriezer, eigenlijk :rolleyes: )

xserve
21/07/04, 21:52
Heb er wel eens naar gekeken om lid te worden van NLIP of zoiets van een grote organisatie. Maar dat vond ik vrij prijzig. Opzich wegen de baten niet op tegen de kosten volgens mij, voor mij dan.

Wat kunnen ze eigenlijk concreet voor je doen? Telefonisch juridisch advies ofzo, verder ook niet echt geloof ik.

m@rcel
22/07/04, 00:31
Wat kunnen ze eigenlijk concreet voor je doen? Telefonisch juridisch advies ofzo, verder ook niet echt geloof ik. [/B]

Bijvoorbeeld ;) En stel dat een van je klanten zulke vreemde dingen doet dat men je netwerk moet aftappen, helpen hun je aan de apparatuur. (om maar eens even een extreem ding te pakken :rolleyes: )

Keuningen
22/07/04, 00:38
Ik denk dat er een verschil is tussen een keurmerk voor en een branchevereniging voor.

Een brancevereniging is bijvoorbeeld 'NLIP' en een keurmerk is bijvoorbeeld 'Hostmerk'.

Carl<n-media>
22/07/04, 00:44
Als ik de ledenlijst van NLIP bekijk dan zitten hier niet echt veel kleine bedrijven tussen. Vooral de reuzen als Wanadoo, XS4ALL en dit soort providers zijn hier lid. Of die nou telefonisch juridische hulp nodig hebben?

xserve
22/07/04, 01:39
Daarom vraag ik me serieus af wat ze, idd m@rcel, aftapapparatuur, nog meer leveren.

"De contributie bedraagt, afhankelijk van het aantal werknemers, abonnees en de bedrijfstak, tussen €2.200- en €21.000- per jaar, per kwartaal vooraf te voldoen."
Dat is nogal wat, zeker als het een beetje juridisch advies is.

host3000
22/07/04, 01:45
Vergeet niet dat zo'n belangengroep met name politiek heel belangrijk kan zijn. Dat het zoveel moet kosten..... Maar ja, zoveel leden zijn er niet dus des te meer moet de rest dokken.

Ik heb wel eens een post gemaakt met de vraag, of er belangstelling voor een belangenvereniging is (dus geen keurmerk dat voor de consument is). De respons was nihil.

Ber|Art
22/07/04, 09:15
Ik heb wel eens een post gemaakt met de vraag, of er belangstelling voor een belangenvereniging is (dus geen keurmerk dat voor de consument is). De respons was nihil.

Jammer, misschien moet je het nogmaals proberen Host3000, want ik ben zeker geïnteresseerd :) in een soort van belangenvereniging!

ZIJN ER HOSTERS WIE ER OOK ZO OVER DENKEN?

olafb
22/07/04, 11:09
Jazeker wel.. Maar dan zal je er wel veel werk aanhebben. Dit gaat denk niet zo makkelijk. Kost veel geld en tijd. Maar PM me even met je ideen Berart. Ik denk dat hier wel wat animo voor is, mits het goed geregeld is.

PlugInInfo
22/07/04, 13:05
Origineel geplaatst door Grumpy
Hostmerk staat inderdaad in de koelkast. (Vriezer, eigenlijk :rolleyes: )

Wat jammer zeg. Ik vond dit zo’n goed idee. Met de opkomst van budgethosting (of scholierenhosting) kan een dergelijk keurmerk volgens mij wel handig zijn.

Aan wat voor omstandigheden moet ik eigenlijk denken? (m.b.t. de stopzetting van het project)

Ber|Art
22/07/04, 13:08
Kunnen wij Hostmerk niet ontdooien en/of zelf gaan opzetten?

freddy
22/07/04, 15:45
Hosters die een host merk gaan of willen op zetten, lijkt mij niet echt betrouwbaar. Beter is lijkt mij een onafhangkelijk iemand die wel weet wat hosting is.

olafb
22/07/04, 16:28
Ja dat is moeilijk te vinden. En dat zal nog meer geld kosten. Maar je hebt wel gelijk. Het is inderdaad niet bepaald handig. Maar zoals nu in dat andere topic een Algemene Voorwaarden gezamelijk word gedaan. Dat soort dingen zou een belangenvereniging kunnen organiseren. In principe kunnen daar wel hosters met eigen bedrijfjes in zitten. Maar of er animo voor is?

