PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje hoe te beginnen??



SpEeDKiLlEr
21/07/04, 12:53
Hallo
Ik ben wat bezig met hosting enz ik doe veel aan webdesign
En wil graag wat meer met hosting doen...
Ik heb eens gehoord dat je dit heel goedkoop enz kunt doen of veel tijd en geld er aan te besteden ik dacht er om maar eerst ff op de goedkope manier te doen ;-)
Om te kijken hoe en wat ik wil best wel wat geld er aan besteden hoor
Maar ik heb nog een oudere pc waar ik mis die hosting op kan doen??
Nou mijn vraag hoe te beginnen ??
Gewoon een programaatje downloaden?
Of linux???
Naja alvast bedankt

Grtz

PS: heb op het forum al gekeken maar kon niet de info vinden die ik zocht ...

Myrdhin
21/07/04, 13:00
Origineel geplaatst door SpEeDKiLlEr
Hallo
Ik ben wat bezig met hosting enz ik doe veel aan webdesign
En wil graag wat meer met hosting doen...
Ik heb eens gehoord dat je dit heel goedkoop enz kunt doen of veel tijd en geld er aan te besteden ik dacht er om maar eerst ff op de goedkope manier te doen ;-)
Om te kijken hoe en wat ik wil best wel wat geld er aan besteden hoor
Maar ik heb nog een oudere pc waar ik mis die hosting op kan doen??
Nou mijn vraag hoe te beginnen ??
Gewoon een programaatje downloaden?
Of linux???
Naja alvast bedankt

Grtz

PS: heb op het forum al gekeken maar kon niet de info vinden die ik zocht ...
Je doet al wat met hosting en webdesign, maar je zegt ook dat je niet weet hoe je ermee moet beginnen. Wat heb je zelf al uitgezocht?

En het forum hier biedt zeker wel antwoord op je vragen die je hier stelt. Zoek maar eens op "beginnen hosting". Ik weet zeker dat je dan meer informatie vindt.

Mag ik je 1 tip geven: ga eerst eens goed rondkijken en jezelf afvragen of je zeker weet dat je hiermee wilt beginnen. Er is meer voor nodig dan alleen een servertje, denk ook eens aan KvK inschrijving, bedrijfsplan etc.

olafb
21/07/04, 13:01
Als je weinig van webhosting af weet is het onverstandig om een eigen server te draaien. Als er wat mis gaat etc. weet jij niet hoe je het moet oplossen. Als ik jouw was zou ik gewoon een resellerpakketje halen. Kijk in het aanbiedingen forum voor leuke aanbiedingen:) Maar ik raad je af om zelf wat te gaan draaien. Ook zou ik met jouw reseller pakket niet heel goedkoop gaan zitten vaak is dit van mindere kwaliteit en is het uiteindelijk duurkoop.

FSCJasper
21/07/04, 13:20
Een oudere pc? Als je goed hosting wilt verlenen zul je toch een goede server nodig hebben. Misschien volstaat je pc wel in het begin(waar wil je die trouwens voor een redelijke prijs colocaten?)wel,maar wanneer het serieus wordt zie je gewoon dat de pc het niet aankan.

Ik raad je ook aan een resellerpakket te nemen..wen aan het panel,leer omgaan met klanten en in de tussentijd probeer je wat te oefenen op je oude computer,bijvoorbeeld het succesvol maken van een webserver.

olafb
21/07/04, 13:29
Wat is een oude pc? Webhosting kan je makkelijk draaien op 128 Ram geen probleem maar gameservers etc. trekken wel wat meer.
Webhosting leveren aan klanten is misschien 1 deel van je bedrijf maar je moet ook je administratie bijhouden je moet je overal inschrijven. Ik heb het idee dat veel mensen/jongeren (niet allemaal natuurlijk) het erg onderschatten wat een bedrijf precies inhoudt. Dus ik zou eerst maar een aan een bedrijfsplan werken etc. Zal je een stuk verder helpen want zomaar beginnen en kijken wat er van komt werkt niet zo. En dat je er gauw rijk mee word mag je ook wel uit je hoofd zetten. Die tijden zijn voorbij.

