PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over easydedicated.com



ING Hosting
20/07/04, 17:37
Hallo mensen ik heb een vraagje namens een kennis van mij.

Hebben mensen ervaring met easydedicated bijvoorbeeld over hoe dat gaat qau technische enzovoort.

is alles al geinstalleerd en wat is er op geinstalleerd voor de mensen die daar iets over weten?

Groeten

MennoZ
20/07/04, 17:44
Als je even zoekt in die andere threads dan weet je het zo ;).
Ik zelf, zoals vele andere zeer slechte erveringen mee. 4 weken wachten op je server, support reageert niet echt. Tja..

mihosnet
20/07/04, 17:45
Het is ook een unmanaged server. Als je met CPanel neemt heb je een server met besturingssysteem + Cpanel, of andere enkel besturingsysteem. Je kan het vergelijken met ev1servers.net.

MennoZ
20/07/04, 17:47
Ik bedoel, al vraag je om een reboot. Dan duurt wel ff met hun

Jelle
20/07/04, 20:49
Als je de servers gaat gebruiken voor gamehosting zou ik geen bij ED afnemen. Het netwerk ligt nog wat in de knoop, niet al te goeie stabiele pingtijden. Qua support kan je met momenten lang wachten, maar met momenten heb je wel snelle reply.

Er zijn al veel slechte comments geweest over ED, maar alle begin is moeilijk, zeker voor zo'n bedrijf dat zo'n succes heeft en pas van start is gegaan.

ING Hosting
20/07/04, 21:27
Nou kijk die kennis van mij wil ook weten wat voor dingen er op zijn geinstalleerd php 3, php 4 of zoiets tenminste dat laat hij mij weten ik bedoel ik denk ik vraag het voor hem op het forum vind ik wel ietsjes makkelijker.

Guust
20/07/04, 21:38
Origineel geplaatst door ING Hosting
Nou kijk die kennis van mij wil ook weten wat voor dingen er op zijn geinstalleerd php 3, php 4 of zoiets tenminste dat laat hij mij weten ik bedoel ik denk ik vraag het voor hem op het forum vind ik wel ietsjes makkelijker.

Gewoon zo standaard mogelijk geloof ik. Redhat erop en dan dat scriptje van cPanel =]

Jelle
20/07/04, 22:19
Idd, de rest moet je meestal zelf nog verder installeren. Zonder cpanel staat er ook geen mysql, apache of php op, dus gewoon basic linux install.

os2lover
21/07/04, 03:56
Ik ben alleszins heel tevreden van EasyDedicated. Ik heb wel m'n server genomen voor de échte *massa-groei* kwam, waardoor mijn server er na 10 dagen reeds stond.

Vergelijken met ev1servers vind ik een beetje krom :
- ev1servers is een Amerikaanse provider (pingtijden zowiezo 90+ ms)
- in tegenstelling tot wat men beweert van EasyDedicated is de service bij ev1 voortreffelijk: reboot max. 15 minuten na invoer trouble ticket.. Altijd antwoord binnen de 4 uur op de trouble tickets.. Ze leveren idd ook unmanaged, maar kan je aan iets niet aan uit, kan je een trouble ticket maken, en zullen ze je zo goed mogelijk helpen. Dit allemaal zonder enige vergoeding! Sinds kort kan je ook vragen om een KVM-switch aan je server te hangen. Kost je 25 US$ per 24 uur, en werkt vootreffelijk.

os2lover
21/07/04, 03:57
Oh ja, en ev1servers heeft ook een voortreffelijk forum -> echt een aanrader, ook voor niet-klanten -> de howto's en probleemoplossingen die je daar vindt, zijn een echt juweeltje.

eMiz0r
21/07/04, 10:09
Het forum overspoelt met reacties over BASM en meneer zal no way reageren :)

Ben het wel met je eens dat ev1 een topprovider is. Dezelfde support vind je in Nederland niet voor een soortgelijke prijs.

microboy
21/07/04, 10:29
hm, ligt het aan mij, of is basm site snel snel in lekaar gezet? :D

webbed
21/07/04, 11:35
Als je voor Redhat kiest als besturingssysteem (wat niet aan te raden is, want die is end of life), dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een insecure kernel geïnstalleerd. Je moet dan zelf een veilige versie van Redhat installeren.
Iets anders je krijgt geen btw factuur van ED. Als bedrijf kan je dan dus de btw niet terug vorderen bij de belastingdienst.
De reactietijd bij support vragen is meestal binnen 24 uur. Echter zijn de antwoorden dan niet bevredigend. Op een bevredigend antwoord kan je erg lang wachten (oneindig lang soms)...

Als ik jou was zou ik voorlopig nog niet bij ED een server bestellen. Ze moeten even de tijd nemen om hun zaken op orde te krijgen. Over een paar maanden zijn ze hopelijk uit hun opstartfase en kunnen ze weer de support geven die ze horen te geven (en willen geven).

Keuningen
22/07/04, 03:33
Origineel geplaatst door webbed
Als je voor Redhat kiest als besturingssysteem (wat niet aan te raden is, want die is end of life), dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een insecure kernel geïnstalleerd. Je moet dan zelf een veilige versie van Redhat installeren.
Iets anders je krijgt geen btw factuur van ED. Als bedrijf kan je dan dus de btw niet terug vorderen bij de belastingdienst.
De reactietijd bij support vragen is meestal binnen 24 uur. Echter zijn de antwoorden dan niet bevredigend. Op een bevredigend antwoord kan je erg lang wachten (oneindig lang soms)...

Als ik jou was zou ik voorlopig nog niet bij ED een server bestellen. Ze moeten even de tijd nemen om hun zaken op orde te krijgen. Over een paar maanden zijn ze hopelijk uit hun opstartfase en kunnen ze weer de support geven die ze horen te geven (en willen geven).


Geen BTW-factuur?

webbed
22/07/04, 12:01
Nee, je krijgt een factuur met alleen het bedrag inclusief btw en het btw bedrag. Er staat niet bij hoeveel % de btw is en geen btw nummer van ED. Je kan het dus niet gebruiken om btw terug te vorderen. Ik heb er een stuk of 5 keer naar gevraagd en het antwoord was telkens we kijken er naar. De laatste keer was het antwoord, dat hun accountant ernaar kijkt, maar dat ik moet begrijpen dat ze pas net zijn begonnen... De btw factuur is echter nog niet binnen...

Domenico
22/07/04, 13:59
Hmmm, vreemd verhaal vind ik dit. Moeten we voortaan dan ook maar naar een BTW nummer vragen?

webbed
22/07/04, 14:09
Het is inderdaad een vaag verhaal, maar helaas wel waar. Er is in een ander topic (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54383&perpage=15&pagenumber=3) ook gesproken over het niet ontvangen van een btw factuur.