Grumpy
22/07/04, 16:31
Origineel geplaatst door freddy
Hosters die een host merk gaan of willen op zetten, lijkt mij niet echt betrouwbaar. Beter is lijkt mij een onafhangkelijk iemand die wel weet wat hosting is.
Daar werd rekening mee gehouden bij Hostmerk.
Maarja. Op dit moment ziet het er niet uit dat het er nog gaat komen.

olafb
22/07/04, 16:45
Ben ik benieuwd hoe?

Ber|Art
22/07/04, 17:08
Beter is lijkt mij een onafhangkelijk iemand die wel weet wat hosting is. Dat lijkt mij nou juist weer erg moeilijk want het lijkt mij voor buitenstaander vrijwel onmogelijk om te weten wat er in de Hosting wereld omgaat, maar wie weet ;)

V. Kleijnendorst
22/07/04, 17:18
Ik als niet-hoster heb al eens geoppert om een steentje bij te dragen aan Hostmerk. Heb echter nooit een reactie ontvangen (behalve een soort van ontvangstbevestiging).

Als dat bij meer mensen is gebeurd dan kan ik me voorstellen dat het hele keurmerk een stille dood sterft.

Vincent

PlugInInfo
22/07/04, 17:25
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Ik als niet-hoster heb al eens geoppert om een steentje bij te dragen aan Hostmerk. Heb echter nooit een reactie ontvangen (behalve een soort van ontvangstbevestiging).

Vincent

Same here.... :rolleyes:

olafb
22/07/04, 18:04
hmm.. Ik heb al eerder aangegeven te willen helpen..
Maar concrete ideen zijn ver weg volgens mij:D

Ber|Art
22/07/04, 18:19
Ik zal proberen een poging te wagen maar hier gaat wat voorbereidings tijd in zitten, ik kom er zeer binnenkort op terug! Er zijn zeker concrete ideen ;)

HBCS
22/07/04, 19:51
ik denk dat dit weer het zoveelste projekt wordt hier op wht
dat op den duur dood bloeid
ik hoop het natuurlijk niet begrijp mij dus goed
kijk maar naar het projekt storingsmeldingen.nl,be,com,net,....... daar
heb ik zelfs een script voor laten maken en heb die ook zelf betaald maar is ook inmiddels ook door gebloeid jammer

het zelfde is gebeurd met het hosting keurmerk is ook dood gebloeid
maar daar komt af en toe nog iets van boven
ook hier hoop ik dat het werk dat er al is ingepompt nog tengoede komt van het webhosting in NL

en nu de kloe
mensen denk goed na
als je je aanbied om iets te doen
het kost meestal meer werk en tijd dan je denkt en het zou zonde zijn als het weer mis loopt

dit wilde ik even kwijt kon het niet laten


ik wens een ieder die er aan begint veel suc6

Johan-nl
22/07/04, 20:06
Origineel geplaatst door BerArt
Kunnen wij Hostmerk niet ontdooien en/of zelf gaan opzetten?

Hostmerk gaat er wel komen, alleen het zal nog even duren.
zoiets zet je niet zomaar op. er zitten veel haken en ogen aan.
Veel regels, wetten, en andere zaken.

freddy
22/07/04, 20:43
Het gaat er inderdaad om dat je oprichters die zelf geen voordeel hebben bij een hostmerk. Dat deze personen eigen server hebben met wat vrienden dienst domeinen heeft alleen maar voordelen. Ze hebben de techische kennis en weten wat er op de markt speelt. Leg een notaris maar eens uit wat wat de root van een server is, de goede man of vrouw weet ook niet alles en zal het moeten uitzoeken.

Bij het oprichten moet je een paar leden hebben die bereid zijn vooraf al wat deelnemers geld te betalen. En het gaat zeker niet om duizende euro's. Op deze manier sluit je uit dat het in de ijskast verdwijnt, en staat er wat (prestatie) druk op het project.