SpEeDKiLlEr
21/07/04, 19:21
ehu bedankt voor jullie reacties alleen tja die oude pc moet het wel aan kunnen en
eigenlijk wil ik er geen geld mee verdienen maar als hobby en voor mijn eigen sites
i s er niet gewoon heel simpel weg ff wat downloaden en dan gaat alles van zelf?
ik wil gewoon beetje image uploaden enz en mis gewoon voor vrienden/kennisen die wel site willen even een map maken met wachtwoord en pass
heb gehoord dat dit allemaal met linux kan maar ik dacht het moet wel makkelijker kunnen toch??

grtz

olafb
21/07/04, 20:52
Nee dat gaat dus niet zo makkelijk;) Zeker als je ook nog wat scripts wil draaien. Moet allemaal geinstalleerd worden dus ik zou het toch houden op een Resellerpakket.

S2S-Guust
22/07/04, 00:13
Origineel geplaatst door IPhosting
Nee dat gaat dus niet zo makkelijk;) Zeker als je ook nog wat scripts wil draaien.

Daarnaast als je een eigen server op je eigen internet verbinding zet zullen je website die je daarop host niet erg snel worden geladen. Zeker plaatjes is een ramp bij 'homeservers'. Daarnaast zul je zelf niet echt lekker meer kunnen internetten (afhankelijk van je internet verbinding, maar bij mij (chello) is dat het geval ;)) omdat je continue aan het uploaden en bent en zo je internetverbinding dicht slipt.

Ivar_wal
22/07/04, 00:48
En bij veel providers is het niet eens toegestaan een homeserver te starten.

phreak
22/07/04, 00:51
Origineel geplaatst door Ivar_wal
En bij veel providers is het niet eens toegestaan een homeserver te starten.

Ligt er maar net aan wat voor services je er op wilt draaien, als je mail (smtp/pop3) wilt draaien, dan houd dit zeer snel op, omdat meeste providers deze poorten blocken. (@home / Chello, etc. in ieder geval).

Maar een webserver zou nog altijd wel kunnen draaien.

Jelle
22/07/04, 01:05
Huur reseller accountje als je klein wil beginnen. Als het uiteindelijk goed loopt kan je altijd nog uitbreiden om je eigen servers te colocaten of eventueel een dedicated server te huren.

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 12:11
hey vet man!! zo iets wou ik nou ik heb gewoon bij google reseller ingetypt
en wat gekeken wat dat nou inhoud hier heb ik wat gevonden
http://123-web-host.nl/
is dit wat? :
123-Web-Host bied reseller hostingplannen en een groot account met een administratief controlepaneel voor maar €22. Host een onbeperkt aantal domeinen op één enkel account. Of u nu alleen maar uw eigen Websites host of Web hosting paketten aan uw klanten aanbied, dit is de perfecte oplossing. Vergelijk! U kunt nergens een beter Webhosting reseller aanbod krijgen. Plesk en cPanel interfaces, servers op locaties in Amsterdam en Amerika, uw keuze. NEEM 1500 MB EN HOST EEN ONBEPERKT AANTAL DOMEINEN VOOR EEN MAANDELIJKSE BODEM PRIJS!

tja maar zoiets lijkt mij dus echt wel wat tnx
alleen waar kan ik dit het beste kopen??
gewoon bij 123 webhost? weten jullie beetere??
hoe gaat dit terwerk ik bestel en dan?? krijg ik pakket thuis ofz? of gaat het via web?? zodat ik heb op alle pc's waar maar internet op zit kan regelen??
dat waaren nog even wat vraagjes hihi
EDIT!!
ik heb wat veder gekeken en zie nu dat er wel grooten verschillen tussen de aanbieders zitten bij de 1 krijg je maar 250 mb betaal je 25 per maand en bij de andere 1500 mb ... tja dan is bij die 1 natuurlijk weer wat anders beeter (lijkt mij ) maar toch
EDIT!!
alvast bedankt grtz Allard

olafb
22/07/04, 12:33
Als je een homeserver van plan bent te draaien. Zou ik dit niet via kabel doen zoals eerder gezegt is. Neem dan Xs4all (of andere aanbieder maar van xs4all weet ik het dat ze het hebben)met een pakket je van 2-8 Mbit. Dan heb je minder gezeik. Maar inderdaad er zijn veel prijsverschillen tussen Webhosters maar er zijn ook kwaliteits verschillen. Let daar dus ook op en ben niet alleen gefocust op lage prijzen. Als je een hoster kiest bel even of vraag of je langs kan komen in de meeste gevallen geen probleem denk ik.

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 12:42
tja ik wil best wat meer betaalen dan 20 euro maar niet meer dan 100 euro per maand ofz

121net
22/07/04, 12:55
Ik heb een paar dagen hosting van hen afgenomen, maar heb toen snel gebruik gemaakt van de 30 dagen niet goed, geld weg garantie ;-)

De servers met Plesk staan in Amerika en het werd toch wel erg traag om een site te bekijken. Evenals de hoge ping tijden die de server had.
Ook om in Plesk in te loggen duurde lang.

