PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein en hosting over gekocht



Whyti
21/07/04, 14:29
Beste mensen,

Hoe gaan jullie met het feit te werk als klanten hun hosting en domeinnaam verkopen aan een andere eigenaar.
Veranderen jullie dan bij het domein gratis de domeinnaamhouder e.d Of moet die gene gewoon weer de volle pond betalen voor zijn hosting.

Graag jullie ervaringen hiermee.

Bedankt

dreamhost_nl
21/07/04, 14:38
In wat voor opzicht bedoel je dat?
Een gewoon hosting pakket met domeinnaam of een server waar (o.a.) deze domeinnaam de "hoofd"domeinnaam is??

P.S. Deze topic is misschien meer iets voor het forum "Het runnen van een Web Hosting Bedrijf" (http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=5).

fmanders
21/07/04, 14:39
het is een verhuizing naar een andere eigenaar , daar zitten wat kosten aan verbonden.
hoeveel weet ik zo niet , verschilt per registar.

Whyti
21/07/04, 14:53
Ja ik bedoel: Een klant heeft een domeinnaam geregistreerd 2 maanden geleden en hier een hostingpakket bij genomen.
Dit hostingpakket is nu nog voor een maand of 10 betaald.
Het domeinnaam ook.

Hij verkoopt zijn website en hosting geeft die er ook bij.
De koper klopt bij mij aan, hoi ik ben de nieuwe eigenaar.
Oke het is een .nl dus ik moet de domeinnaam eigenaar weizigen..
Daar betaald die dan iets voor.
Maar zouden jullie 'm verder niets laten betalen? Hij mag gewoon meeliften op de betalingen van de vorige eigenaar zeg maar?

The MAzTER
21/07/04, 15:01
reken wat administratie kosten en laat hem laat hem akkoord gaan met je algemene voorwaarden

Carl<n-media>
21/07/04, 15:13
Als het goed is staat hier iets over in je algemene voorwaarden.

dotnlhosting
21/07/04, 16:09
Bij mij dient de oude eigenaar hier mij over te informeren en mocht het een .nl domeinnaam betreffen dan krijgt de nieuwe eigenaar een sidn overdrachts en registratie formulier en deze moet worden ingevuld en naar mij worden opgestuurd. Gegevens veranderen doe ik gratis.

Whyti
21/07/04, 16:47
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Als het goed is staat hier iets over in je algemene voorwaarden.

Zeker.. Alleen was benieuwd hoe anderen dat deden.

Bedankt voor jullie reacties!

os2lover
21/07/04, 17:05
.be-domeinen mag je niet zomaar identiteitsgegevens wijzigen. Je moet hiervoor de trade-procedure starten, die evenveel kost als een renewal of nieuwe registratie.

S2S-Guust
21/07/04, 18:01
Voor .nl domeinnamen moet je so wie so 0,50 euro ex btw aan SIDN betalen voor het veranderen van contact gegevens.

Verder is het een dermate kleine moeite om het voor .com/.net/.org te doen dat wij dat gratis doen.