En doe zaken als recht en contracten uit besteden, iets wat zowiezo moet als vereniging. De algemene voorwaarden topic is een zeer goed iedee, maar laat het bij een notaris vast leggen om de rechts geldigheid er van de waarborgen. De taal die rechters gebruiken is net even iets anders dan het runnen van een hostings bedrijf :)

Grumpy
22/07/04, 20:48
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Ik als niet-hoster heb al eens geoppert om een steentje bij te dragen aan Hostmerk. Heb echter nooit een reactie ontvangen (behalve een soort van ontvangstbevestiging).
Dat deed jij in de tijd dat Hostmerk al stil lag. :)


Origineel geplaatst door PlugInInfo
Same here.... :rolleyes:
Er was geen geschikte functie voor jou.

xserve
22/07/04, 22:34
Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen waarom Hostmerk nu op zijn gat ligt? Begrijp het als jullie dat niet kenbaar zouden willen maken. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Als het tijdsgebrek is dan zouden andere mensen het misschien kunnen overnemen, als het problemen zijn weten andere mensen er misschien een oplossing voor.

Digiover
22/07/04, 23:17
@BerArt : Een "belangenvereniging", voor hosters, door hosters? Wat wil je hier concreet mee bereiken? Welke belangen zijn er te behartigen?
Hier helpen we elkaar (zoveel mogelijk), maar om eerlijk te zijn: de een zijn dood is de ander zijn brood.
Ook voorkom je de al eerder genoemde budgethosting, valse aanbiedingen / vermeldingen, e.d. er niet mee.

Waar ik wel voorstander van zou zijn is een soort van "voorrang systeem" waarbij providers in het bezit zijn van rechtstreekse telefoonnummers en emailadressen van conculega's, en dat emails van een conculega (indien echt dringend) met voorrang worden behandeld. Helaas moet je bij sommige toegangproviders gaan dreigen met het blokken van complete netblocks alvorens zij na een aantal dagen actie ondernemen tegen $misbruik.
Zoals ProServe wel kan beamen, IRC helpt in deze ook zeker :)

Daarnaast ben ik het met xserve eens:

Opzich wegen de baten niet op tegen de kosten en heeft Keuningen gelijk:

Een brancevereniging is bijvoorbeeld 'NLIP' en een keurmerk is bijvoorbeeld 'Hostmerk'.

host3000
23/07/04, 00:48
Origineel geplaatst door Digiover
@BerArt : Een "belangenvereniging", voor hosters, door hosters? Wat wil je hier concreet mee bereiken? Welke belangen zijn er te behartigen?
Hier helpen we elkaar (zoveel mogelijk), maar om eerlijk te zijn: de een zijn dood is de ander zijn brood.
Ook voorkom je de al eerder genoemde budgethosting, valse aanbiedingen / vermeldingen, e.d. er niet mee.


Tja, op dat niveau moet je het ook niet bekijken, lijkt mij. Branchegenoten zijn vaak concurrenten van andere branchegenoten. Dat geldt ook voor NLIP bijv.

Een dergelijke belangenvereniging zal erg voorzichtig moeten zijn om zich niet in individuele zaken te mengen, zoals ontevreden klanten, beschuldigingen van illegale praktijken en dergelijke.

Je kunt enerzijds denken aan een soort coöperatie situatie (misschien zelfs collectief ingekocht dataverkeer, hardware, vliegende hulpdiensten tegen gereduceerd tarief etc.), en anderzijds aan een collectief vertegenwoordigend orgaan (zowel nationaal als internationaal), omdat het nu eenmaal makkelijker is te praten met 1 vertegenwoordiger dan met 5000 hostingbedrijven.

De collectieve gedachte staat dan voorop (natuurlijk niet op operationeel niveau van de bedrijven), maar met haat en nijd bereik je dan niet veel.

Met name omdat het gaat om een behoorlijke bedrijfstak met een specifieke situatie (je kunt ons nu eenmaal niet vergelijken met een elektrotechnische groothandel of zo), zie ik er wel brood in (met misschien niet direkt financieel voordeel maar wel een bundeling van krachten).

Hostmerk (waarvoor ik mij ook 'aangemeld' had), gaat uit van het consumentenbelang, en da's toch iets anders. Overigens is het niet denkbaar dat leden van een belangengroep zich zouden kunnen profileren met een onafhankelijke klachtencommissie of zo (denk aan geschillenregeling ...../noem maar op).