Dit zijn echt de nadelen, noem het kwaliteitsverschil. Dat is een keuze die je moet maken

Nu heb ik de server fysiek in Nederland, wel iets duurder maar veel sneller.

Veel succes met je keus!

vr. groet
Rik Kamping
121net.nl

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 13:41
wat raden jullie me dan aan??
(ik kan natuurlijk zelf zoeken wat ik al wat heb gedaan alleen zoals Rik zegt
dat die sever te traag was enz)

grtz Allard

121net
22/07/04, 13:47
Je moet voor jezelf prioriteiten stellen, wat wil je zeker en waar hecht je een minder grote waarde aan.
Ik vind snelheid heel belangrijk, vandaar mijn reactie.
Uptime, en service spelen bij mij ook een belangrijke rol (dat was overigens prima bij 123-web-host).
Weet welke wensen je hebt en selecteer daar bedrijven op.
Ik ben ook te impulsief geweest met het nemen van een pakket en heb nu in een half jaar tijd het meest wenselijke pakket gevonden en genomen.
Kortom, neem de tijd en zoek rustig naar geschikte bedrijven.
Veel succes

vr. groet
Rik Kamping

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 19:18
aa oke ik denk dat dit wel wat voor me is http://www.hostingworx.net/prijs_resellersmall.php
lijkt me wel goed of niet??? tips welkom.
Oja wat houd reseller nou in dan?
ik bestel het, en dan?
krijg ik een pakketje thuis met cdrom en handleiding ofz?

grtz Allard

eMiz0r
22/07/04, 19:26
Stel je die vragen nu serieus? Wat denk je er van eens zelf e.e.a. te gaan uitzoeken in plaats van aan ons vragen hoe je een scheet moet laten..

Besef nou eens dat je geen bedrijf kunt starten zonder voldoende voorkennis. Dat flopt geheid waardoor jijzelf met schadeclaims en financiele problemen komt te zitten evenals je klanten die de dupe worden van jouw onkunnen.

Ik zou een ban hier wel gepast vinden of in ieder geval voorlopig de rechten om te posten verwijderen.

FSCJasper
22/07/04, 19:27
Wat dacht je ervan om zelf eens contact op te nemen met die hoster om die vragen te stellen?

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 19:36
he man rustig ik wil gewoon beetje als hobby en natuurlijk is het leuk om er wat mee teverdienen maar eerst vrienden/familie enz
ik heb zelf maar wat gezogt :P en heb al antwoorden op mijn vragen maar ik wil gewoon niet het verkeerde pakket snapje?
jullie hebben er ervaaring mee oké jullie hebben misschien ook eerst zelf alles uit gezocht maar toch... dit forum is voor vragen te stellen toch? en te leren van die antwoorden

FSCJasper
22/07/04, 19:42
Als je niet het verkeerde pakket wilt,ga naar iemand die zich volgens velen al heeft bewezen en veel tevreden klanten heeft. Het zal duurder zijn,maar de kwaliteit maakt dat wel goed.

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 19:45
mm oke

ehum heb je heel mis wat voorbeelden....??

FSCJasper
22/07/04, 19:58
Mja,maar ik vind dat onrechtwaardig tegenover andere. Ik ken bij lange na niet iedere provider hier en welke kwaliteit ze leveren. Als ik zou zeggen 'Ja,die is goed! En die is ook perfekt! zou ik wellicht anderen tekort doen ;) Ga zelf eens op onderzoek uit,neem contact op met klanten van een webhoster of bekijk de ervaringen.

SpEeDKiLlEr
22/07/04, 20:03
das waar
zou ik mogen weten welke hosting u hebt??

Sofled
01/01/05, 16:33
Bij 123-web-host ben ik nu bijna een jaar klant... Het is een verschrikking gebleken! Ondanks de melding op hun website van een uptime garantie van 99,8%

Uptime is zwaar kl.... gemiddeld aantal keer down is 4 keer per maand. Het maximum keer down was in oktober en wel 7 keer. De downtime is dan ook erg lang. Ze hebben weinig verstand van zaken. Server is geplaatst bij irack.com welke ook erg onbetrouwbaar blijkt te zijn. Zodra bij irack een probleem is zijn ze ook direct onbereikbaar voor iedereen, dus ook voor 123.