Ber|Art
23/07/04, 09:27
Hmm, veel meningen, stellingen en voorspellingen, ik denk dat niet mijn bedoeling was om NLIP of Hostmerk te kopiëren. Ik zat meer te denken aan een soort keurmerk, kwaliteits merk zoals b.v. KEMA. Volgens mij is dit veel minder ingewikkeld dan een echte belangverenging of ombudsman. Als je voorwaarden opsteld waaraan een goede webhoster moet voldoen dan kan je een soort van stempel krijgen als webhoster waaran een klant weer kan zien dan de webhoster aan deze voorwaarden voldoet. Ik ga er eens iets dieper induiken en kom er na mijn vakantie op terug. Dan heb ik wat te doen in de vakantie ;)

Grumpy
23/07/04, 11:30
Begin je zoektocht maar op WHT.
Eind augstus.. vanaf de 20e ofzo. Tot en met rond november zijn er een aantal topics die erover gaan.

Zoek dan op keurmerk ofzo. Dat is wat Hostmerk zou gaan worden. (Dus je gaat dan eigenlijk wel hostmerk kopieren.)

Een flink aantal topics zit achter een verborgen gedeelte. Hoewel het op dit moment stil staat, ga ik niet vertellen wat er allemaal in staat.

Ber|Art
23/07/04, 12:04
Grumpy, Ik wil me best inzetten om dit van de grond te krijgen maar het heeft geen zin om twee "beina" indentieke services te lanceren en dan bij elkaar in het vaarwater te zitten! Ik denk toch dat ik iets anders in mijn hoofd heb als Hostmerk maar natuurlijk zijn er zeker overeenkomsten. Zo te horen weet jij er meer van ;)

Ik heb al een domein gereserveert om het WebHostingKeurmerk te bewerkstelligen. Ook heb ik al een ontwerp voor het te hanteren logo van WebHostingKeurmerk. Ik ga eind aug op vakantie en daarna wil ik gaan oppakken.

Keuningen
23/07/04, 16:34
Origineel geplaatst door BerArt
Grumpy, Ik wil me best inzetten om dit van de grond te krijgen maar het heeft geen zin om twee "beina" indentieke services te lanceren en dan bij elkaar in het vaarwater te zitten! Ik denk toch dat ik iets anders in mijn hoofd heb als Hostmerk maar natuurlijk zijn er zeker overeenkomsten. Zo te horen weet jij er meer van ;)

Ik heb al een domein gereserveert om het WebHostingKeurmerk te bewerkstelligen. Ook heb ik al een ontwerp voor het te hanteren logo van WebHostingKeurmerk. Ik ga eind aug op vakantie en daarna wil ik gaan oppakken.

AMEN

The MAzTER
23/07/04, 16:38
Origineel geplaatst door Grumpy
Begin je zoektocht maar op WHT.
Eind augstus.. vanaf de 20e ofzo. Tot en met rond november zijn er een aantal topics die erover gaan.

Zoek dan op keurmerk ofzo. Dat is wat Hostmerk zou gaan worden. (Dus je gaat dan eigenlijk wel hostmerk kopieren.)

Een flink aantal topics zit achter een verborgen gedeelte. Hoewel het op dit moment stil staat, ga ik niet vertellen wat er allemaal in staat.

je bedoeld dat project wat dood is?

we zijn nu bijna een jaar verder en hoor er niets meer over.

Grumpy
23/07/04, 19:44
Nee het is bevroren.

Ik hoor er ook niets meer over. De mensen die er mee bezig waren zie ik het niet 1-2-3 weer oppakken. Er zal vast ooit een keurmerk komen, maar of dat HostMerk gaat zijn, weet ik niet. Ik verwacht in ieder geval niet dat het er over een half jaar al staat.

ThePostman
23/07/04, 19:49
Origineel geplaatst door freddy
Hosters die een host merk gaan of willen op zetten, lijkt mij niet echt betrouwbaar. Beter is lijkt mij een onafhangkelijk iemand die wel weet wat hosting is.

Hm waarom voel ik mij de aangewezen persoon? ;) Ik ben denkik de enigste member met boven de 1000 posts die hier eigenlijk alleen uit zijn neus aan het eten is. :D Oftewel, particulier.

Ber|Art
24/07/04, 09:44
Postman, ik hou het in gedachte als we het van de grond krijgen kunnen we iemand als jij zeker gebruiken :)

Henky!
25/07/04, 00:27
Een keurmerk en een belangenvereniging kunnen ook goed samen gaan. Misschien zelfs beter, daar de leden dan zelf bepalen waaraan een goede hoster moet voldoen. Andere belangenverenigingen doen dat ook zo. Vaak in combinatie met een meer of minder onafhankelijke beroeps instantie.

Afgezien van dat keurmerk, een belangenvereniging zou de hosters markt wel volwassen maken. En daarbij voordelen bieden als rechtshulp, als aanspreekpunt voor politiek en consumenten organisaties, als lobby dus ook (BTW naar 6%!), zaken als gezamenlijke inkoop, het delen van nieuws en expertise, een betrouwbaar imago als lid enzovoorts, enzovoorts.

Maar het kost wel een hoop energie, geld en betrokkenheid. In een andere markt was ik ooit betrokken bij de oprichting van een belangen organisatie. Deze bestaat nog steeds maar wat ging dat moeizaam in het begin.

Het aller belangrijkste is een klein groepje van mensen dat zo'n initiatief doorzet. De kudde vind het fantastisch maar doet verder niet zoveel. Behalve dan wellicht contributie betalen. Hetgeen overigens hard nodig is om een bemand kantoortje met computer en telefoon te kunnen betalen.

En of zulks haalbaar is? Maar het zou wel mooi zijn!

Carl<n-media>
25/07/04, 00:47
Ik denk niet dat je 1-2-3 een keurmerk opzet. Zowel juridisch als financieel is het allemaal erg lastig. Denk bijvoorbeeld aan publiciteit. Een keurmerk kan iedereen wel maken maar de consumenten moeten er ook een waarde aan hechten. En dat is juridisch en financieel niet eenvoudig.

Mannekino
25/07/04, 00:59
Waarom heb ik nog niemand de FENIT zien noemen.

http://www.fenit.nl/

Dit is toch iets van een branche organisatie voor IT?

Grumpy
25/07/04, 02:05
Origineel geplaatst door Henky!
Een keurmerk en een belangenvereniging kunnen ook goed samen gaan. Misschien zelfs beter, daar de leden dan zelf bepalen waaraan een goede hoster moet voldoen. Andere belangenverenigingen doen dat ook zo. Vaak in combinatie met een meer of minder onafhankelijke beroeps instantie.

Afgezien van dat keurmerk, een belangenvereniging zou de hosters markt wel volwassen maken. En daarbij voordelen bieden als rechtshulp, als aanspreekpunt voor politiek en consumenten organisaties, als lobby dus ook (BTW naar 6%!), zaken als gezamenlijke inkoop, het delen van nieuws en expertise, een betrouwbaar imago als lid enzovoorts, enzovoorts.
:)

Kwaliteitskeurmerk en belangenvereniging samen?
Lijkt me niet slim. Keurmerk is voor de consument om te laten zien dat een bedrijf goedgekeurd is voor iets. Belangenvereniging is er voor de bedrijven. Je kan niet aan de kant van de consument staan EN de bedrijven tegelijkertijd. Je gaat daarmee niet serieus genomen worden.

Je gaat toch ook geen advocaat nemen die tegelijkertijd de tegenpartij ook vertegenwoordigt? ;)

Belangenvereniging zou de hostingmarkt volwassen maken?
Ligt eraan. Rechtshulp, gezamenlijke inkoop, etcetcetc. De grotere (volwassen) jongens in de hostingmarkt hebben dat allemaal niet nodig.
Enkel de kleinere bedrijven profiteren daar het meest van. Gezien hier op WHT veen kleine bedrijven rondhangen... ja dat kan interessant zijn voor ze.

Je zou eens goed moeten vragen wat je wil doen.
Wil je de consument op weg helpen door kwalitatief goede hosters een label te geven, of wil je als kleinere hoster krachten gaan bundelen met andere kleine hosters in de vorm van een vereniging?

Dat zijn 2 totaal andere dingen die je niet mag/kan combineren.
Van wat er allemaal in deze topic staat, en de verwijzingen naar HostMerk, neem ik aan dat het eerste het geval is.