123 geeft mooie pakketten hoor, ik heb daar 4000 Mb disk met 150 Gb dataverkeer voor 39 euro per maand... cPanel WHM en cPanel voor klanten met Fantastico Deluxe. Het is echt een super pakket maar helaas niet of nauwelijks te verkopen vanwege de super hoge downtimes...

Inmiddels heb ik besloten om zelf een server aan te schaffen en op colocatie te plaatsen. Vind dat als je hosting verkoopt je ook kwaliteit moet verkopen en je klanten zekerheid moet bieden.

123-web-host heeft me vele klante gekost. Als hun uptime beter zou zijn en hun service sneller dan zou ik er nooit wegggaan.

Nu wel dus, hoe sneller hoe beter...



Ik wil hierbij wel vermelden dat 123 hun servers hebben geplaatst bij irack.com wat een heel onbetrouwbare partner blijkt te zijn. Zodra er iets aan de hand is (wat nogal eens gebeurt) geven ze niet thuis... zijn onbereikbaar totdat het probleem is opgelost. Neem nu 31 december 2004 Alles ging plat om 17:30 uur... een netwerk probleem, nu 1 januari 2005 15:50 uur is het nog niet opgelost en irack is nogsteeds onbereikbaar (ook hun eigen website)... Hier kan 123 helemaal niets aan doen. 123 is wel betrouwbaar aangaande hun reacties, bij mailen krijg je meestal wel binnen het uur een reactie. helaas weten ze ook weinig te vertellen, irack is en blijft ook voor hen onbereikbaar. Dis zoek je colocatie, geen irack.com dus!



Sorry het negatieve verhaal maar helaas, het is de werkelijkheid zoals ondervonden.

DennisWijnberg
03/01/05, 12:34
SPAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dennis
03/01/05, 12:49
Je hoeft in het begin geen rekening te houden met personeel, kantoorruimte, pensioen, e.d.

Maar over je oude computer. Je kunt beter beginnen met een kleine 1U-server met een PIV 3.0ghz voor 800euro oid. Ik weet dat het veel is, maar ga anders dat geld bij elkaar sparen met een resellerpakket.

NetBlade
08/01/05, 22:11
Origineel geplaatst door DennisCitus
Je hoeft in het begin geen rekening te houden met personeel, kantoorruimte, pensioen, e.d.

Maar over je oude computer. Je kunt beter beginnen met een kleine 1U-server met een PIV 3.0ghz voor 800euro oid. Ik weet dat het veel is, maar ga anders dat geld bij elkaar sparen met een resellerpakket.
Hmm en waar wil je die Colocated neer zetten dan?
In NL? Erg leuk voor een starter, dataverkeer van 3x niks en bijkopen is al helemaal een verschrikking,
begrijp me niet verkeerd, het is super om een server in bijvoorbeeld redbus te plaatsen en te onderhouden daar niet van, maar dat dataverkeer is schofterig duur terwijl iedere leecher thuis fijn 100gb naar binnen pompt zonder daar maar 1 cent voor te betalen.
Dat is voor mij de reden geweest om in amerika te beginnen. Service is super daar. En zeer scherpe prijzen! Bovendien kunnen de meeste mensen wel leven met een ping van 120. Zolang de snelheid maar goed blijft.
En dat is vrijwel altijd het geval. Maargoed voor de TS adviseer ik eerst om eens goed om je heen te kijken wat je precies wilt, een eigen server is eigenlijk te hoog gegooid.
Veel succes!

Xerious
08/01/05, 22:15
Schofterig duur hè? Dat valt wel mee. De grote netwerken als LeaseWeb zijn inderdaad erg duur maar zoek een wat kleiner netwerk.
Vergeleken LeaseWeb scheelt dat soms meer dan 600 euro(colo) p/m voor wat ik zoek!

BestHost
08/01/05, 22:24
Een ping van 120ms of een ping van < 20ms is wel wat waard. Ik betaal liever wat meer, ook mocht er wat zijn kan ik naar de servers toe en ben ik niet afhankelijk van een dedicated hoster in de VS. Bij gamehosting ben je zoieso verplicht in NL te gaan hosten. En als je goed zoekt, kun je ook in NL veel goeds voor weinig krijgen.

The MAzTER
08/01/05, 22:59
Origineel geplaatst door Xerious
Schofterig duur hè? Dat valt wel mee. De grote netwerken als LeaseWeb zijn inderdaad erg duur maar zoek een wat kleiner netwerk.
Vergeleken LeaseWeb scheelt dat soms meer dan 600 euro(colo) p/m voor wat ik zoek!

LeaseWeb is juist een van de goedkopere

mja.. tenzij je dat ook al duur vind natuurlijk. Vraag me dan af wat je dan van de prijzen van trueserve, proserve etc vind ;)

Xerious
08/01/05, 23:10
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :p

Edit; ik zal even een voorbeeld geven: Leaseweb
5U+1000gb dataverkeer: 652.50,-
E-Dentify(we gaan voor het netwerk hè? :D)
5U+1000gb dataverkeer: 199,-

Clanhost
08/01/05, 23:31
Origineel geplaatst door Xerious
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :P

Dus als ik je goed begrijp betaal je meer voor dezelfde dienst? Dat is niet zo handig :).

NetBlade
09/01/05, 00:24
Origineel geplaatst door Xerious
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :p

Edit; ik zal even een voorbeeld geven: Leaseweb
5U+1000gb dataverkeer: 652.50,-
E-Dentify(we gaan voor het netwerk hè? :D)
5U+1000gb dataverkeer: 199,-
Ik vind het erg knap van die jongens dat ze winst draaien, 1 euro voor 350mb /10gb is echt té goedkoop voor NL hosting

Unixadmin
09/01/05, 00:37
Ik vind het erg knap van die jongens dat ze winst draaien, 1 euro voor 350mb /10gb is echt té goedkoop voor NL hosting

Mee eens. Ben alleen benieuwd hoelang ze dat vol kunnen houden.

Xerious
09/01/05, 00:40
Daar gaat de discussie niet over, dat mag je ergens anders doen want anders hangt hier ook weer snel een slotje aan!

s2software
09/01/05, 00:41
Origineel geplaatst door Xerious
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :p

Edit; ik zal even een voorbeeld geven: Leaseweb
5U+1000gb dataverkeer: 652.50,-
E-Dentify(we gaan voor het netwerk hè? :D)
5U+1000gb dataverkeer: 199,- Al onze colo aanbiedingen hebben standaard APC Remote Reboot aansluiting.
Moet je dus ook nog ff meerekenen bij LeaseWeb ;).

Henky!
09/01/05, 00:47
Beste TS,

Een reseller pakket krijg je niet in een doosje thuis gestuurd. Het pakket komt niet met de post bedoel ik:-)

eMiz0r
09/01/05, 01:42
Origineel geplaatst door Xerious
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :p

Edit; ik zal even een voorbeeld geven: Leaseweb
5U+1000gb dataverkeer: 652.50,-
E-Dentify(we gaan voor het netwerk hè? :D)
5U+1000gb dataverkeer: 199,-

Zijn website prijzen van Leaseweb. Ga maar eens met ze babbelen ;)

Xerious
09/01/05, 01:48
Zal ik zeker doen :D

Tim|Willux
15/01/05, 14:41
Origineel geplaatst door BestHost
Een ping van 120ms of een ping van < 20ms is wel wat waard. Ik betaal liever wat meer, ook mocht er wat zijn kan ik naar de servers toe en ben ik niet afhankelijk van een dedicated hoster in de VS. Bij gamehosting ben je zoieso verplicht in NL te gaan hosten. En als je goed zoekt, kun je ook in NL veel goeds voor weinig krijgen.

Dat vind ik nu eens niet kloppen.
Gamehosting kan perfect in België mits een goede colo partner.
Persoonlijk heb ik traffiek voor 45 cent / gigabyte in InterXion te zaventem. Zonder twijfel 1 vd beter datacenters in Europa.
NL gaat idd nog goedkoper maar dat is te verwaarlozen.

Gaat mijn inziens (voor Belgische hosts althans) nog steeds ten koste van kwaliteit.
Bij crash kan men als Belg veel sneller naar Zaventem rijden dan naar Redbus in Amsterdam bv.

Wat is zoal het laagste dat je nu kan krijgen in NL bij colo? 25 Cent?

Vernon
20/01/05, 05:39
Origineel geplaatst door Xerious
Bij Leaseweb betaal ik toch aanzienlijk meer dan bij een aantal van haar klanten, vreemde zaak hoor :p

Edit; ik zal even een voorbeeld geven: Leaseweb
5U+1000gb dataverkeer: 652.50,-
E-Dentify(we gaan voor het netwerk hè? :D)
5U+1000gb dataverkeer: 199,-

wat dacht je van groot inkopen ?

Je kan zelfs bij bijv www.ngz-server.de een sempron dedicated krijgen op GAME netwerk met 2tb traffic voor 39- ;)