Ber|Art
25/07/04, 08:07
Een keurmerk kan iedereen wel maken maar de consumenten moeten er ook een waarde aan hechten.Carl, dit zal ook het moeilijkste worden, maar als we veel hosters mee krijgen en een goed promotie plan maken (misschien kunnen Domenico overhalen voor een bannertje op WHT) dan zou het met hard werken, inzet en het bundelen van de krachten een heel eind van de grond moeten komen.
Van wat er allemaal in deze topic staat, en de verwijzingen naar HostMerk, neem ik aan dat het eerste het geval is. Klopt, mijn bedoeling is dat de consument aan de hand van een label kan zien dat een hosting provider voldoet aan een aantal voorwaarden waaraan ze dan hopelijk kunnen afleiden dat het een goed hoster moet zijn. Dus idd meer een keurmerk als een belangenvereniging! Goed samengevat Grumpy!

ardjan
25/07/04, 11:01
Ik denk dat dat best te doen is. Vooral als veel hosters het keurmerk op de website opnemen (met een link naar de voorwaarden), wordt het denk ik redelijk snel geaccepteerd.

Henky!
25/07/04, 13:28
Origineel geplaatst door Grumpy

:)

Kwaliteitskeurmerk en belangenvereniging samen?
Lijkt me niet slim. Keurmerk is voor de consument om te laten zien dat een bedrijf goedgekeurd is voor iets. Belangenvereniging is er voor de bedrijven. Je kan niet aan de kant van de consument staan EN de bedrijven tegelijkertijd. Je gaat daarmee niet serieus genomen worden.

Kan best. Artsen, journalisten, reisbureaus, autoverkopers, ze doen het allemaal. Punt is, je stelt gezamenlijk een code op waaraan aangesloten bedrijven moeten voldoen. Heb je dus meteen een soort keurmerk, de klant weet dat het bedrijf betrouwbaar is.

Een beroepsprocedure dus ook. Als het aangesloten bedrijf faalt moet de klant terug kunnen vallen op een soort klachten commissie. Die bepaalt of de klacht terecht is en kan desgewenst omschreven maatregelen treffen. Zoals diskwalificatie van het bedrijf dat dan dus het keurmerk kwijt is.

Bij reisbureaus werkt dit aardig (anvr). De beroepsorganisaties van artsen daarintegen lijken vooral zichzelf te beschermen. Daar is het moeilijk als 'klant' je gelijk te krijgen.

Maar het is dus niet ongewoon.

S2S-Robert
27/07/04, 14:05
Hoewel het hostkeurmerk zeker interessant is, denk ik dat je hier op wht.nl eerder een belangenvereniging van de grond weet te krijgen. De hosters gaan eerst bij zichzelf te rade waar ze het meeste aan hebben en dat is voor het bedrijf an sich niet een hostkeurmerk gericht op consumenten. Dat levert namelijk alleen lange termijn voordelen op indien je door het hostkeurmerk geratificeerd wordt.

Ik zie wel iets in een belangenvereniging en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed zie waarom dat niet gecombineerd kan worden. Belangenverstrengeling kun je prima objectief uit de weg gaan, door de criteria open en bloot weer te geven, met inspraakrondes en wat dies meer zij. Als er dan een lijst van objectieve criteria zijn en je een beroepsmogelijkheid hebt om tegen een beslissing in beroep te gaan zie ik geen probleem.

Als je deze zaken combineert zul je naar mijn idee meer animo krijgen voor zo'n op te richten stichting en zal het beide eerder gerealiseerd worden. Het is niet voor niets dat hostmerk in de vriezer staat...

[edit]
HostMerk heeft nooit de criteria openbaar gemaakt, waardoor er nooit een goede publieke discussie over die criteria is geweest.

Ber|Art
28/07/04, 08:15
HostMerk heeft nooit de criteria openbaar gemaakt, waardoor er nooit een goede publieke discussie over die criteria is geweest. Laten we hopen dat deze discussie er nu wel komt, wij gaan iig ons best doen, bedankt voor je betoog ;)

Cybafish
28/07/04, 11:40
HostMerk is hardstikke dood. Het is nu alweer bijna een jaar geleden sinds het laatste (en eerste) persbericht online is gegaan en er is nog steeds geen sprake van een stichting of wat dan ook.

Grumpy
28/07/04, 13:36
Origineel geplaatst door BerArt
Laten we hopen dat deze discussie er nu wel komt, wij gaan iig ons best doen, bedankt voor je betoog ;)
Betoog :)

Is grappig hoe Robert zijn betoog baseerd op aannames.
Robert suggereert dat Hostmerk stil staat vanwege het feit dat de criteria nooit openbaar zijn gemaakt en er daardoor nooit een openbare discussie is geweest.

Als Robert wat meer onderzoek had gedaan, weet hij nu dat er nog vóór "Hostmerk" er was, er al discussies waren over aan welke criteria zo'n keurmerkhouder moet voldoen.

Alles is meegenomen en bij Hostmerk is men intern verder gaan discussieren. Er zaten zowel hosters als niet-hosters bij.
Het feit dat de uiteindelijke criteria daarna nooit openbaar zijn gemaakt komt doordat het nooit zover is gekomen dat de criteria "af" zijn.

Ber|Art
28/07/04, 13:40
Ik vind "dood" en "bevroren" nogal een verschil, wat is het nu? Ik heb een PM in Rik z'n postbus liggen met de vraag of we niet eens kunnen gaan kijken of wij het niet kunnen gaan ontdooien of door borduren of iig duidelijkheid hebben over de status van het project Hostmerk. En dan wel de criteria openbaar maken en dan de discussie weer in gang zetten.

@Grumpy, bedankt voor je uitleg :)

S2S-Robert
28/07/04, 16:27
Origineel geplaatst door Grumpy

Betoog :)

Is grappig hoe Robert zijn betoog baseerd op aannames.
Robert suggereert dat Hostmerk stil staat vanwege het feit dat de criteria nooit openbaar zijn gemaakt en er daardoor nooit een openbare discussie is geweest.Dan heb je fout gelezen of heb ik het niet duidelijk genoeg opgeschreven. Ik heb namelijk een aantal keer voorbij zien komen dat het hostmerk op dit moment stil staat omdat de interne motivatie bij bepaalde personen niet hoog genoeg meer ligt. Ik meen ergens iets gelezen te hebben in de trend van "hostmerk zit niet in de koelkast het zit in de vriezer en met deze mensen verwacht ik niet dat het daar uit komt". Maargoed, het hoe en waarom hostmerk in de vriezer staat lijkt me niet zo relevant ;)


Als Robert wat meer onderzoek had gedaan, weet hij nu dat er nog vóór "Hostmerk" er was, er al discussies waren over aan welke criteria zo'n keurmerkhouder moet voldoen.

Alles is meegenomen en bij Hostmerk is men intern verder gaan discussieren. Er zaten zowel hosters als niet-hosters bij.
Het feit dat de uiteindelijke criteria daarna nooit openbaar zijn gemaakt komt doordat het nooit zover is gekomen dat de criteria "af" zijn. [/B]Dat wist ik inderdaad. :)

Maargoed, laten we er voor zorgen dat het deze keer wel zo ver komt!

deepmagic
02/08/04, 23:39
Als sommige personen van Hostmerk niet gemotiveerd (meer) zijn, kunnen die criteria wel weer in de openbaarheid worden gebracht?

cridea
03/08/04, 10:43
Als ik Ber|Art was zou ik me maar niet laten tegenhouden door het feit dat er ooit iemand is begonnen met hostmerk inclusief mooie beloftes. Je kan blijven zeggen hoe moeilijk en ingewikkeld het is en dat het daardoor allemaal ietsjes :) langer duurt, maar als er al een jaar niets gebeurt is dat op een gegeven moment niet echt geloofwaardig meer.

Ik denk dat je even moet navragen bij hostmerk of jij ermee verder kan waar zij gebleven waren (waar dat dan ook mag zijn), zoniet, dan maar gedeeltelijk 2 keer het wiel uitvinden, maar dan gebeurt er tenminste iets.

Ber|Art
03/08/04, 14:10
Ik denk dat je even moet navragen bij hostmerk of jij ermee verder kan waar zij gebleven waren Dit ben ik ook aan het doen, ik krijg alléén niet van iedereen response, toch ben ik al behoorlijk was wijzer geworden en ben de zaken op een rij aan het zetten. Ik was niet van plan om me door iets of iemand tegen te laten houden. Maar zoals het verleden heeft uitgewezen ben ik ook nog niet van plan om beloftes te doen. Het enige was ik momentheel kan zeggen is dat de eerste stap gezet is en dat ik/wij na mijn vakantie (lees tweede week september) stap twee ga zetten. Natuurlijk zal ik via WHT jullie alle op de hoogte houden.

En mocht je nog meningen, suggesties, ideeën, opmerkingen, kritiek of andere nuttige informatie hebben over dit onderwerp, post het hier! (voorlopig alléén hier posten géén PM’s a.u.b.)

Alvast bedankt,

deepmagic
03/08/04, 14:24
Misschien is een apart forum of een Wiki constructie handig, zodat we allemaal toevoegingen/wijzigingen kunnen doen en daar weer over kunnen discussieren.
Het is nu natuurlijk nog vrij vroeg daarvoor, maar als de documenten van Hostmerk vrij komen kunnen we op deze manier een breed gedragen discussie starten over het hoe en wat. Hoe meer mensen er mee bezig zijn, hoe minder kans dat het dood bloedt.

compietel
03/08/04, 23:20
nlip is niet echt meer, werkt nog maar 1 persoon, legal advies is uitbesteed. Kortom beter is het om de vriezer te openen.

Ber|Art
04/08/04, 09:13
@Compietel, NLIP is niet echt meer? Kan je hier een wat meer over vertellen?

eMiz0r
13/09/04, 21:39
Ik wilde dit onderwerp nogmaals onder de aandacht brengen omdat ik me vandaag voor de zoveelste keer realiseerde dat er veel hostingbedrijven zijn die er een regelrechte puinhoop van maken. Omdat wij hoe je het draait of keert toch moeten samenwerken bij bijvoorbeeld verhuizingen kan wat sturing van bovenaf geen kwaad.

Het is **** enz. toch te gek voor woorden dat een klant maar een ander domein moet laten registreren omdat het eerste bedrijf domweg weigert in te stemmen met een verhuizing. Hier moet gewoon eens wat tegen gedaan worden.

Nu is dit een enkel voorbeeld die wellicht niet eens gek vaak voorkomt, maar zo zijn er nog legio voorbeelden op te noemen en ook bedrijven die er niets anders dan een gigantische puinhoop van maken. Dit terwijl er toch echt honderden zo niet duizenden hostingbedrijven actief zijn. Dit is hét jongens, de ICT, de hostingwereld. Daar gaan we langzamerhand allemaal naartoe. 90% van de bedrijven in Nederland zo niet meer wil online en heeft een internetverbinding nodig. Nog altijd is er geen orgaan die de boel in de gaten houdt en netjes adviseert. Dat kan ik me echt niet voorstellen in dit tijdperk.

WIE heeft het lef en de ballen om hier serieus iets van te maken? Mijn zegen heb je en ik kan je vrijwel verzekeren dat als je het goed aanpakt dit gewoon lukken gaat.

Grumpy
13/09/04, 21:50
Toevallig weet ik dat er iets gepland is door een bepaalde groep. Het komt vast wel goed... ooit. ;)

eMiz0r
13/09/04, 22:01
Als ik ergens mee kan helpen moeten de betreffende personen maar even contact opnemen met me via pb als zij willen. Ik denk overigens dat enorm veel bedrijven hier belang bij hebben en ook mits nodig wel hulp kunnen en willen bieden (op die ene uitzondering na ;))

Grumpy
13/09/04, 22:03
Ik neem aan dat je weet dat het om een keurmerk gaat. Dat is iets anders dan de topicnaam suggereert.

deepmagic
13/09/04, 22:12
Eenzelfde geldt voor mij ook :D. Dit initiatief heeft al te lang stil gestaan.

Ber|Art
14/09/04, 08:08
Dit initiatief (het keurmerk) heeft idd al te lang stil gestaan, maar zoals Grumpy al zei, is er enige beweging en is er zeer binnenkort iets gepland door een bepaalde groep mensen. Ik zou zeggen hou dit (en andere) Topics in de gaten ;)